Multitrack editing (info need)

music man

Νέο μέλος
Μηνύματα
565
Πόντοι
18
Γεια σας, σχετικά με multitrack editing θα ήθελα πάρα πολύ να μάθω πως γινόταν στο παρελθόν, την εποχή που δεν υπήρχαν ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Εμείς τώρα εκτώς από το αφτί μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το timeline για να εντοπίσουμε το σωστο σημείο παράδειγμα, παλιότερα γινόταν μόνο με το αφτί? Επίσης οταν κάτι χρειαζόταν να μεταφερθεί αργότερα στο χρόνο (κάποιο χτύπημα ταμπούρου ή κάποια συγχορδία κιθάρας) πως γέμιζαν το κενό που δημιουργούνταν? Ή όταν τραβούσαν πίσω όλο το παρτ ή ένα χτύπημα μετακεινήται...? Άν έκανε κάποιος αυτή τη διαδικασία ή γνωρίζει ας μας διαφωτήσει παρακαλώ...

 
Ξέρεις... εκτός από το να διορθώσεις κάτι, μπορείς να δοκιμάσεις να το ΠΑΙΞΕΙΣ ΣΩΣΤΑ  ;D ;D ;D Και αυτό έκαναν κατά κανόνα παλιά, και μάλιστα ΠΟΛΥ παλιά που δεν υπήρχαν πολυκάναλα, ή υπήρχαν max τετρακάναλα, έπρεπε να ΠΑΙΖΕΙ η μπάντα ΣΩΣΤΑ και ΟΛΟΙ μαζί, τυχαία βγήκαν όλα τα σούπεργκρουπ στα 60- 70 ies νομίζεις; ΕΠΑΙΖΑΝ τα παλικάρια και ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΑΝ, δεν περίμεναν από το autotune και το ποντίκι  ;D

Βέβαια πατέντες στην κάθε εποχή πάντα υπήρχαν, ας πούμε πριν από τους σημερινούς υπολογιστές τα sampler ήταν εργαλείο που μπορούσες να αξιοποιήσεις για να κάνεις audio πατέντες, αλλά το πιο άμεσο ήταν απλά να κάνεις punch in. Γεγονός είναι πάντως ότι για να έχεις ελπίδες να γράψεις, και με τα τότε χρήματα που απαιτούνταν, τον περιορισμένο χρόνο κλπ έπρεπε να μπιστάς και να βαράς, ήταν μεγάλη σχολή η ηχογράφηση 100 ώρες πρόβα= 10 ώρες live= 1 ώρα στούντιο  ;D ;D ;D Τώρα με την άνεση χρόνου στο home studio, αλλά και με τις ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ δυνατότητες ενός απλού DAW υπολογιστή, περνάμε το χρόνο μας... διαβάζοντας manuals  ;D και κουνώντας κανάλια, αντί να προβάρουμε και να τζαμάρουμε και να κάνουμε practice, τι όργανο παίζεις; ΠΟΝΤΙΚΙ  ;D ;D ;D

 
Επίσης οταν κάτι χρειαζόταν να μεταφερθεί αργότερα στο χρόνο (κάποιο χτύπημα ταμπούρου ή κάποια συγχορδία κιθάρας) πως γέμιζαν το κενό που δημιουργούνταν?
Ξαναπαιζανε το κομματι απο την αρχη.... ;D (η γυρνουσανε την ταινια και κανανε punch in αν το επαιρναν χαμπαρι κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης)

Παντως οτιδηποτε editing γινοτανε επεφτε ξυραφακι στην ταινια που πηγαινε συννεφο....(γινοτανε editing αλλα δεν μπορουσες να διορθωσεις εναν αρυθμο ντραμμερ οπως σημερα)

Σκεψου οτι για να κανω αυτο το reverse delay εφε σε αυτο το κομματι εφαγα το 2000.....  2 ωρες (τωρα το κανω σε 2 δευτερολεπτα)


 
Που να δεις editing, με τα τετρακάναλα κασετόφωνα στις εγγραφές που κάναμε εκεί στις αρχές των '90s. Όπως πολύ σωστά έγραψε ο manosx, πρόβες και εγγραφή στην εγγραφή της εγγραφής (να γιατί είχαν φύσημα οι εγγραφές μου....)

 
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! Φίλε Μάνο το γνωρίζω αυτό και φυσικά είμαι υπέρ αυτής της διαδικασίας επίσης και επαυξάνω σε ότι λες. Για να φτάσει να ηχογραφήσει κάποιος μιας και χρειαζόταν αρκετό χρήμα γινόταν μόνο με την υποστήριξη κάποιας εταιρίας οπότε αυτό σημάινει πως μάλλον είσαι και κάποια "φτασμένη" μπάντα...Παρ'όλα αυτά διαβάσω σε διάφορα άθρα οτι πολλά συγκροτήματα από το editing δε παίζαν οι ταινίες απ΄την κόλλα και σε κάποια άλλα ο παραγωγός δήλωνε οτι πετσόκοβε την ταινία και την ξανακολλούσε για να είναι radio-playable. Αυτό με έχει βάλει σε αυτές τις απορίες γιατί οι πολλές δυνατότητες που σου δίνουν τα DAW δυστυχώς μας έχουν απομακρύνει από την "δουλειά πριν την ηχογράφηση" που αναφέρεις...

 
Ε, αναφέρει ο SF τα περί ξυραφιών  ;D οι γκουρού της μπομπίνας τέτοια κάνανε  ;D τώρα παίζουμε με το ψαλιδάκι, πάνω στο grid με UNDO  ;D καμία σχέση με τους γκουρού του παρελθόντος, που δεν είχαν φυσικά τις σημερινές δυνατότητες για άμεσο audio quantize ανά track. Χώρια που, όπως είπε και ο SF, αυτά τα πράγματα ήταν εξαιρετικά χρονοβόρα, και αν δεν είχες από πίσω το φορτηγάκι με το χρηματοκιβώτιο  ;D την είχες κάτσει.

Μην το ψάχνεις, εφιάλτης ήταν και πέρασε  ;D ;D ;D δόξαζε το θεό για το PC σου  ;D αν τους το πούλαγες τότε για κάνα εκατομμύριο ευρώ θα χοροπήδαγαν από τη χαρά τους  ;D ;D ;D εικόνισμα θα σε κάνανε  ;D

 
Παντως για να ειμαστε και ακριβεις,ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ γκρουπ εκαναν δισκους με ΠΟΛΥ χαμηλο budget και εκεινα τα χρονια,απλα ΕΠΑΙΖΑΝ ή απλα ΑΦΗΝΑΝ τα λαθη μεσα....εχω κανει εγω ...δισκοι σε μπομπινα με ενα φραγκο η βιολεττα  ;D...να φαν και οι κοτες... ;D (τον πρωτο δισκο της μπαντας μου τον καναμε σε 90-100 ωρες ΜΕ το mixing μεσα και μιλαμε για 14 κομματια)

Επισης μη ξεχναμε οτι εκεινα τα χρονια τα παλια δεν χαλαγε και ο κοσμος αν ενα κομματι που ξεκιναγε στα 110 bpm ...τελειωνε στα 115 bpm....τωρα βεβαια που τα αυτια του κοσμου εχουν συνηθισει την τελειοτητα ψειριζουμε  τη μαϊμου μεχρι αηδιας....

 
Superfunk είπε:
Παντως για να ειμαστε και ακριβεις,ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ γκρουπ εκαναν δισκους με ΠΟΛΥ χαμηλο budget και εκεινα τα χρονια,απλα ΕΠΑΙΖΑΝ ή απλα ΑΦΗΝΑΝ τα λαθη μεσα....εχω κανει εγω ...δισκοι σε μπομπινα με ενα φραγκο η βιολεττα  ;D...να φαν και οι κοτες... ;D

Επισης μη ξεχναμε οτι εκεινα τα χρονια τα παλια δεν χαλαγε και ο κοσμος αν ενα κομματι που ξεκιναγε στα 110 bpm ...τελειωνε στα 115 bpm....τωρα βεβαια που τα αυτια του κοσμου εχουν συνηθισει την τελειοτητα ψειριζουμε  τη μαϊμου μεχρι αηδιας....
Συν άπειρο. Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο  ;D

 
Χαχα σίγουρα είναι μεγάλη ανακούφιση το δοξάζω ήδη. Δεν είναι οτι δεν το εκτιμώ ούτε είμαι απο αυτους που "αναπολούνε". Έχω παρατηρήσει απλά οτι το καλό tracking/παίξιμο δεν μπορεί να το φτάσει κάποιο edited κουτσό παίξιμο, οπότε θέλω να έχω μία καλύτερη άποψη για το που ξεκινάει και που τελειώνει αυτό (ανάλογα και το στυλ του κομματιού), σύμφωνα με τις δικες σας απόψεις αλλά και άλλων ανρθώπων που ασχολούνται καιρό...

(Ερώτηση: Κάνετε bounce το edited track ή το αφήνετε με τα crossfades μέσα στο project?)

 
music man είπε:
Έχω παρατηρήσει απλά οτι το καλό tracking/παίξιμο δεν μπορεί να το φτάσει κάποιο edited κουτσό παίξιμο
Δεν έχεις δοκιμάσει τις "τελίτσες" των midi...εκεί όχι κουτσό αλλά ανύπαρκτο παίξιμο να έχεις, μπορείς να κάνεις παπάδες!!!! ;)

 
Το ξέρω αυτό αλλά ο ήχος μου δεν είναι τόσο του midi. Το χρησιμοποιώ μόνο αν τα σήματα είναι χάλια και όντως μπορούν να γίνουν θαύματα αλλά σπάνια μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία, το αποφεύγω γιατί νιώθω πως ξεγελάω τον εαυτό μου ή τη μπάντα έτσι. Η μουσική που ασχολούμε κυρίως έχει να κάνει με αμερικάνικο ποπ πανκ/πανκ 1990-2000 ήχο παρεπιπτόντως, jerry finn πλευρά.

 
music man είπε:
Το ξέρω αυτό αλλά ο ήχος μου δεν είναι τόσο του midi.
O ήχος του midi δεν διαφέρει από τον κανονικό....εγώ αναφέρομαι στη τεχνική που με διασκεδάζει αφάνταστα ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top