LA Custom shop 7 string ibanez { πως μπορω να παραγγειλω για ελλαδα }

Ο ηχος που λαμβανουν οι μαγνητες δεν εξαρταται απο το τι ειδος ξυλο ακουμπανε, δεν λειτουργουν ετσι....

Δες το αλλιως - οι 2 αυτες κιθαρες που αναφερεις εχουν αρκετες διαφορες μεταξυ τους. Εχουν διαφορετικο τροπο κατασκευης, πιθανοτατα διαφορετικο setup & υψος μαγνητων και διαφορετικο βαρος (και hardware, εδω ας υποθεσουμε ειναι ιδιο).

Τι σε κανει να πιστευεις οτι οι ηχητικες διαφορες δεν οφειλονται στα παραπανω αλλα στο οτι ακουμπανε οι μαγνητες διαφορετικο ειδος ξυλου?

 
Mike G είπε:
Παράδειγμα 1: έχω μία κιθάρα από alder bolt on με maple λαιμό.Ο ήχος συλλαμβάνεται από τους μαγνήτες που βρίσκονται πάνω στο σώμα της κιθάρας (alder) οπότε ο ήχος θα χροματίζεται πιο πολύ από το ξύλο του σώματος

Παράδειγμα 2: έχω την ίδια κιθάρα αλλά neck-through δηλαδή ο λαιμός ξεκινάει από το κεφάλι και καταλήγει μέχρι το τέλος του σώματος ενώ οι alder πλευρές έρχονται και κολλάνε στο πλάι δηλαδή έχεις alder->maple<-alder.Οι μαγνήτες βρίσκονται επομένως πάνω στο maple που διατρέχει το σώμα οπότε χρωματίζεται ο ήχος απο το maple σε μεγαλύτερο βαθμό.To maple είναι πιο bright αν θες οπότε εξ ού και τα πολλά πρίμα.

EDIT: είναι και το alder πρίμο ξύλο γενικά οπότε προστιθεται και αυτό.
Kαι πάλι δεν το κατάλαβα... δεν παίζουν άλλα ρόλο? Κι αν οι μαγνήτες κάτσουν πάνω στη μέση μεταξύ δυο ξύλων, ποιο θα επικρατήσει στο ντέθματς? Ακριβώς στη μέση όμως, με ακρίβεια χιλιοστού.

 
odis13 είπε:
Ο ηχος που λαμβανουν οι μαγνητες δεν εξαρταται απο το τι ειδος ξυλο ακουμπανε, δεν λειτουργουν ετσι....

Δες το αλλιως - οι 2 αυτες κιθαρες που αναφερεις εχουν αρκετες διαφορες μεταξυ τους. Εχουν διαφορετικο τροπο κατασκευης, πιθανοτατα διαφορετικο setup & υψος μαγνητων και διαφορετικο βαρος (και hardware, εδω ας υποθεσουμε ειναι ιδιο).

Τι σε κανει να πιστευεις οτι οι ηχητικες διαφορες δεν οφειλονται στα παραπανω αλλα στο οτι ακουμπανε οι μαγνητες διαφορετικο ειδος ξυλου?
Αυτό που λες μπορεί να είναι ένας παράγοντας που επηρρεάζει τον ήχο αλλά θεωρώ αυτό με τα ξύλα επηρρεάζει σε μαγαλύτερο βαθμό.Από όσο ξέρω επειδή οι δύο κιθάρες που ανέφερα ήταν jackson(dk2 dinky kai sl3 soloist με ίδιο bridge μαγνήτη) έιχαν την ταστίερα(ταστιέρα όχι λαιμό εδώ) στο ίδιο επίπεδο με το σώμα(αν κατάλαβα καλά εσύ λες ότι μπορεί να διέφερε επειδή ως neckthrough η ταστιέρα θα ήταν πιο χαμηλά οπότε το ίδιο και οι μαγνήτες αλλά αυτό δεν ισχύει γενικά). Το είχα διαβάσει επίσης σε ένα αρθρο που είχε να κάνει με τον χαρακτήρα των ξύλων.Αν το βρώ θα παραθέσω link.

 
bloody_sunday είπε:
Kαι πάλι δεν το κατάλαβα... δεν παίζουν άλλα ρόλο? Κι αν οι μαγνήτες κάτσουν πάνω στη μέση μεταξύ δυο ξύλων, ποιο θα επικρατήσει στο ντέθματς? Ακριβώς στη μέση όμως, με ακρίβεια χιλιοστού.
ακριβώς στη μέση τους βάζουν έτσι κι αλλιώς.Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το maple θα χρωματίσει το πιο πολύ τον ήχο επειδή βρίσκεται ΚΑΙ στο σώμα ενώ στην πρώτη περίπτωση βρίσκεται μόνο στο λαιμό.Γι αυτό βάζει και η gibson maple καπάκι σε πολλές κιθάρες της που είναι από μαόνι.Το maple αν θες εξισσοροπεί τον μπασσο χαρακτήρα του μαονιού τονίζοντας τις υψηλες συχνότητες( ο χαρακτηριστικός gibsonικός ήχος) και έχεις αυτόν το heavy βαρύ ήχο των les paul πχ.

Oι μαγνήτες μπαίνουν εδώ(κόκκινο),το πράσινο είναι οι πλευρές από alder,το μπλε ακολουθεί τον λαιμό από το κεφάλι μέχρι πίσω στο σώμα

Ibanez_Studio_ST-100_electric_guitar_back.jpg

 
Mike G είπε:
Αυτό που λες μπορεί να είναι ένας παράγοντας που επηρρεάζει τον ήχο αλλά θεωρώ αυτό με τα ξύλα επηρρεάζει σε μαγαλύτερο βαθμό.Από όσο ξέρω επειδή οι δύο κιθάρες που ανέφερα ήταν jackson(dk2 dinky kai sl3 soloist με ίδιο bridge μαγνήτη) έιχαν την ταστίερα(ταστιέρα όχι λαιμό εδώ) στο ίδιο επίπεδο με το σώμα(αν κατάλαβα καλά εσύ λες ότι μπορεί να διέφερε επειδή ως neckthrough η ταστιέρα θα ήταν πιο χαμηλά οπότε το ίδιο και οι μαγνήτες αλλά αυτό δεν ισχύει γενικά). Το είχα διαβάσει επίσης σε ένα αρθρο που είχε να κάνει με τον χαρακτήρα των ξύλων.Αν το βρώ θα παραθέσω link.
Well

Οι παραγοντες που σου ανεφερα αλλαζουν σχετικα ευκολα. Οταν αναφερομαι στο setup, αναφερομαι στο πως ειναι ρυθμισμενη η κιθαρα. Ποσο ψηλα βρισκονται οι χορδες, τι χορδες ειναι, πως ειναι σεταρισμενη η γεφυρα και αλλα. Επισης το υψος των μαγνητων μεταβαλεται - για αυτο υπαρχουν οι 2 βιδες πανω στο pu ring. Ανεβοκατεβαζουν τις πλευρες του μαγνητη, φερνοντας τον πιο κοντα/μακρια απο τις χορδες.

Μπορεις ευκολα να αρχισεις να πειραματιζεσαι με αυτες τις παραμετρους. Θα δεις οτι η επιροη τους στον ηχο ειναι απλα ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ - ισως τοτε αναθεωρησεις ορισμενες απο τις αποψεις σου περι ειδων ξυλειας και της συμμετοχης τους στον ηχο :)

 
Mike G είπε:
Παράδειγμα 1: έχω μία κιθάρα από alder bolt on με maple λαιμό.Ο ήχος συλλαμβάνεται από τους μαγνήτες που βρίσκονται πάνω στο σώμα της κιθάρας (alder) οπότε ο ήχος θα χροματίζεται πιο πολύ από το ξύλο του σώματος

Παράδειγμα 2: έχω την ίδια κιθάρα αλλά neck-through δηλαδή ο λαιμός ξεκινάει από το κεφάλι και καταλήγει μέχρι το τέλος του σώματος ενώ οι alder πλευρές έρχονται και κολλάνε στο πλάι δηλαδή έχεις alder->maple<-alder.Οι μαγνήτες βρίσκονται επομένως πάνω στο maple που διατρέχει το σώμα οπότε χρωματίζεται ο ήχος απο το maple σε μεγαλύτερο βαθμό.To maple είναι πιο bright αν θες οπότε εξ ού και τα πολλά πρίμα.

EDIT: είναι και το alder πρίμο ξύλο γενικά οπότε προστιθεται και αυτό.

ακριβώς στη μέση τους βάζουν έτσι κι αλλιώς.Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το maple θα χρωματίσει το πιο πολύ τον ήχο επειδή βρίσκεται ΚΑΙ στο σώμα ενώ στην πρώτη περίπτωση βρίσκεται μόνο στο λαιμό.Γι αυτό βάζει και η gibson maple καπάκι σε πολλές κιθάρες της που είναι από μαόνι.Το maple αν θες εξισσοροπεί τον μπασσο χαρακτήρα του μαονιού τονίζοντας τις υψηλες συχνότητες( ο χαρακτηριστικός gibsonικός ήχος) και έχεις αυτόν το heavy βαρύ ήχο των les paul πχ.

Oι μαγνήτες μπαίνουν εδώ(κόκκινο),το πράσινο είναι οι πλευρές από alder,το μπλε ακολουθεί τον λαιμό από το κεφάλι μέχρι πίσω στο σώμα
Ωραία, τώρα αρχίζω να καταλαβαίνω πώς δουλεύει το σύστημα. Αλλά ο ήχος παίρνει το χρώμα του ξύλου (πχ. ξανθό, σκούρο κλπ), το χρώμα της μπογιάς (πχ. σάνμπερστ, κάντι άπλ ρεντ κλπ) ή τα χρώματα που έβαλες με βελάκια (πχ. κόκκινο, πράσινο κλπ)? Δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό γιατί τουλάχιστον με γυμνό μάτι είναι εντελώς άχρωμος. Και όταν λέμε για πρίμα ξύλα, για ποιες συχνότητες μιλάμε? Ρωτάω γιατί έχω ένα εκουαλάιζερ και πάντα ήθελα να αλντερίσω λίγο τα μαχόγκανί μου.

 
RadioSilence είπε:
Δεν θελω να παρω την 2550 αν δεις ξανα το μυνημα θα κτλβεις.

Πολυ δυνατο το μωρο που δειχνεις.Δεν εχω παιξει ποτε αλλα εχω κολλησει να παρω prestige.με το σκεπτικο οτι στην 550 το χερι πηγαινει αερας και ειναι πολυ βολικη. φανταζομαι οτι στην prestige θα παθω πλακα και θα γουσταρω.εχει παιξει κανεις και με παλιο και με prestige μπρατσο?
αυτο σου έλεγα, οτι ουσιαστικα η 550 ειναι της κλάσης της prestige, ειναι made in japan και ο προγονος της 1550 prestige και της 2550 prestige.

εχω μια 550 του 1987 original οχι reissue, μια 550 του 93, μια του 2000 και μια 1550 prestige, τα μπρατσα τους είναι απλά φοβερά σε ποιότητα και playability, και δεν έχουν τεράστιες διαφορες μεταξύ τους , εκτός απο αυτή του 2000 που έχει το super thin wizard που έβαζε τότε..

σε γενικές γραμμές η πλεοψηφία των rg μοντέλων, ακομα και οι φθηνότερες, έχουν πάρα πολυ καλά μπράτσα.

πάντως οι μόνες 7 χορδες prestige που κυκλοφορούν τώρα είναι η rg1527 και η rgd2127 που είναι και βαρύτονη! αλλα δυστυχώς κοστίζουν!!

τώρα επειδη σε καταλαβαίνω με το θέμα custom, το έχουμε περάσει όλοι, ρίξε μια ματια έτσι πληροφοριακά εδω: http://www.jadenroseguitars.com/  για να σου φύγει η ιδεά! ;D :P

παρε και κανενα λεξοτανιλ οταν τον ρωτήσεις για τιμές... :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν και η σηζητηση εχει ξεφυγει αρκετα απο τον τιτλο, θα ηθελα να προσθεσω την προσωπικη μου εμπειρια οσον αφορα τα ξυλα και το ποσο επηρεαζουν τον ηχο μιας ηλεκτρικης κιθαρας.

Συμφωνω οτι στις μερες μας με τα εργαλεια που εχει ο μουσικος στα χερια του, εφφε κτλ μπορει να βγαλει αρκετους ηχους απο ενα και μονο οργανο. για παραδειγμα οταν ειπα στον καθηγητη μου οτι θeλω να φτιαξω μαντολινο για τον ηχο που βγαζει στο the battle of evermore (zeppelin), αυτος αλλαξε κουρδισμα σε μια custom κιθαρα μου, χρησιμοποιησε καποιο εφφε και μεσα σε 2 λεπτα αν εκλεινες τα ματια θα νομιζες οτι επαιζε μαντολινο.

απο την αλλη πλευρα ομως, εχω πειραματιστει βαζοντας ιδιους μαγνητες σε διαφορετικα σωματα-μπρατσα, και η διαφορα ειναι παραπανω απο αισθητη. για εμενα το συνολο θα πρεπει να ειναι καλα μελετημενο (ξυλα-hardware), και πιστευω οτι καθετι επανω στην κιθαρα παιζει το ρολο του.

 
Mike G είπε:
ακριβώς στη μέση τους βάζουν έτσι κι αλλιώς.Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το maple θα χρωματίσει το πιο πολύ τον ήχο επειδή βρίσκεται ΚΑΙ στο σώμα ενώ στην πρώτη περίπτωση βρίσκεται μόνο στο λαιμό.Γι αυτό βάζει και η gibson maple καπάκι σε πολλές κιθάρες της που είναι από μαόνι.Το maple αν θες εξισσοροπεί τον μπασσο χαρακτήρα του μαονιού τονίζοντας τις υψηλες συχνότητες( ο χαρακτηριστικός gibsonικός ήχος) και έχεις αυτόν το heavy βαρύ ήχο των les paul πχ.

Oι μαγνήτες μπαίνουν εδώ(κόκκινο),το πράσινο είναι οι πλευρές από alder,το μπλε ακολουθεί τον λαιμό από το κεφάλι μέχρι πίσω στο σώμα
mike τα ξυλα των κιθαρων πραγματι χρωματιζουν τον ηχο ομως οχι επειδη εκπεμπουν κυματα προς τους μαγνητες κι αυτοι εππηρεαζονται αλλα για τον απλουστατο λογο οτι καθε ξυλο εχει καποια ορια ταλαντωσης και οταν χτυπαμε μια χορδη το σωμα της κιθαρας παλετε... Αλλιως παλετε το αλντερ αλλιως το μαχογκανι. Και για αυτο εχουμε διαφορετικο τονο αναλογα με το ξυλο και δεν παιζει ρολο που ακουμπαει ο μαγντης ...

Απλα η κατασκευη αυτης της κιθαρας εχει μια τετοια ταλαντωση ωστε να ακουγεται...

Φιλε που ανοιξες το ποστ η 1527 ειναι κορυφαια κιθαρα και οτι πρεπει για αυτο που ζητας... αν ντε και καλα θες ιμπανεζ προχωρα... εξαλλου δεν εχει και αλλες επιλογες αν επιμενεις σε ιμπανεζ...

οσο για το νεκ θρου , δεν αντικατοπτριζει την ποιοτητα του οργανου το εν λογω χαρακτηριστικο... Ενα ποιοτικο οργανο ειναι παντα ποιοτικο !!!

 
Παιδια σας ευχαριστω πολυ για την βοηθεια ησασταν πολυ μαχημοι και κατατοπιστικοι !! 

Μπορει να υπαρξουν κι αλλες αποριες να ξερετε! ;D

 
RadioSilence είπε:
Παιδια σας ευχαριστω πολυ για την βοηθεια ησασταν πολυ μαχημοι και κατατοπιστικοι !! 

Μπορει να υπαρξουν κι αλλες αποριες να ξερετε! ;D
You're welcome. Παντα ειμαστε διατεθιμενοι να πλακωθουμε για τα ξυλα. ;D

 
Αν και η σηζητηση εχει ξεφυγει αρκετα απο τον τιτλο, θα ηθελα να προσθεσω την προσωπικη μου εμπειρια οσον αφορα τα ξυλα και το ποσο επηρεαζουν τον ηχο μιας ηλεκτρικης κιθαρας.
θα σου πω εγω την απαντηση (μετα απο 2345 threads & flame wars τεραστιων διαστασεων που εχω δει σε 123 διαφορετικα μουσικα φορουμ... ;D)

τα ξυλα επηρεαζουν τον ηχο της ηλεκτρικης κιθαρας οσο εμεις ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ οτι τον επηρεαζουν.... ;D ;D

 
aris 17561 είπε:
mike τα ξυλα των κιθαρων πραγματι χρωματιζουν τον ηχο ομως οχι επειδη εκπεμπουν κυματα προς τους μαγνητες κι αυτοι εππηρεαζονται αλλα για τον απλουστατο λογο οτι καθε ξυλο εχει καποια ορια ταλαντωσης και οταν χτυπαμε μια χορδη το σωμα της κιθαρας παλετε... Αλλιως παλετε το αλντερ αλλιως το μαχογκανι. Και για αυτο εχουμε διαφορετικο τονο αναλογα με το ξυλο και δεν παιζει ρολο που ακουμπαει ο μαγντης ...

Απλα η κατασκευη αυτης της κιθαρας εχει μια τετοια ταλαντωση ωστε να ακουγεται...

Φιλε που ανοιξες το ποστ η 1527 ειναι κορυφαια κιθαρα και οτι πρεπει για αυτο που ζητας... αν ντε και καλα θες ιμπανεζ προχωρα... εξαλλου δεν εχει και αλλες επιλογες αν επιμενεις σε ιμπανεζ...

οσο για το νεκ θρου , δεν αντικατοπτριζει την ποιοτητα του οργανου το εν λογω χαρακτηριστικο... Ενα ποιοτικο οργανο ειναι παντα ποιοτικο !!!
το εξήγησες καλύτερα από μένα επίσης και η μοριακή δομή των ξύλων παίζει ρόλο.

θα σου πω εγω την απαντηση (μετα απο 2345 threads & flame wars τεραστιων διαστασεων που εχω δει σε 123 διαφορετικα μουσικα φορουμ... ;D)

τα ξυλα επηρεαζουν τον ηχο της ηλεκτρικης κιθαρας οσο εμεις ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ οτι τον επηρεαζουν.... ;D ;D
http://www.jamesbisset.com/blog/guitar/basswood-versus-alder

εμένα με πείθει  ;D

 
εμένα με πείθει  
τα ΜΟΝΑ "χαρακτηριστικα" των...κσυλον... ;D της κιθαρας που ΟΝΤΩΣ παιζουν ρολο στον ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ της ηχο ειναι το ΒΑΡΟΣ του σωματος (γενικα βαρυτερα σωματα=περισσοτερα πριμα,λιγοτερο resonance & αρα περισσοτερο sustain) και το ΠΑΧΟΣ/ΑΚΑΜΨΙΑ  του μπρατσου (οσο πιο παχυ το μπρατσο και οσο πιο ακαμπτο τοσο πιο "ζωντανη" & springy βγαινει η κιθαρα),αλλα και ολα αυτα ειναι αστεια μπροστα σε μια στροφη της ΒΙΔΑΣ του ΥΨΟΥΣ ενος μαγνητη ,στην αλλαγη των χορδων,στο σετ-απ της κιθαρας & το σωστο  "δεσιμο" (κατασκευη δηλ.)  της ,στην αλλαγη της γεφυρας & πανω απο ολα στο πειραγμα του eq/vol του ΕΝΙΣΧΥΤΗ ο οποιος ειναι και το σημαντικοτερο κομματι της αλυσιδας.... ;)  

οι "ιδιοτητες" των..ΕΙΔΩΝ των ξυλων ειναι απλα ΤΡΙΧΕΣ κατσαρες μια και κανενα κομματι alder δεν ειναι ΙΔΙΟ με το..επομενο κομματι alder &   κανενα κομματι basswood δεν ειναι ΙΔΙΟ με το..επομενο κομματι basswood (διαφερουν σε βαρος απο κομματι σε κομματι ακομα και απο το ιδιο..δεντρο να ειναι...)

εξαλλου μη ξεχνας οτι υπαρχει μια ολοκληρη ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ κιθαρων που...δεν εχει καν.....ξυλα αλλα ειναι λιγος ..καπλαμας με πολυ...ΑΕΡΑ μεσα (hollowbodies) & ...μια χαρα παιζουν .... ;) 

αυτα στα λεω μετα απο δεκαδες partscasters που εχω φτιαξει τα τελευταια 15 χρονια.....(και φυσικα παρατηρωντας της 150 περιπου κιθαρες που κατα καιρους ειχα.... :o)

τωρα αν θες με ακους,αν δεν θες ....κατσε και...κουρδιζε ...κσυλα... ;D

 
Nikoubis είπε:
Ποιος νικαει; ;D
ΠΑΝΤΑ αυτός που παίζει καλύτερη μουσική και δεν ασχολείται με τέτοιες βλακείες...

 
Superfunk είπε:
Ακριβως,παιρνεις 2 βαθμους. ;D
Βάλε ρε φίλος κανένα βαθμό παραπάνω...που έχω αποδείξει και την ανωτερότητα του fiber versus ξύλου... ;D

 
Superfunk είπε:
τα ΜΟΝΑ "χαρακτηριστικα" των...κσυλον... ;D της κιθαρας που ΟΝΤΩΣ παιζουν ρολο στον ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ της ηχο ειναι το ΒΑΡΟΣ του σωματος (γενικα βαρυτερα σωματα=περισσοτερα πριμα,λιγοτερο resonance & αρα περισσοτερο sustain) και το ΠΑΧΟΣ/ΑΚΑΜΨΙΑ  του μπρατσου (οσο πιο παχυ το μπρατσο και οσο πιο ακαμπτο τοσο πιο "ζωντανη" & springy βγαινει η κιθαρα),αλλα και ολα αυτα ειναι αστεια μπροστα σε μια στροφη της ΒΙΔΑΣ του ΥΨΟΥΣ ενος μαγνητη ,στην αλλαγη των χορδων,στο σετ-απ της κιθαρας & το σωστο  "δεσιμο" (κατασκευη δηλ.)  της ,στην αλλαγη της γεφυρας & πανω απο ολα στο πειραγμα του eq/vol του ΕΝΙΣΧΥΤΗ ο οποιος ειναι και το σημαντικοτερο κομματι της αλυσιδας.... ;)  

οι "ιδιοτητες" των..ΕΙΔΩΝ των ξυλων ειναι απλα ΤΡΙΧΕΣ κατσαρες μια και κανενα κομματι alder δεν ειναι ΙΔΙΟ με το..επομενο κομματι alder &   κανενα κομματι basswood δεν ειναι ΙΔΙΟ με το..επομενο κομματι basswood (διαφερουν σε βαρος απο κομματι σε κομματι ακομα και απο το ιδιο..δεντρο να ειναι...)

αυτα στα λεω μετα απο δεκαδες partscasters που εχω φτιαξει τα τελευταια 15 χρονια.....(και φυσικα παρατηρωντας της 150 περιπου κιθαρες που κατα καιρους ειχα.... :o)

τωρα αν θες με ακους,αν δεν θες ....κατσε και...κουρδιζε ...κσυλα... ;D
Eντάξει καλέ σ' ακούω, εξάλλου εσύ ασχολείσαι δεκαετίες με το θέμα κάτι θα ξέρς παραπάνω.Με τα κουρδισμένα ξύλα είναι αυτό που λένε ότι αν ταστιέρα και σώμα είναι κουρδισμένα σε διάστημα τέλειας πέμπτης έχουν αυξημένο sustain??Για αυτό μία eric clapton που έχει ενας γνωστος μου και μου έχει ζαλίσει τα ουμπαλα με κουρδισμένα ξύλα σε αυτήν την κιθάρα πλήρωσε 25.000 για να την αγοράσει?? :o

Εμενα παλι με πειθει αυτο:

http://www.talkbass.com/forum/f8/scrap-lumber-bass-vs-alder-bass-can-you-tell-difference-743932/

Ποιος νικαει; ;D
:o :o :o

Επόμενη κιθάρα από το ξύλο του τραπεζιού στο σαλόνι μου :P

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top