Οι φωνές στον Ελληνικό κινηματογράφο και αλλού

harilatron

Ενεργό μέλος
Staff member
Μηνύματα
9,821
Πόντοι
198
Διάβαζα σε ένα άρθρο, ότι ξεκινούν τα γυρίσματα της ταινία "Αδάμαστος" - της πρώτης "Ελληνικής επικής ταινίας φαντασίας"

Στο Σκοτεινό Κόσμο του Έλεμπρος ,η πανίσχυρη Αυτοκρατορία του Δρακοφοίνικα κυβερνά με σιδερένια γροθιά και όλοι οι Λαοί βρίσκονται κάτω από την κυριαρχία της. Ένας Βάρβαρος πολεμιστής (Γιάννης Ρουμπούλιας), είναι σκλάβος, και παίρνει μέρος σε μονομαχίες ,διασκεδάζοντας έτσι τους Ευγενείς της Αυτοκρατορίας. Το σώμα του βρίσκεται εκεί ,αλλά το μυαλό του είναι στον τόπο του και στην γυναίκα που άφησε πίσω του.
Εδώ ένα trailer:




(Κυκλοφορούν κι άλλα clip για να έχετε άποψη).

Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά τα επικά, (δεν έχω άποψη για το σενάριο και τα υπόλοιπα) οι φωνές είναι (για άλλη μια φορά σε Ελληνική ταινία) ενοχλητικά "ψεύτικες".

Δεν θέλω να μειώσω την προσπάθεια των ανθρώπων, αλλά όταν βλέπεις έναν άνθρωπο στο δάσος να φωνάζει από τα 10 μέτρα, δεν μπορείς να ακούς και την αναπνοή του ούτε τους ήχους από το στόμα του. Σου έρχεται αμέσως η εικόνα ενός ηθοποιού σε καρέκλα, με ακουστικά, και σχολαστικά τοποθετημένου σε απόσταση 11 cm από το pop filter.

Γράφω λοιπόν με τις εξής απορίες:

Είναι αυτός -πραγματικά- ο λόγος για τον οποίο οι φωνές ακούγονται τόσο "ψεύτικες" στις Ελληνικές παραγωγές?

Είναι τόσο δύσκολο να γίνουν πειστικότερες?

Οι φωνές που ακούγονται "φυσικές" στις μεγάλες παραγωγές πως προκύπτουν? Το κάνουν με διαφορετική ηχογράφηση ή με κατάλληλα εφφέ?

 
harilatron είπε:
Διάβαζα σε ένα άρθρο, ότι ξεκινούν τα γυρίσματα της ταινία "Αδάμαστος" - της πρώτης "Ελληνικής επικής ταινίας φαντασίας"
Της πρώτης;

και ο Γιαγκόναν;



8)

 
Illuvatar είπε:
Τι είναι αυτό?Πρώτη φορά το ακούω/βλέπω...
Μικρέ και ανώριμε    8)

αν και είμαστε οφ τόπικ, σου παραθέτω και ένα ακόμα video, του μέγιστου και αντιγράφω από την περιγραφή του youtube:

an Unique Trailer from the next movie of the Patras' Legend GIAGOS (also known as Peter Jackson of Patras)


 
Ω Θεέ μου,καλα οι τύποι είναι απίστευτοι...Ειδικά οι σκηνές με τις μάχες,χολιγουντ όχι αστεία!

 
το 90% των ταινιών τύπου hollywood για πρακτικούς λόγους είναι γραμμένες σε studio... γενικότερα οι ελληνικές παραγωγές έχουν την τάση να μην ασχολούνται με τον ήχο και την μουσική... ο ήχος και η μουσική θέλει περίπου το 30% του budget... μόλις το ακούσει αυτό ο παραγωγός ή ο σκηνοθέτης θα προτιμήσει να γράψει με Red One και τα υπόλοιπα να τα δώσει σε προώθηση παρά να έχει αξιόλογη ηχοληψία και soundtrack... αυτή η προτίμηση λοιπόν γίνεται αντιληπτή περισσότερο σε ταινίες απαιτήσεων... action και epic συνήθως...

 
mustafank είπε:
Της πρώτης;

και ο Γιαγκόναν;

8)

Μήπως εννοείτε πρώτη ελληνική ταινία επικής φαντασίας ?

Γιατί η πρώτη ΕΠΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ταινία φαντασίας είναι μόνο ΤΟ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ


 
harilatron είπε:
ο λόγος για τον οποίο οι φωνές ακούγονται τόσο "ψεύτικες" στις Ελληνικές παραγωγές?
Η Cate Blanchett στον άρχοντα των δακτυλιδιών ξεκινά την αφήγηση. Στο 0.50 και στο 1.53 απότομη αλλαγή σε τόνο, χροιά και ταχύτητα μαρτυρά ηχητικό μοντάζ πράγμα όμως που δεν ενοχλεί γιατί η ηχοληψία είναι άριστη, η μουσική υπόκρουση θεική και η Cate Blanchett ηθοποιός.

Όταν και εμείς φτάσουμε σε τέτοια επίπεδα θα ανακαλύψουμε αν όντως μας ακούγεται ψεύτικο το ελληνικό έργο εξαιτίας της γλώσσας.


 
samy paraga είπε:
Mουσταφά,έχεις κάψει φλάτζα ε?  ;D ;D ;D
νόμιζα πως είναι γνωστό αυτό, χρόνια, τώρα.  8)  :P  ;D

 
Χαρίλαε, στην ταινία που παρέθεσες βλέπεις edited by <<τα ονόματα σκηνοθέτη και βοηθού του>> και άρα δεν την παίρνουμε σοβαρά!  ;D :P

για τα πέρι ήχου θα επανέλθω αργότερα.

Για την ώρα +1 στο soundangels.  8)

 
Φαντάζομαι λόγω χαμηλού προϋπολογισμού αποφάσισαν (συνειδητά) να γίνει έτσι στο συγκεκριμένο.

Για τον μέσο όρο των ελληνικών παραγωγών θεωρώ πάλι συνειδητό είναι αλλά το κίνητρο είναι όπως λένε και τα Ημισκούμπρια:



;D

 
Επιστρέφω στο θέμα.

Όπως αναφέρθηκε, στον κινηματογράφο γίνεται συχνά ντουμπλάζ για διάφορους λόγους.

Στο ντουμπλάζ (ή dubbing ή ADR Automated Dialogue Replacement (ADR), also known as Additional Dialogue Recording) κάποιες έχουν μεγαλύτερη παράδοση από άλλες.

Στο χόλυγουντ κατά παράδοση, ντουμπλάρουν σχεδόν ακόμα και όταν δε χρειάζεται. Θέλουν τον ήχο πολύ "on" (να ακούς τον ηθοποιό πεντακάθαρα σα να σου μιλάει στο αυτί ανεξαρτήτως του που βρίσκεται στο κάδρο) και καλά συγχρονισμένο. Στην Ιταλία που επίσης πέφτει πολύ ντουμπλάζ είναι κάπως πιο χαλαροί σ αυτά τα θέματα.

Σε σκηνές δράσης που έχεις πολλές κινήσεις ηθοποιών, κάμερας και πολλούς θορύβους το να γράψεις καλό ήχο είναι δύσκολο οπότε θα καταφύγεις σε λύση ντουμπλάζ. Θα πρέπει ο ηθοποιός να ξαναπεί τις ατάκες του όσο πιο "φυσικά" μπορεί (σα να τρέχει ή να τον δέρνουν).

Το αν ο ηχολήπτης τον γράψει καλά χωρίς να ακούγεται το "mic booth" και το αν στο μιξάζ θα δέσουν τον ήχο σωστά με το "χώρο" είναι θέμα. Θεωρητικά υπάρχουν τα μηχανήματα και η τεχνογνωσία για να γίνει αυτό και στην Ελλάδα. Το γιατί κάποιοι δεν το κάνουν ή το κάνουν καλύτερα από άλλους είναι τόσο σχετικό, αντίστοιχο με το πως διαλέγουμε σε ποιό κουρείο θα κουρευτούμε.

 
WrTsXxx, πήγα και ξαναείδα το Under Stress και πράγματι αυτά τα θέματα είναι πιο προσεγμένα από την υπερπαραγωγή του παραδείγματός μου. (Εσύ έχεις κάνει την ηχοληψία?)

Καταλαβαίνω λοιπόν ότι η φυσικότητα των φωνών στο ντουμπλάρισμα είναι (όπως πάντα) περισσότερο θέμα γνώσης, αισθητικής και performance του ηθοποιού και λιγότερο θέμα κάποιου πολύ εξειδικευμένου εξοπλισμού.

 
μια ευθύνη πιστεύω ότι την έχουν και οι ηχολήπτες... κάποιοι είναι πολύ καλοί στην παραγωγή ενός δίσκου, αλλά σε μία ταινία εντελώς μέτριοι. ίσως να μην έχουν την εμπειρία,την φαντασία ή την αυτοπεποίθηση να προτείνουν κάτι... πολλές φορές σε μία παραγωγή ο μόνος που ξέρει τι είναι ADR είναι ο ηχολήπτης... αν δεν προτείνει ιδέες και λύσεις για τον ήχο δεν θα τις προτείνει κανένας άλλος... υπάχει βέβαια και το φαινόμενο του αδιάφορου... "πάω, γράφω σε όλο το γύρισμα τα πάντα με ένα shootgun, τους δίνω το αρχείο, παίρνω τα 100 euro και στην υγειά μου!"

 
soundangels είπε:
το 90% των ταινιών τύπου hollywood για πρακτικούς λόγους είναι γραμμένες σε studio... γενικότερα οι ελληνικές παραγωγές έχουν την τάση να μην ασχολούνται με τον ήχο και την μουσική... ο ήχος και η μουσική θέλει περίπου το 30% του budget... μόλις το ακούσει αυτό ο παραγωγός ή ο σκηνοθέτης θα προτιμήσει να γράψει με Red One και τα υπόλοιπα να τα δώσει σε προώθηση παρά να έχει αξιόλογη ηχοληψία και soundtrack... αυτή η προτίμηση λοιπόν γίνεται αντιληπτή περισσότερο σε ταινίες απαιτήσεων... action και epic συνήθως...
Όταν λές ότι το 90% της παραγωγής των ταινιών είναι ντουμπλαρισμένη αναφέρεσαι στο σύνολο του έργου ή σε κάποια επιμέρους κομμάτια γιατί ειλικρινά μου φαίνεται απίστευτο αν πρόκειται για το σύνολο.

 
στο σύνολο... έχει μεγάλο ρίσκο να γράφεις ήχο και εικόνα μαζί... σκέψου ότι μπορεί να έχουν το take, και επειδή έβηξε κάποιος από το συνεργείο να το έχουν χάσει... στο studio ο ήχος είναι πιο εύπλαστος και αποφεύγονται τα λάθη... λάθη=χρόνος, και χρόνος=χρήμα. όταν μιλάμε για μία ταινία blockbuster, μία μέρα παραπάνω στα studio μεταφράζεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ!

 
soundangels είπε:
το 90% των ταινιών τύπου hollywood για πρακτικούς λόγους είναι γραμμένες σε studio... γενικότερα οι ελληνικές παραγωγές έχουν την τάση να μην ασχολούνται με τον ήχο και την μουσική... ο ήχος και η μουσική θέλει περίπου το 30% του budget... μόλις το ακούσει αυτό ο παραγωγός ή ο σκηνοθέτης θα προτιμήσει να γράψει με Red One και τα υπόλοιπα να τα δώσει σε προώθηση παρά να έχει αξιόλογη ηχοληψία και soundtrack... αυτή η προτίμηση λοιπόν γίνεται αντιληπτή περισσότερο σε ταινίες απαιτήσεων... action και epic συνήθως...
Αναφέρεσε σε ταινίες ΑΑΑ του Hollywood? γιατί, απ'ότι ξέρω (αν και δε δουλεύω στις ταινίες, έχω πολλούς γνωστούς) το ποσοστό είναι περί το 5% του budget και περιλαμβάνει τα έξοδα ηχογράφησης, copyists, κλπ...
Μπορεί να κάνω και λάθος, καθώς δε μπόρεσα να βρω τα λινκ που τα συζητούσαμε, αλλά έτσι νομίζω πως είναι...

 
Οντως οπως τα λέει ο WrTsXxx ειναι τα πράγματα. θα διαφωνησω ομως με την ιδεα οτι ο ηχος στο hollywood ειναι τέλειος, για μενα το ντουμπλαζ φαινεται σε ενα μεγάλο ποσοστο των αμερικάνικων ταινιών κυρίως γιατι εχουν την τάση να ακουγεται στο 'αυτι' σου ανεξαρτητα κάδρου, ισως και επειδη να ειναι η φυση του αυτή (κατι σαν το γκριν σκριν στην κλασσικη σκηνη αμάξι, πολη να φαινεται απο το παμπριζ, κτλ..)

Τελος στο hollywood το επιτελέιο του ηχου ειναι τερατώδες,

οταν διάβασα αυτο το βιβίο (http://www.amazon.com/Practical-Art-Motion-Picture-Sound/dp/0240812409/ref=pd_sim_b_20)  με επιασε νευρικο γέλιο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top