To resonance στα Ελληνικά μεταφράζεται ως "ιδιοσυχνότητα". Οπότε πρόκειται για τη συχνότητα στην οποία συντονίζει το μεγάφωνο και άρα αποδίδεται με μεγαλύτερη έμφαση. Στην πραγματικότητα δεν είναι και πολύ χρήσιμη ως πληροφορία γιατί:
1. Τα μπάσα αποδίδονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον όγκο της καμπίνας, την επαφή της με το έδαφος, το αν είναι κλειστή ή ανοικτή και το πώς είναι τοποθετημένο σε αυτή το μεγάφωνο (μπροστά από την μπάφλα "front loaded" ή πίσω από την μπαφλα "rear loaded)". Όλο το σύστημα μεγαφώνου-καμπίνας έχει μια καινούργια ιδιοσυχνότητα και συνολική συχνοτική απόκριση.
2. Η ανθρώπινη ακοή δεν αντιλαμβάνεται την ένταση όλων των συχνοτήτων με τον ίδιο τρόπο. Συχνότες κοντά στην ανθρώπινη ομιλία μας ακούγονται πολύ πιο έντονα από τις συχνότητες στα άκρα του ακουστικού μας φάσματος. Άρα το πόσα μεσαία έχει ένα μεγάφωνο είναι πολύ πιο σημαντικό από το πόσα μπάσα βγάζει.
Από την εμπειρία μου με μεγάφωνα και καμπίνες όλων των τύπων και ιδιοσυχνοτήτων:
1. Η κατασκευή της καμπίνας είναι ΠΟΛΥ πιο σημαντική από αυτή του μεγαφώνου.
Πολλές φορές έχω βάλει τα ίδια μεγάφωνα σε διαφορετικές καμπίνες και το αποτέλεσμα δεν είχε καμία απολύτως σχέση με αυτό που περίμενα να ακούσω. Παραδείγματα: η μπασάτη Orange μπορούσε να στηρίξει τον Celestion G12H Anniversary ή το Κινέζικο Vintage 30. Τα ίδια μεγάφωνα σε φθηνές ανοικτές καμπίνες Marshall & Peavey αντίστοιχα ακούγονταν αναιμικά, ασαφή και έξυναν. Η oversized pine Avatar 1x12 με το Eminence Red Fang έβγαζε τέλεια τον Mesa Boogie Studio+, με άπειρα μπάσα . Το ίδιο μεγάφωνο στην καμπίνα του Mesa Boogie Studio+ ακουγόταν σαν πορδίτσα. Αγόρασα μια Zilla 2x12 με σκοπό να αλλάξω αμέσως τα Eminence Legend που είχε γιατί όπου τα έχω ακούσει δε μου άρεσαν καθόλου. Σε αυτή την καμπίνα ακούγονται επικά και είναι ακόμη μέσα.
2. Το να περιμένει κάποιος ότι θα πάρει ισχυρά μπάσα από μια καμπίνα μικρή, ανοικτή ή κακής κατασκευής, είναι μάταιο. Δεν θα συμβεί ποτέ με κανένα μεγάφωνο. Οι μόνες μικρές καμπίνες που έχουν μπάσα είναι οι ported και οι μόνες ανοικτές καμπίνες που έχουν κάποια μπάσα είναι οι Orange λόγω του πολύ καλού floor coupling. Ένα ωραίο πείραμα για όποιον έχει open back καμπίνα είναι να την βάλει με πλάτη στον τοίχο να δει πόσο αλλάζει η συχνοτική απόκριση. Εγώ το κάνω πάντα στις ηχογραφήσεις μέχρι να βρώ τη σωστή απόσταση ώστε να μου δίνει μπάσα χωρίς boominess.
3. Συνήθως τα μεγάφωνα επηρρεάζουν τον ήχο κυρίως στα μεσαία/υψηλομεσαία και αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως "περισσότερα μπάσα" από το μεγάφωνο, είναι στην πραγματικότητα η μικρότερη απόκριση σε αυτές τις περιοχές των μεσαίων.
4. Τα μεγάφωνα 55Hz έγινα γνωστά από τον Hendrix και τον Paul Kossoff οι οποίοι όμως έπαιζαν σε κλειστές καμπίνες 4x12. Δε θα βγάλεις τα ίδια μπάσα σε μια ανοικτή 2x12 και δεν έχουν και νόημα εκεί.
5. Πιο σημαντικό στοιχείο για τα μεγάφωνα είναι η ισχύς τους και η αντίστασή τους, καθώς και τα δύο συνήθως επηρρεάζουν τον συνολικό ηχητικό τους χαρακτήρα περισσότερο από την ιδιοσυχνότητα τους.