Keiji Haino αυτο θα πει τεχνη !!!

Αυτό το πράγμα που κάνουν οι τύποι - όσο και αν ακούγεται σαν φάρσα - έχει μια ιστορία από πίσω του και ίσως λειτουργεί στο κατάλληλο context. Αυτά τα είδη τέχνης έχουν άλλους κανόνες και το γεγονός ότι οι τύποι είναι μουσικάρες με κάνει να πιστεύω ότι μάλλον ξέρουν τι κάνουν (δεν αλέθουν τσέλα). Όντως απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό και όχι σε μένα ή στο μέσο ακροατή Clapton, Santana, Deep Purple κλπ. :)

harilatron είπε:
Θα ήθελα να ήξερα τι θα λέγατε (για το πρώτο video) ... αν το παίζαμε ο Wow! (στα φωνητικά  :)),  ο marathon κι εγώ....
Yamatsuka Eyeprotocol; AYTO EINAI;

 
Η όλη "φιλοσοφία" του noise είναι πολύ σχετική και ο καθένας ανάλογα με τα γούστα και τις εμπειρίες του μπορεί να τη χαρακτηρίσει διαφορετικά. Η αλήθεια είναι ότι οι συγκεκριμένοι είναι πολύ αξιόλογες φιγούρες με τεράστια δισκογραφική δουλειά.

Και ενημερωτικά ήθελα να ανεφέρω ότι αυτό που βιώσαμε στο BIOS όσοι παρακολουθήσαμε πριν αρκετά χρόνια το live του Keiji Haino ήταν πραγματικά φοβερό!!

Όσοι είσασταν μέσα θα ξέρουν τι εννοώ... WALL OF SOUND με τους twin reverb να έχουν πάρει φωτιά και όλα αυτά μόνο από έναν άνθρωπο.

Υ.Γ. σχόλια του τύπου "ΚΑΘΙΣΤΕΡΙΜΕΝΟΙ" κλπ μόνο γέλιο μπορούν να μου προκαλέσουν σε προσωπικό επίπεδο  :P

Αυτά...

 
Superfunk είπε:
ξερω οτι γραφεις σε ελληνικο φορουμ,δηλ.εγω που γραφω σε αγγλικα φορουμ τους κανω χαρη που δεν γραφω ενγκλικα? ;D ;D
Τους κάνεις χάρη, μόνο και μόνο που γράφεις...είμαι σίγουρος ότι τους έχεις γνωρίσει και τα παιδιά από το Teleforum :o :o :o :o

 
Superfunk είπε:
ξερω οτι γραφεις σε ελληνικο φορουμ,δηλ.εγω που γραφω σε αγγλικα φορουμ τους κανω χαρη που δεν γραφω ενγκλικα? ;D ;D

εξω απο την πλακα πηγαινεις σε ΕΛΛΗΝΙΚΟ η σε ΑΓΓΛΙΚΟ σχολειο (την ελληνικη γλωσσα δηλ.την διδασκεσαι στο σχολειο σου?) & ζεις στην Ελλαδα η στο εξωτερικο?
εγω αλλο ρωτησα..

εχω τελειωσει σχολειο  ;D

και αυτο που μου ειπες ηταν για την "ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ"(μητρικη γλωσσα δηλαδη)

 
θυμηθηκα τωρα μια παλια ιστορια.. ;D πριν απο χρονια και καιρους ειχαν ερθει οι savage republic να παιξουν στην θεσσαλονικη (ειχα παει ως μεγαλος λατρης του industrial/death/underground/κτλ τοτε... επαιζα και σε τετοιες μπαντες πιτσιρικας) .. ο κιθαριστας λοιπον ειχε παει την κιθαρα του σε γνωστο μαγαζι της πολης γιατι κατι χρειαστηκε, η οποια κιθαρα ηταν κουρδισμενη μονοφωνικα με εξι σι χορδες (που επαιζαν ολες βεβαια την ιδια νοτα). ο υπαλληλος (γνωστος και καλος κιθαριστας) ειχε αγανακτησει μια και ο κιθαριστας των SR δεν σκαμπαζε βεβαια τιποτε απο κιθαρα....  ;D ;D ;D

 
Superfunk είπε:
ο Αυλωνιτης,η Βασιλειαδου,ο Βεγγος  ας πουμε και ολα σχεδον τα ιερα τερατα της ελληνικης κωμωδιας εχουν παιξει κατα καιρους σε ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ταινιες αυτο δεν τους στερει τιποτα απο την αιγλη τους ;)
Afto δεν νομίζω ότι ine δόκιμο παράδειγμα διότι στις απαράδεκτες ταινίες τους δεν... συσκεύαζαν τσελόσκονη σε βαζάκια και την πουλούσαν για ένα κουστούμ, για ένα κουστούμ που λέει κι ο Άσιμος. Έκαναν μια προσπάθεια να ψυχαγωγήσουν και να βγάλουν ταυτόχρονα και τα προς το ζειν, χωρίς όμως να ακροβατούν επικίνδυνα στην άκρη των νεύρων μας. Άλλο αν το τελικό αποτέλεσμα ήταν μερικές φορές μέτριο ή κακό (τα οποία όμως αμφότερα απέχουν από το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ...)  ;)

Άλτερ το ΗΞΕΡΑ ότι προέρχεσαι κι εσύ από τα... λαϊκά στρώματα και ότι δεν έπαιζες τα αριστοκρατικά που παίζεις τώρα απ΄την κούνια!!!  ;D ;D ;D

 
;D τι αριστοκρατικα? σημερα το βραδυ παιζω αφρικανικα, και το σαββατοκυριακο γαλλικη γυφτικη τζαζ... ;D

 
Alter είπε:
;D τι αριστοκρατικα? σημερα το βραδυ παιζω αφρικανικα, και το σαββατοκυριακο γαλλικη γυφτικη τζαζ... ;D
παρακαλείσθε οπως στειλατε προσωπικο μηνυμα στο θυροφυλάχτη γαλάζιο με λεπτομερειες για την εμφανιση σας.

Μιας και εγραψα να πω οτι στο συγκεκριμενο ειμαι με playloud φανατικα.

Και με Χαριλαο συμφωνω αλλα εχουμε μαλωσει και δεν γραφω +1000 στα ποστ του παροτι εχει μεγαλο δικιο.Εχει δικιο

 
Ήμουν σε έναν υπολογιστή χωρίς flash και με αυτά που γράφετε με βάλατε στο λούκι να το δω το κλιπάκι. Χαλάλι σας...

H noise music είναι ένα ολόκληρο μουσικό είδος με βαθειές ρίζες (δείτε το σχετικό άρθρο στη Wikipedia εδώ : http://en.wikipedia.org/wiki/Noise_music). Αυτό το ανακάλυψα αφού διαπίστωσα την έλξη που ασκούσε πάνω μου η δουλειά των Sonic Youth και των Mogwai (σε διαφορετικές χρονικές περιόδους), και εμβάθυνα μελετώντας γι' αυτό το είδος, τόσο από τη σκοπιά του ακροατή, όσο και από τη σκοπιά του συνθέτη.

Υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Paul Hegarty (Noise Music : A History) το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην περαιτέρω κατανόηση του ζητήματος (μπορείτε να το δείτε στο Amazon) αν και υπάρχουν και διάφορες μελέτες σκόρπιες στο internet.

Ένα ενδιαφέρον σημείο, είναι ότι με το είδος ασχολούνται βιρτουόζοι (με παράλληλες καριέρες σε περισσότερο βατά μουσικά σχήματα) αλλά και τελείως "λαϊκοί" τύποι (όπως οι Sonic Youth). Ο John Zorn είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ακαδημαϊκά εκπαιδευμένου συνθέτη που πάντα φλέρταρε με το είδος, όπως άλλωστε πάντα φλέρταρε με τη τζαζ.

Θα εκπλήξω τον Marathon (αν του μίλαγα δηλαδή), παραπέμποντάς τον στον δίσκο του Pat Metheny με τίτλο "Zero Tolerance For Silence" ήτοι "Μηδενική Ανοχή Στη Σιωπή", όπου ο Metheny παίζει τη δική του ζαριά στο είδος. Δείγμα μπορείτε να ακούσετε εδώ:



Επίσης, η ιδέα ότι τέσσερις μουσικοί ανεβαίνουν σε μία σκηνή και κάνουν ότι γουστάρουν (φαινομενικά τουλάχιστον) είναι απόλυτα σύννομη με τις αρχές της free jazz, μουσικό ιδίωμα που έχει καταξιωθεί από την δεκαετία του '60 στις ΗΠΑ και τη δεκαετία του '70 στην Ευρώπη, οπότε δεν είναι και τίποτε πρωτότυπο.

Επειδή έχω παρακολουθήσει αρκετές συναυλίες free jazz, πάντα με έφερνε σε αμηχανία αυτή η φάση, μέχρι που συνειδητοποίησα ότι ένας δόκιμος τρόπος ανάγνωσης είναι να το βλέπει κανείς σαν θεατρικό και όχι μουσικό δρώμενο. Μάλιστα, το κλιπάκι μου θύμησε αυτή την άποψή μου και εκτιμώ ότι οι τέσσερις τύποι στη σκηνή δεν κάνουν καθόλου "ότι θέλουν", αλλά παίζει καθένας από αυτούς ένα ρόλο που έχει μεν ένα περιθώριο ελευθερίας αλλά επίσης έχει και αρκετή τυποποίηση.

:)

 
Wow! είπε:
Ήμουν σε έναν υπολογιστή χωρίς flash και με αυτά που γράφετε με βάλατε στο λούκι να το δω το κλιπάκι.
Προφανώς δεν δούλευες στο Mac σου...

και εμβάθυνα μελετώντας γι' αυτό το είδος, τόσο από τη σκοπιά του ακροατή, όσο και από τη σκοπιά του συνθέτη.
Φιλικά...δεν νομίζω να έχεις και πολλούς ακροατές...η γυναίκα σου το αντέχει?

Η δική μου δεν αντέχει ούτε το ασανσέρ μου...

Υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Paul Hegarty (Noise Music : A History) το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην περαιτέρω κατανόηση του ζητήματος (μπορείτε να το δείτε στο Amazon) αν και υπάρχουν και διάφορες μελέτες σκόρπιες στο internet.
Άσε δεν πειράζει...ας μην το κατανοήσουμε

Θα εκπλήξω τον Marathon (αν του μίλαγα δηλαδή), παραπέμποντάς τον στον δίσκο του Pat Metheny με τίτλο "Zero Tolerance For Silence" ήτοι "Μηδενική Ανοχή Στη Σιωπή", όπου ο Metheny παίζει τη δική του ζαριά στο είδος.
Λαλακίες μπορούν να κάνουν όλοι οι μεγάλοι...να τις συνεχίζουν δεν επιτρέπεται

Επειδή έχω παρακολουθήσει αρκετές συναυλίες free jazz...
Είσαι πολύ τολμηρός...εμένα μια μου έφτασε για να μην ξαναπατήσω

αλλά παίζει καθένας από αυτούς ένα ρόλο που έχει μεν ένα περιθώριο ελευθερίας αλλά επίσης έχει και αρκετή τυποποίηση.
Μην με παρεξηγήσεις...αλλά προτιμώ τον Τσακ Νόρρις

 
Wow! είπε:
ένας δόκιμος τρόπος ανάγνωσης είναι να το βλέπει κανείς σαν θεατρικό και όχι μουσικό δρώμενο.
και κινηματογραφικό, ειδικά στα thiller, το noise (σαν νοοτροπία) έχει την τιμητική του, ξεκινώντας από τον Χίτσκοκ. Και πολλές φορές τα live συνδιάζονται με visuals.

νομίζω πως δεν είναι μουσική που ακούγεται συμβατικά, που εστιάζεις πάνω της, αλλά κάτι πιό αφαιρετικό και σαν τρόπο ακρόασης (hear vs listen).

Δεν είμαι ειδήμων, αλλά νομίζω πως στην ουσία είναι μία φόρμα που την έχουν χρησιμοποιήσει καλλιτέχνες απο πολλά είδη μουσικής, απο κλασσική, τζαζ, ambient, punk&hardcore, metal, electro, progressive, indie, κλπ... Είναι εξερεύνηση και πειραματισμός και για τον μουσικό και για τον ακροατή. Προσωπικά έχει τύχει να φύγω τρέχοντας, έχει τύχει να φύγω και μεταμορφωμένος. Σαν το acid ένα πράγμα...  :D

ΥΓ: Ρε Trigga, το Dead Space είναι απίστευτο κάψιμο!!! Και φοβερή μουσική, το 60% της ατμόσφαιρας που έχει το παιχνίδι (not for the faint of heart...)

 
Ο Metheny είναι  ι δ ι α ί τ ε ρ α  ευαίσθητος για το ZTFS, όπως έχει προκύψει σε συνεντεύξεις αλλά και στο φόρουμ του δικτυακού του τόπου. Εκεί, υπάρχει μία θεματική ενότητα που λέγεται Question and Answer, όπου ο ίδιος ο Metheny απαντά σε ερωτήματα επισκεπτών/ακροατών αν κρίνει ότι τον ενδιαφέρουν αρκετά.

Υπάρχουν δύο ερωτήματα σχετικά με το ZTFS τα οποία παραθέτω μαζί με τις απαντήσεις (τα bold δικά μου):

Question:   hi pat, first i would like to say i think ztfs is one of my favorite offerings from you. i hear(and feel) something new and different everytime i liten to it. i was wondering how much of that recording was "improvised" and if any of it was pre arranged or worked out in advance. i ask this because part 2 it so lyrical and almost symphonic (well, to me at least). also it looks like you're playing a les paul on the incert of the CD, was this the first time you have recorded with one? it sounds really bad-ass! thanks pat for sharing your great music with all of us!! sincerely, Greg Delcore

Pat’s Answer:

it was actually pretty much written out - not exactly in conventional notation, but more in the form of a shape that i had worked on for a few years before going in there to record it. within that form, there was a lot of room for improvising, while still sticking with the longer shape of the whole thing. i used to play a les paul all the time for about a year, when i was 18 or so - i had put the 175 under the bed for a year or so to try something different. i also have another les paul that i use on occasion (the sign of 4) that is fitted with a special tuning mechanism that allows me to switch tunings quickly and easily.

----

Question:   Hi Pat - Of all the 'standard' guitars you have played, which one (or more) stands out as the most comfortable for your style of playing? I am in awe of your musical ability and love all but one of your CDs, namely ZTFS. It was the fourth CD of yours that I bought and if I had not known better, it may have put me off buying your other works as it is SO different! Given that it may have alienated others from the majority of your music, can you rationalise your decision to release it?

Pat’s Answer:

we've been through this a few times before... you might want to check the archives. as far as "alienation" goes, with all due respect, anyone who is alienated by that record (or any of the others for that matter) is welcome to their own musical world that we all are in the continuous process of defining for ourselves - whether listeners or players. i guess my point is that no rationalization is necesary when it comes to playing the music that one likes.

---

Αβίαστα προκύπτει ότι ο Metheny ήξερε ακριβώς τι έκανε και δεν έκανε καθόλου "λαλακίες" - άλλωστε είναι γνωστό από άλλη πηγή ότι εργάστηκε τρία χρόνια γι' αυτό το δίσκο. Κατά τη γνώμη μου, το σημείο-κλειδί είναι εκεί που αναφέρει ότι όλοι βρισκόμαστε σε μία διαρκή διαδικασία επαναπροσδιορισμού του μουσικού μας κόσμου. Τουλάχιστον έτσι το αισθάνεται αυτός.

Τώρα, για τα επιμέρους σχόλια:

marathon είπε:
Φιλικά...δεν νομίζω να έχεις και πολλούς ακροατές...η γυναίκα σου το αντέχει?

Η δική μου δεν αντέχει ούτε το ασανσέρ μου...
Και ποιος έχει πολλούς ακροατές στην Ελλάδα, εκτός από το Χατζηγιάννη και τον Playloud;

Άσε δεν πειράζει...ας μην το κατανοήσουμε
Αυτό μου θυμίζει όσα μας μαθαίνανε στο μάθημα των Θρησκευτικών για τις θρησκείες στην Ινδία: εύκολα κατέληγε κανείς στο συμπέρασμα ότι οι Ινδοί λατρεύουνε τις αγελάδες τους και τρώνε ρύζι με αγριόχορτα.

Είσαι πολύ τολμηρός...εμένα μια μου έφτασε για να μην ξαναπατήσω
Ναι, αλλά ούτε θέατρο πας.. σωστά;

Μην με παρεξηγήσεις...αλλά προτιμώ τον Τσακ Νόρρις
Είσαι στο σωστό φόρουμ.

 
Wow! είπε:
Ένα ενδιαφέρον σημείο, είναι ότι με το είδος ασχολούνται βιρτουόζοι (με παράλληλες καριέρες σε περισσότερο βατά μουσικά σχήματα) αλλά και τελείως "λαϊκοί" τύποι (όπως οι Sonic Youth). Ο John Zorn είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ακαδημαϊκά εκπαιδευμένου συνθέτη που πάντα φλέρταρε με το είδος, όπως άλλωστε πάντα φλέρταρε με τη τζαζ.
Αυτο ειναι πραγματι πολυ ενδιαφερον και με εχει απασχολησει και εμενα.Επειδη δεν θελω να βγω οφτοπικ,θα αναφερω απλως ενα παραδειγμα απο αλλον τομεα ,που πιστευω οτι χωραει παραλληλισμός.

Στην επιστημη των Μαθηματικών και της Λογικής, οι περισσσοτεροι καινοτομοι-ανθρωποι που με το πνευμα τους προηγαγαν ουσιαστικα τον πολιτισμό-κατεληξαν σε ψυχιατρειο.Αλλος πεθανε απο ασιτια επειδη φοβοταν οτι θα τον δηλητηριασουν, αλλος αλλαξε τομεα και εγραφε ρατσιστικα κειμενα και ασχολιοταν με θεωρίες συνωμοσιας.Η μεταβαση τους απο θεματα που δεν χωρανε αμφισβητηση σε θεματα μηδαμινης αποδοχης εγινε αποτομα και δημιουργουσε δυσφορια στο κοινο τους.

Εκει η κατασταση ηταν σαφης και μενει ιστορικα με την κλισε διατυπωση οτι η διανοια με την παραφροσύνη ειναι οι 2 οψεις του ιδιου νομισματος (πραγμα με το οποιο δε συμφωνω,αλλα ειπα δεν θα επεκταθω πολυ).Kαταληγω διαπιστωνοντας οτι μονο στην τεχνη επιτρεπεται αυτη η  (κακως εννοουμενη) αναρχια και η δικαιολογηση των εργων ενος και την εξηγω με την ελαφροτητα που εχουν δοθει στις εννοιες (oι ορισμοι δεν οφειλουν να ειναι αδιαμφισβητητοι και αποδειξιμοι).

Θυμιζω για το προσωπικό θεμα της συζητησης οτι και μουσικη διαβαζω και εκτιμω την τζαζ και την κλασική,καθως και οτι διαθετω noise generator και kaoss pad και μαλακιζομαι.Αλλα δεν τα συγχεω ως προς την πρωτοπορια τους. Καμμια πρωτοπορια δεν ηταν ποτε κτημα μεμονωμενων ομαδων.

 
blue είπε:
Καμμια πρωτοπορια δεν ηταν ποτε κτημα μεμονωμενων ομαδων.
Εξ' ορισμού, η πρωτοπορεία είναι κτήμα μεμονομένων ομάδων. Το ευρύ κοινό αδιαφορεί για την πρωτοπορεία και (σε ακραίες περιπτώσεις) κυνηγάει και θανατώνει (οικονομικά ή φυσικά) τους πρωτοπόρους.

Άλλωστε, αυτό δεν υποστηρίζεις και εσύ όταν λές ότι "Στην επιστημη των Μαθηματικών και της Λογικής, οι περισσσοτεροι καινοτομοι-ανθρωποι που με το πνευμα τους προηγαγαν ουσιαστικα τον πολιτισμό-κατεληξαν σε ψυχιατρειο";

Ή εννοείς κάτι άλλο;

 
η πρωτοπορεία είναι επιδίωξη μεμονωμένων ομάδων, αλλά κτήση όλου του κόσμου (συνήθως βέβαια σε κάποιο βάθος χρόνου).

Εξάλλου, η μη αποδοχή των καρπών αυτής της επιδίωξης απο τα πλήθη, τους έσπρωχνε στην αυτοαμφισβήτηση και στην τρέλα.

 
Wow! είπε:
Εξ' ορισμού, η πρωτοπορεία είναι κτήμα μεμονομένων ομάδων. Το ευρύ κοινό αδιαφορεί για την πρωτοπορεία και (σε ακραίες περιπτώσεις) κυνηγάει και θανατώνει (οικονομικά ή φυσικά) τους πρωτοπόρους.

Άλλωστε, αυτό δεν υποστηρίζεις και εσύ όταν λές ότι "Στην επιστημη των Μαθηματικών και της Λογικής, οι περισσσοτεροι καινοτομοι-ανθρωποι που με το πνευμα τους προηγαγαν ουσιαστικα τον πολιτισμό-κατεληξαν σε ψυχιατρειο";

Ή εννοείς κάτι άλλο;
Πως στεκει ο ορισμος σου;Το οτι χρησιμοποιουμε ηλεκτρικο ρευμα δεν ειναι κτημα μας, το οποιο κληρονομησαμε απο το πρωτοποριακο μυαλό καποιων;

Στη φραση μου, που παραθετεις,μιλαω κυριολεκτικα.Οτι ανθρωποι με απεριοριστο πνευμα και προσφορα νόσησαν καποια στιγμη ψυχικα. Δεν το επεβαλλε η πρωτοπορια τους να νοσησουν (δλδ τα επιτευγματα τους), αλλα εγινε στη συνεχεια, πολλες φορες απο αδυναμια να επιλυσουν το επομενο μεγαλο προβλημα.Γινεται αυτο στην τεχνη ή μηπως καθε επομενη εμπνευση λαμβανεται ως συνεχεια του εργου τους;

 
Παιδιά,χωρίς ίχνος ειρωνείας,τρέφω απεριόριστο σεβασμό και θαυμασμό σε όλους εσάς που πήγατε αυτό το κλιπάκι ως τον πάτο.

Εγώ δεν άντεξα,παρά μερικά δευτερόλεπτα μόνο κι αυτά με τα ακουστικά μερικούς πόντους μακρυά από το κεφάλι μου.

Έτσι λοιπόν δεν έχω άποψη,αλλά αν αυτό που πρόλαβα ν' ακούσω συνεχίζεται ως το τέλος,για ποιά τέχνη μιλάμε; ???Και τι σχέση μπορεί να έχει ο Pat Metheny μ' αυτό το πράμα;

πωπωωω,παραγέρασα μού φαίνεται.....

 
ακομα ενα thread του noiz που μιλαμε ολοι μαζι και ΟΥΔΕΙΣ  προπαθει καν να καταλαβει......ΤΙ λεμε.... ::)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top