Ως ( αχρηστος ) πληκτρας και ως ( αχρηστος επισης ) πιανιστας, πιστευω τα εξης:
1. Το κλασσικο πιανο σου δινει την αντοχη, την δεξιοτεχνεια και την γρηγοραδα να ανταποκρινεσαι σε δυσκολα κομματια.
2. Λιγα κομματια της classic rock και rock εχουν επιπονα πληκτρα για καποιον που κανει πιανο. Το μονο θεμα ειναι να αντιληφθεις πως λειτουργει και πως ανταποκρινεται ενα hammond ( κατεξοχην σημαντικο οργανο της rock..απο τα πιο σκληρα, εως τα πιο ψυχεδελικα κομματια ). Μελετα λιγο τη λογικη ενος Leslie ενισχυτη, δες που αρχιζουν οι "γαργαρες" και προσεξε ποσο ρυθμικο οργανο μπορει να γινει.
3. Solo κομματιων οπως Hush, Highway Star, Love her madly, κλπ εχουν γινει απο πληκτραδες με προσωπικο στυλ, που δυσκολα αντιγραφεται. Μελετα την ιστορια του συγκροτηματος, κατανοησε τη λογικη του καθε πληκτρα και προσπαθησε να κανεις μια μιξη του προσωπικου σου στυλ, με το στυλ της μπαντας. Αυτο αφορα και τη σολιστικη πλευρα, αλλα και την ηχητικη πλευρα. Πχ, μην παιξεις καποιο σολο απο Doors, με ενα percussive ή ενα bar hammond. Προτιμησε μια απομιμηση Vox..κλπ Αρα, παμε στο 4ο.
4. Με μια μικρη αναζητηση στο google, μπορεις να βρεις το gig του καθε πληκτρα. Τι μοντελα χρησιμοποιουσε, καθως και τεχνικες λεπτομερειες ή ιδιαιτεροτητες που ειχε. Δεν ειναι αναγκη να αποκτησεις τον ιδιο ηχο, ομως προσπαθησε να τον πλησιασεις. Η κατασταση των ελληνικων ροκαδικων live, ειναι τοσο αθλια, που πιστεψε με..κανεις ηχοληπτης δεν θα βγαλει τον ηχο σου, οπως βγαινει απο το output των πληκτρων που εχεις.
5. Ειναι μεγαλη δικαιολογια το "ελλειψη εξοπλισμου". Δεν εχω τρελη εμπειρια, ομως σε οσες μπαντες εχω παιξει, εχω βγαλει ανετα live με ενα PSR 730 της Yamaha ( υποδεεστερο σιγουρα απο το juno ). Πιστευω οτι αν το κλαβιε σε βολευει, εχεις βρει τον ηχο που θελεις και ακολουθεις τις στανταρ τεχνικες του κομματιου, εισαι καλυμμενος. Κανεις δεν θα σου πει τιποτα, για τον ηχο.
6. Θα επανελθω λιγο στο 2ο. Τα σολο ειναι σημαντικο να βγαινουν αυτουσια, μονο οταν αισθανεσαι οτι αυτο το σολο ταιριαζει σε σενα! Καλο ειναι να μενεις πανω στη δομη του σολο, παιζοντας τα βασικα riff, ομως και μια νοτα παραπανω, δεν θα αλλαξει τιποτα.
7. Ακου παρα πολλα κομματια που εχουν σχεση με το ειδος που παιζετε! Καποια στιγμη θα κατσεις στα πληκτρα και θα παιξεις πραγματα που θα σε αφησουν εκπληκτο. Εμενα μου πηρε 3 μηνες να μπορεσω να ξεφυγω απο το εντεχνο και new age στυλ που επαιζα, και να δεσω με την υπολοιπη μπαντα. Απο εκει και περα, μελετωντας συνεχως πανω στα κομματια, βρισκεις τον δρομο σου... :wink:
8. Δεν υπαρχει πληκτρας που να παιζει παπαδες... Οι πληκτραδες δεν ειναι σαν τους κιθαριστες.. Ο ρολος τους ειναι πιο συγκεκριμενος, πιο σαφης..και πισω απο ογκωδη μηχανηματα, δεν ριχνεις γκομενες