Κατασκευη στρατ με για τζαζ μπλουζ

treloagori

Νέο μέλος
Μηνύματα
554
Πόντοι
18
εχω κοπο να κατασκευασω μια στρατ(γιατι μπορω να παραγγειλω στα γουστα μου μανικια και ιστοριες και γιατι μπορω να πειραματιστω πιο ευκολα με μαγνητες και ιστοριες απο αλλες κιθαρες)

ετσι λοιπον για αρχη εχω καταλαβει οτι το πιο ''μουντο ξυλο'' ειναι το mahogany με βαση την warmoth...οποτε διαλεγω και σωμα και μπρατσο mahogany με compound12-16 και σιγουρα fat c ,d profile θα δειξει...παντως ροπαλο να εχω οσο καλυτερο sustain γινεται...η κιθαρα δηλαδη gibsoφερνει κατι που θελω δηλαδη...

απο μαγνητες τι προτεινετε?θελω μουντο ηχο οπως στα λεσπολια...θα πηγαινα για τους κλασσικους που φοραει η στουντιο αλλα ηθελα καποια αποψη πανω σε αλλους που μπορουν ευκολα να εγκαταστατθουν σε στρατ και να βγαλουν τζαζζ-μπλουζ ηχο...

μην αρχιζετε τα παρε μια jazzmaster και ιστοριες...οπως ειπα τα κομματια που διαλεγω ειναι στα γουστα μου γι αυτο και το προτιμω

 
Ποιος μουσικός που παίζει με Strat jazz-blues σου αρέσει? Δές τι κιθάρα έχει και κοπιάρισε...Απλό ;)

Εαν βρείς δε ότι έχει mahogany...σφύρα μου ;D

treloagori είπε:
η κιθαρα δηλαδη gibsoφερνει κατι που θελω δηλαδη...
όσο η κιθάρα έχει βιδωτό μπράτσο και τη Fender γέφυρα...δεν θα gibsoφέρει ποτέ

 
θα σου πω τι γινεται..προσφατα ειχα μια κιθαρα bolt on mahogany body,maple neck και παχυ μπρατσο με 14 αρι ραντιους την οποια και πουλησα...αν και ειχε  μαγνητες εντελως χαρντ ροκ φαση επαιζε καλα τζαζζ και μπλουζ...ετσι αποφασισα να φτιαξω μια παρομοια με λιγο πιο μουντο μπρατσο απ οτι η προηγουμενη,πιο παχυ και πιο τζαζομαγνητες....thats all

 
Παντως αυτοι οι δυο



μια χαρα τζαζ και μπλουζ παιζουν με απλες strat...ισως ..φταιει το γεγονος οτι ΞΕΡΟΥΝ να παιζουν τζαζ και μπλουζ βεβαια  ;D

 
Ας συνοψίσουμε λοιπόν:

Θέλεις μια Les Paul σε σχήμα strat.

Mην μπαίνεις στη λογική ότι θέλεις μουντό ήχο-άρα μαχόγκανι και χαμπάκερ=καλό για jazz/blues(το οποίο βέβαια είναι εξαιρετικά γενικόλογο). Ένα όργανο το οποίο έχει εξ' αρχής περιορισμούς (μουντό,χαμηλό high-end) είναι λιγότερο ευέλικτο από ένα το οποίο είναι εκ γενετής πλούσιο σε όλο το συχνοτικό φάσμα-το οποίο βέβαια μπορείς να διαμορφώσεις με εξωτερικούς τρόπους(μαγνήτης,tone,eq,ενισχυτής). Είναι ευκολότερο να 'κόψεις' από ένα όργανο που έχεις το περιθώριο, παρά να 'δώσεις' σε ένα όργανο που έχει περιορισμούς.

Σκέψου μόνο λίγο τι είδος ήχου θα ήθελες. Blues είναι και ο SRV, blues είναι και ο ΒΒ Κing, αλλά ο ήχος τους απέχει έτη φωτός. Jazz είναι και ο Larry Carlton, jazz είναι και ο Wes Montgomery. To ίδιο ισχύει και εδώ.

Το ατελείωτο sustain πχ. δεν συνάδει ούτε με παραδοσιακό jazz παίξιμο (εκεί θες μπόλικο και percussive attack, γερή δόση honk/ξυλίλα/μεσαιίλα), oύτε με gutsy, ημιβρώμικο, overcompressed blues.

Όπως και να 'χει, η επιλογή μαγνητών και bridge, είναι αυτή που σε κύριο βαθμό θα κρίνουν το ηχόχρωμα και το sustain που θες, και δευτερεύοντα λόγο έχουν τα ξύλα.

Είναι κρίμα να πας σε κατασκευή εξ' ολοκλήρου νέου οργάνου (με το κόστος που αυτό συνεπάγεται), ενώ θα μπορούσες να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα με το γύρισμα ενός knob(είτε tone, είτε EQ) ή με την προσθήκη ενός μαγνήτη, εκτός αν τα κριτήριά σου είναι αισθητικά (σ'αρέσει το μαόνι) ή καθαρά GAS.

Mια παράθεση video/ήχου(από κάποιον γνωστό) που θα ήθελες ή το στυλ που παίζεις θα βοηθούσε.

 
Πνοή και Νύξη είπε:
εκτός αν τα κριτήριά σου είναι αισθητικά (σ'αρέσει το μαόνι)
ένα μαόνι βαμένο κόκκινο διαφέρει στο μάτι από ένα alder...βαμένο κόκκινο? ;D

Πές τα ρε μάστορα...

 
Βάλτης 2 P-90s, να φτιάξεις μια πραγματικά ενδιαφέρουσα και μοναδική κιθάρα, που θα παίζει ΑΝΕΤΑ αυτά που θες.

Μην σου πω, αφόσον θα είναι humbucker-routed και στις 2 βασικές θέσεις μαγνητών, πηγαίνεις και με humbukcer-sized P-90s ή και με δύο PAF-style αργότερα αν θες να πειραματιστείς.

 
  Έχεις σκεφτεί την περίπτωση thinline; Με τους μαγνήτες που προτείνει ο @Έκτορας

 
ναι οκ καλα ολ αυτα αλλα επιμενω πως Και ξυλο,το ξαναλεω οχι μονο αλλα Και το ξυλο κανει διαφορα...το εχω δει πολλες φορες σε πολλα οργανα που εχω συγκρινει...απλα την μεγαλυτερη διαφορα στα οργανα που εχω την εντοπιζω στο παχος του μπρατσου και στους μαγνητες...πραγματικα οσα εχουν παχυ μπρατσο εχουν και πιο πολυ sustain και πιο ζεστο ηχο...φανταστειτε οτι η esp gus g Που εχω μιλαμε για set through κιθαρα με διπλους ειναι alder...οντως αν παιξετε διπλα σε μια fender srv θα νομιζετε οτι η esp στρατοφερνει περισσοτερο...πολυ bright ηχος παρολα τα χαρακτηριστικα της...ενω οπως σας ειπα η συγκεκριμενη mahogany bolt on που ειχα ουτε set through ηταν ,ουτε μεταλλομαγητες ειχε απλα ενα παχυ μπρατσο και mahogany σωμα και και ειχε πολυ πιο ''βαρυ''καθαρο ηχο...εννοειται οτι μιλαμε παντα για καθαρα

 
Το ατελείωτο sustain πχ. δεν συνάδει ούτε με παραδοσιακό jazz παίξιμο (εκεί θες μπόλικο και percussive attack, γερή δόση honk/ξυλίλα/μεσαιίλα), oύτε με gutsy, ημιβρώμικο, overcompressed blues.
+1000

ακριβως...μεγαλυτερος εχθρος απο το sustain δεν υπαρχει για τη jazz μουσικη...οποτε ειναι λιγο δυσκολο μια κιθαρα που ...παιζει .. ;D...jazz να παιξει και τελειο blues...

λεμε τωρα γιατι αν ξερεις να παιζεις...παιζεις και με BC Rich... ;D

 
Παντως, θα μπορουσες να κανεις δουλεια και με μια jazzmaster, ειτε με τους παραδοσιακους μαγνητες (και να χρησιμοποιεις για blues το κανονικο κυκλωμα, ενω για jazz το rythm circuit που εχει οση τζαζομουντιλα θες..), ειτε με τους διπλους widerange για πιο παχυ ηχο. Απλα μου φαινεται δυσκολο να βγαινει απο την ιδια κιθαρα ενα πολυ καλο bluesy screamin' lead και ταυτοχρονα τα παχια, μουντα jazz ακκορντα..

 
treloagori είπε:
εχω κοπο να κατασκευασω μια στρατ(γιατι μπορω να παραγγειλω στα γουστα μου μανικια και ιστοριες και γιατι μπορω να πειραματιστω πιο ευκολα με μαγνητες και ιστοριες απο αλλες κιθαρες)

ετσι λοιπον για αρχη εχω καταλαβει οτι το πιο ''μουντο ξυλο'' ειναι το mahogany με βαση την warmoth...οποτε διαλεγω και σωμα και μπρατσο mahogany με compound12-16 και σιγουρα fat c ,d profile θα δειξει...παντως ροπαλο να εχω οσο καλυτερο sustain γινεται...η κιθαρα δηλαδη gibsoφερνει κατι που θελω δηλαδη...

απο μαγνητες τι προτεινετε?θελω μουντο ηχο οπως στα λεσπολια...θα πηγαινα για τους κλασσικους που φοραει η στουντιο αλλα ηθελα καποια αποψη πανω σε αλλους που μπορουν ευκολα να εγκαταστατθουν σε στρατ και να βγαλουν τζαζζ-μπλουζ ηχο...


μην αρχιζετε τα παρε μια jazzmaster και ιστοριες...οπως ειπα τα κομματια που διαλεγω ειναι στα γουστα μου γι αυτο και το προτιμω

Παντως, θα μπορουσες να κανεις δουλεια και με μια jazzmaster, ειτε με τους παραδοσιακους μαγνητες (και να χρησιμοποιεις για blues το κανονικο κυκλωμα, ενω για jazz το rythm circuit που εχει οση τζαζομουντιλα θες..), ειτε με τους διπλους widerange για πιο παχυ ηχο. Απλα μου φαινεται δυσκολο να βγαινει απο την ιδια κιθαρα ενα πολυ καλο bluesy screamin' lead και ταυτοχρονα τα παχια, μουντα jazz ακκορντα..

Πιστεύω οτι είσαι για εδώ>>>>

http://www.noiz.gr/index.php?topic=202302.0

 
Superfunk είπε:
ακριβως...μεγαλυτερος εχθρος απο το sustain δεν υπαρχει για τη jazz μουσικη...
Εμένα μου αρέσουν περισσότερο κάποιοι μπασίστες που ψάχνουν σώματα και μπράτσα "που να χουνε sustain" και μετά περνάνε flats και βάζουν vintage σφογγαράκια στα bridge covers.

Απλά κορυφαίοι.  ;D

Να επαναλάβω (όπως ήδη σωστά παρατηρήθηκε) ότι κάτω από την ομπρέλα "blues" έχουν χωρέσει πάρα πολύ διαφορετικά ηχοχρώματα. Όχι μόνο στην contemporary μορφή τους αλλά και στην αρχική γηγενή μορφή τους (από Πολιτεία σε Πολιτεία).

Άρα βλέπεις τι θέλεις να μιμηθείς και ανάλογα βαδίζεις.

Και το (σωστό) κλισέ λέει ότι άμα το έχεις τα δάχτυλα το blues το βγάζεις μ'ότι κιθάρα θες.

H τζαζ είναι άλλο πράμα......

 
Απλα μου φαινεται δυσκολο να βγαινει απο την ιδια κιθαρα ενα πολυ καλο bluesy screamin' lead και ταυτοχρονα τα παχια, μουντα jazz ακκορντα..
με την κιθαρα τη ΣΩΣΤΗ ολα γινονται... ;D

βαζεις ενα διπλο μπροστα για jazz (ή απλα παιζεις με τον neck με κλειστο το tone)







 
Πιστεύω οτι είσαι για εδώ>>>>
http://www.noiz.gr/index.php?topic=202302.0
;D ;D.. Ναι ρε συ το παρατηρησα, γι' αυτο εβαλα και το ''παντως'' στην αρχη..σορρυ για το off topic πριν, αλλα πιστευα οτι ηταν καλο να αναφερω μια τετοιου ειδους λυση μπας και το σκεφτει διαφορετικα o treloagori.

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Το ατελείωτο sustain πχ. δεν συνάδει ούτε με παραδοσιακό jazz παίξιμο (εκεί θες μπόλικο και percussive attack, γερή δόση honk/ξυλίλα/μεσαιίλα), oύτε με gutsy, ημιβρώμικο, overcompressed blues.
δηλαδή στη τζαζ δεν παιζουν ποτε μισα ή ολόκληρα???? γιατι κάποιοσ να μην θέλει  sustain  :(

και τι attack εχει μια semi hollow me διπλούσ και μαόνια........αυτές παίζουν απο μόνες τους....ενω με tele  κινδυνευεισ να σκοτώσεις κανενα με τα πριμα (επικίνδυνο αλλα καθόλου βαρετό)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top