Ίσως δεν ήταν καλά διατυπωμένη η ερώτηση.
Τα standard midi files (ή ακόμα και τα XG) μετατρέπονται σε audio
με ντετερμινιστικό τρόπο γιατί η πληροφορία που περιέχουν σχετικά
με τους επιλεγμένους ήχους είναι εντελώς προκαθορισμένη από τα
πρωτόκολα GM' date=' GM2, XG. [/quote']
Δεν είναι ακριβώς ντετερμινιστικό το "παίξε αυτή τη μελωδία με ήχο βιολί, και την άλλη με ήχο κιθάρας". Αν παίξεις ένα GM από τον Media Player (και κατ' επέκταση από το built-in soft synth των Windows) θα πάρεις άλλον ήχο από ότι αν το παίξεις από ένα Triton...
Το αντίθετο (audio to MIDI) δεν είναι διπλωματική είναι πολλάδιδακτορικά μαζί και νομίζω πως έχουνε γίνει προσπάθεις για αυτά
από προγράμματα που χρησιμοποιύν όμως σαν είσοδο μονοφωνική
ηχογράφηση (μόνο ένα όργανο που παίζει μόνο μια νότα κάθε φορά).
Όσον αφορά τη μονοφωνική πηγή, αυτό ουσιαστικά κάνουν όλα τα κουρδιστήρια, είτε απλά κιθάρας (σε πολύ απλοϊκή μορφή), είτε τα Autotune, Melodyne, V-Vocal κτλ κτλ κτλ: pitch tracking (απλά δεν "βγάζουν" το pitch σε MIDI, αν και αυτό είναι πολύ εύκολο αν έχεις ανιχνεύσει σωστά το τονικό ύψος). Όσο για τις πολυφωνικές ηχογραφήσεις, εδώ δεν μπορούν τα αυτιά μας, καλά - καλά, να ξεχωρίσουν (πάντα) ποιος παίζει τι (και δε μιλάω απλά για "μουσικά αυτιά" που καταλαβαίνουν μελωδίες... απλά υπάρχουν ήχοι, που το συχνοτικό τους περιεχόμενο τους κάνει λίγο θολούς τονικά - όπως μία πολύ παραμορφωμένη κιθάρα που παίζει ακκόρντα -) ... έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας...