Φόρα λαμα "Δεν αξίζει"

Εύχομαι να μη με παρεξηγήσεις φίλε μου ,απλά και καλοπροαίρετα λέω την άποψή μου.

Συμπαθέστατο τραγούδι ,συμπαθητικα παιγμένο ,αλλά αυτό που δημιουργεί πρόβλημα ,είναι ότι δείχνεται σαν παιδιά των Τρύπες .Το πρόβλημά μου δεν είναι ότι ακούγεστε επηρεασμένοι ,αλλά ότι προσπαθείτε συνειδητά να τους μοιάσεται .Από την εκφορά του λόγου και τη χροιά της φωνής,το παίξιμο των οργάνων ,μέχρι και τη παραγωγή .

Προσωπική άποψη εκφράζω ,χωρίς να είμαι και ειδήμων ,απλά σαν ακροατής μιλάω .

Επειδή το εγχείρημα να μοιάσεις με κάποιον άλλο επιτυχημένο είναι ζόρικο και απιτεί γνώσεις και προσπάθεια ,θα έλεγα πως καλά είναι την ενέργειά  και τις δυνάμεις που έχετε να τις απελευθερώσετε και προς άλλα μονοπάτια πιο προσωπικά και ανεπηρέαστα από επιρροές.

 
Ευχαριστώ  πολύ για τα σχόλια σας.Είναι αλήθεια ότι η φώνη του τραγουδιστή μας παραπέμπει σε Τρύπες ή Διάφανα Κρίνα για άλλους, όμως δε γίνεται κάποια συνειδητή προσπάθεια να μοιάσουμε είτε στους μεν είτε στους δε.Προσωπικά ειδικά τα Διάφανα Κρίνα δε μου αρέσουν ιδιαίτερα. :)Θα με ενδιέφερε πραγματικά και θα ήταν σίγουρα εποικοδομητική και  η αποψη σας σχετικά με την αρτιότητα του κομματιού(σύνθετικά,στιχουργικά,κτλ κτλ), ανεξάρτητα από το τι θυμίζει όσο αυτό είναι δυνατόν.

 
Aν πάρουμε τα πράγματα ξεχωριστά τότε έχουμε τα εξής:

Συμπαθητική μουσική, στίχος λίγο πιο πάνω από συμπαθητικός, κιθαρίστας που βρίσκεται στο όριο να είναι μέσα στο μέτρο, τρόπος ερμηνείας τραγουδιστή για matsuki.

Y.Γ. ωραία 2α φωνητικά όμως. ;)

 
Nestoras είπε:
τρόπος ερμηνείας τραγουδιστή για matsuki.
Εντάξει όχι και Yamatsuki ;D, αλλά κάτι παίζει με τον τρόπο που προφέρει-τραβάει τα φωνήεντα! ;)

 
Εμένα ο τραγουδιστής σας μου θύμισε και άλλους ελληνόφωνους, π.χ. Μωρά στη Φωτιά, ιδίως σε κάποια τελειώματα. Επειδή δεν είναι τόσο μπάσος ούτε απαγγέλλει όλες τις νότες του (πλην από 1-2 σημεία) δεν παραπέμπει 100% σε Αγγελάκα. Νομίζω το συνολικό στήσιμο που έχει το τραγούδι και ένα-δυο συγκεκριμένα στοιχεία και σημεία είναι που παραπέμπουν σε Τρύπες, και όχι τόσο η συνολική ερμηνεία του τραγουδιστή σας.

Αν θέλετε να πάμε επί της ουσίας στο τραγούδι, θα είμαι αυστηρός, γιατί έχω ακούσματα από αυτό το είδος και δεν θέλω να μπω στη λογική "είναι καλοί για ερασιτέχνες". Αντιθέτως σας συγκρίνω άμεσα με ό,τι καλύτερο έχω ακούσει και νομίζω ότι και εσείς οι ίδοι εκεί πρέπει να βάλετε τον πήχυ.

Λοιπόν, μου έλειψαν κάποια πράγματα. Καταρχήν τσαμπουκάς. Το αποτέλεσμα είναι κάπως πλαδαρό. Θέλει πιο πολύ δύναμη και περισσότερες δυναμικές. Το μπάσο είναι αναιμικό (ίσως φταίει και η παραγωγή σας) και πλαδαρεύει το σύνολο. Ο κιθαρίστας όντως έχει μετρικά προβλήματα. Πρέπει να το δουλέψει αυτό.

Επίσης οι στίχοι είναι αρκετά κοινότοποι. Δεν με τράβηξαν να τους παρακολουθήσω, και αυτό είναι οξύμωρο γιατί οι επιρροές σας είναι μπάντες βασισμένες στο στίχο, κάτι το οποίο δεν υποστηρίζετε στην ουσία αλλά κάπως επιδερμικά.

Και τέλος, υποθέτω ότι είστε νέα παιδιά, αλλά δεν ακούω κάτι φρέσκο στην άποψή σας. Δεν είναι το πρόβλημα που έχετε παλιές επιρροές. Είναι το ότι δεν τις ξανασερβίρετε με έναν ανανεωμένο τρόπο αλλά με τον τρόπο που τις ακούγαμε πριν από 25 χρόνια. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι πρόβλημα.

Δεν θα έλεγα ότι δεν έχει τίποτε το θετικό, φαίνεται ότι έχει πέσει δουλίτσα, αλλά στο σύνολο είναι απλώς συμπαθές σε σημεία και γενικά μέτριο. Θέλει περισσότερη τόλμη, πρωτοτυπία και ψάξιμο. Έχετε δουλειά μπροστά σας, κάτι κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να σας φοβίζει. Αν το αγαπάτε, βουρ στον πατσά.

Ερώτηση: ποιος γράφει το στίχο; Ο τραγουδιστής ή άλλο μέλος;

 
Καλημέρα!!Ευχαριστώ και πάλι για τον κόπο σας και τις επισημάνσεις σας για τις αδυναμίες του κομματιού.Είναι αλήθεια οτι η παραγωγή είναι αρκετά φτωχή(εγιναν μόνο δύο ηχογραφήσεις του τραγουδιού)λόγω περιορισμένου χρόνου και χρήματος.Μιας και ήταν η πρώτη  μας απόπειρα , παρασυρθήκαμε στην προσπάθεια μας να ηχογραφήσουμε περισσότερο υλικό αμελώντας την ποιότητα και τις διευρυμένες δυνατότητες που προσφέρει ενα στούντιο.Οντας όντως ερασιτέχνες η εξέλιξη μας προκύπτει μετα κόπων και βασάνων ακόμα και για πράγματα που υποθέτω σε άλλους μουσικους  είναι λυμένα από την εφηβεία ;DΣίγουρα οι απόψεις σας,είναι κίνητρο για μεγαλύτερη προσπάθεια.Ευχαριστώ και πάλι.

 
elmatsuko είπε:
Είναι αλήθεια οτι η παραγωγή είναι αρκετά φτωχή(εγιναν μόνο δύο ηχογραφήσεις του τραγουδιού)λόγω περιορισμένου χρόνου και χρήματος.
Τα "προβληματα" σας δεν ειναι προβληματα παραγωγης.

Οταν κατι το κατεχεις δεν χρειαζεσαι πανω απο 2 takes στο studio.

Αυτο σημαινει οτι εχεις λιωσει στην προβα ετσι ωστε τα παιξιματα σου να

ειναι χρονικα και δυναμικα εν ταξει οταν πας για εγγραφη.

Εχω καλυφθει απο τις απαντησεις των συμφουρμιτων.

Κολλαω αρνητικα στην ερμηνεια. Το επιτηδευμενο βιμπρατο και το ναζιαρικοενρινο

ας το αποφυγει.

Εν δυναμει καλοι αλλα αψητοι.

 
sfaku είπε:
Ερώτηση: ποιος γράφει το στίχο; Ο τραγουδιστής ή άλλο μέλος;
Δεν ρωτάω τυχαία. Ένα τιπ που έχω να πω για το στίχο είναι ότι πρέπει να έχει περισσότερες συλλαβές και πιο κουμπωμένες με τα ριφ για να γκρουβάρει το όλο πράγμα. Ας πούμε τα περισσότερα κομμάτια Τρύπες που έχουν γρήγορο τέμπο, όπως το δικό σας κομμάτι (π.χ. Εδώ, Δεν χωράς πουθενά κ.λπ.)  έχουν στίχο που είναι μετρημένος σε όγδοα, η φωνή κάνει μικρές ουρές-τελειώματα και τραγουδά αρκετές ισόχρονες αξίες. Αυτό γίνεται γιατί αν υπάρχουν μεγάλες νότες συνέχεια στη βασική μελωδία, το κομμάτι αρχίζει να απλώνει, γίνεται πιο νωχελικό και χάνει σε ενέργεια.

Αν η φωνητική γραμμή έχει πιο πολλές συλλαβές και παρακολουθεί σχετικά το μέτρημα του χάιχατ (το οποίο σχεδόν πάντοτε μετράει όγδοα σε τέτοια τραγούδια), δημιουργείται μία αίσθηση ρυθμικότητας και αυξημένης ενέργειας. Το ίδιο θα δείτε και στο "Ταξίδι στο κέντρο της γης από Ξύλινα Σπαθιά" ή στο "Αυτό το τραγούδι δεν είναι για σένα" από Διάφανα Κρίνα. Παντού οι στίχοι κυλούν πιο γρήγορα, πιο ισόχρονα, πιο προσαρμοσμένα πάνω στο ριφ και το rhythm section -και έτσι το κομμάτι ρέει.

Δεν είναι πανάκεια, αλλά είναι ένα καλό κριτήριο που μπορείτε να έχετε υπόψη σας όταν γράφετε το στίχο.

 
Συμπαθητικό κομμάτι κι ωραία φωνή.

Μην βαράτε τόσα πιατίνια (γνωμη μου)

 
Καλημέρα!!Αν κατάλαβα σωστά,εννοείς ότι σε κομμάτια με γρήγορο ρυθμό είναι προτιμότερο ο στίχος να είναι πυκνός και "ξερός",ώστε να πατάει καλύτερα στο ρυθμό και να τον ενισχύει?Α και για να απαντήσω επιτέλους και στην ερώτηση σου,ο τραγουδιστής μας γράφει τους στίχους :)

 
Ναι εννοώ σε γενικές γραμμές αυτό, χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι ο τραγουδιστής πρέπει να μετατραπεί σε έναν τύπο που φτύνει ξύλινες συλλαβές. Υπάρχει μία χρυσή ισορροπία που πρέπει να τη βρείτε. Απλώς όταν όλη η μπάντα παίζει σε τρεχάτο ρυθμό, πρέπει αντίστοιχα να τρέχει και η φωνή (και το μέτρο των στίχων).

Η επιτυχημένη εκδοχή αυτού που λέω είναι σε όλα αυτά κομμάτια που ανέφερα πριν αλλά και σε άπειρα άλλα. Τα περισσότερα γρήγορα ποστ πανκ κομμάτια, ελληνόφωνα ή αγγλόφωνα, έχουν αυτό το χαρακτηριστικό.

Υπάρχουν εξαιρέσεις. Κάποιες φορές η φωνή λέει "κοντούς στίχους". Τότε όμως συμπληρώνουν τα όργανα με μία φράση-απάντηση ώστε να υπάρχει η αίσθηση της ροής και να διατηρείται το ενδιαφέρον του ακροατή. Παράδειγμα η Μάσκα από Τρύπες. Στο κουπλέ υπάρχει ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο με φράση του Αγγελάκα και απάντηση από κιθάρες. Και το κομμάτι κλιμακώνεται στο ρεφρέν με πυκνότερους στίχους. Στο κομμάτι σας αυτό πάτε περίπου να κάνετε αλλά θέλει περισσότερη κλιμάκωση.

Άλλες φορές πάλι υπάρχει μία πολύ γκρουβάτη ριφάρα που τρέχει από κάτω και κρατάει τον ακροατή σε ένταση. Αν έχεις ακούσει ας πούμε το Close your eyes they burn like fire των Dubrovniks, έχει κοντούς στίχους, αλλά η μπάντα από κάτω δέρνει, οπότε το τραγούδι δεν κρεμάει πουθενά. Θεωρώ πάντως ότι οι τόσο κοντοί στίχοι είναι η εξαίρεση.

Αν θέλετε μία συμβουλή, παράλληλα με το δικό σας υλικό (που πολύ καλά κάνετε και το αναζητάτε) να παίζετε στις πρόβες σας αγαπημένα κομμάτια από άλες μπάντες, για εσωτερική-εκπαιδευτική χρήση. Σε αρχική φάση μάλιστα ίσως πρέπει να δώσετε περισσότερο βάρος σε αυτό. Ο στόχος δεν είναι απλώς να βγάλετε πολύ καλά τα κομμάτια αλλά να μάθετε μέσα από αυτά και να βρείτε καλύτερα το ιδίωμα. Θα μπορείτε να συγκεντρωθείτε απερίσπαστα στην τεχνική του είδους σας, ενώ παίζοντας τα δικά σας έχετε δύο καρπούζια στη μασχάλη (και την τεχνική, και τη σύνθεση-ενορχήστρωση). Άσε που πολλές φορές όταν παίζουμε μόνο δικά μας κομμάτια προοδεύουμε πιο αργά, γιατί οι συνθέσεις μας περιέχουν στοιχεία απειρίας, που μας οδηγούν σε λάθος παιξίματα και φαίνεται ότι πάσχουμε από τεχνική, ενώ κάπου πάσχει η σύνθεση ή ο στίχος (δηλαδή η ιδέα). Αν αποκτήσετε καλύτερα την εμπειρία του είδους παίζοντας πολύ χαρακτηριστικά κομμάτια, θα βλέπετε πιο ξεκάθαρα και τις ατέλειες στα δικά σας κομμάτια και θα τις διορθώνετε.

Τέλος στην περίπτωση που ο τραγουδιστής σας δεν παίζει κάποιο όργανο, καιρός να αρχίσετε να του δείχνετε τα βασικά περί μουσικής, ώστε να καταλαβαίνει τι είναι αυτά τα όγδοα κ.λπ. (και φυσικά θα τον βοηθήσει πολύ και στη φωνή).

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top