Ευχαριστώ για το χρόνο σου Μιχάλη.Δε με πήρες από τα μούτρα,ίσα ίσα για αυτό ποστάρω το κομμάτι σε forum,για να το ακούσουν και διαφορετικά αυτιά και να γίνω καλύτερος.
MicKat είπε:
1.Δεν πρόλαβα ν' ακούσω την 1η εκδοχή αλλά στην τελευταία που άκουσα το μπάσο θεωρώ ότι ξεφεύγει.Είναι πολύ μπροστά...Για να πάρεις πιό μπάσα παραγωγή(overall) δυστυχώς δεν αρκεί απλά να ανεβάσεις το μπάσο.Και ερχόμαστε στο δεύτερο...
Άκουσες την 2-4 ,την 2-5 ή την εκδοχή με το σόλο του Βασίλη;
Συμφωνώ ότι δεν αρκεί να ανεβάσεις το μπάσο,έχεις δίκιο σε αυτό και θα φτάσω και σε αυτό πιο κάτω.
Γενικά μ'αρέσει καλύτερα η λογική των Κarnivool ως προς τη σχέση κιθάρας-μπάσου.Ναι μεν ο ήχος στις κιθάρες που θέλω είναι πιο βαρύς από τους karnivool (άσχετο αν τις...ψόφησα τελικά),όμως ακόμα και στις djent μπάντες που μου αρέσουν το βρίσκω λίγο κρίμα να μην ξεχωρίζει λιιίγο περισσότερο το high end του οργάνου...
2.Διαφωνώ με τις κιθάρες.Τις θεωρώ ψόφιες γι' αυτό που θέλετε να φτιάξετε/φτιάξεις(σε παρακαλώ πολύ μην παρεξηγήσεις τον "λόγο" μου αλλά είναι η μόνη λέξη που τους ταιριάζει για να σου δώσω να καταλάβεις τι εννοώ).Τους λείπει μπάσο και bottom end, η αγριάδα και ο τσαμπουκάς.Επαναλαμβάνω!Για το είδος που θες να φτιάξεις!Το λέω γιατί σε κάποιους μπορεί να ακουστούν υπερβολικές ήδη,αλλά προσωπικά(και επειδή έχω ακούσματα στον ευρύτερο χώρο του metal) πιστεύω ότι είναι "λίγες".Κατά συνέπεια,και για τον πολύ απλό λόγο ότι είναι το main όργανο-ήχος, χάνεις από την χροιά τους πολλά πράγματα.Δεν δεσπόζουν μέσα στην παραγωγή,αυτή τη στιγμή απλά συνοδεύουν.Επειδή έχω δουλέψει pod hd θα σου έλεγα να χρησιμοποιήσεις την μέθοδο reamping.Θα σε βοηθήσει να φτιάξεις ευκολότερα τον ήχο σου.Ψάξε σχετικά βίντεο και θα βρεις τον τρόπο.Σου λύνει τα χέρια!Ψάξτο πιό πολύ,μπορείς να βγάλεις πολύ καλύτερες κιθάρες από αυτές που έχεις.Στο λέω με απόλυτη σιγουριά!!!
Πάμε παρακάτω...
Έχεις δίκιο ότι τους λείπει λίγο το bottom end,και τις παίρνει να ανέβει και άλλο.Βιάστηκα να ηχογραφήσω χωρίς να έχω δουλέψει αρκετά το patch.Τώρα έχω κάνει μερικές μικροαλλαγές στο patch και πιστεύω είναι καλύτερα,αλλά μάλλον δε θα κάνω retracking και θα αντιγράψω τις αλλαγές με το EQ του DAW σε πρώτη φάση.
Την επόμενη φορά θα πάω για reamping πάντως,έχω βρει ήδη τον τρόπο από ένα forum.
3.Τα drums χρειάζονται οπωσδήποτε επεξεργασία-δουλειά σε επίπεδο post production.Μπορείς να τους δώσεις κι άλλο όγκο,κι άλλο "μεγαλείο" κι άλλο,κι άλλο,κι άλλο...Ψάξου με το daw σου ή με plugins.Δεν γίνεται να τα αφήσεις έτσι,χάνεις πολύ κι από αυτά.
Βασικά το κυριότερο πρόβλημα πιστεύω είναι η μπότα και το ταμπούρο...Θα σπάσω το παράλληλο compression bus που περιέχει ταυτόχρονα μπότα και ταμπούρο για περισσότερο flexibility.Toms,hats και λοιπά κύμβαλα απλά θα πρέπει να τα σταθμίσω μόλις φτιάξω τα 2 παραπάνω.Γενικά είμαι λίγο επιφυλακτικός στο τί αλλαγές να κάνω στα τύμπανα τουλάχιστον ως προς το eq,διότι όπως προείπα χρησιμοποιώ έτοιμο patch,και ο ήχος του μ'αρέσει,απλά πρέπει να βρω τί του λείπει από άποψη όγκου σε μπότα και ταμπούρο.
4.Όλη η παραγωγή θέλει κι άλλη ένταση
Αυτό που λες το βρίσκω ενδιαφέρον...
Καταρχάς δεν έχω κάνει mastering ή κάτι τέτοιο,δε το έχω ψάξει πώς γίνεται,διότι δε θεωρώ ότι έχω τελειώσει ακόμα με το κομμάτι από άποψη μίξης επειδή 3 άνθρωποι μου είπαν ότι τους άρεσε.Λίγο αντιπαραγωγικό από τη μια το να λιώνεις πάνω από μια μίξη,αλλά αυτό θα μειώσει το χρόνο έπειτα για επόμενες ηχογραφήσεις θα μου πεις...
Επανέρχομαι στο θέμα του volume.Όταν έκανα render το project (χρησιμοποιώ reaper),στο μίκτη του παραθύρου του rendering παρατήρησα ότι η μέγιστη ένταση έφτανε το -0.8 (γενικά η ένταση έπαιζε από -6 ως -12 ξέρω εγώ όπως παρατηρούσα τις μπάρες).Πώς μπορώ να δώσω περισσότερη ένταση;Αυτό που έχω διαβάσει είναι ότι καλό είναι η μίξη να είναι περίπου στα -10 db.Αν εχώ δώσω παραπάνω από το master της μίξης δε θα αρχίσουν να clippάρουν τα πάντα;Δεν ξέρω αν είναι βασική γνώση η απάντηση,αλλά όντως το έχω απορία...
5.Δοκίμασε,αν έχεις γράψει 2 κιθάρες left-right,(θεωρώ δεδομένο ότι είναι διαφορετικά takes ε?) να γράψεις κι άλλες 2(διαφορετικά πάλι).Παίξε με την θέση τους στη μίξη.Μπορείς να παίξεις και με τον ήχο τους.Συνδύασε διαφορετικούς ενισχυτές,ψάξε,ψάξε,ψάξε...Στο ξαναλέω...αν οι κιθάρες σου αυτή τη στιγμή είναι ας πούμε στο 5/10 μπορείς να τις πας στο 8 και στο 9.Έχεις ένα φοβερό εργαλείο στα χέρια σου(pod hd) με φοβερές δυνατότητες.Έχει κι άλλο!
Φυσικά και είναι διαφορετικά takes.Ακόμα και αν δεν ήταν θα εκμεταλλευόμουν το haas effect.Δε θέλω να μπω στη διαδικασία του quad tracking,και διαφωνώ με το να βάζεις 2 διαφορετικά μοντέλα ενισχυτών.Χρησιμοποιώ ένα ENGL double amp patch.Το περισσότερο ζουμί βρίσκεται στους συνδυασμούς καμπίνων,και πώς να είναι αυτές phase corrected.Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι η μια από τις 2 καμπίνες είναι η πιο μπάσα του pod hd (Είναι τόσο μπάσα που... το καθαρό κανάλι του patch του μπάσου αυτήν χρησιμοποιεί )
απλά είναι υπερβολικά συμμαζεμένη στον ήχο που χρησιμοποίησα.Μπουστάρισα λίγο τα lows ενός παραμετρικού πριν τους ενισχυτές και πήρε ξανά μπρος.
6.Αν δεν έχεις ,δυστυχώς πρέπει να πάρεις monitors.Δεν γίνεται να κάνεις παραγωγή-δουλειά μόνο με ακουστικά.Ταλαιπωρήσε χωρίς λόγο.
Το ξέρω ρε γαμώτο,αλλά νο μάνεϊ νο χάνεϊ
Επίσης!
Το έχω ξαναγράψει και θα το πω και σ' εσένα.Σύγκρινε την παραγωγή σου μέ μία επαγγελματική του είδους(π.χ. Periphery που σ' αρέσουν) και προσπάθησε να την φτάσεις(ξέρω,δεν μπορείς!) αλλά πίστεψέ με,μπορείς να πας πολύ κοντά!.
Αυτό που λες το κάνω γενικά,αλλά μάλλον υποεκτιμώ το πόσο κοντά μπορώ να φτάσω...