Το σίγουρο είναι πως δεν μπορεί να υπάρξει ένας "οδηγός" με ρυθμίσεις......η χρήση των δυναμικών επεξεργαστών έχει να κάνει πρωτίστως με την υποκειμενική αντίληψη , γούστο και ανάγκες του καθενός.
Αν παρ'όλα αυτά θα έπρεπε να φτιάξουμε ένα είδος "beginner's guide" θα μπορούσαμε να πούμε τα εξής πολύ γενικά....
- Η προσέγγιση μας αναγκαστικά καθορίζεται από τον σκοπό της χρήσης...δηλαδή θα πρέπει κατ'αρχάς να χωρίσουμε την δυναμική επεξεργασία σε υποκατηγορίες ανάλογα με το στάδιο της ηχογράφησης στο οποίο βρισκώμαστε....έτσι άλλη λογική έχει το compression σε μεμονωμένα όργανα ή ομάδες κατά το tracking, άλλη κατά το mixing (και πάλι σε μεμονωμένα όργανα ή ομάδες - bus compression) ,άλλη στην συνολική επεξεργασία ενός mix (mix bus compression) και άλλη βέβαια στο στάδιο του mastering..αν προσθέσουμε τώρα σε κάθε μία από αυτές τις υποκατηγορίες και την επιλογή της επεξεργασίας σε σειρά ή παράλληλα, καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε όχι για ένα αλλά για ΠΟΛΛΑ και ΠΟΛΥ διαφορετικά είδη επεξεργασίας......και εννοείται πως το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να εξετάσουμε είναι αν όντως θέλουμε να "επεξεργαστούμε" την δυναμική περιοχή σε κάποιο από αυτά τα στάδια.....
- Η προσέγγιση μας επίσης θα πρέπει να καθορίζεται από το είδος του επεξεργαστή που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε κάθε φορά, τις δυνατότητες, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους τυχόν περιορισμούς του.....μπορεί οι ρυθμίσεις να είναι παραπλήσιες στους περισσότερους δυναμικούς επεξεργαστές αυτό δεν σημαίνει όμως ότι με τις ίδιες τιμές (και στο ίδιο ηχητικό σήμα) ανταποκρίνονται με τον ίδιο τρόπο
.....έτσι τελείως διαφορετικά αποτελέσματα θα έχουμε με έναν opto comp, με έναν vca, με έναν mu κλπ κλπ....και αντίστοιχα στον ψηφιακό τομέα με βάση την λογική του αναλογικού κυκλώματος που προσομειώνουν.
- Σε πολύ γενικές γραμμές και με μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση ο χρόνος αντίδρασης ενός δυναμικού επεξεργαστή (attack & release time) θα πρέπει να καθορίζεται από την ταχύτητα και το έυρος της δυναμικής κίνησης του εισερχώμενου σήματος......αυτό όμως δεν αποτελεί κανόνα αλλά έχει να κάνει με το τι προσδοκούμε από το αποτέλεσμα, σωστά? Πολλές φορές για παράδειγμα χρησιμοποιούμε το compression ως sound shaping εργαλείο και σε μια τέτοια περίπτωση αυτό που καθορίζει το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι η ορθολογιστική "τεχνικά σωστή" ρύθμιση αλλά τα ακουστά artifacts του εκάστοτε επεξεργαστή σε ακραία settings.....
.....και έτσι φτάνουμε στο πιο σημαντικό
- Ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να καθορίσουμε τις ρυθμίσεις ενός compressor είναι με βάση αυτό που άκούμε.....όλες οι οπτικές ενδείξεις θα είναι πάντα ανακριβείς (ειδικά όταν μιλάμε για vu meters) και πιθανότατα παραπλανητικές....."it's good, if it sounds good"
...προσωπικά σκεφτόμουν να φτιάξω μια σειρά από αρθράκια (σε συνέχεια αυτού που αναφέρθηκε) για κάθε ένα από αυτά τα "υπο-είδη" δυναμικής επεξεργασίας....δεν ξέρω όμως αν θα ήταν καλύτερο να γίνει με την μορφή άρθρων ή θεμάτων στο φόρουμ όπου θα υπάρχει και η δυνατότητα συζήτησης......so let me know