Κατά μήκος της ταστιέρας...intonation??

pastelius

Μέλος
Μηνύματα
2,152
Πόντοι
36
Παιδιά, ξέρω πως το θέμα έχει λίγο περίεργο τίτλο,αλλά θέλω να μάθω το εξής:Το μπάσο μου έχει διαφορετικό "attack" να το πω τώρα,"punch" να το πω τώρα?...Κατά μήκος της ταστιέρας, οι νότες ακούγονται με διαφορετική ένταση,δηλ. αν παίζω με την ίδια δυναμική στην Α χορδή, το 12ο τάστο δεν ακούγεται το ίδιο με το 5ο, για παράδειγμα.

Δεν ξέρω που οφείλεται αυτο, έχετε καμιά ιδέα? Έχω την εντύπωση πως λέγεται ..intonation??? :roll:

 
Kουφο.Μπας και παίζει τίποτα με τους μαγνήτες?Η μήπως ''χάνει'' σε ένταση ο ενισχυτής σε κάποιες συχνότητες?

Ιδέες λέω τώρα.

 
Αν καταλαβαίνω καλά, εντόπισες το γεγονός ότι σε κάποιες νότες (ανεξαρτήτως οκτάβας) συντονίζει, σε άλλες ακούγεται λίγο muffled ενώ σε άλλες είναι νορμάλ.

Αν αυτό περιγράφεις τότε νομίζω η πιθανότερη αιτία είναι το bridge, δηλαδή σε κάποιο σημείο δεν εφαρμόζει καλά/δεν είναι καλά βιδωμένο ή απλά έτσι είναι από κατασκευή (όπως τα vintage 6-screw της Strat).

Τουλάχιστον that's what I think... :wink:

 
Χωρις να είμαι expert πιστεύω ότι το intonation έχει να κάνει με την τονικότητα (ή την ξεκουρδίλα) όσο κατεβαίνεις στην ταστιέρα. Το δικό σου μάλλον είναι άλλο. διορθώστε με αν κάνω λάθος...

 
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις..Σε περίπτωση που είναι είτε "dead spots" είτε πρόβλημα του bridge,τί μπορώ να κάνω? Σε κάποια presets που φτιάχνω στα στούντιο,ακούγεται πολύ έντονα το ρημάδι..

Παίζω F,G νότες π.χ. στην E χορδή,ακούγονται ωραίες και γεμάτες,ανεβαίνω πιο ψηλά, και μερικές απο τις υπόλοιπες ακούγονται λίγο .."muffled" :wink: Σημείωση,το όργανο έχει φάει 2-3 καλές σουπίτσες...

Τί μπορώ να κάνω για να εντοπίσω το πρβλ. και να το λύσω?

ps:@odis13, τους μαγνήτες -και τους 2- τους έχω ξεβιδώσει,είναι αρκετά πιο έξω απο την 'κανονική' τους θέση..:wink:

 
.........Παίζω F' date='G νότες π.χ. στην E χορδή,ακούγονται ωραίες και γεμάτες,[b']ανεβαίνω πιο ψηλά[/b], και μερικές απο τις υπόλοιπες ακούγονται λίγο .."muffled" :wink: ................
Εκεί οφείλεται ρε φίλτατε pastelius το πρόμπλεμ! Αφού έχουμε πει τόσες φορές, το μπάσο παίζεται μέχρι το πέμπτο τάστο το πολύ.... :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:

 
Μήπως γέρνει κάνει κοιλιά η ταστιέρα σου με αποτέλεσμα όταν πατάς την χορδή σε διαφορετικά τάστα, να έχει διαφορετική απόσταση απο το μαγνητη με αποτέλεσμα να υπάρχει διαφοροποιήση στην ένταση? Δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς.

Intonation είναι η διαφορετικότητα στα ύψη και ρυθμίζεται απο τα βαγονάκια απ ό,τι ξέρω.

 
το intonation ειναι το κουρδισμα που εχει το μπασο κατα μηκος της ταστιερας (το οποιο με ενα καλο setup πρεπει σε ενα αξιοπρεπες μπασο να ειναι ΣΧΕΔΟΝ τελειο). δηλαδη τσεκαροντας διαφορες νοτες με ενα κουρδιστηρι σε διαφορα ταστα, να ειναι κουρδισμενες. τωρα τα dead spots (δηλαδη διαφορες νοτες που λογω κατασκευης η προβληματων στα ξυλα ακουγονται σε αρκετα χαμηλοτερη ενταση), η και το αντιθετο, το καποιες νοτες να συντονιζουν, ειναι θεματα που εχουν να κανουν με την ποιοτητα του μπασου γενικα. ενα βασικο πραγμα που πληρωνεις σε ενα ακριβο οργανο ειναι ξυλα και κατασκευη που περιοριζουν στο ελαχιστο τετοια προβληματα. ενα καλο τεστ οταν αγοραζεις καινουργιο οργανο ειναι να παιζεις μια νοτα η συγχορδια και να την ανεβαζεις ταστο ταστο, προσεχοντας τι γινεται με την χροια την ενταση και τις αρμονικες του ηχου. (και επ ευκαιριας και τα ταστα)

μερικες φορες διαφοροι συντονισμοι οφειλονται στον ενισχυτη σου η σε επιδραση του χωρου. πειραματισου με ενα equalizer ισως λυσει καποια προβληματα.

 
Αν είναι συντονισμός φαίνεται εύκολα. Απλά βρες τη νότα με την μεγαλύτερη ένταση (θα το καταλάβεις εύκολα unplugged) και δοκίμασε τις οκτάβες τις πάνω και κάτω. Αν και αυτές συντονίζουν, μεγαλώνουν οι πιθανότητες.

Αν κάνεις το αντίστοιχο με τις νότες που ακούγονται φιμωμένες και γίνεται το ίδιο τότε απλά τσέκαρε το bridge και δοκίμασε να ξεσφίξεις και το truss λίγο αν δεν βρίσκεις τι το προκαλεί.

Μέχρι τώρα το έχω πάθει και σε Strat και σε LP λόγω κακού (δικού μου) set up.

 
Αν το προβλημα υπαρχει και οταν παιζεις χωρις ενισχυτη (κουφα που λεμε), και δεν υπαρχει προβλημα χορδων (μπαγιατικες π.χ.), τοτε ειναι κατα τη γνωμη μου θεμα κατασκευαστικο. Δηλαδη ή τα ξυλα δεν ειναι τοσο καλα, ή η συναρμολογηση δεν ειναι τοσο καλη, ιδιως αν το οργανο ειναι bolt on.

Γι'αυτο συνηστω σ'ολους οταν αγοραζουν οργανο η πρωτη επαφη να γινεται χωρις ενισχητη, να ακουν δηλαδη τα ξυλα αν παιζουν και μετα τους μαγνητες.

Αν δεν παιζουν τα ξυλα οτι και μαγνητες να βαλεις .....

Αν παιζουν ομως τα ξυλα αλλαζεις μαγνητες και το οργανο αναστενεται.

Φιλικα Σπυρος.

Ενημερωσε μας τι εγινε τελικα.

 
Αυτό που έκανα ήταν να φέρω πιο κάτω (πιο παράλληλα δλδ) τις χορδές Ε,D απο τη γέφυρα.Δεν ξέρω ακριβώς πώς μου ήρθε,αλλά παίζοντας λίγο μετά,το πρόβλημα είχε ελαττωθεί κάπως αισθητά..Γενικότερα το κακομεταχειρίζομαι και πάνω στο παίξιμο (strumming & κοπάνημα χορδών :lol: :lol: ) .Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο αυτό.

Το όργανο είναι deadbolt ή κάπως έτσι ( :lol: ),με κολλημένο το μπράτσο πάνω στο σώμα δλδ.Το intonation ( απο το post του φίλου alter έμαθα τί ειναι κι εγώ), δεν είναι και τόσο καλό, προφανώς απο το κοπάνημα που λέγαμε. :lol: :lol:

Οι νότες ακούγονται κάπως τζούφιες όμως ακόμα,δεν ξέρω μήπως έχει σκεβρώσει, αλλά δε φαίνεται κάτι τέτοιο.

Θα την ψάξω που θα πάει ευχαριστώ σας :) παιδιά

 
Τα τάστα στα προβληματικά σημεία είναι ΟΚ? Οι χορδές? Μήπως έχουν "παραταλαιπωρηθεί" σ' εκείνα τα σημεία?

 
Πήγαινε το για ένα καλό σετάπ και θα στρώσει σε μεγάλο βαθμό. Όχι τελείως όμως, αυτά έχουν τα φεντεροκουπιά... :D :D :D

Το όργανο είναι deadbolt ή κάπως έτσι ( :lol: )' date='με κολλημένο το μπράτσο πάνω στο σώμα δλδ.[/quote']
Ποιός έκανε αυτήν την εξυπνάδα/ηλιθιότητα; Έχω ακούσει για μεταλλικά inserts στο μπράτσο για πιό σφιχτό βίδωμα με το σώμα, αλλά τέτοια "πατέντα" πρώτη φορά ακούω. Ντόπιο "μάστορα" μυρίζομαι...
 
Γι'αυτο συνηστω σ'ολους οταν αγοραζουν οργανο η πρωτη επαφη να γινεται χωρις ενισχητη' date=' να ακουν δηλαδη τα ξυλα αν παιζουν και μετα τους μαγνητες.

Αν δεν παιζουν τα ξυλα οτι και μαγνητες να βαλεις .....

Αν παιζουν ομως τα ξυλα αλλαζεις μαγνητες και το οργανο αναστενεται.[/quote']

Σωστός.....Δε ξέρω κάποιοι,δε δίνουν και πολύ σημασία στον ακουστικό ήχο μιας ηλεκτρικής,πάντως για μένα είναι πολύ σημαντικό.Ισως επειδή παίζω συχνά unpluggged.Το καλύτερο είναι να κολλήσεις το αυτί σου στο σωμα ,ειδικά εκεί που ενώνεται με το μανικι,και να κτυπήσεις μια συγχορδία .Στην τελική,αυτόν τον ήχο θα πάρουν οι μαγνήτες και θα στείλουν στον ενισχυτ'η.Αμα είναι προβληματικός αυτός ο ήχος,τότε αστα να πάνε...και τους καλύτερους μαγνήτες να βάλεις,πάλι ένα μέτριο ότγανο θα έχεις.

Πάντως pastelius όπως και να έχει το πράμα,ρίξε ένα καλό setup στο όργανο ,μόνο καλό θα κάνει.
 
@harilatron: τα τάστα φαίνονται οκ, οι χορδές είναι καινούριες :roll:

@kwstas79: εννοείται με βίδες βρε!ολόκληρη fender θα τις τσιγκουνευότανε?πώς αλλιώς να το κολλήσουν, με ξυλόστοκο ? :lol: :lol:

@οdis13:Πόσο δίκιο έχετε κι εσύ και ο delta, έχω παρατηρήσει το ίδιο ακριβώς..

Συμφωνώ ότι θέλει ένα καλό setup το όργανο για να σφυράει..

Θα επανέλθω 8) thanx

 
Παρε ένα σαν αυτό του μπάρμπα στο avatar σου(εχω κολήσει μιλάμε,πως τον λένε?).Ουτε βίδες,ούτε τάστα,ούτε μαγνήτες και αηδίες..

 
Πήγαινε σε ένα μάστορα να δει το πρόβλημα. Να τσεκάρει relief, μπράτσο γενικά, intonation, τάστα άνισα φαγωμένα, ύψος μαγνητών, action χορδών και θα τη βρει την άκρη. Δεν μπορεί να μη διορθώνεται. Αν πάλι δεν...τότε μάλλον dead spots. Αλλά ψάξτο λίγο!

 
Αν παρόλο το σεταπ, το κουπί σου κάνει πάλι τα ίδια, μην απελπίζεσαι, πολλοί μπασίστες όπως ο Billy Sheehan χρησιμοποιούν ένα βάρος στο headstock, κάποια εταιρεία το βγάζει αυτό το μαραφέτι αλλά δεν θυμάμαι όνομα κλπ. Ο σκοπός του είναι να μετατοπίσει το βάρος του οργάνου με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγονται τα dead spots! Έχω και φωτό:

instr_01.jpg


¶τιμο e(vil)bay, για πάρτη σου αγρυπνώ.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top