Ο Συνθέτης...

Φίλε μου cos_dr,

μη μπορώντας να αντισταθώ στη πρόκληση μιας απάντησης ευελπιστώ να σε ξαναφέρω πίσω από το synthi σου.

Το θέμα είναι σίγουρα ανεξάντλητο και εγώ το μόνο που ήθελα είναι να δω το θέμα από μια οπτική γωνιά, και ούτε σκόπευα να διαχωρίσω σύνθεση με εκτέλεση ή ότιδήποτε άλλο.

Με δυό λόγια θα πώ το εξής:

Καταρχάς η φαντασία για το μουσικό είναι δεδομένη. Χωρίς αυτή εξάλλου δε θεωρείται καλλιτέχνης αλλά "παπαγάλος".

Πιστεύω όμως ότι για κάποιον που δεν έχει αποκτήσει συστηματικό θεωρητικό υπόβαθρο το αποτέλεσμα της φαντασίας του είναι πεπερασμένο. Εάν πραγματικά δηλαδή συνεχίζει να εξελίσσεται ως δημιουργός φτάνει σε ενα σημείο που δεν έχει πια τα θεωρητικά εφόδια να εκφράσει αυτή του τη φαντασία. Προσπαθώντας να μη πολυλογήσω, θα κλείσω με έναν (απλό) μαθηματικό τύπο: αχ + β = ψ όπου:

α = η δημιουργική μας προσπάθεια

χ = το θεωρητικό υπόβαθρο

β = ταλέντο, φαντασία και λοιπές σταθερές παράμετροι

ψ = το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα

(Πουφ !!! παραβάρυνε αυτή η κουβέντα.. ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ !!! )

 
Να καταγραφεί στα πρακτικά οτι ο cos_dr αποδέχεται την εξίσωση του φίλου wasted sunsets ως ιδανική για την εξαγωγή ενός όριμου συμπεράσματος σχετικά με το καυτό αυτό θέμα.

Όσο για το δεύτερο έχεις δίκιο. Μας βάρεσε η δουλειά και η ζέστη ήδη, αυτό είναι θέμα για τζάκι, χιόνι έξω, καπουτσίνο και πακέτα τα τσιγάρα.

Ασε να δούμε απο Σεπτέμβρη και καμια άλλη άποψη, να δούμε και τι σκέψεις επικρατούν για το θέμα σε μεγαλύτερο δείγμα μελών μας .

Ας ξεκινήσει προς το παρόν κανένα άλλο topic στο Ανέμων και Υδάτων παρακαλώ , με πιο light θέμα, έτσι για να κρατάμε επαφές πριν φύγουμε διακοπές όσοι μείναμε ακόμα πίσω.

.............to be continued

 
3ekinhsa na baraw tis prwtes mou notes 5 xronwn, otan o pateras mou, mou ekane dwro ena CASIO C16.Mallon polly pio prin

me ena prama san 3ylofwno ths fischerprice...Den 3ekolaga loipon apo to armonio (ebgaze wraious hxous>>:) )opote argotera

me egrapsan se wdeio.Klasiko piano, xwris pote na parw ena,gia synolika 7 xronnia me kapoia dialeimata.

To megalytero problhma otan meletaga htan oti molis epaiza ena kommati (meleth) to allaza symfwna me ta gousta mou lol!

Exw ftasei 15 k exw bare8ei tis asxhmes daskales pianou opote arxizw k th briskw me ena daskalo panw se Jazz.To wdeio

mou diwrganwne enan ethsio diagwnismo syn8eshs (tragoudiwn k ekteleshs...),opote lew as paw ki egw mikros,afelhs k

apeiros,xwris na 3erw ti 8a pei syn8esh (armonia,ptyxia syn8eshs ktl...).Eprepe na dhlwsw to kommati mou se partitoura,

omws yphrxe ena problhma.Ti 8a dhlwna sthn partitoura?Pws 8a dhlwna olh thn enorxhstrwsh?Opote dhlwsa mono oti 8a

epaiza live dhl, tis sygxordies k mia melwdia...ola ta alla (beats k enorxhstrwsh..) apo8hkeymena sto sequenceraki tou

Technics KN 600 (lol!).

Erxetai h megalh mera!Paw me to synth ston wmo(cool k tetoia o alhtakos) k molis mpainw sthn ai8ousa arxizw k ais8anomai

abola. Oloi megalhs hlikias me koustoumia kako, na gnwrizontai apo palaioterous diagwnismous mexri k sto e3wteriko,

pappoudes me megala aspra genia,(oi perissoteroi apo aytous kritikh epitroph) alla to tragikotero:Mia mikrh skhnh pou

ka8wtane ena piano me oura.Ma kala pou 8a sthsw to synth mou?oi alloi pou 8a baloun tous allous mousikous tous,ton

e3oplismo tous!(Ti eirwneia :) ) Kati 8a kanoune lew, opote to sthnw dipla apo to piano se ena xwro pou den xwraga kala kala.

3ekinaei o diagwnismos, kai ka8etai enas enas sto piano paizontas kyriws klasikh mousikh, k apo katw se ena megalo

trapezi h kraxtikh epitroph.MA TI EKANA? POY HR8A?

Erxetai k h seira mou k molis akoumpaw to synth akougontai olo sxolia:Ma kala epitrepontai ta armonia? :) Ayto me ekane na

noiw8w omorfa k epairne olo to agxos.

Afhnw na perasoun prwta ta drums apo to sequenseraki k meta synexizw...k erxetai h pio wraia stigmh tou

diagwnismou.Podia stis abola ka8ismenes karekles na kouniountai symfwna me to ry8mo kai ta papoudia ths epitrophs na

katebazoun ta kefalia,na bgainoun e3w apo thn ai8ousa prin kan teleiwsw!

Me diegrapsan epeidh den eixa dhlwsei oti epaiza (thn enorxhstrwsh dhl, k ta drums) xwris na lew oti 8a petyxaina kati

symfwna me tis prodiagrafes tou diagwnismou.

Sto telos, eiseprakta agkalies k filia apo tous megalyterous k meta erxetai enas apo thn kritikh epitroph.

Mou arese ayto pou akousa alla mporeis na ta katafereis k kalytera.Prosferetai gia dwrean ma8hmata k mou afhnei to thl tou

na epikoinwnhsoume.

Milame k akouw to e3hs:Se ekeino to shmeio tou kommatiou,anti na einai (mia sygxordia) etsi 8a eprepe na einai alliws (mia

allh sygxordia ebdomhs).

Apogohteyomai, kleinoume.Tous SIXA*HKA!

Ma kala to ti noiw8w den exei shmasia?Mono oi kanones?

Metaniwnw wstoso pou den eftasa se ena megalytero epipedo de3iotexnias wste na paizw pio aneta tis idees mou, xwris na

boh8aei toso poly to CUBASE.

 
quote="ezakaz"]

Apogohteyomai, kleinoume.Tous SIXA*HKA!

Ma kala to ti noiw8w den exei shmasia?Mono oi kanones?

Metaniwnw wstoso pou den eftasa se ena megalytero epipedo de3iotexnias wste na paizw pio aneta tis idees mou, xwris na

boh8aei toso poly to CUBASE.

Αυτό το θέμα με προβληματίζει πολλές φορές και εμένα ezakaz.

Επειδή και εμένα η πρακτική μου υπερτερεί κατά πολύ των θεωρητικών γνώσεων σε καταλαβαίνω. Πολλές φορές δεν είμαι σίγουρος για την ορθότητα του αποτελέσματός μου στην δημιουργία μιας φράσης και κυρίως στην αντίστιξη. Που να σου πώ για την τοποθέτηση των ήχων στην στερεοφωνία, η την κακή μίξη και κακή χρήση των φίλτρωνπου πνήγει πολλές φορές το κύριο όργανο που χρησιμοποιώ και μου σπάει τα νεύρα γιατί αλλιώς το φαντάζομαι και αλλιώς βγαίνει και παλεύω με τις ώρες. Έχω ενα φίλο μου που σπουδάζει σύνθεση και παίζει και έχει τελειώσει την κιθάρα και πολλές φορές όταν παίζουμε μαζί, έχει τις λύσεις έτοιμες. Εδώ φαίνεται καθαρά οτι ένας που έχει μαθει να διαβάζει καλά και να γράφει στο πεντάγραμμο δουλεύει σίγουρα με άλλον αέρα.

Μιλώντας και ΄γω για τον εαυτό μου πιστεύω οτι παρόλα τα κενά μου, η ίδια η πείρα με κάνει να διορθώνω τις ατέλειες μου καθαρά με πρακτική άσκηση. Στο πιάνο για παράδειγμα τα τελευταία χρόνια παίζω κομμάτια που φτάνουν και την ανωτέρα *σχόλιο καθηγητή και όχι δικό μου" χωρίς να μπορώ να τα διαβάζω εκ των πραγμάτων και με τις επαναλαμβανόμενες εκτελέσεις, διορθώνω τον χρωματισμό μου, την διάρκεια, τα γεμίσματα, και την τοποθέτηση του χεριού και των δακτύλων μου. Βεβαια δεν θα παίξω με τα σημερινα μου δεδομένα όσο και να το παλέψω μόνος μου τον Μπάχ και πολλούς άλλους συνθέτες και για να μην μακρυγορώ καταλαβαίνεις γιατι. Μέσα απο το άκουσμα και τον πειραματισμό μαθαίνω όμως με το πέρασμα του χρόνου να χρησιμοποιώ τον κατάλληλο αρπισμό και τις κατάλληλες συγχορδίες που εμπλουτίζουν ενα κύριο θέμα μου γιατί το σωστό θα έρθει με το άκουσμα. Εδώ ίσως κολλάει το αγγούρι που είχε αναφέρει πιο πάνω αν θυμάμαι καλά ο senexus και κατά βάθος και εγώ τον δικαιώνω.

Με όλα αυτά δεν ξέρω ποιος ελιναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην εξίσωση του sunset, αλλά μετράει και πώς εκφράζει τον καθένα ο τρόπος δημιουργίας μουσικής,

Για άλλους είναι επάγγελμα, γι άλλους καριέρα, για άλλους χόμπι, άλλα για όλους μας θέλω να πιστεύω εσωτερική ανάγκη έκφρασης.

Γι αυτό ασχολήθηκα πολύ με το θέμα μας, γιατί δεν θα ήθελα να χωρίζει στρατόπεδα, και γι αυτό δεν ήθελα να δώ Volterologies, γιατί εξακολουθώ να πιστέυω

α* η απάντηση στο θέμα βρίσκεται στη μέση

βου* κανένας που δεν βρήκε απάντηση μέσω άρτιων σπουδών δεν είναι τεμπέλης και άσχετος

γου* το αποτέλεσμα των προσπαθειών του καθενός το κρίνει το κοινό

Ξέρεις κανα καλό αρχιτέκτονα γιατί ετοιμάζω σπίτι........................

Ντριιιιιιιιιιν <..............ξυπνητήρι!!!!¨>

 
Καλημέρα σε όλους!

Συγχωρήστε μου την απουσία τόσων μηνών, αλλά διάφοροι λόγοι με ανάγκασαν να το πράξω και να αποστασιοποιηθώ ακόμη και από το topic που δημιούργησα.

Θα επανέλθω όμως λίαν συντόμως μιας και βλέπω ότι οι ομάδες συζητήσεις (forums) ζωντανεύουν κάπως.

Επανέρχομαι!

Φιλικά WAV 2 (πρώην WAV)

 
Aναβεις φωτιές πρώην wav και εμείς οι πυροσβέστες !!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
χαίρεται!

αυτό είναι το πρώτο μου post εδώ, οπότε δείξτε επιοίκεια... :wink:

η άποψη μου στο θέμα είναι η εξής... ότι μαθαίνεις καλό είναι... και τα ωδεία είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να μάθεις, αρκεί να μελετάς. εγώ έχω καταναλώσει 13 χρόνια σε σπουδές πιάνου (σε ωδείο), και ελπίζω φέτος (τον 14ο) να πάρω επιτέλους το πτυχίο μου... όπως καταλαβαίνεται ποτέ δε μελετούσα ιδιαίτερα πολύ. από την άλλη, μαθαίνω στον εαυτό μου κιθάρα εδώ και 6 χρόνια. Όποτε, έχοντας την εμπειρία και των σπουδών σε ωδείο σε ένα όργανο, και της "αυτομάθησης" σε ένα άλλο, αυτό που έχω να πώ είναι ότι όσο περισσότερα καινούργια πράγματα βλέπεις (και κατανοείς) τόσο καλύτερα. Όποτε η ιδανική λύση είναι αποκλέιεται να μην περιέχει το Ωδείο.... ΟΚ? Δε διαφωνώ στο ότι κάποιος μπορεί να κάνει εκπληκτικά πράγματα μόνος του, άλλα αν έχει το ταλέντο να τα κάνει αυτά μόνος του, γιατί να μην χρησιμοποιήσει και τη γνώση των δασκάλων του για να κάνει ακόμα μεγαλύτερα πράγματα??!

 
Φίλοι μου, βρίσκω πραγματικά ενδιαφέρον όλα όσα γράψατε, τα λεγόμενα σας διέπονται από ωριμότητα και ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα.

Εγώ όντως ημιμαθής καθώς στην ηλικία των 6 ή 7 ετών που με στείλαν οι γονείς μου στο ωδείο για να βαρεθώ τη ζωή μου, μετά από 16 χρόνια που βρίσκω τον εαυτό μου να ασχολούμαι με κιθάρα, synth και με μουσικη τεχνολογία βλέπω ότι έχω ανακαλύψει άπειρες φορές τον τροχό. Μόνο εφόδιο που έχω είναι αγάπη για τη μουσική ούτε πειθαρχία και πολύ πιθανον ούτε ταλέντο.

Αν και είμαι ευχαριστημένος με τον εαυτό μου σε γενικά επίπεδα είναι πολλές οι φορές που που θα ήθελα να βρισκόμουν σε ένα ωδείο και με τον ποιο άχρηστο καθηγητή γιατί πάλι κάτι θα μάθαινα. Μπορεί όπως ειπώθηκε και παραπάνω τα περισσότερα ωδεία να μην κάνουν ουσιαστική δουλειά και αυτοί που βγαίνουν να καταλήγουν όντως στείροι επαγγελματίες. Και σίγουρα αυτό που μετράει πάνω απο όλα είναι η μουσική μεσα στον άνθρωπο. Αλλά ποτέ μην κάνετε το λάθος να γενικεύετε από τα κακώς κείμενα κανόνες.

Το αρντικό που αναγνωρίζω είναι ότι στην ελλάδα η μουσική είναι για τους λίγους. Αν για παράδειγμα κάποιος νέος δεν προέρχεται από μουσική οικογένεια πείτε μου πιοιες είναι οι πιθανότητες αυτό το άτομο να ασχοληθεί με μουσική, ποιες είναι οι πιθανότητες οι γονείς του να τον υποστηρίξουν στις αποφάσεις του κτλ.

Πίσω από το σπίτι σε ένα χωριό στην αγγλία που μένω, υπάρχει ένα νηπιαγωγείο. 3 με 4 φορές την εβδομάδα παιδάκια μέχρι 12 ετών περνάνε τα απογεύματα τους χρησιμοποιόντας τις μουσικες εγκαταστάσεις του και έγω έχω την ευκαιρία να παρακολουθώ με ενδιαφέρον το ηχητικό χάος που πολλές φορές παράγουν. Τους δίνεται η ευκαιρία και μια ποικιλία οργάνων απο τύμπανα κιθάρες μέχρι πιάνο και πνευστά να εκφραστούν μέσω της μουσικής. Αλήθεια στην ελλάδα πόσο χρεώνουν στα ωδεία ? πόσο παίρνουν την ώρα οι καθηγητές ? Ποιό βασικό από όλα: Πόσο κοστίζουν τα μουσικά όργανα???

Να είστε όλοι καλά

[email protected]

 
φιλοι μου.... ακουστε τουτο!!!
πηγα σε ωδειο και για κιθαρα και για μπασσο και τυμπανα και τα παρατησα στους 2 μηνες για καθε οργανο. Απεδειχθει οτι τα ωδεια ειναι μονο για αυτους που δεν εχουν καμια σχεση με τη μουσικη ιδιατερα με τη μουσικη ως βιωμα απο τα παιδικα χρονια.

οι μουσικες σπουδες στην Ελλαδα ειναι μονο για παραγωγη επαγγελματιων ουσιαστικα που καταληγουν στη νυχτα η σεσιονοπουλοι στα στουντιο για χαρη του και της καθε ψωναρας.
Δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα λές μια που αν είσαι τυχερός και πέσεις σε καλό δάσκαλο στο ωδείο θα μάθεις πάνω από όλα να παίζεις το όργανο που διδάσκεσαι.

Επίσης θα πάρεις αρκετή γενική γνώση η οποία κάποια στιγμή θα σου χρειαστεί αναμφίβολα.

μουσικη ισον ανθρωποι

μουσικη τεχνολογια ισον απουσια ανθρωπων. και εδω ειναι το κολπο.
Ναι εν μέρει συμφωνώ αλλά όμως χριεάζεται και η τεχνολογία. Τι θα γινόταν αν υπήρχαν μόνο τα αναλογικά μέσα. Απλά θα χρειαζόσουν 3 φορτηγά εφφέ για να κάνεις κάτι που σήμερα είναι εφικτό με μια ψηφιακή κονσόλα.

οποτε και εγω ειμα στα προθυρα να απομονωθω στο στουντιο μου και να γραψω τα παντα μεσα απο ενα computer. εκει μαλιστα!! ζητω η τεχνολογια!!
Μα η σύνθεση ούτως η άλλως είναι μοναχική διαδικασία. Απλά με τονυπολογιστή μπορείς να έχεις πιο εύκολα ενα σύνολο για το τι έχεις γραψει' date=' να βρείς τυχών λάθη σου πιο εύκολα γιατί μπορείς να ακούς όλα τα όργανα μαζί. Αλλά από την άλλη είναι και ένα μειονέκτημα και μάλιστα καλό του ότι κάποια πράγμνατα δεν μπορεί να αντικαταστήσει και ούτε μπορεί π.χ. ενα legatto σε μιακιθάρα ή ένα buzz roll στα τύμπανα.

Σπουδες δεν ειναι μονο τα βιβλια!! γιατι κανεις δε μιλα για χιλιαδες ωρες ακροασης βινιλιων και cd ? γιατι δε μιλα λκανεις για το ποσες φορες πηγε σε συναυλια οχι για να δει το αστερι αλλα π.χ. να κοπιαρε καποια κολπα του ντραμμερ η μια μπασσογραμμη?

ο λογος ειναι οτι πασχουμε απο ελλειψη μουσικης αντιληψης και ακουσματων. γιαυτο και τα "ωδεια" επιβιωνουν!!
Το περι ακουσμάτων συμφωνώ εν μέρει αλλά όμως σε μερικές φορές οδηγεί και σε αντιγραφή. Πράγμα πολυ άσχημο.

γιατι οι καλυτερες σπουδες ειναι μονο η πραξη, επαναληψη, εξασκηση σε περιβαλλον πειθαρχιας βλ γκρουπ και λιωσιμο δισκων...!!! εξαλλου και αυτοι που εφτασαν στο επιπεδο να γραψπυν δισκους δεν ηταν απαραιτητα σπουδαγμενοι αρα αυτο μας ενδιαφερει ως αποτελεσμα
Ναι αλλά όμως ξέραν τα βασικά. Ετσι όπως και στην εκτός μουσικής ζωή μας είναι απαραίτητο να μπορεούμε να διαβάζουμε και να γράφουμε έτσι και στη μουσική. Είναι πολύ δύσκολο να θυμάσει 100 διαφορετικές ασκήσεις για ένα όργανο και ακόμα πιο δύσκολο όταν έχεις να παιξεις ένα κομάτι 15 λεπτών με πολλές αλλαγές κτλ κτλ.

Σίγουρα εκεί τη θέλεις την ανάγνωση γιατί επίσης θαμπορέσεις πιο εύκολα να διαβάσεις βιβλία άλλων για να βελτιώσεις την τεχνική σου ή να γράψεις κάτι που ενδεχομένως να θελήσεις να το παίξεις μετα από 15 χρόνια.

 
Πολυ ενδιαφερον το θεμα αυτο

Αποψη μου ειναι οτι η φαντασια και η εμπνευση μπορει να υπαρχουν

σε ατομα με πολυ μικρες γνωσεις μουσικης . (αναφερομαι στα εμπορικα

ειδη μουσικης) ενω να λειπουν απο φοβερους δεξιοτεχνες .

Αλλα δειτε το αλλιως , παρτε οποιοδηποτε 'υπερκλασικο' ροκ-ποπ κομματι,

μπορει καποιος να το παιξει με μια κιθαρα απλως τα ακορντα και

να τραγουδησει την βασικη μελωδια .Αυτη ειναι η βαση ενος κομματιου.

Το ριφ,το solo ,καποιο σχημα ειναι οι 'σαλτσες' που θα δωσουν το

κατι παραπανω ,αλλα σε ποσοστο μικρο .Το παν ειναι η βαση .

Παντα υπαρχουν εξαιρεσεις βεβαια , αλλα οποιος ειναι ικανος να φτιαξει

μια σωστη βαση ειναι συνθετης .

Αλλωστε πολλοι φοβεροι session 'οργανοπαιχτες' δεν εχουν 'δικα' τους

κομματια η παιζουν 'ημιτελη' μερη που ποτε δεν συνεδεσαν .

Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι στην μουσικη θεωρουν σημαντικη μια

μελωδια .Καλη η μελωδια αλλα θα προτιμουσα να μου 'κατεβαιναν'

ακκορντα παρα μελωδιες . Πανω σε ακορντα 'χτιζονται' μελωδιες .

Αυτο που με συγκινει στην μουσικη ειναι το 'ενα' ακκορντο που

θα αλλαξει το 'συναισθημα' ενος κομματιου . Που θα κανει την

μουσικη απο ευθεια γραμμη να γινει τεθλασμενη .

Αυτα για το θεμα ,

alp

 
Πολυ ενδιαφερον το θεμα αυτο
Αποψη μου ειναι οτι η φαντασια και η εμπνευση μπορει να υπαρχουν

σε ατομα με πολυ μικρες γνωσεις μουσικης . (αναφερομαι στα εμπορικα

ειδη μουσικης) ενω να λειπουν απο φοβερους δεξιοτεχνες .
Δεν αντιλέγω καθόλου με τα λεγόμενά σου.

Αλλα δειτε το αλλιως ' date=' παρτε οποιοδηποτε 'υπερκλασικο' ροκ-ποπ κομματι,

μπορει καποιος να το παιξει με μια κιθαρα απλως τα ακορντα και

να τραγουδησει την βασικη μελωδια .Αυτη ειναι η βαση ενος κομματιου.

Το ριφ,το solo ,καποιο σχημα ειναι οι 'σαλτσες' που θα δωσουν το

κατι παραπανω ,αλλα σε ποσοστο μικρο .Το παν ειναι η βαση .

Παντα υπαρχουν εξαιρεσεις βεβαια , αλλα οποιος ειναι ικανος να φτιαξει

μια σωστη βαση ειναι συνθετης .

Αλλωστε πολλοι φοβεροι session 'οργανοπαιχτες' δεν εχουν 'δικα' τους

κομματια η παιζουν 'ημιτελη' μερη που ποτε δεν συνεδεσαν .

[/quote']

Ναι γεγονός είναι ότι οι session οργανοπαίχτες κατά ένα 70% είναι απλοί εκτελεστές και όχι δημιουργοί. Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις όπου βιρτουόζοι σε κάποιο όργανο είναι σπουδαίοι δημιουργοί, πχ. Dave Weckl, Cick Korea κτλ κτλ.

Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι στην μουσικη θεωρουν σημαντικη μια

μελωδια .Καλη η μελωδια αλλα θα προτιμουσα να μου 'κατεβαιναν'

ακκορντα παρα μελωδιες . Πανω σε ακορντα 'χτιζονται' μελωδιες .
Ακριβώς!! Εδώ είναι που χρειάζεσαι τις μουσικές γνώσεις έστο και τις βασικές όχι να έχεις βγάλει 30 πτυχία αλλά τα βασικά θεωριτικά και άντε να ξέρεις και 5 πράγματα αρμονία όπου πολύ πιο εύκολα κάνεις αυτό που λές. Να κατεβάσεις τα ακόρντα που χρειάζονται για να ακουστεί η μελωδία όπως πρέπει να ακουστεί.

Αυτο που με συγκινει στην μουσικη ειναι το 'ενα' ακκορντο που

θα αλλαξει το 'συναισθημα' ενος κομματιου . Που θα κανει την

μουσικη απο ευθεια γραμμη να γινει τεθλασμενη .
Ακριβώς.
 
Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι στην μουσικη θεωρουν σημαντικη μια μελωδια .Καλη η μελωδια αλλα θα προτιμουσα να μου 'κατεβαιναν'

ακκορντα παρα μελωδιες . Πανω σε ακορντα 'χτιζονται' μελωδιες .
αν ενοεις τα γνωστα τριφωνα ακόρντα διαφωνω . σε όλα τα ειδη μουσικής έχουν σχεδον κορεστει. Η μελωδια και εν γένει η ενορχηστρωση κάνει τη διαφορα με...διαφορα

αν εννοεις πενταφωνα τζαζίστικα σχηματα ακορντων συμφωνω μεχρι ενος σημειου αλλα αυτος ο τρόπος είναι η πεπατημενη. Μηπως το ανάποδο συχνα έχει πιο πολυ ουσία. Να ντυσεις δηλαδη την μέλωδία με ακόρντα και ατμόσφαιρα?

Αν κι εγω δουλευω με τον ευκολο τρόπο συμφωνει κανεις με τα παραπάνω?

 
Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχουν ακκόρντα αλλά ανάπτυξη αρμονίας πάνω στη μελωδία. Η μελωδία είναι κατά τεκμήριο το πρωταρχικό. Και είναι το καθ΄αυτό αποτέλεσμα της "έμπνευσης". Όσες σπουδές μουσικές και να κάνεις άμα δεν έχεις έμπνευση και φαντασία δε θα καταφέρεις τίποτα.

Με την αρμονία αλλάζει το πράμα. Εκεί πρέπει να διαθέτεις επιπλέον και λίγο τεχνική, λίγο εμπειρία, λίγο ανοικτό μυαλό και όσο πιο πολλά θεωρητικά εφόδια.

Η έννοια "ακκόρντο" δε εκφράζει τίποτα άλλο παρά μια εύκολη και ευρέως διαδεδομένη τεχνική μουσικής συνοδείας με την κιθάρα.

Απόδειξη; Πάρτε μια πιανιστική παρτιτούρα, (καλά όχι Θεοδωράκη, προτιμήστε κάτι λιγότερο απλοικό, ας πούμε Γκέρσουιν) και προσπαθείστε να βγάλετε τα ακκόρντα της κιθάρας. Αν βγάλετε, άκρη μπορείτε άνετα να διεκδικήσετε πτυχίο αρμονίας.

Κάτι ακόμα. Δύσκολες μελωδίες, στο άκουσμα τουλάχιστον μάλλον δεν υπάρχουν. Όσο και αν υπερβαίνει διαδεδομένες κλίμακες μια μελωδία θα μπορέσει να προσληφθεί από τον ακροατή. Η αρμονία όμως; ¶λλο πράμα!

Γι αυτό και πολλές φορές χαρακτηρίζουμε φάλτσο και παράφωνο κάτι που στην ουσία δεν είναι τέτοιο, αλλά απλά ξεφεύγει από τις φόρμες στις οποίες έχει εθιστεί το αυτί μας. Παράδειγμα: Πάρτε να ακούσετε μια οκτάφωνη χορωδία. Ο μέσος ακροατής θα πεί: "Τι είναι αυτά τα φάλτσα που ακούγονται;" Ο καλλιεργημένος μουσικά (και δεν το λέω ελιτίστικα αυτό, αλλά κυριολεκτικά) όμως θα το εκτιμήσει. (Αρκεί η χορωδία να μην είναι πράγματι φάλτσα).

Συνοψίζοντας: Η μελωδία είναι η βάση και προέρχεται από την έμπνευση και μόνο. Η αρμονία (και όχι τα ακκόρντα) είναι το ντύσιμο της μελωδίας και όσο πιο πολύ τεχνική διαθέτουμε τόσο πιο όμορφα πράματα μπορούμε να κάνουμε πάνω της.

Αυτά προς το παρόν

 
Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχουν ακκόρντα αλλά ανάπτυξη αρμονίας πάνω στη μελωδία
....και κατα την γνώμη μας!

Πριν μιλουσαμε για μουσικες που γράφονται σε συγκεκριμένες φόρμες όπου η έννοια ακορντο κυριαρχει (και δεν ειναι μόνο της κιθαρας, και αν αναλυσεις όλες όλες τις φωνες που συνήχουν ταυτόχρονα στην ουσία πρόκειται για συγχορδίες ή όπως λέμε εμείς οι λαικοι στην μουσικη καθημερινή φρασεολογια ακόρντο)

Ας μη υπεραναλύουμε έννοιες που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης . Αυτο που συζητήθηκε πριν ήταν υπεραπλουστευμενα αν η κότα εκανε το αβγό ή το αβγο την κοτα .Αν δηλαδή εν αρχη ειναι η μελωδια ή το απο πισω....!(ξέρω ξέρω υποβιβάζω το επιπεδο με τέτοιες εκφράσεις)

Γι αυτό και πολλές φορές χαρακτηρίζουμε φάλτσο και παράφωνο κάτι που στην ουσία δεν είναι τέτοιο, αλλά απλά ξεφεύγει από τις φόρμες στις οποίες έχει εθιστεί το αυτί μας. Παράδειγμα: Πάρτε να ακούσετε μια οκτάφωνη χορωδία. Ο μέσος ακροατής θα πεί: "Τι είναι αυτά τα φάλτσα που ακούγονται;" Ο καλλιεργημένος μουσικά (και δεν το λέω ελιτίστικα αυτό, αλλά κυριολεκτικά) όμως θα το εκτιμήσει. (Αρκεί η χορωδία να μην είναι πράγματι φάλτσα).
σωστα η μουσική και το ανθρώπινο αυτι δεν έχουν όρια , και είναι θεμα εκπαίδευσης . Μπορει για κάποιους το <<αγαπημένο>> διάστημα να ειναι το ημιτόνιο .

 
επαναφερω αυτο το θεμα θελωντας να ρωτησω τις εμπειριες και αλλων παιδιων απο εδω μεσα που ειναι ισως και καινουριοι μερικοι οσο αναφορα την συνθεση.

για εμενα ειναι το Α και το Ω.αν δεν μπορεις να συνθεσεις κατι ωραιο οσο καλα και να παιζεις ενα οργανο το εχεις χασει το..παιχνιδι..

γιαυτο ηθελα να ρωτησω,τι σας βοηθησε περισσοτερο στην συνθεση;μελετησατε βιβλια συνθεσης,αρμονιας κτλ..;μονο με το αυτι;σας βοηθησαν και σας ανοιξαν τα..μυαλα transcriptions απο αλλους μουσικους;σας ερχονται ευκολα ιδεες;κτλ...

οποιος δεν βαριεται απανταει..η συνθεση ειναι κατι που με απασχολει συνεχεια... :!:

Thanks :wink:

 
Χωρις να ειμαι συνθετης ( ακομα "δοκιμαζω", ομως ποτε δεν θα πετυχω :roll: ), θα ηθελα να πω 2-3 πραγματα που με βοηθησαν στο να "δοκιμασω" να γραψω κατι.

Καταρχας, νομιζω οτι το θεμα των μουσικων σπουδων, ειναι λιγο ως πολυ, μεγαλος μυθος. Σαφως καποιος που εχει κανει σπουδες, εχει αλλα εφοδια, και οδηγει αλλιως τη μουσικη, ομως υπαρχουν πολλα παραδειγματα μουσικων που δεν χρειαστηκαν τιποτα απο ολα αυτα για να "κερδισουν" το αυτι του ακροατη. Γιατι στην ουσια, η συνθεση ειναι κατι "ανουσιο", αν δεν υπαρχει ο παρατηρητης-ακροατης, που θα κωδικοποιησει αυτο που λαμβανει και ειτε θα το δεχτει, ειτε θα το απορριψει.

Προσωπικα εμενα πιστευω οτι με βοηθησαν οι μουσικες σπουδες που κανω, ομως μονο σε συγκεκριμενα στυλ μουσικης ( κυριως πιο κλασσικο σαν ακουσμα ). Οταν παω να χρησιμοποιησω τις ιδιες γνωσεις σε αλλα ειδη, βλεπω οτι παντα καταληγω σε αποτελεσμα που δεν συμβαδιζει με τον "ηχο" του συγκεκριμενου ειδους! Οποτε, εκει πλεον μπαινουνι οι παραγοντες "ακουσματα" και "φαντασια" ( τα ταραξα τα "" ).

Εαν δεν εχεις ακουσει, και δεν εχεις αναλυσει-μελετησει ενα μουσικο ειδος, δεν μπορεις να δουλεψεις κατι αντιστοιχο οταν σου ζητηθει. Αλλα και να ησουν ενας απο τους καλυτερους μουσικους αναλυτες, αν δεν ειχες την φαντασια να δημιουργησεις κατι που θα στηριζεται μεν στους κανονες που θετει το ειδος, αλλα συγχρονως να ειναι και πρωτοτυπο, δεν θα μπορουσες να συνθεσεις τιποτα...

Και επειδη τα ακουσματα, ολοι τα εχουμε, ομως τη φαντασια οχι, πιστευω πως η συνθεση ειναι μια δουλεια που μια μεριδα μουσικων μονο μπορει να την κανει. Εξαλλου, υπαρχουν μουσικοι-εκτελεστες εργων και μουσικοι-συνθετες. Και οι 2 συνεργαζονται για να βγει καποιο αποτελεσμα, και χωρις αυτη τη συνεργασια, σημερα θα ειχαμε καλες συνθεσεις..σε αθλιες εκτελεσεις...

Επισης, εχω την εντυπωση, πως το τελευταιο καιρο αναπτυσσεται η γενια του "sample". Δηλαδη, στηριζουν τη συνθεση τους πανω στον ( software συνηθως ) εξοπλισμο που διαθετουν. Ακουνε μια loop, εναν ηχο, και αρχιζουν να "χτιζουν" πανω σε αυτον. Νομιζω οτι και αυτο θεωρειται συνθεση, γιατι στην ουσια, οι μουσικοι πλεον εχουν περασει το επιπεδο της κλασσικης οργανογνωσιας και "αντε παμε να γραψουμε αντιστικτα/αρμονικα", και εχουν περασει στο επιπεδο του πειραματισμου των ηχοχρωματων και των τεχνολογιων που εχουν στη κατοχη τους....

Κουρασα λιγο,ε?

 
για εμενα ειναι το Α και το Ω.αν δεν μπορεις να συνθεσεις κατι ωραιο οσο καλα και να παιζεις ενα οργανο το εχεις χασει το..παιχνιδι..

Thanks :wink:
φιλε τακη νομιζω οτι εδω κανεις ενα λαθος.η συνθεση ειναι το Α κ το Ω για καποιον που θελει να συνθεσει και οχι για εναν μουσικο εν γενει.

παντως μην εχοντας καμια εμπειρια πανω στο θεμα(εννοω σοβαρη :lol:) πιστευω οτι ενα απο τα πιο σημαντικα πραγματα που επηρρεαζουν την συνθεση ειναι το ευρος των ακουσματων.

εγω ποτε δεν καταφερα να συνθεσω ενα ολοκληρωμενο κομματι(δεν εννοω μερη κλπ, απλα ενα κομματι...) γιατι οτι και να εγραψα κατι μου θυμιζε.αυτο ειναι νομιζω κατι που κοβει τα φτερα σε πολλους.αλλα ειναι μεγαλο λαθος.

αν πχ ακουσεις διαφανα κρινα(που φανταζομαι οτι θα σε αφηνουν παγερα αδιαφορο :lol: ), σε πολλα κομματια θα βρεις ας πουμε κατι απο tindersticks, σε αλλα κατι απο superfunk :lol: :wink: , αλλα αυτο δεν θα σε ενοχλησει καθολου. δεν εκλεψαν. δανειστηκαν με εξυπνο τροπο.

στην τελικη αναλυση γραψε και σου υποσχομαι οτι θα γινω και θα παραμεινω πιστος fan σου!! :D

 
Δυστυχως η ευτυχως το ΤΑΛΕΝΤΟ στη συνθεση ΔΕΝ διδασκεται.Ειτε το εχεις ειτε δεν το εχεις.

Για αυτο αλλωστε υπάρχουν ανθρωποι με ελαχιστες (η & καθολου) μουσικες γνωσεις που γραφουν αριστουργηματα (ειδικα στο χωρο του τραγουδιου) & μουσικαραδες (εκτελεστικα) που γραφουν μπουρδες η και δεν μπορουν να γραψουν τιποτα.

Το γεγονος οτι στα διαφορα ωδεια "διδασκεται" συνθεση δεν μου λεει απολύτως τιποτα.Σιγουρα διδασκεται η αρμονια & η μεθοδολογια της μουσικης,χωρις ομως το ταλεντο δεν γινεται τιποτα (για αυτο αλλωστε ο Kenny G που εχει 500 πτυχια αρμονιας γραφει μπουρδες & ο Παπαθανασιου που δεν ξερει νοτες γραφει παπάδες....)

Αν καποιος καταλαβει (η του πουνε..) οτι οντως εχει ταλεντο στο να γραφει μουσικη (η τραγουδια) ο καλυτερος τροπος να γινει καλυτερος ειναι να ΖΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ: δηλ. να μαζευει εμπειριες,να επικοινωνει με αλλους ανθρωπους,να ΑΚΟΥΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ & ΠΟΛΛΩΝ ΕΙΔΩΝ μουσικη, να ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΒΙΒΛΙΑ,να ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ,να ταξιδευει & πανω απο ολα να ΑΝΟΙΓΕΙ το μυαλο & την ψυχη του & να μην περιχαρακωνεται στα γνωστα :wink:

Αν κανει τα παραπανω το να παει να "σπουδασει" την "συγχορδια" φα μινορε ελατωμενη ,πιστεψε με θα του ειναι απλα αχρηστο (γιατι θα την εχει ανακαλυψει απο μονος του κατα την διάρκεια της "ζωης" του...)

 
Μιας και παραθέτουμε εκ νέου απόψεις και εμπειρίες επάνω στο θέμα και αφού την αρχική συζήτηση δεν την πρόλαβα - δεν ήμουν ακόμη μέλος της κοινότητας του Noiz - θα καταγράψω κι εγώ την δική μου οπτική γωνία:

Κατ' αρχάς να πω πως συμμερίζομαι περισσότερο την άποψη που λέει πως η ουσία της σύνθεσης είναι η μελωδία και όχι τα chord progressions, αν και πολλές φορές μου έχει τύχει να ξεκινήσω το γράψιμο ενός τραγουδιού βασισμένος πάνω σε μια ενδιαφέρουσα στο αυτί σειρά από συγχορδίες. ¶λλωστε όπως πολύ σωστά αναφέρει και ο freemindgr σήμερα πλέον η σύνθεση δεν λειτουργεί για πάρα πολλούς με βάση την αρμονία αλλά με βάση συγκεκριμένα μέρη πάνω στα οποία χτίζουν ολόκληρα κομμάτια. Και οι δύο λοιπόν νοοτροπίες είναι αποδεκτές, απλά ο συνθέτης που διαθέτει την θεωρητική γνώση μπορεί να τις χρησιμοποιήσει και τις δύο με περισσότερη ευκολία και ευελιξία, και χωρίς το φόβο του "κρυφού" αρμονικού λάθους.

Τώρα βέβαια όλα είναι και θέμα αντίληψης και αισθητικής...Για φανταστείτε ένα garage punk συγκρότημα να μελετάει αρμονία και αντίστιξη...

Όσον αφορά το θέμα του συνθετικού κορεσμού νομίζω πως είναι υπερβολικό να πιστεύουμε πως η μουσική θα αρχίσει να φθίνει ή θα σταματήσει να υπάρχει επειδή πλέον δεν πρόκειται να ανακαλύψουμε κάποια καινούρια συγχορδία ή το 13ο ημιτόνιο. Προφανώς αν ίσχυε αυτή η μηδενιστική θεωρία η μουσική δεν θα υπήρχε πλέον εδώ και πολλά χρόνια...Η μουσική είναι ένας κώδικας επικοινωνίας με πολλές ομοιότητες με τις ανθρώπινες γλώσσες και σημασία δεν έχει όταν μιλάμε ότι λίγο-πολύ όλοι χρησιμοποιούμε πανομοιότυπες φράσεις (κατ΄ αντιστοιχίαν μουσικές φράσεις ή chord progressions) αλλά τι νόημα βγάζει η χρήση τους όταν αλληλεπιδρά με κάποιο άλλο άτομο. Έτσι λειτουργεί και η μουσική...σημασία έχει πως θα "μιλήσει" και "τι θα πει" ένα τραγούδι σ'έναν ακροατή είτε πρόκειται για ένα minimal θέμα με 3 νότες όλες κι όλες, είτε πρόκειται για κλασσική μουσική.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top