pericles είπε:
Ο
waterfall-k ειναι πονηρος και λουφαδορος ;D ;D(καλη χρονια Κωστα

) Πηγε και αγορασε το XKI
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 15 ΚΙΛΑ !!και το παιζει αντρας.
Καλη χρονια Περικλη.

Το XK1 ζυγιζει 13,5 κιλα, και με την hardcase του παει στα 25 κιλα. Ε δεν ειναι και οτι ελαφρυτερο να κουβαλας, αλλα φυσικα σε συγκριση με ενα B3/C3 ειναι πουπουλο. 8)
Τα τελευταια χρονια που τα αυτια μου καπως καλιμπραρανε

με το κανονικο leslie + hammond αντιλαμβανομαι τεραστια διαφορα στα αυθεντικα και σε τυπου nord κτλ πια.
Αν συνδεσεις στο ιδιο Leslie ενα αλλο C3, παλι διαφορες θα ακουσεις. Δεν υπαρχει καποιο Hammond που να ακουγεται εντελως ιδιο με καποιο αλλο, και σ'αυτο παιζουν ρολο διαφοροι παραγοντες, οπως η χρονολογια κατασκευης και η μηχανικη του κατασταση. Ακομα και δυο B3 απο την ιδια "φουρνια" μπορει να ακουγονται διαφορετικα. Υπαρχουν επισης πολλα vintage Hammond που ακουγονται εντελως χαλια. Ειναι να μη σου τυχει.
μερα με τη νυχτα με τα ψ ..ηφιακα. Απλα τα εχει συνηθισει ο κοσμος και πιστευει οτι ο ηχος ειναι πιστη αντιγραφη.
Η μερα με τη νυχτα ειναι οταν συγκρινουμε τις δυνατοτητες ενος συγχρονου Hammond με ενος vintage Hammond. Εκει ειναι οντως η μερα με την νυχτα, υπερ του συγχρονου φυσικα. Τωρα στο θεμα του ηχου, πολλα λεγονται και θα λεγονται, αλλα η αληθεια ειναι οτι ενα vintage Hammond διαφερει σε ηχο απο ενα digital Hammond, οσο ενα vintage Hammond απο ενα αλλο vintage Hammond.
Ο κοσμος, μια και τον ανεφερες, δεν εχει ιδεα τι ακουει οταν ακουει καποιο Hammond. Πολλοι μουσικοι επισης. Γεματα τα organ forums απο πληκτραδες που αγορασαν ενα Hammond_vintage ή ψηφιακο_και αναρωτιουνται απελπισμενα, για παραδειγμα, "
γιατι δεν μπορω να βγαλω τον ηχο του Jon Lord" και αλλα τετοια. Αναρωτιουνται γιατι προφανως δεν ξερουν οτι για να βγαλουν τον συγκεκριμενο ηχο θα πρεπει να εχουν δυο ιδια "πειραγμενα" Leslie με τα αντιστοιχα μικροφωνα σεταρισμενα με τον ιδιο τροπο στα Leslie, και τον ιδιο ενισχυτη κιθαρας που ειχε συνδεσει ο μακαριτης στο C3 του. Περα απο τα διαφορα εφφε, οπως ενα ring modulator πχ που αλλαζε δραματικα τον ηχο.
Ενα μεγαλο ποσοστο του ηχου ενος Hammond οφειλεται στο Leslie. Hammond χωρις Leslie ειναι ηχητικα ενα πολυ διαφορετικο οργανο. Hammond με ενα ή δυο Leslie? Με ποια mics και που/πως σεταρισμενα σ'αυτο? Ο ηχος αλλαζει δραστικα αναλογα με το Leslie μοντελο και το σεταρισμα των mics. Οι τροποι μονο που μπορει καποιος να συνδεσει μικροφωνα σε ενα Leslie ειναι απειροι και ικανοι για πολλους πονοκεφαλους.
Οταν βγαλουμε ολα αυτα απο ενα vintage Β3 και το βαλουμε διπλα διπλα με ενα συγχρονο Hammond και τεσταρουμε τον ηχο τους "στεγνα", πολλοι θα καταπιουν τη γλωσσα τους.

Γιατι διαφορα δεν προκειται να ακουσουν, οχι τουλαχιστον τετοια που να μπορεσουν να καταλαβουν ποιο ειναι το vintage Hammond και ποιο το συγχρονο. Υπαρχουν πολλα blind tests εξαλλου που το αποδεικνυουν αυτο, σε πολλες περιπτωσεις δε οι περισσοτεροι ακροατες νομιζαν οτι ακουγαν το vintage οργανο ενω επαιζε το digital.
Το ζητημα του Hammond ηχου εχει λυθει απο το 2002, οταν η Suzuki-Hammond εβγαλε το New B3 και "κουφανε" πολλους τοτε. Το review στο SOS το 2003 εγραψε "
The first truly accurate B3 replica. Superbly faithful sound". Τα υπολοιπα ειναι ιστορια. Τα νεα Hammond εχουν βρει τη θεση που τους ανηκει αναμεσα στους επαγγελματιες μουσικους και μη. Oι συγκρισεις μεταξυ vintage και digital Hammond ειναι για "
να'χαμε να λεγαμε".
Οχι οτι δεν υπηρχαν εποχες που τα digital Hammond δεν ακουγονταν σαν τα vintage. Ακομα και μοντελα της ιδιας εταιρειας δεν ειχαν πολυ σχεση μεταξυ τους καποια εποχη. Οταν σταματησαν να βγαζουν ηλεκτρομηχανικα
(tonewheel) οργανα οπως τα κλασσικα B3/C3/A100 κλπ και το γυρισαν στα ηλεκτρονικα οργανα, εκει εχασαν την μπαλα. Στη δεκαετια των 80s για παραδειγμα, το πιο κοντινο ηχητικα σε ενα tonewheel Hammond οργανο δεν ηταν καποιο μοντελο της Hammond, αλλα της...Korg. Μιλαω φυσικα για το κλασσικο πλεον Korg CX3 MkI
(και αργοτερα το CX3 MkII το 2001)
Η εταιρεια στο μεταξυ αλλαξε χερια και πηγε σε κατι Καναδους αν θυμαμαι καλα, και στα μεσα των 80s εκλεισε. Η εταιρεια Suzuki
(καμια σχεση με τη γνωστη Suzuki με τις μηχανες) αγορασε το ονομα της Hammond στα τελη των 80s
(ο προεδρος της ηταν φανατικος του Hammond ηχου) και κυκλοφορησε διαφορα digital μοντελα, που κι αυτα ομως δεν καταφεραν να αποδωσουν πιστα τον ηχο ενος B3.
Τα προβληματα τελειωσαν το 2002. Εκτοτε η Hammond "σαρωνει". Ξαναβρηκε την παλια της αιγλη, και φυσικα τον ηχο της. Και οπως εγραψε και ο Stephen Fortner στο Keyboard mag με αφορμη το review για το δικο μου XK1 πριν μερικα χρονια:
"A few short years ago, I considered Hammond less adept at duplicating “the Hammond sound” in a portable, affordable package than keyboard giants such as Korg and Roland. I stand corrected, and quite happily so. This is a world-class clonewheel.
Ιf it’s all about ballsy, rockin’ B3 sound, great keyboard feel, Leslie simulation that runs with the best of ’em, and a fistful of real drawbars to grab, the XK1 steps up to the plate and slams one into the stands. Not only has Hammond taken their name back; they’ve taken home a 'Key Buy' award for this excellent piece of work."
Παντα θα υπαρχουν καποιοι που θα νομιζουν οτι το Χ vintage οργανο_και δεν μιλαω μονο για Hammond_ειναι καλυτερο απο ενα αντιστοιχο συγχρονο. Η πραγματικοτητα ομως πολλες φορες δεν συμφωνει. Ευτυχως για μας βεβαια, γιατι στην εποχη μας μπορει να αγορασει καποιος πλεον ενα Hammond τo οποιο ζυγιζει 7,5 κιλα!
(Hammond XK1c) με μολις 1350€ και ταυτοχρονα να εχει τον γνησιο Β3 ηχο.
Για οσους παλι γουσταρουν τη vintage αισθητικη και εχουν να σκασουν περιπου 20,000€, :-X μπορουν να αγορασουν το
New B3 MkII. Ειναι ενα απιστευτης κατασκευης οργανο που τα τεχνικα του χαρακτηριστικα_φυσικα και virtual_θα απαιτουσαν αρκετη ωρα για να τα αναλυσουμε. Τα good news ειναι οτι_και εδω θελει απειρα Kudos η Hammond_ολα τα μοντελα της εταιρειας "κουβαλανε" την ιδια ακριβως sound engine, με λιγα λογια, οποιο μοντελο και να διαλεξει κανεις, το σιγουρο ειναι οτι θα αποκτησει αυτον τον κλασσικο και αυθεντικο "killer" B3 ηχο. 8)