Ναι έχεις απόλυτο δίκιο, έτσι είναι, μπορείς πράγματι να "μαζέψεις" λίγο την ένταση από το eq, αλλά μιλώντας για "μεγιστοποίηση" της έντασης αυτό θα ισοδυναμούσε με το ότι έχω ένα peak στα 2 khz και εγώ χαμηλώνω -4 db όλο το master δηλ. όλο το bandwith και χάνω για εκείνο το κλιπάρισμα στην συγκεκριμένη περιοχή και ένταση στο σήμα μου αλλά και δυναμική περιοχή από το daw, ενώ ένας καλός brick wall limiter θα κρατούσε το σήμα εκεί ψηλά χειριζόμενος καλά το clip. Αν τώρα, με την λογική χαμηλώνω ότι κλιπάρει σε όλα τα κανάλια (αντί να διατηρώ "ζωντανά" τα level με ένα κομπρέσσορα ή limiter στο προβληματικό κανάλι, στα Bus ή στο master, που κομπρέσσορας δεν σημαίνει πάντα "δώστου αβέρτα" ), τότε για μερικά κλιπ μέσα σε όλη την μίξη, θα βρεθούμε εως και -12 db πίσω στα rms level του κάθε track και της όλης μίξης, χώρια ότι θα έχουμε αφήσει ανεκμετάλευτη ένα κάρο δυναμική περιοχή. Γιατί νομίζω είναι και πολύ διαφορετικό, να παίρνεις από το κάθε track ξεχωριστά καλό σήμα με pre fader κομπρέσορα και με post fader limiter, και να εκμεταλεύεσαι στο φουλ την δυνμαμική περιοχή από το κάθε ένα κανάλι, παρά να έχεις ψόφια σήματα και στο master να προσπαθείς με έναν τελικό κομπρέσορα με ρύθμιση Threshold -12 db να κερδίσεις όλο το χαμένο έδαφος. Συνήθως στον master compresor εγώ δεν χρειάζεται να κατεβάσω το threshold περισσότερο από -6 db, δουλεύω γύρω στο -4. Αν δω ότι χρειάζεται κάτι τέτοιο, το λαμβάνω ώς "λάθος" και ξαναγυρίζω στην μίξη για καλύτερο leveling. Προσωπικά, εγώ κάπως έτσι σκέφτομαι και δουλεύω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχω σε όλα τα κανάλια κομπρέσσορες, ή ότι δεν χαμηλώνω κάποια volume (το master μου ποτέ, είναι καρφωμένο στο 0 αιώνες...)
Τελευταία επεξεργασία από moderator: