Οι χορδές είναι πολύ «σφιχτές» για bending

Τζιμαρα προσωπικα Εγώ οποτε βάζω καινούριες χορδες (ίδιο σετ και παχος) τις πρώτες μέρες μου φαίνονται πιο σκληρές και μετά από λίγο παίξιμο μαλακώνουν. Έχει διαφορά αλλά δε με απασχολεί πολύ.  Δεν ξέρω αν συμβαίνει και σε άλλους.

 
jimaras97 είπε:
Αυτο θα κανω. Γενικα ο κανονας ειναι περισσοτερο slack=λιγοτερο tension, ετσι;
αναθεμα και αν καταλαβαινω τι λες....

δεν υπαρχει....slack οταν περνας τις...  χορδες.....ή τις περνας η δεν τις περνας...

 
cigaret13 είπε:
Πρώτον....μην ακούς αυτούς τους δυό, δεν ξέρουν.... ::) :P 

  Δεύτερον...

  Hardtail σημαίνει ότι το τρέμολο πλέον δεν είναι τρέμολο... ::)  Πακτώνουμε-κολλάμε  την γέφυρα στο σώμα σφίγγοντας τις 2 βίδες που κρατάνε τεντωμένα τα ελατήρια που υπάρχουν στο σκαμμένο μέρος της πλάτης της κιθάρας, και τερματίζοντας τις 2 ή 6 βίδες μπροστά από τα σελάκια της γέφυρας.  Έτσι  η γεφυρά μας γίνεται ένα σώμα μια ψυχή με την κιθάρα......Το κακό όμως είναι ότι το τένσιον των χορδών σκληραίνει..... :-\



  Είσαι σίγουρος ότι έβαλε τις χορδές που του έδωσες...... ::) :P

Τα tremolo συνήθως στην άκρη τους (εκεί που πιάνουν οι βίδες δηλαδή) κάνουν μια "μύτη", λεπταίνουν, και αν τερματίσεις τις βίδες η πίσω μεριά σηκώνεται (δεν έχει επαφή με το σώμα) και φυσικά το action χαμηλώνει σημαντικά. Οπότε δεν συνίσταται ο συγκεκριμένος τρόπος για να το μπλοκάρεις. Οι περισσότεροι απλά το φορτώνουν με 5 σκληρά ελατήρια και βιδώνουν τις μπροστά βίδες όσο γίνεται ώστε να μην έχεις το παραπάνω θέμα.

Τώρα για τον OP, φίλτατε, slack δεν υφίσταται στις χορδές, τουλάχιστον όχι σε κιθάρες με tremolo. Σε κάποιες TOM πιθανώς να πετύχεις λίγο "slack" (μειωμένη τάση) πειραματιζόμενος με το ύψος του tailpiece, αλλά και πάλι, έως ένα σημείο κι αυτό.

Πιθανολογώ πως είναι ένας συνδυασμός "συμπτωμάτων". Οι παλιές χορδές 99.9% έχουν ήδη "τεντωθεί/λασκάρει/μαλακώσει" και χάνουν ένα τσικ απ'την αρχική τάση τους. Αυτό, σε συνδυασμό μ'ένα σωστό σετάρισμα (βλ. ρύθμιση truss rod, ίσως κι ένα σφίξιμο στα ελατήρια στο tremolo cavity καθώς κι ελαφρό πείραγμα του action) ίσως να φταίει που σου φαίνονται πιο σκληρές.

Η άλλη περίπτωση είναι όντως να'βαλε 10άρες, ποιος ξέρει.

Εκεί που στάθηκα λίγο παραπάνω είναι στο σημείο που μας λες πως έπαιζες τόσο καιρό ακουστική και μεταπηδώντας στην ηλεκτρική σου φάνηκε σκληρή. Θα'πρεπε να συμβαίνει το αντίθετο, ακόμα και 11άρες να σου'βαζε.

 
X-minor είπε:
Τα tremolo συνήθως στην άκρη τους (εκεί που πιάνουν οι βίδες δηλαδή) κάνουν μια "μύτη", λεπταίνουν, και αν τερματίσεις τις βίδες η πίσω μεριά σηκώνεται (δεν έχει επαφή με το σώμα) και φυσικά το action χαμηλώνει σημαντικά. Οπότε δεν συνίσταται ο συγκεκριμένος τρόπος για να το μπλοκάρεις. Οι περισσότεροι απλά το φορτώνουν με 5 σκληρά ελατήρια και βιδώνουν τις μπροστά βίδες όσο γίνεται ώστε να μην έχεις το παραπάνω θέμα. 
  Ναί,  όντως ο τρόπος που περιγράφεις, είναι ο ενδεδειγμένος......
  Τώρα για τον OP, φίλτατε, slack δεν υφίσταται στις χορδές, τουλάχιστον όχι σε κιθάρες με tremolo. Σε κάποιες TOM πιθανώς να πετύχεις λίγο "slack" (μειωμένη τάση) πειραματιζόμενος με το ύψος του tailpiece, αλλά και πάλι, έως ένα σημείο κι αυτό.
  Η "σκληρότητα" των χορδών, ανάμεσα σε ένα floating tremolo και ενός "πακτωμένου", μπορεί να είναι ίδια (μπορεί λέω, δεν ξέρω...), αλλά η αίσθηση τους στα δάχτυλα είναι σαφώς πιο μαλακή με το floating!  Απ'την άλλη βέβαια χρειάζεται μεγαλύτερη διαδρομή (σήκωμα) της χορδής στα bends.   
  Το λέω αυτό εκ πείρας, μετά τα πειράματα μου με την δική μου Στρατ.



 
η αίσθηση με το floating δεν αλλάζει.

Εκείνο που αλλάζει είναι το pitch του σηκώματος .

Σε κλειδωμένο τρεμολο πχ 1 εκατοστό σήκωμα αν έδινε μισό τόνο, στο floating δεν τον πιάνεις γιατί ήδη υποχωρεί και ο καβαλάρης κατα ένα ποσοστό

 
Δεν μπορώ να κάνω εύκολα bends. Λες ο μάστορας να μου έβαλε λάθος χορδές? Παίζω 7 χρόνια κιθάρα και ακόμα δεν μπορώ να ξεχωρίσω 9αρες με 10αρες. Οπότε τι να κάνω?

1)Να πάρω τηλέφωνο τον μάστορα να τον ρωτήσω X

2)Να αλλάξω χορδές X

3)Να ανοίξω θέμα στο noiz V

 
857fa84d5dd03d11be2ccbb44d74122f.gif
    ;D ;D ;D
 
Βρε σεις...

Εντάξει είπαμε flushed vs floating έχει μία μικρή διαφορά, η οποία στην δική μου περίπτωση βέβαια ήταν ανεπαίσθητη. Ειδικότερα, η αίσθηση στα bends και στο γενικότερο παίξιμό μου ήταν αμελητέα. Συνεπώς, αν όντως το tremolo από floating το έκανε flushed ο μάστορας, δεν πιστεύω πως δημιούργησε τόσο σημαντικό πρόβλημα στον OP. Λίγο υπερβολικό ακούγεται. Επίσης, άλλο διαφορετική αίσθηση μεταξύ χορδών κι άλλο 'δεν μπορώ να κάνω bends'.

Η μόνη εξήγηση που σκέφτομαι είναι διαφορετικό strings gauge. Να δείτε που του έχει βάλει 12άρες χορδές σε standard tuning για να παίζει 'αντρικά'  ;D ;D

 
cigaret13 είπε:
857fa84d5dd03d11be2ccbb44d74122f.gif
    ;D ;D ;D
Εσύ που φαίνεσαι έμπειρος και γνώστης του αντικειμένου, πως τις βλέπεις? είναι σφιχτές? έχουν πολύ slack?  ;D ;D ;D
 
BlackCrow81 είπε:
Εσύ που φαίνεσαι έμπειρος και γνώστης του αντικειμένου, πως τις βλέπεις? είναι σφιχτές? έχουν πολύ slack?  ;D ;D ;D
  Με κάνα δυό κιλά σιλικόνης ωσάν σήκωμα με 13ρες θά'ναι...... 8)
 
Superfunk είπε:
αναθεμα και αν καταλαβαινω τι λες....

δεν υπαρχει....slack οταν περνας τις...  χορδες.....ή τις περνας η δεν τις περνας...
Εννοω το ποσο «λασκα» αφησε την καθε χορδη πριν την περασει απο το nut και αρχιζει να την κουρδιζει. Απ'οτι διαβαζω, ομως, δεν υπαρχει διαφορα, ετσι;

Την λεξη slack την δανειστηκα απο youtube video  :P

Εκεί που στάθηκα λίγο παραπάνω είναι στο σημείο που μας λες πως έπαιζες τόσο καιρό ακουστική και μεταπηδώντας στην ηλεκτρική σου φάνηκε σκληρή. Θα'πρεπε να συμβαίνει το αντίθετο, ακόμα και 11άρες να σου'βαζε.
Μα δεν εκανα σηκωματα στην ακουστικη, και το προβλημα μου με την ηλεκτρικη ειναι τα bends, τιποτε αλλο.

Δεν μπορώ να κάνω εύκολα bends. Λες ο μάστορας να μου έβαλε λάθος χορδές? Παίζω 7 χρόνια κιθάρα και ακόμα δεν μπορώ να ξεχωρίσω 9αρες με 10αρες. Οπότε τι να κάνω?

1)Να πάρω τηλέφωνο τον μάστορα να τον ρωτήσω X

2)Να αλλάξω χορδές X

3)Να ανοίξω θέμα στο noiz V
1) Ο μαστορας ειναι πατερας της παλιας μπασιστριας που ειχαμε και: α)δεν εχω τηλεφωνο, αφου πηγε εκεινη την κιθαρα στο μαγαζι που β) ειναι εκτος αθηνας και γ) δεν μας χρεωσε τιποτα λογω της «γνωριμιας». Η γνωριμια εφτασε στο τελος της ομως και μαντεψε ποιος θα αισθανεται αβολα σε μια τετοια συζητηση (εκανε σεταρισμα, καθαρισμο, και επισκευη στο jack...σιγουρα δεν θα ταν δωρεαν για καποιον αλλον)  :-\

2) Αυτο σκεφτηκα πριν κανω  το θεμα απλα ηθελα να παρω δυο αποψεις και να σιγουρευτω.

3) Μαλλον δεν καταλαβα καλα τον λογο υπαρξης του noiz... :P

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν οι χορδές δεν είναι διαφορετικές από αυτές που έχεις συνηθίσει τότε η πηγή της μεγαλύτερης τάσης βρίσκεται στο τρέμολο. Δες μήπως ο μάστορας έσφιξε τα ελατήρια από πίσω ή έβαλε κανένα έξτρα ελατήριο.

Επίσης μια μικρή παρατήρηση. Ένα τρέμολο δεν γίνεται hardtail. Hardtail είναι οι γέφυρες που ΔΕΝ είναι τρέμολα. Το ερώτημα είναι αν ο μάστορας μπλοκάρισε το τρέμολο που δεν νομίζω.

 
Οσον αφορα το θεμα floating vs  flashed , Θεωρητικά, υπάρχει  μια μικρή διαφορα στη γεωμετρία. Για σταθερό action αλλάζει το ύψος των saddles και άρα η γωνία που κάνει η χορδή πάνω απο τα saddles....αλλα πρόκειται για μικροδιαφορές, το πιθανότερο ειναι ότι προκειται για αδυναμία των δαχτύλων, μετά απο 2 μηνες απουσίας παιξίματος τα χερια  χανουν την αρχική τους δυναμη...

φιλε jimara παντως γενικά μετά από 7 χρόνια παιξίματος έχει σημασία να καταλαβαίνεις πως γινεται το setup και πως λειτουργεί η κιθάρα σου και ακόμα και αν δεν το κανεις μονο σου και πας σε μάστορα, να ξερεις τι θα του πεις και πως θα αξιολογήσεις τη  δουλειά του κ.τ.λ. επι τόπου στη παραλαβή της κιθάρας.

Το οτι παμε τη κιθάρα σε μαστορα δεν μας "απαλλάσει" από την υποχρεωση να εχουμε γνωση περι του αντικειμένου. Στη τελική αν δεν του πουμε τι ακριβώς θελουμε θα σολάρει και θα κανει τα δικά του (το οποίο ειναι λογικο, το παράλογο είναι όταν τους λες τι θέλεις και αυτοί κάνουν τα δικά τους ).

π.χ. σε stratocaster το πως ειναι ρυθμισμένο το τρέμολο ειναι το σημαντικότερο στοιχειο, ακόμα και αν δεν το χρησιμοποιείς...

 
socratis είπε:
φιλε jimara παντως γενικά μετά από 7 χρόνια παιξίματος έχει σημασία να καταλαβαίνεις πως γινεται το setup και πως λειτουργεί η κιθάρα σου και ακόμα και αν δεν το κανεις μονο σου και πας σε μάστορα, να ξερεις τι θα του πεις και πως θα αξιολογήσεις τη  δουλειά του κ.τ.λ. επι τόπου στη παραλαβή της κιθάρας.

Το οτι παμε τη κιθάρα σε μαστορα δεν μας "απαλλάσει" από την υποχρεωση να εχουμε γνωση περι του αντικειμένου. Στη τελική αν δεν του πουμε τι ακριβώς θελουμε θα σολάρει και θα κανει τα δικά του (το οποίο ειναι λογικο, το παράλογο είναι όταν τους λες τι θέλεις και αυτοί κάνουν τα δικά τους ).

π.χ. σε stratocaster το πως ειναι ρυθμισμένο το τρέμολο ειναι το σημαντικότερο στοιχειο, ακόμα και αν δεν το χρησιμοποιείς...
εχεις απολυτο δικιο φιλε, γενικα εχω μια «μπακαλικη» γνωση για τα set-up θεματα της κιθαρας  :-[ εχω βαλει κιολας και διαβαζω το αρθρο του superfunk αυτη τη στιγμη  :P

 
πηγαινε την κιθαρα σε ενα μαγαζι να δουνε αν εχει 9ρες η 10ρες πανω πρωτα απο ολα. Η παρε μια 9ρα χορδη και βαλε την διπλα στην δικια σου να δεις τι παιζει

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top