H μπομπίνα είναι το νέο βινύλιο -άρθρο στο "The Verge"

Χριστόδουλος Καλλιανίδης

LK

Moderator
Staff member
Μηνύματα
13,581
Πόντοι
1,548
Επιτέλους, υπάρχουν και άλλοι με τα ίδια μυαλά  ;D:

The verdict: tape sounds better than vinyl. Period.*
https://www.theverge.com/2015/10/5/9409563/reel-to-reel-tape-retro-audio-trend

*σσ. αναφέρεται στο reel-to reel , όχι στις κασσέτες.

Όμως ισχυρίζομαι/ το έχω κάνει/ το κάνω.....ότι οιαδήποτε  Type II ή Type IV tape γραφεί σωστά (bias-recording level) σε τρικέφαλο deck με σωστά ρυθμισμένο αζιμούθιο, ακούγεται καλλίτερα από βινύλιο. 8)

Καλά δεν το συζητάω για τις ψηφιακούρες.  ;D ;D ;D ;D

 
Συγχαρητηρια !

Μολις ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΣ την Αμερικη!  ;D

ΦΥΣΙΚΑ και ΔΙΑΛΥΟΥΝ το βινυλιο οι μπομπινες μια και απο ΜΠΟΜΠΙΝΕΣ φτιαχνονται τα ΒΙΝΥΛΙΑ και ειναι το original sound source (2 track master) ....αρα ειναι λογικο να εχουν ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ απωλειες λογω transfer (και φυσικα καλυτερο ηχο λογω ΟΛΩΝ αυτων που γραφει το link)

Ακομα θυμαμαι την ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ που ενοιωσα ακουγοντας το βινυλιο του πρωτου μας δισκου το 1986 και συγκρινοντας το με το 2 track master που ειχα στο σπιτι .... 

Καλά δεν το συζητάω για τις ψηφιακούρες.
και ομως...συγκρινοντας το 2 track master του πρωτου μας CD με το cd....απογοητευτικα ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ λιγοτερο.....

βεβαια απο τη στιγμη που ΕΠΑΨΑ να εχω μπομπινα  two track master αλλα εστελνα το master σε WAV στον μαστερα...οι απογοητευσεις...ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ εντελως.... ;D ;D

 
ΟΛΑ τα διαλύει η μαγνητοταινία.

Της κασσέτας συμπεριλαμβανομένης.....τι κρίμα που την ανακάλυψαν νωρίς.....και δεν μπορεί να ξεπεραστεί  ;D ;D ;D ;D

 
φαντάζομαι τον Λάκη με techmoan συγκάτοικους στο ίδιο σπίτι.... ωρε γλέντια! ;D ;D ;D


 
stavros_d80 είπε:
φαντάζομαι τον Λάκη με techmoan συγκάτοικους στο ίδιο σπίτι.... ωρε γλέντια! ;D ;D ;D


Εχω χειρότερο, όχι ακριβως συγκάτοικο, αλλά πολύ κοντα. ;D

Είναι ο μόνος άνθρωπος που μιλάω. ;D

Ανταλλάσουμε  8tracks . vhs/beta/2000 video κασσέτες,  και καμια φορά όταν νιώθουμε "ψηφιακοί" κάνα dcc  ;D ;D ;D ;D

Πάμε και γιια tapedeck saffari.  ;D

 
RayDTutto είπε:
ΠΕΔΙΑ ΠΟΣ ΣΙΝΔΕΟ ΤΟ ΚΟΥΜΠΙΟΥΤΕΡ ΜΕ ΡΙΛΤΟΥ ΡΙΛ?
Πολυ ευκολο είναι. Όπως και το ανάποδο.

 
Όχι, το να συνδέσεις το μπομπινόφωνο με το pc.

 
Δηλαδή μπορώ να συνδέσω το μπομπινόφωνο με το πισι ΚΑΙ το πισι με το μπομπινόφωνο;;;;

[move]What blackmagicfuckery is dis?[/move]

O0 O0 O0 :angel: :angel: >:D >:D

 
RayDTutto είπε:
Δηλαδή μπορώ να συνδέσω το μπομπινόφωνο με το πισι ΚΑΙ το πισι με το μπομπινόφωνο;;;;
Ξέρω εγω, εσυ δεν ρώτησες;

 
techmoan και ξερό ψωμί....

δεν χάνω επισόδειο!

Λάκη, αυτά ισχύουν αναντάμ παπαντάμ.

Όσο για τον συγκάτοικο πολύ θα τον ήθελα στην πολυκατοικία μου (άντε και σένα...  ;) )

 
Και τι νόημα έχει αυτό; Σάμπως θα βρεις ξέρω γω τα master tracks των Led Zeppelin;  ;D ;D ;D Πάλι μεταξύ βινιλίου και CD θα διαλέξεις.  ;)

 
dimsonic είπε:
Λάκη, αυτά ισχύουν αναντάμ παπαντάμ.

Σαφώς, και το επεκτείνω.

Η κασσέτα , σωστά γραμμένη όπως είπα, ακούγεται σαφώς καλλίτερα.

Δυστυχώς οι κασσετες του "εμπορίου" η "εταιρίας", προφανώς για λόγους κόστους.....δεν ήταν οι σωστές και το ευρύ κοινό, δεν είχε ποτέ την εμπειρία της σωστής ακρόασής της. 

 
manosx είπε:
Και τι νόημα έχει αυτό; Σάμπως θα βρεις ξέρω γω τα master tracks των Led Zeppelin;  ;D ;D ;D Πάλι μεταξύ βινιλίου και CD θα διαλέξεις.  ;)
Έχει πολύ μεγάλο νόημα, υπό την έννοια π.χ. που θα κάνεις εσύ τα Matser σου , στη δική σου μουσική.

Αλλά ακόμα και ένα βινύλιο να το μεταφέρεις σε μπομπίνα ή σε κασσέτα, ακούγεται διαφορετικά (για εμένα καλλίτερα), όταν αυτή η μεταφορά πάρει τα χαρακτηριστικά της ταινίας.

 
"I COULD HEAR THE PEDAL SQUEAK EVERY TIME JOHN BONHAM HIT THE BASS DRUM."
Αυτή την ατάκα την άκουσα παλιότερα και είναι απλά η αίσθηση κάποιου μη σχετικού με την διαδικασία ηχογράφησης αλλά και του τι πιστεύει πως ακούει τώρα με τα σούπερ γκαμάτα άνσιλαρι εκουίπμεντ για τα οποία τα 'χωσε γερά. Αν δεν άκουγε κάτι σε αυτή την συχνοτική περιοχή που ανήκει το τρίξιμο του πεταλιού, είτε κουφός είναι, είτε άκουγε με λεμονόκουπες για ηχεία.

Πάντως Λάκη μην συγκρίνεις την ταινία 1/4", με την κασέτα.

Εκ των πραγμάτων η φαρδύτερη ταινία χωράει περισσότερη πληροφορία (μαγνητισμένη σκουριά) απο την στενότερη της κασέτας.

Οπως λέει και ο ΣουΦου τα stereo masters της μείξης παραδίδονταν σε μπομπίνα 1/4 της ίντσας και απο εκεί γινόταν το master για να χωρέσει η πληροφορία στο βινύλιο.

Και αυτό γιατί το βινύλιο περιοριζόταν απο το μέγεθος και το βάθος των αυλακιών που μπορούσαν να χαραχτούν στον δίσκο. Αν υπήρχε κάποιο βαθύ μπάσο ή κάτι πολύ δυναμικό, έσκαβε μεγάλο αυλάκι με αποτέλεσμα να πετάει τον βραχίωνα του πικάπ εκτός. Και αυτά ο mastering engineer τα ελάττωνε.

Αρα η πληροφορία που πήγαινε στο βινύλιο ήταν για μηχανικούς λόγους, λιγότερη. Κυρίως σε δυναμικές και μπάσο.

Myth busted.

 
yameth είπε:
Πάντως Λάκη μην συγκρίνεις την ταινία 1/4", με την κασέτα.
Φυσικά και δεν συγκρίνω την 1/4" με την κασσέτα.

Συγκρίνω την κασσετα με το βινύλιο.

 
LK είπε:
Έχει πολύ μεγάλο νόημα, υπό την έννοια π.χ. που θα κάνεις εσύ τα Matser σου , στη δική σου μουσική.

Αλλά ακόμα και ένα βινύλιο να το μεταφέρεις σε μπομπίνα ή σε κασσέτα, ακούγεται διαφορετικά (για εμένα καλλίτερα), όταν αυτή η μεταφορά πάρει τα χαρακτηριστικά της ταινίας.

Όταν δουλεύεις ψηφιακά, μπορείς να έχεις master στα 32 bit floating, που διαστημικό λεωφορείο να πουλήσεις για να αγοράσεις tape machine δεν το πλησιάζεις.  ;D Όταν όμως θεωρείς ότι "ακούγεται διαφορετικά (για εμένα καλλίτερα), όταν αυτή η μεταφορά πάρει τα χαρακτηριστικά της ταινίας. " τότε πλέον η ταινία ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ φορέας του ήχου, να διατηρεί δηλαδή όσο δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα, και γίνεται ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ ήχου. Καμία σχέση το ένα με το άλλο.

Άρα αν θέλει κάποιος να χρωματίσει τον ήχο με μπομπινίλα be my guest  ;D ;D  ;D τυχερός είναι, και τι δε θα έδινα να υπήρχε και το ΞΕΜΠΟΜΠΙΝΑΙΖΕΡ και το ΚΑΟΥΝΤΟΑΝΑΛΟΓΚΑΙΖΕΡ  ;D για να γίνονταν εντελώς ΦΛΑΤ και ΚΑΘΑΡΕΣ οι προϊστορικές ηχογραφήσεις της κλασσικής.

 
manosx είπε:
" τότε πλέον η ταινία ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ φορέας του ήχου, να διατηρεί δηλαδή όσο δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα, και γίνεται ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ ήχου.
Δεν διαφωνούμε.

Το θέμα της πιστότητας (ως μονάδα /σημείο αναφοράς), το έχουμε εξαντλήσει σε άλλο παλαιότερο θέμα, δεν ξέρω αν είχες συμμετάσχει ή το διάβασες.

Δεν μπορώ προσωπικά να θεωρήσω την "πιστότητα" ως σημείο αναφοράς , και είχα χρησιμοποιήσει τότε το παράδειγμα, στο οποίο εμμένω, ότι δηλαδή αν π.χ. το "La notte" υπήρχε δυνατότητα να γυριστεί τότε έγχρωμο και στα 4Κ, θα ήταν πιο "πιστό" στην πραγματικότητα (σαφώς ο Μαστογιάννη έγχρωμος ήταν όχι ασπρόμαυρος.... ;D) αλλά είμαι σίγουρος ότι σε σχέση με το "κανονικό" θα υστερούσε καλλιτεχνικά ΠΟΛΥ.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top