Καινούργιες 10άρες χορδές, DR Tite Fit ή D'Addario XL;

Το εχουμε θιξει στο παρελθον το θεμα αυτο.

Με 11αρες δεν προκειται για πολυ πολυ καιρο (ισως και χρονια) να μαθει να κανει bend και vibrato, ειδικα με action στο 1,5.

Με 9αρες, και action λιγο πανω απο 2.00 θα μαθει στο αψε σβησε. Μολις μαθει και ειναι ανετος, επειτα μπορει εαν θελει να παει στις 10αδες και να ανεβαινει σιγα σιγα, εαν φυσικα του αρεσουν οι χοντρες χορδες.

Το να βαζει 11αρες ειναι σαν πρωτομαθαινεις καποιον να παιζει μπιλιαρδο μαθαινοντας του αποκλειστικα φαλτσα. Μολις τα μαθει, θα μπορει να βαλει και ολες τις straight shots....


η αλήθεια είναι όταν ξεκίνησα με 11άρες οτι έπαιζα ήδη 6 χρόνια, και μάλιστα καλά για τα δεδομένα της εποχής τότε. Οπότε δεν μπορώ να σου απαντησω σε αυτό.

BTW το 1.5mm στο 24ο το θεωρείς πολύ?

 
Γιατι θεωρεις μειονεκτημα να μην εχει καποιος "δυναμη" για να παιξει 11αρες, και να εχει οση δυναμη χρειαζεται για να παιξει με 9αρες? 

 
Το 1,5 στο 24ο ταστο, για οσους εχουν κιθαρα με τοσα ταστα, το θεωρω αρκετα χαμηλο. Τοσο χαμηλο, ωστε για να κανω bends και vibrato θα πρεπει να πιωζω τις χορδες πανω στα ταστα, αντι να τις "τσιμπαω" και να χαιδευω τα ταστα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κοίτα π.χ. το vibrato του Yngwie. Ο τύπος είχε τρελή δύναμη, και πάθος που έβγαζε φυσικά στο παίξιμο. Αλλά για αυτό χρειαζόταν η μυϊκή δύναμη. Την οποία κάπως πρέπει να φτιάξεις.

 
Δε διαφωνω. Εξαρταται απο το στυλ παιξιματος πανω απ' ολα. Μη ξεχνας οτι δεν μιλαμε για ιδανικες συνθηκες, δλδ καποιον εμπειρο που παιζει Ινγκβε με το ιδιο στυλ, αλλα για καποιον που μαθαινει τα πρωτα του βηματα. Step by step.

 
@yameth να μην σε ξεπερνάει, ξεπερασέ την εσύ ?

αν είναι να κερδίζεις αγώνες στις κατηφόρες δεν είναι και άσχημη ιδέα ?

Σοβαρά τώρα, αυτην την συμβουλή μου την έδωσε ο άνθρωπος τον οποίο με μόνο 1-2 ώρες συν-παιξίματος/μαθήματος θεωρώ τον δάσκαλο της ζωής μου, τον Σαμι Αμίρι, γνωστό και ως Βασίλη Σάμι Αμίρι, (τώρα είναι δάσκαλος πιάνο-τζαζ) τον τύπο που στα 19 του και εν έτει 1990 ξεφτίλιζε οτιδήποτε υπήρχε και δεν υπήρχε με την 7-χορδη universe του.

Την κράτησα την συμβουλή του, και κατάλαβα το λάθος που τόσα χρόνια πριν ως ροκάς έπαιζα με 9άρες. Δεν φτιάχνεις δύναμη με 9άρες.
Ο Σάμι είναι παλιό, εκλεκτό μέλος εδώ και γνωστός για τις γνώσεις του. Το πως εκλαμβάνει ο εκάστοτε μαθητής τις συμβουλές εκτός πλαισίου, (αφού όπως είπες, εσύ δεν ήσουν αρχάριος αλλά παρα ταύτα εσυ το λες σε τέτοιους) είναι ένα θέμα και ιδιαίτερα όταν η παρανόηση μεταλαμπαδεύεται ελαφρά την καρδία. 

Ξέρω πως θες να βοηθήσεις και σε ευχαριστούμε αλλά εδω υπερβάλλεις. Τίποτα δεν θα πάθει κάποιος και με 12αρες ΑΝ τα καταφέρει και φτιάξει τους κάλους που απαιτούνται πρώτα. Αν δεν, όμως γιατί είναι σκληρό και για εμπειρους, τότε θα τα παρατήσει. Προτιμότερο είναι να προχωράς σταδιακά. Σε κλίμακα 25μιση, 9αρες και αργότερα 10αρες και αργοτερότερα 13αρες αν το θες και αποκτήσεις την κρίση ή θες να δυναμώσεις το χέρι σου.

 
Προσωπικα προτεινω στους αρχαριους λεπτες χορδες στην αρχη (9αρια), και οταν θελουν να πανε σε πιο χοντρες χορδες, να το κανουν σταδιακα. (τις περισσοτερες φορες δεν ειναι και σε θεση να ακουσουν τη διαφορα στον τονο με τις χοντρες χορδες).

Ο ιδιος (σταδιακος) τροπος μεταβασης σε μεγαλυτερες διατομες, προτεινεται και για τους εμπειρους παιχτες.

Επισης, αν καποιος δεν παιξει ποτε  με 11αρια, δεν χρειαζεται και να "δυναμωσει" περισσοτερο τα δαχτυλα του, απο οσο χρειαζεται για να παιξει με 9αρια.

Εξαλλου η υπερβολικη δυναμη δεν ειναι απαραιτητη, για να παιξει καποιος καλα. Προεχουν άλλα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
τις περισσοτερες φορες δεν ειναι και σε θεση να ακουσουν τη διαφορα στον τονο με τις χοντρες χορδες


Σωστος,ειδικα αν παιζεις με πολυ ντιστοΡσιΟ σιγα μην ακουσεις την διαφορα..

Ασε που ειναι ΜΥΘΟΣ απο τους λιγους οτι βαρΓιες χορδες=καλυτερος ηχος.....οι διαφορετικες χορδες (το gauge δηλ.) σου δινουν ,οπως πολυ σωστα λες,ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ηχο,οχι καλυτερο.....

Εγω ως κατεξοχήν ΡΥΘΜΙΚΟΣ κιθαριστας μεχρι και πριν καμμια 15αρια χρονια επαιζα 12αρες & 11αρες ειχα φαει και εγω το ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ οτι βαρΓιες χορδες=καλυτερος ηχος....μεχρι που απο...λαθος εβαλα 10αρες στην tele μου και ειδα το...φως το αληθινο...TWANG for days και πολυ πιο καθαρος και γεματος ηχος με περισσοτερες αρμονικες...

Προσφατα πηγα σε 010-038 και ΜΑΤΑ-ειδα το ΥΠΕΡ-φως το αληθινο : ακομα περισσοτερο twang,αρμονικες και πιο γεματος ηχος...

Με τα....σηκωματα  :classic_biggrin: δεν ειχα ποτε μου προβλημα μια και...παιδιοθεν  ημΑνε κλασσικος πιανιστας και το αριστερο μου χερι ειναι ταναλια με τα δακτυλα μου να ειναι τα...σαγονια της ταναλιας ? αλλα οντως με ελαφρυτερες χορδες ειναι πιο ευκολα...αλλα απο την αλλη κανω ενα ..σηκωμα την εβδομαδα στην κιθαρα (στο...ΑΛΛΟ... οργανο....αυτο που ΟΝΤΩΣ μετραει στη ΖΩΗ... δοξα το γιαραΜΠΙ ακομα και στα 54 που ειμαι ακομα κανω καθημερινο σηκωμα μη σου πω και 4 τονους για πλακα ? :classic_biggrin: ???  )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω ως κατεξοχήν ΡΥΘΜΙΚΟΣ κιθαριστας μεχρι και πριν καμμια 15αρια χρονια επαιζα 12αρες & 11αρες ειχα φαει και εγω το ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ οτι βαρΓιες χορδες=καλυτερος ηχος....μεχρι που απο...λαθος εβαλα 10αρες στην tele μου και ειδα το...φως το αληθινο...TWANG for days και πολυ πιο καθαρος και γεματος ηχος με περισσοτερες αρμονικες...
Η αληθεια ειναι οτι τα 11αρια τα προτιμω ενα ημιτονιο κατω. Οχι τοσο για ευκολια και να μη βαζω δυναμη, αλλα για να παλλονται.

 
Ο Σάμι είναι παλιό, εκλεκτό μέλος εδώ και γνωστός για τις γνώσεις του. Το πως εκλαμβάνει ο εκάστοτε μαθητής τις συμβουλές εκτός πλαισίου, (αφού όπως είπες, εσύ δεν ήσουν αρχάριος αλλά παρα ταύτα εσυ το λες σε τέτοιους) είναι ένα θέμα και ιδιαίτερα όταν η παρανόηση μεταλαμπαδεύεται ελαφρά την καρδία. 

Ξέρω πως θες να βοηθήσεις και σε ευχαριστούμε αλλά εδω υπερβάλλεις. Τίποτα δεν θα πάθει κάποιος και με 12αρες ΑΝ τα καταφέρει και φτιάξει τους κάλους που απαιτούνται πρώτα. Αν δεν, όμως γιατί είναι σκληρό και για εμπειρους, τότε θα τα παρατήσει. Προτιμότερο είναι να προχωράς σταδιακά. Σε κλίμακα 25μιση, 9αρες και αργότερα 10αρες και αργοτερότερα 13αρες αν το θες και αποκτήσεις την κρίση ή θες να δυναμώσεις το χέρι σου.


κοίτα, όταν γνώρισα τον Σάμι ήμουν μεγαλύτερός του (και εξακολουθώ να είμαι ?), δεν τον πίστευα όταν μου έλεγε τι παίζει, ήδη θεωρούσα οτι στην σχολή μας και στο πανεπι γενικά αλλά και στην πόλη (Ηράκλειο Κρήτης) ήμουν μακράν ο καλύτερος κιθαρίστας,  καθόλου δεν ένιωσα την καρέκλα να τρίζει (σημειωτέον είμαστε στο τέλος της ένδοξης 10ετίας του 80) για πλάκα πήγα σπίτι του και .... εν έγνων οτι ουδεν έγνων ... του λέω... φίλε, τα παρατάω όλα, κάνε οτι δεν έχω δει κάν πως μοιάζει μια κιθάρα. ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΑΥΤΑ? Και βάλθηκα να κάνω ΑΚΡΙΒΩΣ αυτα που μου είπε (σε συνολικά το πολύ 2 ώρες). Ενα απο αυτά ήταν να βάλω 11άρες. Και το θέμα είναι οτι ΗΘΕΛΑ να δυναμώσω, και επίσης ήθελα να συνεχίσω, είχα βαρεθεί τις πεντατονικούλες και τα σηκωματάκια και δώς του πάλι απο την αρχή.

ΑΡΑ, η συμβουλή δεν δώθηκε με καμία ελαφρά καρδιά, αλλά απο προσωπική εμπειρία. Αν τώρα απο αυτό παίζεται αν κάποιος θα τα παρατήσει ή όχι, τότε μιλάμε για άλλη κατηγορία ανθρώπων που δεν έχουν αποφασίσει ακόμα αν θα ασχοληθούν.

Και κάτι που δεν θίχτηκε, αν κάποιος μπορεί να παιζει με 11άρες με χαμηλό action, αυτός τότε θα παίξει άνετα με 10άρες σε υψηλότερο action, ΑΡΑ καθαρότερος ήχος. Πολύ σημαντικό αυτό.

Απο την άλλη η γενιά μου ξεκινήσαμε με κλασικές... εκεί να τι ωραία γινόταν τα bends ? και γενικά ίσως ο καθένας είναι διαφορετική περίπτωση, εγω παρέθεσα τις συμβουλές που έλαβα, απο ποιόν, σε τι συνθήκες, και με τι προθέσεις και στόχους! Βέβαια YMMV

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντως,αν έχετε πολλές κιθάρες,καντε τον κόπο να τις "ακούσετε".

Κάποιες ακουγονται καλύτερα με καποια gauges απο ότι με άλλα. ?

Η Gretsch WF μου ας πουμε "ζητάει" 11αρες,μια tele μου "θελει" 010-046 και ας φορανε οι αλλες τρεις 010-038,η strat μου" ζωντανεψε" οταν απο 11αρες την πηγα σε 010-038 κ.ο.κ.

Επίσης ,ειδικα αν ηχογραφείτε και κάνετε Layering δεν κανει κακο να εχετε και μια κιθαρα με flatwound (ειδικα για ωραια μεγαλα ανοιχτα ακκορντα που δεν "πνιγουν" τη μιξη).

Πειραματιστείτε...οι χορδες και οι ΠΕΝΕΣ σας προσφερουν πεδιον δοξης λαμπρον για ηχητική διαφοροποιηση,ποικιλια και ...ομορφια  

 
@Superfunk

Πως την πατησες και εβαλες 10αρες? Δεν τις καταλαβες απο το μειωμενο βαρος??  :classic_biggrin: :classic_laugh:

@Spyros Delta

Να υποθεσω οτι 11αρες φορας στην strat και την χρησιμοποιεις μονο για ρυθμικα και blues?

 
Η κιθάρα μου είχε έρθει με 10άρες. Πρώτη κιθάρα, εγώ μέχρι τότε τουλάχιστον δεν είχα τη παραμικρή ιδέα (την αγόρασα γιατί μου έκανε μπαμ στο μάτι ?, να και κάτι που έκανα σωστά, ακόμα τη λατρεύω).

Μόλις πρόσφατα δοκίμασα και κιθάρα με 9άρες και μου φάνηκαν περισσότερο μαλακές. Στα τάστα από το 20ο και μετά έχω μεγάλα προβλήματα και με τις μεν και με τις δε. Υποθέτω πως είναι θέμα πείρας, θα βελτιωθώ και σε αυτό.

Άλλαξα και τις χορδές με τις DR. Δε βαριέσαι, με 5€ βρίσκεις τις D'Addario, δεν είναι και τρομερό το ποσό. Το πέτυχα. Πάλι σαν αρχάριος ηχητικά δεν καταλαβαίνω μεγάλη διαφορά, αλλά νομίζω ακούγονται οξύτερα. Μπορεί να είναι και ιδέα μου.

Κάτι άλλο που παρατήρησα είναι πως μετά από τα χοντρο-bends μου μιας ώρας ασκήσεων, η κιθάρα θέλει πάντα κούρδισμα. Είναι λογικό αυτό.

 
Απο το 20 και μετα, γενικοτερα υπαρχουν προβληματα προσβασης και διαχειρισης. Εξασκηση θελει. Ευτυχως που δεν παιζουμε συχνα εκει.

Οι νεες χορδες ειναι σαν τα καινουργια ελαστικα. Μολις τα βαλεις, αμεσως καταλαβαινεις μεγαλη διαφορα (λογω της πτωσης αποδοσης), αλλα θα επρεπε να συγκρινουμε με τα παλια λαστικα οταν ηταν καινουργια.

Ειναι λογικο να ξεκουρδιζει τις πρωτες ωρες παιξιματος, εαν δεν τοποθετησεις σωστα τις χορδες. Εαν κανεις το τελευταιο, θα ξεκουρδιζουν μονο στα πρωτα λεπτα παιξιματος.

 
Η κιθάρα μου είχε έρθει με 10άρες. Πρώτη κιθάρα, εγώ μέχρι τότε τουλάχιστον δεν είχα τη παραμικρή ιδέα (την αγόρασα γιατί μου έκανε μπαμ στο μάτι ?, να και κάτι που έκανα σωστά, ακόμα τη λατρεύω).

Μόλις πρόσφατα δοκίμασα και κιθάρα με 9άρες και μου φάνηκαν περισσότερο μαλακές. Στα τάστα από το 20ο και μετά έχω μεγάλα προβλήματα και με τις μεν και με τις δε. Υποθέτω πως είναι θέμα πείρας, θα βελτιωθώ και σε αυτό.

Άλλαξα και τις χορδές με τις DR. Δε βαριέσαι, με 5€ βρίσκεις τις D'Addario, δεν είναι και τρομερό το ποσό. Το πέτυχα. Πάλι σαν αρχάριος ηχητικά δεν καταλαβαίνω μεγάλη διαφορά, αλλά νομίζω ακούγονται οξύτερα. Μπορεί να είναι και ιδέα μου.

Κάτι άλλο που παρατήρησα είναι πως μετά από τα χοντρο-bends μου μιας ώρας ασκήσεων, η κιθάρα θέλει πάντα κούρδισμα. Είναι λογικό αυτό.
Οτι και να εβαζες, λογω καινουργιλας θα τις ακουγες πιο bright.

Τι προβληματα μπορει να εχεις μετα το 20ο ταστο? (για 2 ταστα να υποθεσω) :classic_biggrin:

Με μια ωρα "χοντρο-bends" (καλο ?), ειναι φυσιολογικο να παιξει ξεκουρδισμα. Παρ'αυτα να ρωτησω, εκανες λιγο stretching στις χορδες οταν τις εβαλες?

 
@Superfunk

Πως την πατησες και εβαλες 10αρες? Δεν τις καταλαβες απο το μειωμενο βαρος??  :classic_biggrin: :classic_laugh:

@Spyros DeltaDeltaDeltaDeltDeltaDDelDeltaDDeltaDeltaDel


Απ'ότι θυμάμαι γράφαμε σε ένα στούντιο και αντί να πάρω αναπληρωματικά σετ , αλλάζω χορδές κάθε 2-3 ώρες όταν ηχογραφώ,και για τους δύο κιθαρίστες πήρα μόνο για τον άλλο,που έπαιζε 10αρες, οπότε αναγκαστικά όταν πέθαναν οι 11αρες που είχα στην τελε μου έβαλα 10αρες

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οτι και να εβαζες, λογω καινουργιλας θα τις ακουγες πιο bright.

Τι προβληματα μπορει να εχεις μετα το 20ο ταστο? (για 2 ταστα να υποθεσω) :classic_biggrin:

Με μια ωρα "χοντρο-bends" (καλο ?), ειναι φυσιολογικο να παιξει ξεκουρδισμα. Παρ'αυτα να ρωτησω, εκανες λιγο stretching στις χορδες οταν τις εβαλες?


Βασικά, όσο το χέρι πάει μέσα-μέσα, αρχίζουν τα προβλήματα, δεν χωρούν τα δάχτυλα, θέλει παραπάνω δύναμη, τα κάνω μαντάρα. ?

Με τα bends... Είμαι τόσο άτσαλος που κατάφερα να κόψω το δάχτυλό μου με τις χορδές. Πολλές φορές από το άγχος μου να προλάβω το τέμπο, ή μου φεύγουν, ή το παρακάνω. Ευτυχώς δεν έχω σπάσει ακόμα χορδές.

Stretching?? Τι είναι αυτό, πως γίνεται; Μάλλον όχι γιατί δεν γνωρίζω καν τι είναι. ?

 
Να συμπληρωσω στο θεμα αυτο που ηθελα να πω απο την αρχη και το ξεχασα ?

Βασικα οπως ειπα βαζω DR.

Καμια φορα χρειαζομαι μονες χορδες (οταν σπασω καμια) και δεν βρισκω κοντα μου DR, οποτε βαζω daddario.

E, μετα δεν θυμαμαι ποια χορδη αλλαξα. Δεν μπορω να καταλαβω διαφορα με το αυτι ή το χερι.

Μονο με τη διαρκεια ζωης θα μπορουσα να το καταλαβω. Κι για αυτο ακομα, δεν ειμαι 100% σιγουρος. Απλα εχω την αισθηση απο οταν αλλαξα απο daddario σε DR, οτι κρατανε πολυ περισσοτερο και γιαυτο εμεινα σε αυτες.

Εχω παιξει πολλα χρονια (στις αρχες μου) με ernie ball, και με ταλαιπωρησαν. Ηταν και χρονια δυσκολα τοτε (80's), για να εχουμε πολλες επιλογες (ιδιως στον Πειραια που ηταν μονο ο ζοζεφ).

Δοκιμασα μετα πολλες αλλες και κατεληξα σε daddario και απο οταν βγηκαν οι dr, σε αυτες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top