Κάρτα ήχου μόνο για εικονικά όργανα στο finale

takisffff

Νέο μέλος
Μηνύματα
221
Πόντοι
18
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  Γεια σας παιδιά. Χρόνια τώρα γράφω στο finale. Θα ήθελα όμως να ακούγονται τα όργανα όσο γίνετε πιο φυσικά. Αποφάσισα λοιπόν να πειραματιστώ με εικονικά όργανα. Φαντάζομαι πως το πρώτο πράγμα που θα χρειαστώ είναι μία κάρτα ήχου. Κι εδώ θέλω την βοήθεια σας. Πριν μου προτείνεται μοντέλα θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πρώτα αν χρειάζομαι εσωτερική, usb, ή firewire. Τα όργανα είναι αρκετά. Σκεφτείτε μία πλήρη ορχήστρα πολλές φορές πάνω από 20 όργανα. Με τι είδος κάρτας λοιπόν θα κάνω σωστά την δουλειά μου?

  Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο στο ποια κάρτα θα μου υποδείξετε, αλλά θα το κάνω με έναν απ τους δύο τρόπους.

1) Θα φορτώσω στο finale τα όργανα

2) Θα κάνω midi ένα ένα τα όργανα έτσι όπως τα γράφω στο finale, και μετά θα τα φορτώσω στο cubase. (φαντάζομαι το cubase θα τα πηγαίνει καλύτερα με τα εικονικά όργανα απ ότι το finale).

  Αν μπορείτε να μου πείτε πέρα απ την κάρτα και με ποιο απ τους δύο τρόπους θα κάνω καλύτερα και ευκολότερα την δουλειά μου θα σας ήμουν διπλά υπόχρεος.

Εκτός και αν υπάρχει τρίτος τρόπος που δεν το έχω σκεφτεί.

 
απο οσο γνωριζω η καρτα ηχου ΔΕΝ παιζει ρολο στο πως θα ακουστουν virtual instruments η synths καθως τουλαχιστον στα δευτερα η διαδικασια παραγωγης του ηχου ειναι αλγοριθμικη και γινεται απο τη CPU (ας επιβεβαιωση και καποιος οτι δεν λεω κοτσανες  ;D)

διαφορα στην ποιοτητα θα δεις με καλυτερη ποιοτητα samples και καλυτερη μιξη

 
Οπότε μάλλον είμαι πολύ μπερδεμένος. Ρίξτε ρε παιδιά λίγο τα φώτα σας. Τι ακριβώς χρειάζομαι για πετύχω ένα καλό αποτέλεσμα?

 
Θες να χρησιμοποιησεις το finale για να κανεις καποια τελικη συνθεση ηχου η μονο για την σημειογραφια της?

Αν θες να χρησιμοποιησεις virtual instruments καλης ποιοητας πρεπει να αναζητησεις καποιο αντιστοιχο πακετο library-συνηθως οι περισσοτεροι χρησιμοποιουν πακετα του Kontakt, ειδημων σε αυτα ειναι ο Nikolas απο οτι εχω καταλαβει απο τον λιγο καιρο π ειμαι εδω!

 
για να στο πω πιο αναλυτικα αν θες κατι παραπανω απο αυτους τους ηχους (που φανταζομαι ειναι οι built in του συγκεκριμενου προγραμματος)



επειδη το finale ειναι προγραμμα που εστιαζει στη παρτιτουρα οι ηχοι που περιλαμβανει ειναι περισσοτερο ενδεικτικοι για να ακους ενα αποτελεσμα (οπως πχ στο guitar pro) αν θες μια συνθεση να στεκει ηχητικα σαν να βγαινει απο κανονικα οργανα (εντος πολλων εισαγωγικων αυτο το τελευταιο) χρειαζεσαι το kontakt

 
Τα παλιά χρόνια υπήρχαν διάφορες επιλογές για κάρτες (Adlib, Soundblaster, Roland) και η κάθε μια είχε λίγο διαφορετικό ήχο στο Midi, οπότε έπαιζε ρόλο.

Πλέον αφού μιλάμε για samples, η κάρτα παίζει πολύ μικρότερο ρόλο, τουλάχιστον αν μιλάμε για ερασιτεχνικά.

Σε αυτή τη περίπτωση, Τάκη, η κάρτα που έχει ήδη ο Η/Υ είναι μια χαρά. Και μάλιστα, κανονικά το Finale, έρχετε παρέα με ήχους του Garitan που λειτουργούν αρκετά καλά για αυτό που είναι!

Εάν είναι παλίο Finale, τότε μπορεί να έχεις πρόβλημα, αλλά κανονικά μπορείς να ορίσεις ήχους από την Aria Engine (του Garitan ντε), όποτε το αποτέλεσμα δεν είναι κακό.

Το πρόβλημα του Finale, όπως λες κι ο ίδιος, είναι ότι ΔΕΝ είναι, κανονικά, πρόγραμμα για mockup. Προσπαθούν να το κάνουν έτσι, αλλά... ΔΕΝ! Λοιπόν, το καλύτερο είναι, πράγματι, να σώσεις τη μουσική σου σε midi, και να την πας στο Cubase για να το δουλέψεις σωστά (που είναι αυτό που κάνω κι εγώ). Είναι λίγο μπελάς, αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο.

Είχα γράψει ένα άρθρο σχετικά παλιά για εικονικά όργανα. Ρίξε του μια ματιά, αν και πλέον υπάρχουν ΠΟΛΛΑ νέα όργανα, προγράμματα, κλπ...

 
Θα ήθελα όμως να ακούγονται τα όργανα όσο γίνετε πιο φυσικά.
Παρε καλυτερα ΜΟΝΙΤΟΡ τοτε.

Η καρτα δεν παιζει κανενα ρολο μια και  μιλαμε για samples & midi.

 
Το θέμα είναι πολύ περίπλοκο. Κάποιες σκέψεις λοιπόν.

Πρώτον, η κάρτα δεν παίζει ρόλο στον ήχο, αφού θα γίνει εσωτερικό rendering. Παίζει όμως ρόλο στο να ακούς σωστά, και το σημαντικότερο στο να δουλεύει σωστά το πρόγραμμα. Οπότε δοκιμάζεις τίποτα Asio4all για την onboard, και αν μπορείς να δουλέψεις έχει καλώς, αλλιώς τα ξαναλέμε.

Όμως αυτά είναι λεπτομέρειες. Το ζουμί για μένα είναι το εξής: Ότι το να ακούγεται κάτι σωστά-ωραία- ρεαλιστικά, δεν ταυτίζεται με το τι είναι γραμμένο στην παρτιτούρα. Δηλαδή, είναι άλλο πράγμα να γράψεις κάτι σε παρτιτούρα, και άλλο πράγμα το τι βγαίνει από τα ηχεία.

Οι διαφορές γράφουν εγκυκλοπαίδεια, ενδεικτικά π.χ. η "ανθρώπινη" εκτέλεση έχει "μικροανακρίβειες" που δεν απεικονίζονται στην παρτιτούρα αλλά καταγράφονται σε midi εκτελέσεις, και μπορούν να αφαιρεθούν ή να... προστεθούν π.χ. στο cubase  ;) Άλλη περίπτωση: οι διαφορετικοί τρόποι εκτέλεσης που π.χ. στα βιολιά είναι καμπόσοι  ;D και η κάθε βιβλιοθήκη έχει άλλους τρόπους να τις αξιοποιήσεις, key switching ή έξτρα κανάλια κλπ. Άλλη περίπτωση: Να συνδυάσεις πολλαπλές ηχητικές πηγές για πιο "γεμάτο" ήχο, ακόμα και από πηγές που δεν είναι αυστηρά "συμφωνικές", όπως σύνθια ή λούπες ή ακόμα και ακουστικά όργανα...

Με λίγα λόγια: Αν ο στόχος σου είναι το τελικό σου  αποτέλεσμα, το αποτέλεσμα δηλαδή που σκοπεύεις να αξιοποιήσεις και να αφήσεις στα παιδιά σου  ;D , αν αυτό θα είναι στη μορφή παρτιτούρας, τότε μην πολυσκοτίζεσαι και βρες την πιο απλή λύση όπως Asio4all, τους ήχους του finale κλπ. Αν όμως θέλεις το αποτέλεσμα να έχει τη μορφή wav  ;D τότε ετοιμάσου για ταλαιπώρια, μελέτη και ξόδεμα  ;D καλωσήρθες στο κλαμπ δηλαδή  ;D ;D 

 
@Νikolas παιζει εστω κ ελαχιστο ρολο η καρτα στην αναπαραγωγη των samples? (στα συνθς απο οσο ξερω δεν παιζει καθολου) + ο SF λεει δεν παιζει καθολου ;D

 
όσο το σήμα βρίσκεται σε μορφή καταγεγραμμένης midi πληροφορίας και η αντιστοίχιση αυτής της πληροφορίας σε samples παραμένει στο ψηφιακό επίπεδο, η κάρτα έχει μηδενική συμμετοχή στο τελικό αποτέλεσμα οποιασδήποτε επεξεργασίας....

σε οποιοδήποτε όμως στάδιο η ακοή μας μπει στη διαδικασία ως "κριτής", το σήμα πλέον εξαρτάται απόλυτα από τους dac (μετατροπείς του σήματος από ψηφιακό σε αναλογικό) της κάρτας...

κλασικό παράδειγμα ο χαρακτηριστικός ήχος των πάλαι ποτέ εμβληματικών AKAI samplers, που οφειλόταν κατά μεγάλο βαθμό στον dac τους (πράγμα που συμβαίνει φυσικά σε όλα τα hardware samplers και synths) και όταν προσπαθούσες να τον αναβιώσεις αναπαράγοντας τα ίδια samples μέσω ψηφιακών εξομοιωτών τους σε υπολογιστές, είχαν την (πάντα διαφορετική) "άποψη" που έφτανε στα αυτιά σου μέσω της "ιδιαιτερότητας" της όποιας κάρτας χρησιμοποιούσες...

όπως εξήγησαν και οι φίλοι μας παραπάνω το θέμα λοιπόν έγκειται στην χρήση που επιφυλάσσεις στον εξοπλισμό σου...

αν περιοριστείς  στην σύνθεση (και μάλιστα ερασιτεχνικά) ο ρόλος της κάρτας σου περιορίζεται στο πόσο "καλά" θες να ακούς στην πράξη ότι έγραψες... έτσι θα μπορούσες να ικανοποιηθείς κάλλιστα (γιατί όχι) και από την onboard κάρτα σου...

αν όμως θες να κάνεις ένα βήμα παραπάνω και πας στην "παραγωγή" που περιλαμβάνει "επεξεργασία" audio σήματος (όπου κάθε "επέμβαση-αλλαγή" εξαρτάται από τον ήχο που φτάνει στα αυτιά σου), τότε η κάρτα αναβαθμίζει απριόρι τον ρόλο της (μαζί με τα monitor) και ανάλογα το αποτέλεσμα που επιθυμείς,  οι απαιτήσεις αυξάνονται...

οπότε σε αυτή την περίπτωση

manosx είπε:
καλωσήρθες στο κλαμπ δηλαδή  ;D ;D 


 
ΠΑιδιά σας ευχαριστώ πολύ για  τις απαντήσεις. Είμουν πνιγμένος αυτές τις μέρες και δεν πρόλαβα να γράψω. Νικόλα έχω ακούσει τελικό αποτέλεσμα απ το garitan και δεν μ έχει ικανοποιήσει. Φαίνεται το ψευτίκ με την μία. ΚΑι δεν μιλάω μόνο για τον τρόπο εκτέλεσης όπως πολύ σωστά έγραψε ο manosx. Μιλάω για τον ήχο ο οποίος απλά δεν... Οπότε απ όσα έχω διαβάσει αυτές τις μέρες και απ όσα μου υποδείξατε κι εσείς πάω για cubase, kontakt, και ήχους vienna. Το πρόβλημα είναι το χρηματικό. Τα sample είναι πανάκριβα, το cubase είναι και αυτό ένα έξοδο μεγάλο, αλλά έχω χαθεί λίγο με τις διάφορες εκδόσεις του. Για να βάλω τα 20 συν όργανα ποια έκδοση χρειάζομαι μπας και γλιτώσω χρήματα? Κι επίσης υπάρχουν free εικονικά όργανα σαν τα Vienna Symphonic Library? Εστω και να μην έχουν το ίδιο καλό ήχο. Απλά για να δω αν έχω τον χρόνο και την διάθεση να μάθω και μετά βλέπουμε αν θα μπω σε έξοδα. Βασικά δεν θέλω να καταφύγω σε torrent γι αυτό το ψάχνω.

 
takisffff είπε:
ΠΑιδιά σας ευχαριστώ πολύ για  τις απαντήσεις. Είμουν πνιγμένος αυτές τις μέρες και δεν πρόλαβα να γράψω. Νικόλα έχω ακούσει τελικό αποτέλεσμα απ το garitan και δεν μ έχει ικανοποιήσει. Φαίνεται το ψευτίκ με την μία. ΚΑι δεν μιλάω μόνο για τον τρόπο εκτέλεσης όπως πολύ σωστά έγραψε ο manosx. Μιλάω για τον ήχο ο οποίος απλά δεν... Οπότε απ όσα έχω διαβάσει αυτές τις μέρες και απ όσα μου υποδείξατε κι εσείς πάω για cubase, kontakt, και ήχους vienna. Το πρόβλημα είναι το χρηματικό. Τα sample είναι πανάκριβα, το cubase είναι και αυτό ένα έξοδο μεγάλο, αλλά έχω χαθεί λίγο με τις διάφορες εκδόσεις του. Για να βάλω τα 20 συν όργανα ποια έκδοση χρειάζομαι μπας και γλιτώσω χρήματα? Κι επίσης υπάρχουν free εικονικά όργανα σαν τα Vienna Symphonic Library? Εστω και να μην έχουν το ίδιο καλό ήχο. Απλά για να δω αν έχω τον χρόνο και την διάθεση να μάθω και μετά βλέπουμε αν θα μπω σε έξοδα. Βασικά δεν θέλω να καταφύγω σε torrent γι αυτό το ψάχνω.

ριξε μια ματια εδω :

http://www.studio-one.expert/studio-one-blog//the-30-best-sample-libraries-for-orchestral-scoring-2016

υποψιν το cubase δεν ειναι μονοδρομος οσον αφορα το daw  (εγω αυτο τυχαινει και χρησιμοποιω αλλα υπαρχουν κ αλλα πιο οικονομικα οπως το reason, το reapper, to fl studio)

 
Ναι το ξέρω πως υπάρχουν και άλλα daw ακόμη και free, απλά είπα να πάω στο cubase γιατί είναι πιο δημοφιλές οπότε ότι απορίες και θέματα μου δημιουργηθούν θα είναι πιο εύκολο να τα λύσω. Τώρα όσο αφορά τα sample απ ότι κατάλαβα και απ τον οδηγό του Νικόλα που διάβασα και απ την σελίδα που παράθεσες δεν πρόκειται να βρω κάτι free. Εκτός απ τους ήχους του garritan δεν βλέπω να έχω άλλη επιλογή. Ελπίζω μόνο να μπορεί να φορτώσει στο cubase. Επίσης και το kontakt είναι πανάκριβο. Πραγματικά έχω απογοητευτεί.

 
Κατι "καλό" σε free είναι δύσκολο. ΑΛΛΑ αντί για Cubase κοίταξε, πραγματικά, το reason, γιατί έχω πολλούς γνωστούς που ορκίζονται στο ονομά του!

Για ήχους, VSL δεν είναι πανάκια. Μάλιστα, θα σου έλεγα ότι χρειάζεσαι και ένα ΠΟΛΥ καλό reverb για να κάνεις δουλεια.

Θα σου πρότεινα να κοιτάξεις εδώ: EastWest/Quantum Leap - Award Winning Virtual Instruments

Με $30 το μήνα παίρνεις ΟΛΑ τα όργανα τους (σχεδόν) και κάνεις τρελή δουλειά. Φυσικά το PLAΥ είναι πολύ βαρύ και θέλεις ΔΥΝΑΤΟ Η/Υ, αλλά συγκριτικά με κάτι τέτοιο τα κόστη σου κατεβαίνουν πολύ χαμηλά...

 
Νικόλα σ ευχαριστώ  πολύ για τα καλά νέα που μου έφερες. Όντως τα 30 ευρώ για να ξεκινήσω δεν είναι τίποτα φοβερό. Κρίμα που πριν κάποια χρόνια με την προτροπή ενός συμφορουμίτη είχα κατεβάσει δωρεάν μία ορχήστρα της  EastWest αλλά τότε δεν είχα σκοπό ν ασχοληθώ. Και τώρα που προσπάθησα να την βάλω απλά δεν μπαίνει σε 64bit συστήματα.  Οσο αφορά το reason και αυτό ακριβό είναι οπότε θα δω τι θα κάνω.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα