αγαπητέ κακέ σκύλε
αυτά που έγραψα παραπάνω δεν αναφέροντε σε ηχοαποροφητικές διατάξεις αλλά σε μια 2 leaf ηχομονωτική κατασκευή δηλαδή ένα room in a room σχεδιασμό. Σε κάθε τέτοιο σχεδιασμό ο πιο καθοριστικός παράγωντας είναι κατ'αρχήν ο σχεδιασμός του συστήματος ΜΑΜ που δημιουργήται και κατ'επέκταση η ακρίβεια με την οποία υλοποιήται (σε ότι αφορά το decoupling, τον σωστό υπολογισμό της συχνότητας συντονισμού κλπ κλπ). Ίσως δεν διάβασες καλά αυτά που έγραψα και θεώρησες ότι μιλάω για ηχοαποροφητικά πάνελ ή κατι τέτοιο....
Αυτά εν προκειμένω είναι η δική μου άποψη για τις κατασκευές ακουστικού ενδιαφέροντος σε ότι αφορά την
ηχομείωση και δεν τράβαω κάνεναν νταλκά να πείσω τον οποιονδήποτε για την ορθοτητα της άποψης μου....από την άλλη όμως τυχαίνει να είναι και άποψη πολλών και πολύ σοβαρών και καταξιωμένων διεθνώς σχεδιαστών και κατασκευαστών όπως οι P.Newell, Eric Desart, J.Sayers, R.Gervais και πολλοί άλλοι.
...πίστεψε με και εγώ εχω στην διάθεση μου αρκετούς χώρους (από μικρά booth έως μεγάλα live room) σχεδιασμένους και κατασκευασμένους με διαφορετικούς τρόπους ώστε να μπορώ να έχω μια επαρκή άποψη για τα υπέρ και κατά της κάθε άποψης (από τραγικά λάθη έως ακριβέστατη μεταφορά ενός σωστού και άρτια υπολογισμένου 2 leaf room in a room). Παρ'όλα αυτά προσπαθώ πάντα να έχω ανοικτά τα μάτια και τα αυτιά μου και να μην είμαι δογματικός.
Πολύ πιθανόν οι ανάγκες του καθένα από εμάς να είναι διαφορετικές όπως διαφορετικός να είναι και ο βαθμός στον οποίο μπορούν αυτές να συμβιβαστούν ...αυτό όμως σε καμμιά περίπτωση δεν αλλάζει την λογική και την φυσική πίσω από το όλο θέμα. Το ότι κάποιος θέλει να φτιάξει ένα iso booth για "ερασιτεχνική χρήση" δεν το καθιστά λιγώτερο απαιτητικό ως σχεδίαση και υλοποίηση από το αντίστοιχο "επαγγελματικό" από την στιγμή που το ζητούμενο είναι το ίδιο...εκτός αν η "έκπτωση" αντικατοπτρίζει πρωτίστως τις απαιτήσεις μας και όχι την χρήση....ή εκτός βέβαια αν ο "ερασιτέχνης" ντράμερ,κιθαρίστας, θορυβοποιός παράγει λιγώτερο (ερασιτεχνικό?) θόρυβο και ενοχλεί λιγώτερο τον γείτονα του από ότι ο αντίστοιχος επαγγελματίας.
Σκοπός μου στο συγκεκριμένο θέμα ήταν να επισημάνω πως η ύπαρξη σταθμημένων συντελεστών ηχομείωσης για κάθε δομικό υλικό δεν σημαίνει και πολλά πράγματα καθώς στην πραγματικότητα μας ενδιαφέρει μια ολοκληρωμένη κατασκευή και όχι μια αδιάφορη εργαστηριακή μέτρηση των επιμέρους συστατικών της ενώ και η ίδια η κατηγοριοποίηση STC που χρησιμοποιήται κατά κόρον στα δομικά υλικά δεν έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα στις μουσικές εφαρμογές (ή για την ακρίβεια είναι παραπλανητική). Κατ'επέκταση ήθελα να διαχωρίσω τον λόγο για τον οποίο χρησιμοποιήται ο ορυκτοβάμβακας σε μια τέτοια κατασκευή, καθώς είναι ένα από τα υλικά που του αποδίδοντε μυθολογικές ιδιότητες. Και αυτές ακριβώς οι μυθολογικές προεκτάσεις του θέματος είναι που οδηγούν στην διαιώνιση μιας αποστηματικής κατάστασης (όπως συμβαίνει γενικότερα με το recording και την μυθολογία τους).
Τώρα σε ότι αφορά την ιδιοταλάντωση, τον συντονισμό, τα συστήματα ΜΑΜ, την φυσική συχνότητα συντονισμού και το πως συμμετέχουν στο όλο θέμα ηχομείωση ο καθένας μας σε ένα φόρουμ μπορεί να λέει ότι θέλει και να πιστεύει ότι θέλει....στην τελική από τα έργα μας κρινόμαστε και όχι από τα λόγια μας.
Επαναλαμβάνω πως δεν με ενδιαφέρει να πείσω κανέναν και για τίποτα...ούτως ή άλλως κανείς δεν σώζεται παρά την θέληση του, και σίγουρα τουλάχιστον εγώ δεν αποτελώ εξαίρεση στον κανόνα αυτό.
Φιλικότατα και χωρίς ίχνος εμπάθειας...και σόρρυ για το ανελέητο όφτόπικ
over & out