Ώστε νομίζεις ότι μπορείς να παίξεις γρήγορα?

The Genius Loci

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
4,495
Πόντοι
638
Έπεσα πάνω σ'αυτό το πολύ ενδιαφέρον site κατά τύχη και νομίζω ότι παρουσιάζει ενδιαφέρον.

http://www.troygrady.com/code.php

Εν συντομεία, αυτός ο τύπος ξεκίνησε μια σοβαρή μελέτη, για να δώσει απάντηση στο κοσμοϊστορικό ερώτημα "πως μπορούν κάποιοι κιθαρίστες και παίζουν ΤΟΣΟ γρήγορα... και γιατί?".

Αντί να αρκεστεί σε θεωρητικολογίες, εικασίες και αφορισμούς, ανέπτυξε ένα σύστημα κάμερας + software που του επιτρέπουν να παρακολουθεί τα χέρια του κιθαρίστα καθώς παίζει. Και ποιους κιθαρίστες βρήκε για να το δοκιμάσει?

Κρατηθείτε...

Εκτός από τους γνωστούς στους περισσότερους πιτσιρικάδες shredders, όπως ο Michael Angelo Batio ή ο Rusty Cooley, υπάρχουν ιερά τέρατα από κάθε στυλ μουσικής, όπως οι κ.κ.  Albert Lee, Steve Morse, Scotty Anderson, Jimmy Bruno, Mike Stern, Frank Gambale και Tommy Emmanuel!

Όλοι κάθισαν να τους προσαρμόσει αυτή τη γκουμούτσα στις κιθάρες τους και απλά... έπαιζαν... Κατεβάστε και δείτε οπωσδήποτε τα βίντεο.

Το (προσωρινό τουλάχιστον) συμπέρασμα, είναι ότι δεν υπάρχει ασφαλής τρόπος για να γίνει κάποιος ισότιμός τους, να μπορεί να παίζει δηλαδή γρήγορα και καθαρά, ενώ ταυτόχρονα κάνει μουσική. Είναι παραπάνω από πιθανόν, πραγματικά, απλά να χρειάζεται να το "έχεις". Αν δεν ισχύει αυτό, λίγα πράγματα θα κάνει η δεκάωρη καθημερινή εξάσκηση με μετρονόμο και ατέλειωτες κλίμακες και αρπίσματα πάνω κάτω... Διαβάστε το FAQ στο παραπάνω site για περισσότερα.

Θυμάμαι ότι είχα διαβάσει παλιότερα για κάποιο βιβλίο που εξέταζε τη δυνατότητα κάποιων ανθρώπων να "υπεροδηγούν" το νευρικό τους σύστημα, ξεκινώντας με κάποιες δακτυλογράφους που γράφουν... μερικές εκατοντάδες λέξεις το λεπτό και επεκτείνοντας το συλλογισμό σε οδηγούς αγώνων, πιλότους, κλπ. Φαίνεται ότι πρόκεται για κάποιες λανθάνουσες ιδιότητες του ανθρώπινου νευρικού συστήματος, οι οποίες ΔΕΝ παρουσιάζονται/εξελλίσσονται σε όλους τους ανθρώπους. Επιπλέον, δεν φαίνεται να έχουν κάποιο προφανή εξελικτικό λόγο ύπαρξης (ο άνθρωπος δεν εξελίχτηκε για να κάνει ελιγμούς 9g στο 1 mach με μαχητικά αεροσκάφη...). Πρόκειται για "ευτυχή ατυχήματα".

Δεδομένου ότι, όπως θα δείτε στα βίντεο, ο καθένας φαίνεται να έχει αναπτύξει τη "δική του" τεχνική για την οποία... δεν έχει ιδέα πως στα κομμάτια αναπτύχθηκε, η απάντηση μάλλον είναι πως... ΔΕΝ υπάρχει απάντηση: κατά 99% "γρήγορος" γεννιέσαι...

Ασφαλώς θα υπάρχουν διαφωνίες επί του θέματος, τις οποίες με χαρά περιμένω να ακούσω!  :)

 
Φίλε TGL δεν έχω λόγο να διαφωνήσω με τα όσα γράφεις... Ωστόσο θέλω να κάνω μια επισήμανση...

ΜΟΝΟ με την πολύωρη ΕΞΑΣΚΗΣΗ και ΜΕΛΕΤΗ θα ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ αν... γεννήθηκες ΓΡΗΓΟΡΟΣ!! ;)

 
NoIzY είπε:
Φίλε TGL δεν έχω λόγο να διαφωνήσω με τα όσα γράφεις... Ωστόσο θέλω να κάνω μια επισήμανση...

ΜΟΝΟ με την πολύωρη ΕΞΑΣΚΗΣΗ και ΜΕΛΕΤΗ θα ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ αν... γεννήθηκες ΓΡΗΓΟΡΟΣ!! ;)
Xμμμ... σύμφωνα με το site... όχι:

http://www.troygrady.com/code-faq.php#metronome

Paul Gilbert is on record in an interview with GuitarOne magazine as having made the initial strides in a matter of days.


 
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D εγω που δεν εχω στα γονιδια μου το γρηγορο παιξιμο και την τεχνικη για αυτο εχω να δηλωσω τα ακολουθα:

ΠΑΩ ΑΡΓΑ ΓΙΑΤΙ ΒΙΑΖΟΜΑΙ  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 
επισης αυτος ο τυπος εχει κανει και καποια τεστ σε αρκετους ενυσχυτες.πρεπει να εχει το βιντεο στην ιστοσελιδα του. ;)

 
Πολύ ενδιαφέρον φαίνεται.  :)

Θα στήσω ένα τέτοιο καμεράκι να γράψω τον εαυτό μου και μετά θα το.... βάλω στο γρήγορο να γουστάρω.  ;D

 
Πολύ ενδιαφέρον!

Πάντως, εγώ και με 137 ώρες εξάσκηση το 24-ωρο, δε νομίζω με τίποτα να κατάφερνα να παίξω γρήγορα...

Απλά, δεν το έχω...

 
Ενδιαφέρον το ποστ του TGL, αλλά τα αποτελέσματα είναι πάνω-κάτω αυτά που υποψιάζεται ο οποιοσδήποτε: οι υψηλές επιδόσεις απαιτούν και κάποια φυσικά προσόντα. Επίσης πιστεύω ότι:

1. Δεν υπάρχουν - νοήμονες - μουσικοί που μελετούν με στόχο να φτάσουν ταχύτητες Gambale και Holdsworth χωρίς να έχουν λάβει κάποια θετικά "μηνύματα" από το νευρικό τους σύστημα.

2. Ο μέσος μουσικός έχει μία εικόνα για τα ταλέντα του και τους περιορισμούς του στα πρώτα χρόνια της ΣΟΒΑΡΗΣ μελέτης του και αναπροσαρμόζει κατάλληλα τους στόχους του.

3. Αυτοί που δεν μελετούν ΚΑΘΟΛΟΥ μα ΚΑΘΟΛΟΥ δεν νομιμοποιούνται να επικαλούνται το ότι δεν έχουν ταλέντο στο γρήγορο παίξιμο για να παίζουν the same old tired blues in B minor, 7th position. Αν το θέλουν, υπάρχουν και άλλοι δρόμοι εξέλιξης πέρα από τα πεντάηχα στα 250bpm.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
η αληθεια ειναι οτι παιζω πολυ γρηγορα χωρις να εχω προσπαθησει αρκετα.. οπως αλλη γνωστοι μου..

 
spy είπε:
1. Δεν υπάρχουν - νοήμονες - μουσικοί που μελετούν με στόχο να φτάσουν ταχύτητες Gambale και Holdsworth χωρίς να έχουν λάβει κάποια θετικά "μηνύματα" από το νευρικό τους σύστημα.
Χμμμ... υποψιάζομαι ότι η λέξη κλειδί είναι "νοήμονες" γιατί γνωρίζω μερικές δεκάδες νέους κιθαρίστες που είναι πεπεισμένοι ότι θα πιάσουν εξωπλανητικές ταχύτητες με τη μέθοδο του δασκάλου τους (και ΜΟΝΟ αυτή).

Αν κάτι λέει αυτή η προσπάθεια-ντοκυμαντέρ, είναι πως δεν υπάρχει ΜΙΑ μέθοδος, αλλά μάλλον οι κορυφαίοι βιρτουόζοι έχουν προσαρμόσει μια δική τους (υποσυνείδητα εμπνευσμένη) μέθοδο στις ιδιαιτερότητές τους.

Και ίσως το σημαντικότερο δίδαγμα θα ήταν ότι, ο νέος ειδικά μουσικός, θα έπρεπε να "μελετάει" για να βελτιώσει τη μουσική του έκφραση και όχι τις αθλητικές του επιδόσεις: αν το "έχει" πραγματικά οι τελευταίες θα προκύψουν με φυσικό τρόπο.

η αληθεια ειναι οτι παιζω πολυ γρηγορα χωρις να εχω προσπαθησει αρκετα.. οπως αλλη γνωστοι μου..
Ποια είναι η γνωστή σου? Η Jennifer Batten?  ;D ;D ;D ;D

 
elavd είπε:
Πολύ ενδιαφέρον!

Πάντως, εγώ και με 137 ώρες εξάσκηση το 24-ωρο, δε νομίζω με τίποτα να κατάφερνα να παίξω γρήγορα...

Απλά, δεν το έχω...
Δοκίμασε, ποτέ δεν ξέρεις... (και εννοείται όχι 137 ώρες την μέρα, εκτός αν βρεθεί η μηχανή του χρόνου)

 
Ο μέσος κιθαρίστας μπορεί με καθημερινή μελέτη να κατακτήσει ένα επίπεδο σε 16α της τάξης των 150-160bpm. Από εκεί και πάνω, δηλ τα υπερηχητικά των 200 και 250 bpm είναι πραγματικά πιστεύω και εγώ μία φυσική ικανότητα (ταλέντο?) που ή το έχεις ή όχι. Υπάρχει ένας φυσικός περιορισμός σε αυτό.

Αλλά οι περισσότεροι  από αυτούς που παίζουν έτσι το ήθελαν διακαώς, που για μένα είναι ίσως το κλειδί της υπόθεσης. Υπάρχουν 2 βασικά είδη:

1) Θέλω να παίξω έτσι....

2) ΠΡΕΠΕΙ να παίξω έτσι....

Εκεί είναι και η ουσία...και κυριεύονται από αυτό. Αν υπάρχει όμως και η γρήγορη εξέλιξη (φυσικό ταλέντο) τότε η επιθυμία για μεγαλύτερη εξάσκηση είναι δεδομένη και το ένα αλληλοσυμπληρώνει το άλλο.

Πάντως όλοι αυτοί έχουν λιωσει στην εξάσκηση, ό,τι και να λένε.

AlDiMeola: "η ταχύτητα έρχεται κάνοντας εξάσκηση σε επαναλαμβανόμενα patterns (sequences) και με πραγματικα σκληρή δουλειά..."

Gilbert: "ευχαριστώ τους μαθητές μου στο ΜΙ που με εμπνέουν να κάνω εξάσκηση 24 ώρες την ημέρα..."

Gambale: "η ταχύτητα δεν έρχεται μέσα σε μια νύχτα. Θέλει επιμέλεια, υπομονή, αφοσίωση και σκληρή δουλειά..."

κτλ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
mij είπε:
Ο μέσος κιθαρίστας μπορεί με καθημερινή μελέτη να κατακτήσει ένα επίπεδο σε 16α της τάξης των 150-160bpm.
Πώς το εννοείς αυτό? Γιατί τα 16α που λες μπορεί να είναι οτιδήποτε (arpeggios, alternate κλπ)..

 
NoIzY είπε:
Πώς το εννοείς αυτό? Γιατί τα 16α που λες μπορεί να είναι οτιδήποτε (arpeggios, alternate κλπ)..
Μιλάω γιε την κλίμακα, με πένα, είτε σε ευθεία κατάσταση(linear), είτε σε pattern, είτε σε phrasing, που είναι πιστεύω και το πιο συνηθισμένο κριτήριο. Όχι βέβαια ότι αν πρόκειται για τα arpeggios του Gambale ή τα legato του Holdsworth μειώνει την αξία της ταχύτητας.

 
alternate στην χρωματικη ή σε κλιμακες πρεπει να λεει ο φιλτατος κ εχει δικιο οτι ειναι ευκολα αλλα ως τα 200.Απο κει και πανω τι γινεται ομως?Υποψην οτι αυτοι που πιανουν 300 κ 16α εχουν την ανεση να πανε παραπάνω γιατι κανεις δεν παιζει στα ορια του απ αυτους.Αν ηταν τα ορια του θα επαιζε αρκετες λαθος πενιες κ νοτες.Μιλαμε για τερατα εξάσκησης κ φυσικης διαπλασης του χεριου.

Στο γυμνασιο γνωριζα εναν τυπο που επαιζει Mortal kombat,tekken κτλ. και εκανε combo και τρελες ταχυτητες στο χειριστιριο.Κανεις δεν τον εφτανε απ την παρεα.Αργοτερα ανακαλυψε την κιθαρα κ ξεφυγε τελειως.

 
elavd είπε:
Πολύ ενδιαφέρον!

Πάντως, εγώ και με 137 ώρες εξάσκηση το 24-ωρο, δε νομίζω με τίποτα να κατάφερνα να παίξω γρήγορα...

Απλά, δεν το έχω...
κ εγω ετσι ειμαι!  :P

προσπαθησα αρκετες φορες αλλα τζιφος....

 
Να μην ξεχνάμε ότι το σημαντικότερο κριτήριο στην ταχύτητα είναι η διάρκεια και όχι απλά το αν παίζεις γρήγορα.

 
mij είπε:
Να μην ξεχνάμε ότι το σημαντικότερο κριτήριο στην ταχύτητα είναι η διάρκεια και όχι απλά το αν παίζεις γρήγορα.
+1000 και σ' αυτό και σε όλα τα σχόλια που έγραψες. :)

...γνωρίζω μερικές δεκάδες νέους κιθαρίστες που είναι πεπεισμένοι ότι θα πιάσουν εξωπλανητικές ταχύτητες με τη μέθοδο του δασκάλου τους (και ΜΟΝΟ αυτή).
Διακρίνω σπόντα για συγκεκριμένη "σχολή" ελλήνων κιθαριστών ή κάνω λάθος; ;D ;D ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top