jazz η κλασική μουσική

leca

Νέο μέλος
Μηνύματα
52
Πόντοι
6
Καλησπέρα σε όλους του forum και καλές γιορτές.Έχω το εξής δίλλημα,ασχολούμαι αρκετά χρόνια με τα πλήκτρα ερασιτεχνικά και έχω φτάσει σε ένα επίπεδο που για άτομα που δεν γνωρίζουν καλά μουσική και όχι για καθηγητές πιάνου με θεωρούν παρα πολύ καλό (τεχνικά). Αποφάσισα στα τριάντα φεύγα να ασχοληθώ πιο σοβαρά με τη μουσική αλλά έχω το εξής δίλλημα δεν ξέρω με πιο χώρο να σχολήθώ.Δηλ να κάνω κλασική μουσική η jazz (συγχρονη).Εκτιμώ ότι ένας πολύ προχωρημένος στη κλασική μουσική μπορεί να παίξει (να διαβάσει) οτιδήποτε κείμενο του βάλουν στο αναλόγιο σε αντίθεση με ένα σύγχρονης μουσικής πιανίστας (αυτή είναι η εκτίμησή μου που μπορεί να είναι και λάθος).Αυτή τη στιγμή παίζω rock music (classic rock, progressive ...)Λατρεύω τα hammonds (scream sounds .distortion hammonds και παλιά leads sounds -moog, dave smith.....).Δώστε τα φώτα σας ευχαριστώ 8) ;D

 
Δεν ξέρω αν είναι σωστό να τα βλέπεις σαν δύο ξεχωριστά κεφάλαια, ήτοι κλασσική ή jazz μιας και πολλοί σύχρονοι μουσικοί εντάσσουν κλασσικές όσο και jazz φόρμες στη μουσική τους.Δεν χρειάζεται να τα βλέπεις τόσο μαύρο-άσπρο κατά τη γνώμη μου.Δεν ξέρω αν γράφεις και δικό σου υλικό αλλά ένας συνδιασμός τζαζ και κλασσικής θα είναι τουλάχιστον ενδιαφέρον να τον ακούσεις.

Τώρα αν σώνει και καλά θέλεις να τα ακολουθήσεις ξεχωριστά το θέμα μεταφέρεται στο αν σ αρέσει ο αυτοσχεδιασμός μιας και είναι βασικό συστατικό της συγχρονης(και όχι μόνο) τζαζ.Αν θα θελες κάτι πιο πειθαρχημένο και by the book τότε μάλλον είσαι για κλασσική αν και τα hammon που σ αρέσουν όπως λες λιγάκι δύσκολο να τα βρεις σε αυτό το στύλ.

Τίποτα όμως δεν σ εμποδίζει να τα παίξεις και τα δύο. Ελπίζω να βοήθησα.  :)

leca είπε:
Εκτιμώ ότι ένας πολύ προχωρημένος στη κλασική μουσική μπορεί να παίξει (να διαβάσει) οτιδήποτε κείμενο του βάλουν στο αναλόγιο σε αντίθεση με ένα σύγχρονης μουσικής πιανίστας (αυτή είναι η εκτίμησή μου που μπορεί να είναι και λάθος).Αυτή τη στιγμή παίζω rock music (classic rock, progressive ...)Λατρεύω τα hammonds (scream sounds .distortion hammonds και παλιά leads sounds -moog, dave smith.....).Δώστε τα φώτα σας ευχαριστώ 8) ;D
Δε νομίζω ότι ισχύει αυτό είναι ανάλογα και στον παίχτη. Μπορείς πάντως να συνεχίζεισ να παιζεις ροκ με κλασικές και τζαζ επιρροες  ;D

 
Όταν λες συνδιασμό jazz και κλασσικής μουσικής τι εννοείς; Πίστευα ότι οι σπουδές στη κλασσική μουσική είναι μοναδικές και αναγνωρισμένες σε αντίθεση (νομίζω βέβαια) με τη jazz.Τον αυτοσχεδιασμό τον έχω σε πολύ καλό επίπεδο μετά από 20 χρόνια εμπειρία.Αυτό που ψάχνω είναι ανεξαρτησία στα χέρια πολύ μεγαλύτερη από το επίπεδο που κατέχω και ικανότητα να μελετάω οτιδήποτε κείμενο.Έχω κάνει και κάποια μαθήματα jazz αλλά και κλασσικο κάτι που ξέχασα να πω.Πως τα βρήκα; Tη jazz όπως είπες αυτοσχεδιασμό και τη κλασσική by the book .Θα μπορούσε ένας  jazzman καθαρόαιμος και εννοώ να έχει ξεκινήσει μόνο σύγχρονο πιάνο να παίξει ένα κλασσικό κομμάτι;Όσο για τα hammonds τα βρίσκω καθαρα αυτοσχεδιασμό (jazz) παίξιμο.Δυστυχώς δεν είμαι by the book αλλά ψάχνω το κατάλληλο σκαλι για να ανεβάσω το επίπεδο μου.

kurze.jpg

 
Kατά τη γνώμη μου jazz-κλασσική μουσική είναι ο ορισμός του άσπρου-μαύρου όμως.... ;D

Περίεργο όμως μου φαίνεται κάποιος να προσπαθεί να επιλέξει το είδος της μουσικής που θέλει να παίξει για να έχει ως αυτοσκοπό να παίξει μουσική. Συνήθως γίνεται το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή παίζουμε μουσική έχοντας ως αυτοσκοπό να παίξουμε κάποιο είδος-είδη μουσικής (καλλιτέχνες που μας αρέσουν κ.τ.λ.). Όχι ότι δεν είναι υγιές καθώς το να παίζεις μουσική είναι έτσι κι αλλιώς κάτι αναντικατάστατο όπως και να χει.

Στο θέμα σου:

-Για να παίξεις κλασσική μουσική, χρειάζεται να ξέρεις να διαβάζεις μια παρτιτούρα μουσικής (βασικές γνώσεις μουσικής). Περαιτέρω γνώσεις πάνω στην αρμονία της μουσικής είναι welcomed αλλά δεν χρειάζονται, από κει και πέρα μετράει μόνο κα μόνο Η ΤΕΧΝΙΚΗ (το κομμάτι θα το αποδώσεις ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ, είτε σου πάρει λίγους μήνες είτε σου πάρει 5 χρόνια, ΔΕΝ υπάρχει ενδιάμεση εκτέλεση...(π.χ. ''δεν μπορώ να παίξω το σόλο του τάδε ροκ τραγουδιού ακριβώς άρα σε εκείνο το σημείο θα αυτοσχεδιάσω παίζοντας κάτι πιο εύκολο και πάλι μια χαρά θα ακουστεί live'').

-Για να παίξεις jazz πρέπει να έχεις πάρα πολλές γνώσεις πάνω στην θεωρία της μουσικής αλλά και στην τεχνική, και από κει και πέρα όσο πιο πολύ ανεβαίνεις επίπεδο σε αυτούς τους 2 τομείς τόσο καλύτερα jazz θα παίζεις. Φυσικά στην jazz μουσική θα κάνεις ακριβώς το αντίθετο από την κλασσική, δηλαδή ένα κομμάτι όχι απλά δεν θα το παίξεις όπως είναι αλλά θα του αλλάξεις τα φώτα, έχεις σε σχέση με την κλασσική τεράστια ελευθερία.

Το θέμα είναι τι σε συνεπάιρνει εσένα...να παρασύρεσαι από τον εξπρεσσιονισμό του να αποδίδεις άριστα ένα κλασσικό αριστούργημα ή από το feeling, τον αυτοσχεδιασμό και τον μουσικό οίστρο του jazz ίστα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
leca είπε:
Όταν λες συνδιασμό jazz και κλασσικής μουσικής τι εννοείς;

Το θέμα είναι τι σε συνεπάιρνει εσένα...να παρασύρεσαι από τον εξπρεσσιονισμό του να αποδίδεις άριστα ένα κλασσικό αριστούργημα

ή από το feeling, τον αυτοσχεδιασμό και τον μουσικό οίστρο του jazz ίστα

Σωστή απάντηση!Αυτό ήθελα να σου πω αλλά με προλάβανε.

Θα μπορούσε ένας  jazzman καθαρόαιμος και εννοώ να έχει ξεκινήσει μόνο σύγχρονο πιάνο να παίξει ένα κλασσικό κομμάτι;
Άμα έχει από καλή έως βιρτουόζικη τεχνική γιατι όχι.Το δύσκολο θα είναι να συμμορφωθεί με το book :P Aλλά αν το καταφέρει γιατί όχι?

Τώρα επειδή λες ότι δεν είσαι by the book και θες να βελτιωθείς κάπου ίσως το να πας according to the book θα είναι πραγματική βελτίωση.Χρειάζεται που και που να παίζουμε κάτι ακριβώς όπως γράφτηκε μιας και μας κάνει πιο σταθερους παίκτες.Το μόνο λάθoς που μπορεί κατά τη γνώμη μου να κάνεις στο jamming είναι να παίξεις λάθος νότες (και δεδομένου ότι παίζεις πράγματα στο επίπεδο της τεχνικής σου) κάτι δύσκολο αν ξέρεις θεωρία.Μη χάσεις όμως τον πηγαίο αυτοσχεδιασμό σου.Που και που αξίζει να τζαμάρουμε και το fur elize  ;D ;D

 
Σε ευχαριστώ πολύ LORD για την απάντηση σου.Τελικά έχεις δίκιο  συγκρίνω ανόμοια πράγματα.

 
leca είπε:
Όταν λες συνδιασμό jazz και κλασσικής μουσικής τι εννοείς; Πίστευα ότι οι σπουδές στη κλασσική μουσική είναι μοναδικές και αναγνωρισμένες σε αντίθεση (νομίζω βέβαια) με τη jazz.Τον αυτοσχεδιασμό τον έχω σε πολύ καλό επίπεδο μετά από 20 χρόνια εμπειρία.Αυτό που ψάχνω είναι ανεξαρτησία στα χέρια πολύ μεγαλύτερη από το επίπεδο που κατέχω και ικανότητα να μελετάω οτιδήποτε κείμενο.Έχω κάνει και κάποια μαθήματα jazz αλλά και κλασσικο κάτι που ξέχασα να πω.Πως τα βρήκα; Tη jazz όπως είπες αυτοσχεδιασμό και τη κλασσική by the book .Θα μπορούσε ένας  jazzman καθαρόαιμος και εννοώ να έχει ξεκινήσει μόνο σύγχρονο πιάνο να παίξει ένα κλασσικό κομμάτι;Όσο για τα hammonds τα βρίσκω καθαρα αυτοσχεδιασμό (jazz) παίξιμο.Δυστυχώς δεν είμαι by the book αλλά ψάχνω το κατάλληλο σκαλι για να ανεβάσω το επίπεδο μου.
Καλησπερα κ απο μενα..απο οσο εχω καταλαβει λες οτι οι μουσικοι με τζαζ σπουδες δεν ειναι καλοι στην αναγνωση...κοινως πριμα σβιστα..αυτο δεν ισχυει γιατι πλεον στα σχολεια στο εξωτερικο η πριμα βιστα ειναι must και δεν πας μπροστα χωρις αυτην..υπογραμιζω το εξωτερικο γιατι στο εσωτερικο κλαφτα...φυσικα οι 2 σπουδες εχουν μεγαλες διαφορες...γνωμη μου ειναι να μελετησεις και τα 2...οσο μπορεις φυσικα γιατι καλως η κακως παντα το ενα υπερνικα το αλλο...

 
είναι άραγε εφικτό σε μία ηλικία των τριάντα με υποχρεώσεις κλπ....να σπουδάσεις και τα δύο ταυτόχρονα; μου φαίνεται λίγο δύσκολο.Όσο για το  prima vista εξακολουθώ να πιστεύω ότι ένας original jazzman ο οποίος έχεις σπουδάσει μονο σύγχρονο πιάνο δεν είναι τόσο εξικοιωμένος ώστε να καταφέρει την απευθείας εκτέλεση ενός κειμένου κλασσικού .Επίσης κάτι ακόμα οι σπουδές στο σύγχρονο πιάνο είναι αναγνωρισμένες αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά;

 
Οταν λεω και τα δυο εννοω διαλεξε την μια κατευθηνση αλλα φλερταρε και με την αλλη...Η τζαζ μεσω του τροπου σκεψης της modes sub dom τονικα κεντρα κλπ κλπ σου προσφερει μεγαλη ευελιξια στον αυτοσχεδιασμο...δηλαδη εκει που αυτοσχεδιαζεις σε μια μονο κλιμακα χωνεις ακομη 2-3 επειδη γουσταρεις..η κλασικη ειναι κλασικη...Να ιοθετησω και τα λογια του Φριπ..δεν ασχοληθηκα με κλασικη μουσικη γιατι θα εννοιωθα undereducated....δεν το στηριζω 100 τα 100 αλλα εν μερι εχει καποιο δικιο...οσον αφορα την αναγνωση κατσε λιωσε ενα καλοκαιρι σε κομματια και εισαι τελειωμενος...Δεν το θεωρω κριτηριο να βασισεις τις σπουδες σου πανω του...οσον αφορα τα σχολεια του εξωτερικου δεν εχω προσωπικη πειρα(αν και ελπιζω να εχω :D)απλα σου μεταφερω τη μου λενε καθηγητες φιλοι και διαφοροι που εχουν παει...

 
Θα απαντήσω ελαφρώς... προσωπικά. Εγώ κλασική σπούδασα και νοιώθω πως μου έδωσε πολλά και καλά. Δεν την ασκώ. Αντιθέτως, έμπλεξα με jazz, rock, reggae, funk, ethnic κτλ κτλ. Αλλά όλα όσα έμαθα στην κλασική είναι απολύτως χρήσιμα. Οπότε προτείνω κλασικές σπουδές και παράλληλο ψάξιμο στον αυτοσψεδιασμό και τις άλλες μορφές μουσικής. Και καλό κουράγιο...

 
Πιανο θες να παιξεις?

Αν ,ναι ,ακομα και αν ο στοχος σου ειναι να παιξεις καποτε jazz, κανε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ μαθηματα ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ πιανου,αλλοιως θα κανεις μια τρυπα στο νερο ΙΜΗΟ...... 

 
Δεν κατάλαβα το ερώτημα και λογικό να μην καταλαβαίνω τις απαντήσεις.

Έχεις ασχοληθεί με μουσική και έχεις μελετήσει. Μέχρι εδώ ωραία.

Και μας ρωτάς "Λέω να εντρυφήσω σε κάποιο είδος. Σε ποιό;"

Αφού ξέρεις μουσική απ' ότι λες και ασχολείσαι, εμείς θα σου πούμε ποιό σου αρέσει;

Το δίλλημα κλασσική ή jazz είναι ανύπαρκτο. Αν θέλεις jazz (που δεν είναι free κατάσταση για πειραγμένες μουσικές ιδιοφυίες χωρίς θεωρητική γνώση που παίζουν σε καπνισμένα καταγώγια) ασχολείσαι με jazz. Αν θέλεις κλασσική (που δεν είναι σφιχτόκoλoι κολλημένοι στη παρτιτούρα χωρίς ίχνος αυτοσχεδιασμού και προσωπικής ερμηνείας), ασχολείσαι με κλασσική. Αν θέλεις και με τα δύο (δεν καταλαβαίνω γιατί τα θεωρείς αλληλοαποκλειόμενα) ασχολείσαι και με τα δύο.

Ποιό θα επηρεάσει το άλλο και σε ποιό θα δώσεις την μεγαλύτερη βαρύτητα το βλέπεις εσύ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτο ειναι το θεμα - δεν ειναι ακριβως ξεκαθαρο το τι θελεις να μαθεις.

Αν ενδιαφερεσαι για καποιο οργανο, κανεις αυτο που σου ειπε ο Sf. Αν θελεις πιανο, μαθαινεις κλασσικο και μετα αν θες συμπληρωνεις με θεωρια και γνωσεις jazz. Η τεχνικη του κλασσικου ειναι ολιγον τι απαραιτητη στο χωρο του πιανου, σε οποια μουσικα ιδιωματα και αν κινεισαι. Αν θελεις απο την αλλη πληκτρα/hammond, μαθαινεις αυτα.

Αν τωρα θες να μορφωθεις σε επιπεδο θεωριας, με βαση τα ακουσματα που εχεις η jazz (και γενικοτερα, η θεωρια της συγχρονης μουσικης) ειναι μονοδρομος. Φυσικα πρωτα θα πρεπει να μαθεις τα βασικα (αν δε τα γνωριζεις ηδη) που ειναι ιδια σε οποιο ειδος μουσικης και αν κινηθεις - απο εκει και μετα, η μελετη της jazz θεωριας θα σου χρησιμευσει σαν εργαλειο κατανοησης της μουσικης, ακομα και αν δεν ασχοληθεις με jazz αλλα καποιο αλλο συγχρονο ειδος. Η κλασσικη θεωρια (αντιστιξη, φουγκα κλπ) θεωρω δεν ειναι και οτι πιο χρησιμο για εναν rock πληκτρα. Φυσικα και δεν ειναι αχρηστη, αλλα θεωρω οτι θα αξιοποιησεις καλυτερα το χρονο σου αν ασχοληθεις με την συγχρονη μουσικη την οποια ακους και παιζεις.

 
να συμπληρώσω ότι η ηλικία που είσαι θα σε εμποδίσει να γίνεις αυτό :

audiokostas είπε:
(που δεν είναι σφιχτόκoλoι κολλημένοι στη παρτιτούρα χωρίς ίχνος αυτοσχεδιασμού και προσωπικής ερμηνείας)
Πράγμα το οποίο προσωπικά συναντώ συνέχεια σε ''σπουδαγμένους'' πιανίστες και είναι άκρως εκνευριστικό  >:(

 
kostas80 είπε:
να συμπληρώσω ότι η ηλικία που είσαι θα σε εμποδίσει να γίνεις αυτό :

Πράγμα το οποίο προσωπικά συναντώ συνέχεια σε ''σπουδαγμένους'' πιανίστες και είναι άκρως εκνευριστικό  >:(
δεν φταιει η...σπουδη...ο ΠΙΑΝΙΣΤΑΣ φταιει...μη τρελλαθουμε κι ολας....

ενας ΚΑΛΟΣ κλασσικος πιανιστας ΦΥΣΙΚΑ και δινει την  προσωπικη ερμηνεια του σε ενα κλασσικο κομματι (σε ενα ΚΛΑΣΣΙΚΟ κομματι βεβαια μονο ενας ΗΛΙΘΙΟΣ περιμενει ....αυτοσχεδιασμο απο εναν κλασσικο πιανιστα...),προσωπικα γνωριζω αρκετους μουσικους με κλασσικη παιδεια που οταν παιζουν ΑΛΛΑ ειδη μια χαρα αυτοσχεδιασμους κανουν....

 
Superfunk είπε:
δεν φταιει η...σπουδη...ο ΠΙΑΝΙΣΤΑΣ φταιει...μη τρελλαθουμε κι ολας....

ενας ΚΑΛΟΣ κλασσικος πιανιστας ΦΥΣΙΚΑ και δινει την  προσωπικη ερμηνεια του σε ενα κλασσικο κομματι (σε ενα ΚΛΑΣΣΙΚΟ κομματι βεβαια μονο ενας ΗΛΙΘΙΟΣ περιμενει ....αυτοσχεδιασμο απο εναν κλασσικο πιανιστα...),προσωπικα γνωριζω αρκετους μουσικους με κλασσικη παιδεια που οταν παιζουν ΑΛΛΑ ειδη μια χαρα αυτοσχεδιασμους κανουν....
Το ίδιο λέμε .... δε μίλησα για τη ''σπουδή'' για τους κολλημένους πιανίστες μίλησα που ΔΕΝ μπορούν να πάρουν τα χέρια τους σε άλλα είδη  :)

όλο με παρεξηγάτε κύριε 

 
Μου κανει εντυπωση που το συναντας "συνεχεια" μια και στην Ελλαδα η συντριπτικη πλειοψηφια των πληκτραδων εχουν περασει απο την κλασσικη μουσικη (δεν γινεται αλλωστε και αλλοιως) και γενικα εχουμε ΠΟΛΥ καλους πληκτραδες.

 
το κλασικο στερεοτυπο ! οι κλασικοι παιζουν μονο οτι γραφει το χαρτι και ειναι ανικανοι να σκεφτουν μονοι τους και οι τζαζιστες κανουν οτι κανουν με το ταλεντο και το αυτι και δεν χρειαζεται να διαβαζουν παρτιτουρες ποτε τους. Boring

 
Superfunk είπε:
προσωπικα γνωριζω αρκετους μουσικους με κλασσικη παιδεια που οταν παιζουν ΑΛΛΑ ειδη μια χαρα αυτοσχεδιασμους κανουν....
Ποιο κοινο ειναι το αντιθετο ομως...Κλασικοι παικτες με τα απιστευτα πτυχια να μην μπορουν να αυτοσχεδιασουν σε ενα 12 αρι...Φυσικα ολα εξαρτωνται απ τον μουσικο και το ποσο το ψαχνει...ο Καλουδης και πολλοι σαν αυτον κλασικο εχουν τελειωσει ομως το ψαξαν και παραπερα...εγω προσωπικα θεωρω την κλασικη παιδια Ημιμαθη αλλα καλο ειναι να μην επεκταθουμε στο θεμα γιατι εχει χιλιοσυζητηθει..

 
εγω προσωπικα θεωρω την κλασικη παιδια Ημιμαθη
καταρχην μια... παιδεια δεν μπορει να ειναι...ημιμαθης.... ;D...ενας ΑΝΘΡΩΠΟΣ μπορει να ειναι...

η κλασσικη παιδεια σου μαθαινει (οταν γινεται ΣΩΣΤΑ) αυτα που ΠΡΕΠΕΙ να σου μαθει....τωρα αν ενας ανθρωπος που εχει κλασσικη παιδεια δεν διευρυνει τους οριζοντες του αυτο ειναι ΔΙΚΟ του προβλημα και οχι της κλασσικης παιδειας.... 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top