• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Μικρό pro studio απ το μηδεν

  • Thread starter Thread starter nikos76
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 66
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 20K
jmone είπε:
πολύ όμορφο αλλά στους τοίχους έχεις βάλει πλακάκια?
Οχι έχει φελό 7mm σε πλακάκι έως τους 80 πόντους απο κάτω και απο τη μέση και πάνω μοκέτα πάχους 10-12mm

Στην οροφή έχει σε μερικά μονο σημεία (κυρίως πανω απο τα τύμπανα) ηχοαποροφητικό τυπου ricofon.

Περιόρισσα πολύ τη χρήση του ηχοαποροφητικού γιατι δεν ήθελα τον χώρο νεκρό απο ανακλάσεις.

Το διαφορετικό απο τις συνηθισμένες κατασκευές γυψοσανίδας είναι οτι ειναι ειναι βιδωμένες σε μεταλικά οριζόντια κανάλια (κατι σαν resiliend channel) τα οποία είναι βιδωμένα μεσω ελαστικών αυτοσχέδιων αναρτήσεων στα κάθετα ξύλινα δοκαράκια του σκελετού όπως φαίνεται στο αρχείο που επισυνάπτω.

Με αυτό τον τρόπο κερδίζεις καποια μονοψήφια dba ηχομόνωσης .

Διπλή γυψοσανίδα 12.5mm και ενδιάμεσα ασφαλτόπανο 3mm.

Τζάμια διπλά  5/5+3/3 mm και ενδιάμεσα στα κρύσταλλα 5+5 και 3+3 mm διαφανές πλαστικό φύλο (τύπου triplex)

Ολα αυτά απέφεραν περίπου 35 dba  ηχομόνωσης απο την έξω μεριά του τοίχου των γυψοσανίδων και συνολικά 70 dba έξω απο το όλο δωμάτιο αρκετά καλά για πρόβα ίσως όχι τόσο καλά για ηχογράφηση..

Ξέρετε τελικά πού υπάρχουν οι πιο πολλές διαρροές στον ήχο?

Στο απο κάτω υπόγειο!

Οπως είναι φυσικό το όλο δωμάτιο στηρίζεται έστω και πάνω σε λάστιχα στο πάτωμα.. άρα εκεί πρέπει να δοθει παραπάνω προσοχή στην ηχομόνωση.

Επίσης μεγάλη προσοχή στον εξαερισμό ,ξαναέφτιαξα τους αεραγωγούς βάζοντας ηχοπαγίδες ετσι ώστε να περνά ο αέρας αλλα όχι και ο ήχος ,παρ΄όλα αυτά δέν κατάφερα να εξαφανίσω τον ήχο των 50Hz του μοτέρ εξαερισμού που είναι απέξω (μάλλον θα βάλω κανένα μοτερ DC).Τώρα έχει τοση ησυχία που ακόμη και ο  "Βόμβος" του  μετ/στη 220/110  του αμερικάνικου super reverb ενοχλεί..

Sorry για το μονόλογο μάλλον έχω ξεφύγει απο το thread.

Νίκο καλορίζικο και υπομονή

 
Νίκο καλή επιτυχία. ;)

Ξεκίνησα και εγώ επιτέλους την τρίτη αίθουσα στο στούντιο αλλά βρίσκομαι ακόμα στο θεωρητικό επίπεδο, υπολογίζω ακόμα τα βάρη που θα δεχτεί το δάπεδο από μπετό για να υπολογίσω το sylomer που θα παραγγείλω.

Αν το budget σου το επιτρέπει θα σου πρότεινα να κάνεις το ίδιο, δηλαδή να φτιάξεις ένα δάπεδο από μπετό και να εδράσεις τα πάντα εκεί. Είναι "καθαρότερη" λύση. Φυσικά όσα ξέρει νοικοκοίρης...αλλά λέμε και εμείς καμια !@#$%^& για να περνάει η ώρα.

 
Γεια σου συνάδελφε (ως προς το μουσικό κομμάτι) και συνοδοιπόρε Γιάννη .

Α) χαίρομαι που ξεκίνησες την Τρίτη αίθουσα …εγώ την είχα ερωτευτεί (την αίθουσα πάντα) απ την πρώτη στιγμή !

Β) «υπολογίζω ακόμα τα βάρη που θα δεχτεί το δάπεδο από μπετό για να υπολογίσω το sylomer που θα παραγγείλω» .

Αυτό έκανε κι ο τεχνικός … χτες ήρθε και το sylomer …

Γ) «…αλλά λέμε και εμείς καμια !@#$%^& για να περνάει η ώρα.»

Σε παρακαλώ να μιλάς καλύτερα για τους φίλους μου ,τουλάχιστον όταν είμαι μπροστά … ;D ;D ;D

Δ) “εκείνον” τον ρημάδοκαφέ  ακόμα να τον πιούμε….  >:(

Για να μην πω για την οικογενειακή συνάντηση που λέγαμε . . . . . . :(

Ε)Ερώτηση :  όταν είσαι σε περίοδο (…  :o …) εργασιών – κατασκευών, κοιμάσαι ?

Εγώ πάντως ΟΧΙ !

Κοιμάμαι σαν καλλιτέχνης 02.30-03.00,ξυπνάω σαν εργάτης07.30-08.00 ,κάνω άχαρες δουλειές ως διαχειριστής της εταιρείας ,μαγειρεύω (αυτό μ’ αρέσει … νομίζω πως φαίνεται  ::)), παίζω με το παιδί μου … και κατά της 22.30 πάω στη σοφίτα να πιάσω λίγο το όργανο ,να γράψω κανένα τραγούδι ή να  διαβάσω κανένα βιβλίο .

Και αυτά τις χαλαρές μέρες …

Yπάρχουν και οι άλλες που κάνω πρόβες ή ακόμα χειρότερα Live και κοιμάμαι την ώρα που ξυπνάω… ;D

Αλλά και όταν καταφέρω να κλείσω τα παιχνιδιάρικα ματάκια μου για να τον πάρω… λιγάκι… βλέπω στο ύπνο μου ότι το sylomer είναι «μπαγιάτικο» και ένα χρόνο αργότερα η ηχομόνωση έχει κάνει φτερά ,ότι κάνουν λάθος τα μαστόρια και μου κάνουν ένα τεράστιο booth και ένα μικροσκοπικό (iso box…) control και άλλα τέτοια …  :-[ :-[

Τους αγω-νηστικούς  μου χαιρετισμούς σε σένα και στην (αν και milf :P) Trident . 

P.S.

Παίδες , sorry για το off tropic  θα επανέλθω σύντομα με πληροφορίες και photo’s .

 
PJ είπε:
Νίκο καλή επιτυχία. ;)

Ξεκίνησα και εγώ επιτέλους την τρίτη αίθουσα στο στούντιο αλλά βρίσκομαι ακόμα στο θεωρητικό επίπεδο, υπολογίζω ακόμα τα βάρη που θα δεχτεί το δάπεδο από μπετό για να υπολογίσω το sylomer που θα παραγγείλω.

Αν το budget σου το επιτρέπει θα σου πρότεινα να κάνεις το ίδιο, δηλαδή να φτιάξεις ένα δάπεδο από μπετό και να εδράσεις τα πάντα εκεί. Είναι "καθαρότερη" λύση. Φυσικά όσα ξέρει νοικοκοίρης...αλλά λέμε και εμείς καμια !@#$%^& για να περνάει η ώρα.
καλή επιτυχία και σε σένα PJ :).......ο "υπολογισμός" ενός πραγματικού-σωστού πλωτού πατώματος είναι πραγματικά pain in the ass ;D ;D ;D ;D......πολύ βασικό σημείο είναι ο υπολογισμός των φορτίων περιμετρικά, στην περίπτωση που οι εσωτερικοί τοίχοι θα στηριχτούν στο πλωτό πάτωμα. Και εγώ έχω τελειώσει μετην κατασκευή του πλωτού πατώματος για το νέο studio με συνολικά 5 ξεχωριστούς χώρους (controll+live room+3 booths).....το πάτωμα που έφτιαξα αποτελείται από 12 εκ. οπλισμένο σκυρόδεμα στηριγμένο σε ελαστικές αναρτήσεις (5εκ) υπολογισμένο να έχει φυσική συχνότητα συντονισμού 7.5-8.5Hz (βάζω αυτή την απόκλιση γιατί είνα τρομερά δύσκολο να είσαι σίγουρος για το ακριβές βάρος του σκυροδέματος που "παίζει" ανά περίσταση και τρόπο ανάμιξης και ποιότητας των υλικών). Αν και αρχικά κατευθηνόμουν προς το sylomer τελικά προτίμησα ένα εγχώριο αντίστοιχο προιόν για λόγους ευκολίας στην συνεννόηση και στην χρήση (το συγκεκριμένο ήταν σε μορφή έτοιμων κομμένων τεμαχίων ενώ έχω την εντυπωση πως το sylomer έρχεται σε φύλλα)  

Νίκο θεωρώ πως τα 80db είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη και φιλόδοξη σκέψη......εκτός αν μιλάς για κατηγοριοποίηση STC.....πρόσεχε όμως η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση δεν σημαίνει σχεδόν τίποτα για μουσικές εφαρμογές, ειδικά όταν αυτές περιλαμβάνουν έντονο χαμηλοσυχνοτικό περιεχόμενο. Πάντως σίγουρα μια καλή αρχή είναι αυτό που προτείνει ο PJ (πραγματικό πλωτό πάτωμα) και να συνεχίσεις με βάση αυτό....


εντιτ....τώρα είδα την απάντηση σου Νίκο.......οπότε περιτότοσχόλιο μου ;D


 
[ πως το sylomer έρχεται σε φύλλα)  

Νίκο θεωρώ πως τα 80db είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη και φιλόδοξη σκέψη......εκτός αν μιλάς για κατηγοριοποίηση STC.....πρόσεχε όμως η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση δεν σημαίνει σχεδόν τίποτα για μουσικές εφαρμογές, ειδικά όταν αυτές περιλαμβάνουν έντονο χαμηλοσυχνοτικό περιεχόμενο. Πάντως σίγουρα μια καλή αρχή είναι αυτό που προτείνει ο PJ (πραγματικό πλωτό πάτωμα) και να συνεχίσεις με βάση αυτό....


εντιτ....τώρα είδα την απάντηση σου Νίκο.......οπότε περιτότοσχόλιο μου ;D


έχεις δίκιο, έκανα λάθος !!! ::)

Μιλάμε για 55-60 db !!!

Έχω μπλέξει τα νούμερα… είναι πολλά τα νούμερα Άρη…

 
part_3 ;D

"λα λα λα λα ...Τι Neumann έχει η Ζωή...λα λα λα"

έιναι off topic αλλά "μόλις τα δέχτηκα" ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D

 
Επειδή απ' ότι βλέπω οι περισσότεροι ασχολούμαστε με την ακουστική γιατί κάποια στιγμή χρειάστηε να φτιάξουμε κάτι για προσωπική χρήση αισθάνομαι την ανάγκη να πω μια ιστορία όσο τα μαστόρια του Νίκου ετοιμάζουν τα θέματα των καινούριων φωτογραφιών του.

Το '79 ήμουν ήδη 10 χρονών και ζούσα σε ένα παραθαλάσσιο χωριό πολύ κοντά στο Αλιβέρι όταν  πηγαίνοντας να πάρω τσιγάρα στον πατέρα μου άκουσα δυο παιδιά σε ένα παγκάκι να παίζουν κιθάρα.

Μετά πήγα σε ένα δάσκαλο να μάθω και εγώ και επειδή μουσικλες σπουδές και επαρχία είναι σχήμα οξύμορο αναγκάστηκα να έρθω στην Αθήνα και να σπουδάσω μουσική. Επειδή δεν είχα λεφτά να πάω σε στούντιο αναγκάστηκα να φτιάξω το πρώτο home studio. Επειδή δεν μπορούσα να παίξω δυνατά αναγκάστηκα να φτιάξω ένα ηχομονωμένο στούντιο. Επειδή αυτός που προσέλαβα να μου το φτιάξει δεν ήξερε τι του γίνεται αναγκάστηκα να διαβάσω μόνος μου ακουστική. Επειδή κανένας δεν ήθελε στην Ελλάδα να μου μάθει ηχοληψία αναγκάστηκα να πάω σε μια σχολή. Επειδή και εκεί δεν ήξεραν τι τους γίνεται αναγκάστηκα να γίνω επαγγελματίας ηχολήπτης πρώτα στην τηλεόραση και ύστερα σε στούντιο. Επειδή τα βιβλία που υπάρχουν για ακουστική είναι πολύ γενικά και εμπειρικά αναγκάστηκα να πάω στο πανεπιστήμιο για να μάθω φυσική. 

Και μετά σου λένε ότι αυτή η χώρα δεν σου δίνει κίνητρα

 
Λοιπόν , αύριο φεύγω για Θεσσαλονίκη και γυρνάω Κυριακή .

Κυριακή βραδάκι τα νεότερα…

Αυτή τη στιγμή έχει γίνει το περίγραμμα του booth. :)

Οι τρείς τοίχοι του  «σπιτιού» ντύθηκαν με πετροβάμβακα (με βενζινόκολλα … πολύ μαστούρα λέμε… :P)και σε απόσταση 10 cm σηκώθηκαν οι τοίχοι του booth πάνω σε οδηγούς από μπετό με sylomer .

Αυτή τη στιγμή έχουν μπει : εξωτερική γυψοσανίδα  - 5αρης πετροβάμβακας – εσωτερική γυψοσανίδα .

Το ίδιο και στον τοίχο που βλέπει προς το control.

Αύριο ,εσωτερικά θα μπούνε άλλες τρεις στρώσεις γυψοσανίδας και θα παρεμβάλετε ανάμεσα τους ασφαλτόπανο  .  Κάτι θα γίνει και το Σάββατο (αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς  ;D !) και εγώ θα τα δω όλα την Κυριακή .

Τα λέμε τότε λοιπόν.

 
Δεν έχω κάτι «πικάντικο» και θεαματικό αλλά είπα να κρατάμε επαφή , μη χάνουμε την επαφή με το καλάθι που λένε  ;D

Λοιπόν ,μπήκανε στους τοίχους δυο στρώσεις γυψοσανίδας  με ασφαλτόπανο ,

κόλλησαν πετροβάμβακα στο ταβάνι του υπογείου  και μετά μπήκε το ταβάνι  του booth με το γνωστό σάντουιτς γυψοσανίδα – πετροβάμβακας - γυψοσανίδα .

Τοποθετήσανε  στους τοίχους και το τρίτο φύλο  γυψοσανίδας + ασφαλτόπανο , στοκάρανε και τώρα θα προσθέσουν και τα υπόλοιπα δύο φύλα  γυψοσανίδας + ασφαλτόπανο στο ταβάνι .Φυσικά και το ταβάνι απέχει όσο απέχουν και οι τοίχοι απ την οικοδομή ( 10cm) και έχει στηριχτεί πάνω στους «πλωτούς» τοίχους γυψοσανίδας .

Αυτά προς το παρόν

 
προχωράμε...

Αργά μεν :( , σταθερά δε !

να μην πω  υπομονετικά και ευλαβικά και φανώ υπερβολικός  ;D

 
Βλέπω και θαυμάζω την δουλειά που γίνεται...

Ανυπομονώ να τελειώσει...

Έχουμε να περάσουμε αξέχαστες ώρες εκει μέσα...

Σοβαντεπί...

 
nikos76 είπε:
προχωράμε...

Αργά μεν :( , σταθερά δε !
To καλό πράγμα αργεί να γίνει. Μπράβο για την προσπάθεια, φαίνεται ότι θα ανταμειφθούν οι κόποι (και τα έξοδα) πολλάκις!

 
το παραθυράκι αυτό θα μείνει .

βρίσκεται στο πίσω μέρος του control (στην πλάτη του ηχογλύπτη...) και όπως και να το κάνεις , είναι μια επαφή με τον "έξω κόσμο" + ότι θα μπαίνει και λίγο φυσικό φως  8).

Φυσικά θα αφαιρεθεί το  αλουμινένιο παράθυρο  και θα γίνει παρόμοια κατασκευή με αυτή που γίνεται στο τζάμι μεταξύ control & booth .

 
όλοι ξέρουμε ότι κατά τη διάρκεια μιας απαιτητικής (γιατί μόνο τέτοιες θα κάνω  :P) ηχογράφησης - μίξης

σημαντικότερο κι απ τα μηχανήματα , τον χώρο,την ακουστική ,τις γνώσεις και την άποψη των συντελεστών ....

είναι....

Τα Διαλείμματα  !!!

και τι πιο ωραίο αγαπητοί συναγωνιστές απο ένα διάλειμμα με θέα και καθαρό αέρα....

Υ.Γ.

τώρα αν κάποιοι προτιμούν στο διάλειμμα να  καπνίσουν .....  πάλι με θέα και καθαρό αέρα θα το κάνουν γιατί

Α) είμαι (σχεδόν...) άκαπνος

Β) αν καπνίζουν μέσα ,όσο καλό και δυνατό εξαερισμό να έχω ,σε 1-2 χρόνια  το control θα μυρίζει σαν ΤΑΣΑΚΙ  ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα