Σε μία εποχή όπου οι συζητήσεις κυριαρχούν με πρωταρχικό θέμα αν τα ξύλα κάνουν διαφορά στον ήχο ή αν ο SatrianiΣ θεωρεί καλό το modelling ή όχι, είπα να κάνω ένα 'σύντομο' review για το νέο μου απόκτημα, τον Koch Twintone III combo μιας κι απ'ότι είδα παλαιότερα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Να κάνουμε και καμιά 'αντρική' κουβέντα βρε παιδιά ;D ;D
Ο ενισχυτής λοιπόν διαθέτει δύο κανάλια, clean και overdrive, το καθένα με δικό του EQ και volume, ενώ στο δεύτερο διαθέτει και gain boost. Παραπέρα, υπάρχει master volume για rythm κι ένα για το solo (ουσιαστικά volume boost). Τέλος, υπάρχει built in reverb καθώς και fx loop (serial and parallel). Συνεχίζουμε...
Καθαρό κανάλι. Όμορφο, γλυκό, 'fenderizei' αρκετά και γενικότερα είναι ό,τι καλύτερο έχω ακούσει μέχρι στιγμής. Δεν έχω τεράστια εμπειρία από ενισχυτές (μόνο demos σε καταστήματα και κυρίως σε fender και μερικούς marshall) αλλά το clean γενικότερα σε ταξιδεύει. Φυσικά είναι υπέροχο για blues / jazz καταστάσεις και γενικότερα αν θέλει κάποιος CLEAN. Με το rythm master χαμηλά και το volume του clean τσίτα, 'αρπάζει' όχι όμως σε μεγάλο βαθμό. Δεν υπάρχει λόγος όμως για κάτι τέτοιο μιας και γι'αυτό το σκοπό υπάρχει το overdrive channel.
Overdrive. Ξεχωριστό EQ όπως προανέφερα. Για εμένα προσωπικά το ηχόχρωμά του είναι ακριβώς αυτό που είχα στο μυαλό μου. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι η απόκριση του ενισχυτή στις δυναμικές τις κιθάρας - παίκτη. Με το gain αρκετά ψηλά, αν παίξει κανείς χαλαρά ακούει απλά έναν 'αρπαγμένο' ήχο. Με λίγη δύναμη όμως έχει απλά... overdrive ;D Γενικότερα, μπορεί να βρωμίσει αρκετά ο ήχος αν και πολύ πάνω από τη μέση (12 o'clock) δεν το προτιμώ για τα blues/rock που παίζω. Επίσης, καθαρίζει πολύ όμορφα. Με το volume της κιθάρας στο 7-8 ουσιαστικά έχει κανείς το καθαρό κανάλι.
High gain. Εδώ μπαίνουμε σε ωραίες καταστάσεις. Το gain boost είναι υπερ-αρκετό όχι απλά για να βγει κανείς μπροστά στη μίξη (υπάρχει ένα αρνητικό εδώ, θ'αναφερθώ στη συνέχεια) αλλά για να δώσει αρκετό gain. Γενικά, με το gain του overdrive (12 o'clock) το extra gain παραπέμπει σε 'slash' ήχο. Αυτό όμως που μ'έχει μαγέψει περισσότερο από κάθε τι είναι το πόσο όμορφα καθαρίζει με volume roll back. Στο 6 για παράδειγμα έχουμε αυτό το 'γλυκό' αρπαγμένο ήχο που παραπέμπει σε frusciante. Γενικότερα ακούω αυτό τον γλυκό marshall-o-αρπαγμένο-καθαρό-ήχο που πολλοί ψάχνουν σε πετάλια, ή που γενικότερα είναι πολύ δύσκολο να πάρει κανείς με έναν ενισχυτή τύπου marshall αν δεν τον ανοίξεις σε μεγάλες εντάσεις.
Το αρνητικό που προανέφερα έχει να κάνει με το γεγονός πως εκτός από gain boost δίνει ελαφρώς και volume. Βγαίνεις μπροστά δηλαδή, οπότε για εμένα το volume boost είναι λίγο υπερβολικό εκτός κι αν θέλω να παρακουστώ.
Reverb. Δεν έχω εμπειρία για να το κρίνω σε σχέση με άλλους ενισχυτές, αλλά μια χαρά μου ακούγεται. Το έχω μόνιμα ανοικτό (αν και είναι footswitchable) ρυθμισμένο σε χαμηλά επίπεδα (ρυθμίζεται από το πίσω μέρος του ενισχυτή).
Τέλος, με το BOSS SD-1 ρυθμισμένο ως booster (ψηλά το volume κι ελάχιστο gain) kai ειδικότερα στο overdrive κανάλι, ουσιαστικά παίρνω ό,τι και με το gain boost του ενισχυτή. Σίγουρα 'κάτι λείπει' αλλά μπορεί να είναι και η ιδέα μου. Γενικότερα, συνέδεσα το boss-sd-1 για περιπτώσεις που θέλω gain boost χωρίς όμως να φτάσω στα επίπεδα του gain boost που δίνει ο ίδιος ο ενισχυτής αλλά τελικά δεν το έχω χρησιμοποιήσει πολύ. Ο λόγος είναι απλός.
Ο ενισχυτής αυτός άλλαξε όλη την κοσμοθεωρία μου. Παίζω πολύ με το volume της κιθάρας πλέον. Ειδικότερα αν σε κάποιο κομμάτι δεν θέλω απαραίτητα ΚΑΘΑΡΟ, τότε απλά ενεργοποιώ το gain boost και ρίχνω το volume. Την κατάλληλη στιγμή που έχω σόλο απλά δίνω full. Παίζω 'αντρικά' πλέον ρε παιδιά! ;D ;D
Είχα μία BOSS ME-50. Πλέον από δαύτην παίρνω μόνο chorus και delay (μόνιμα ανοικτά). Είναι θέμα χρόνου όμως να την παραμερίσω και να πάρω δύο αντίστοιχα πετάλια, καθώς δεν μπορώ ούτε να την βλέπω πλέον. Ψηφιακούρα αδέρφια! ;D
Η main κιθάρα μου είναι μία strat mexico με Seymour duncan SSL-1 και JB Junior bridge. Το μόνο αρνητικό που τώρα καταλαβαίνω είναι πως στη δεύτερη θέση δεν έχω αυτό το 'twang' και λογικό. Ίσως κάποια στιγμή αλλάξω τον JB-Jr. Σα να μην μου 'κολλάει' στο όλο σετ αν και στα βρώμικα είναι ωραίος. Θα δούμε στην πορεία.
Αυτά σε γενικές γραμμές. Σε ένα κόσμο λοιπόν που γίνεται μάχη για modelling κλπ, δεν πιστεύω πως χρειάζομαι κάτι παραπάνω. Εύκολα, όμορφα κι απλά ;D
Κλείνοντας, ν'αναφέρω πως πήγαινα καρφωτός για Supersonic 22 ή για Deluxe Reverb Reissue. Μετά από προσωπικές συζητήσεις όμως με κάποια μέλη που έχουν λίιιιιγες παραπάνω γνώσεις από εμένα (Superfunk ) σκόπευα να κινηθώ στο Marshall 1974x (handwired). Τα χρήματα όμως αρκετά, μεταχειρισμένο δεν έβρισκα (φοβόμουν επίσης καθώς δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις) ενώ επιπλέον θα έπρεπε να μπλέξω με πετάλια. Οπότε άκουσα τον φίλο συμφορουμίτη (adr1anos), άκουσα τον Koch και... κόλλησα. Ευχαριστώ τα παιδιά λοιπόν και δημόσια.
Κάποια στιγμή θα ανεβάσω και ηχητικό δείγμα. Δυστηχώς δεν έχω κάρτα ήχου για recording. Έχω μόνο το κινέζικο μαραφέτι της behringer αλλά όταν συνδέω καρφί από τον ενισχυτή στο μαραφέτι αυτό (έχει recording output ο ενισχυτής που η koch αυτό-παινεύεται πως είναι άριστο για recording) αλλά ο ήχος του ενισχυτή έρχεται αρκετά δυνατός στο logic όσο και να χαμηλώσω το master στο software. Δεν ξέρω γιατί. Υποθέτω πως φταίει ο ... κινέζος! Επιφυλάσσομαι λοιπόν καθώς στο youtube δεν υπάρχουν covers με τον ενισχυτή αυτόν, παρά μόνο μικρά δείγματα.
Κούρασα αρκετά, οπότε ευχαριστώ για τον χρόνο σας
Ο ενισχυτής λοιπόν διαθέτει δύο κανάλια, clean και overdrive, το καθένα με δικό του EQ και volume, ενώ στο δεύτερο διαθέτει και gain boost. Παραπέρα, υπάρχει master volume για rythm κι ένα για το solo (ουσιαστικά volume boost). Τέλος, υπάρχει built in reverb καθώς και fx loop (serial and parallel). Συνεχίζουμε...
Καθαρό κανάλι. Όμορφο, γλυκό, 'fenderizei' αρκετά και γενικότερα είναι ό,τι καλύτερο έχω ακούσει μέχρι στιγμής. Δεν έχω τεράστια εμπειρία από ενισχυτές (μόνο demos σε καταστήματα και κυρίως σε fender και μερικούς marshall) αλλά το clean γενικότερα σε ταξιδεύει. Φυσικά είναι υπέροχο για blues / jazz καταστάσεις και γενικότερα αν θέλει κάποιος CLEAN. Με το rythm master χαμηλά και το volume του clean τσίτα, 'αρπάζει' όχι όμως σε μεγάλο βαθμό. Δεν υπάρχει λόγος όμως για κάτι τέτοιο μιας και γι'αυτό το σκοπό υπάρχει το overdrive channel.
Overdrive. Ξεχωριστό EQ όπως προανέφερα. Για εμένα προσωπικά το ηχόχρωμά του είναι ακριβώς αυτό που είχα στο μυαλό μου. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι η απόκριση του ενισχυτή στις δυναμικές τις κιθάρας - παίκτη. Με το gain αρκετά ψηλά, αν παίξει κανείς χαλαρά ακούει απλά έναν 'αρπαγμένο' ήχο. Με λίγη δύναμη όμως έχει απλά... overdrive ;D Γενικότερα, μπορεί να βρωμίσει αρκετά ο ήχος αν και πολύ πάνω από τη μέση (12 o'clock) δεν το προτιμώ για τα blues/rock που παίζω. Επίσης, καθαρίζει πολύ όμορφα. Με το volume της κιθάρας στο 7-8 ουσιαστικά έχει κανείς το καθαρό κανάλι.
High gain. Εδώ μπαίνουμε σε ωραίες καταστάσεις. Το gain boost είναι υπερ-αρκετό όχι απλά για να βγει κανείς μπροστά στη μίξη (υπάρχει ένα αρνητικό εδώ, θ'αναφερθώ στη συνέχεια) αλλά για να δώσει αρκετό gain. Γενικά, με το gain του overdrive (12 o'clock) το extra gain παραπέμπει σε 'slash' ήχο. Αυτό όμως που μ'έχει μαγέψει περισσότερο από κάθε τι είναι το πόσο όμορφα καθαρίζει με volume roll back. Στο 6 για παράδειγμα έχουμε αυτό το 'γλυκό' αρπαγμένο ήχο που παραπέμπει σε frusciante. Γενικότερα ακούω αυτό τον γλυκό marshall-o-αρπαγμένο-καθαρό-ήχο που πολλοί ψάχνουν σε πετάλια, ή που γενικότερα είναι πολύ δύσκολο να πάρει κανείς με έναν ενισχυτή τύπου marshall αν δεν τον ανοίξεις σε μεγάλες εντάσεις.
Το αρνητικό που προανέφερα έχει να κάνει με το γεγονός πως εκτός από gain boost δίνει ελαφρώς και volume. Βγαίνεις μπροστά δηλαδή, οπότε για εμένα το volume boost είναι λίγο υπερβολικό εκτός κι αν θέλω να παρακουστώ.
Reverb. Δεν έχω εμπειρία για να το κρίνω σε σχέση με άλλους ενισχυτές, αλλά μια χαρά μου ακούγεται. Το έχω μόνιμα ανοικτό (αν και είναι footswitchable) ρυθμισμένο σε χαμηλά επίπεδα (ρυθμίζεται από το πίσω μέρος του ενισχυτή).
Τέλος, με το BOSS SD-1 ρυθμισμένο ως booster (ψηλά το volume κι ελάχιστο gain) kai ειδικότερα στο overdrive κανάλι, ουσιαστικά παίρνω ό,τι και με το gain boost του ενισχυτή. Σίγουρα 'κάτι λείπει' αλλά μπορεί να είναι και η ιδέα μου. Γενικότερα, συνέδεσα το boss-sd-1 για περιπτώσεις που θέλω gain boost χωρίς όμως να φτάσω στα επίπεδα του gain boost που δίνει ο ίδιος ο ενισχυτής αλλά τελικά δεν το έχω χρησιμοποιήσει πολύ. Ο λόγος είναι απλός.
Ο ενισχυτής αυτός άλλαξε όλη την κοσμοθεωρία μου. Παίζω πολύ με το volume της κιθάρας πλέον. Ειδικότερα αν σε κάποιο κομμάτι δεν θέλω απαραίτητα ΚΑΘΑΡΟ, τότε απλά ενεργοποιώ το gain boost και ρίχνω το volume. Την κατάλληλη στιγμή που έχω σόλο απλά δίνω full. Παίζω 'αντρικά' πλέον ρε παιδιά! ;D ;D
Είχα μία BOSS ME-50. Πλέον από δαύτην παίρνω μόνο chorus και delay (μόνιμα ανοικτά). Είναι θέμα χρόνου όμως να την παραμερίσω και να πάρω δύο αντίστοιχα πετάλια, καθώς δεν μπορώ ούτε να την βλέπω πλέον. Ψηφιακούρα αδέρφια! ;D
Η main κιθάρα μου είναι μία strat mexico με Seymour duncan SSL-1 και JB Junior bridge. Το μόνο αρνητικό που τώρα καταλαβαίνω είναι πως στη δεύτερη θέση δεν έχω αυτό το 'twang' και λογικό. Ίσως κάποια στιγμή αλλάξω τον JB-Jr. Σα να μην μου 'κολλάει' στο όλο σετ αν και στα βρώμικα είναι ωραίος. Θα δούμε στην πορεία.
Αυτά σε γενικές γραμμές. Σε ένα κόσμο λοιπόν που γίνεται μάχη για modelling κλπ, δεν πιστεύω πως χρειάζομαι κάτι παραπάνω. Εύκολα, όμορφα κι απλά ;D
Κλείνοντας, ν'αναφέρω πως πήγαινα καρφωτός για Supersonic 22 ή για Deluxe Reverb Reissue. Μετά από προσωπικές συζητήσεις όμως με κάποια μέλη που έχουν λίιιιιγες παραπάνω γνώσεις από εμένα (Superfunk ) σκόπευα να κινηθώ στο Marshall 1974x (handwired). Τα χρήματα όμως αρκετά, μεταχειρισμένο δεν έβρισκα (φοβόμουν επίσης καθώς δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις) ενώ επιπλέον θα έπρεπε να μπλέξω με πετάλια. Οπότε άκουσα τον φίλο συμφορουμίτη (adr1anos), άκουσα τον Koch και... κόλλησα. Ευχαριστώ τα παιδιά λοιπόν και δημόσια.
Κάποια στιγμή θα ανεβάσω και ηχητικό δείγμα. Δυστηχώς δεν έχω κάρτα ήχου για recording. Έχω μόνο το κινέζικο μαραφέτι της behringer αλλά όταν συνδέω καρφί από τον ενισχυτή στο μαραφέτι αυτό (έχει recording output ο ενισχυτής που η koch αυτό-παινεύεται πως είναι άριστο για recording) αλλά ο ήχος του ενισχυτή έρχεται αρκετά δυνατός στο logic όσο και να χαμηλώσω το master στο software. Δεν ξέρω γιατί. Υποθέτω πως φταίει ο ... κινέζος! Επιφυλάσσομαι λοιπόν καθώς στο youtube δεν υπάρχουν covers με τον ενισχυτή αυτόν, παρά μόνο μικρά δείγματα.
Κούρασα αρκετά, οπότε ευχαριστώ για τον χρόνο σας