Φωνές, Καλοί μουσικοί, κακοί μουσικοί και μουσικά πανεπιστήμια

asgartha

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
50
Πόντοι
106
Γειά σας,

Τζίνα , 30, κανόνικα από Αθήνα, αλλά εδώ και 1 μήνα ζω στην Κορνουάλη της Αγγλίας σε ένα μικροσκοπικό μέρος που το λένε Falmouth.

Οπως πολλοί εδώ μέσα, έτσι και εγώ, τσίμπησα το μικρόβιο της μουσικής μικρή και υποτροπίασα από την ασθένεια αυτή μερικά χρόνια πριν.  ;D

Κανονικά είμαι πληκτρού αλλά μερικά χρόνια πριν ανακάλυψα τ η φωνή και αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό. Καθώς δεν είμαι ούτε κλασική ούτε λαική, αλλά στη γκρίζα ενδιάμεση ζώνη του ροκ, μπλούζ, τζάζ στην Αθήνα δεν ήμουν αρκετά τυχερή για να βρώ αυτό που ήθελα σε επίπεδο μαθημάτων.

Αρχισα αυτό το καλοκαίρι την περιπλάνησή μου στην Ολλανδία, προσπαθώντας να χτυπήσω μία θέση σε ένα κονσερβατόριο μια και κάνουν πολύ καλή δουλειά. Οντως κάνουν πολύ καλή δουλειά και οι απαιτήσεις τους σε θεωρία, αρμονία και ακουστική είναι τρελές. Δεν ήμουν αρκετά καλή για αυτούς λοιπόν, και κάπως περίεργα βρέθηκα σε ένα πανεπι΄στήμιο σε αυτό το μικρό μέρος να κάνω ένα BA in music performance.

Bεβιασμένη απόφαση και όχι πολύ καλά ψαγμένη. Μετά από 1,5 βδομάδα μαθημάτων ξέρω ότι το επίπεδο των φοιτητών εδώ είναι πολύ χαμηλό και τα μαθήματα που διδάσκονται είναι περισσότερο κοντά στη φιλοσοφία παρά στη μουσική. Ετσι έχουμε διαλέξεις για τη ''σημασία της ησυχίας'' και συζητήσεις για θέματα που μας καίνε όλους όπως ''όλοι οι μουσικοί πέρνουν ναρκωτικά'' ή '' η κλασική μουσική είναι ελιτίστικη''.

Αμπλελοφιλοσοφίες λοιπόν πολλές αλλά από απλή μουσική, ξέρεις τώρα, θεωρία, αρμονία, ear training, έστω ιστορία της τέχνης και της μουσικής ρε παιδί μου γιόκ.

Ο σκοπός λέει του Dartinghton college of music δεν είναι να κάνει καλούς μουσικούς αλλά σκεπτόμενους μουσικούς. Η υπόθεση δεν είναι να μάθεις, αλλά να ξεμάθεις όλες τις συμβατικές ιδέες που σε κρατάνε πίσω.  Η ουσία σου λέει δεν είναι να μπορείς να αναγνωρίσεις ακουστικά ένα ακόρντο maj 6 /9 αλλά να βρεις νέους τρόπους να το κοιτάξεις και να το χρησιμοποιήσεις whithin the musical context. Αυτό το musical context είναι πια καραμέλα εδώ.

Στις συμβατικές ιδέες προφανώς συγκαταλέγουν και την θεωρία -αρμονία. 

Σας ρωτώ αγαπημένους μου συνέλληνες και μουσικούς λοιπόν, και ζητώ τη γνώμη σας.

Τι είναι προτιμότερο να είσαι ο πιο μάγκας μουσικός ανάμεσα σε ένα τσουρμο κακούς μουσικούς, που την αμάθειά και την ανικανότητά τους την μετατρέπουν σε φιλοσοφία και καλά άποψη?

Οκ, τώρα νιώθω μονόφθαλμη στους τυφλούς.

Η είναι καλύτερα να είσαι ο χειρότερος μουσικός ανάμεσα στους καλούς? Γιατί εάν καταφέρεις να ξεπεράσεις το κόμπλεξ του ότι είσαι ο χειρότερος, μπορείς να επωφεληθείς και να μάθεις.

Σκέφτομαι πολύ έντονα πως θα γίνει να πάρω μία μετεγραφή σε ένα πανεπιστήμιο που θα διδάσκει μουσική αντί για φιλοσοφία.

Σκέφτομαι να γυρίσω πίσω Ελλάδα, γιατί ξέρω μερικούς ανθρώπους που σίγουρα θα μου κάνουν καλά μαθήματα αρμονίας και ET και θα μπορώ να ακούω τα πάντα.

Φωνή όμως? οεο?  Εδώ η ανοργανωσιά τους είναι απίστευτη. Δεν έχω συναντήσει ακόμη την personal vocal tutor μου αλλά και με τισ 10 ώρες μόνο διδασκαλίας ή 20 μισάωρα το χρόνο που δικαιούμαι πόσο μπροστά μπορώ να πάω?

Το μόνο που με κρατάει είναι το ότι η τύπισσα δουλεύει με την Meredith Monk σε φωνητικό σύνολο , άρα δεν μπορεί να ναι για τα μπάζα..... 

Από την άλλη σκέφτομαι να γυρίσω ελλάδα, να χρεωθώ την αποτυχία, -ξέρεις πως είναι τώρα στην Ελλάδα- και να διαβάσω στα 30 για τις πανελλήνιες και να πάω Ιόνιο πανεπιστήμιο που φαίνεται να γίνεται δουλειά . (Ρακόπουλος -Κοντραφούρης αλλά και πάλι στη φωνή δεν ξέρω τι κάνουν αυτοί  εκεί κάτω)

Ουφ ξέρω γράφω μπερδεμένα και πολλά, συγχωρέστε με.

Πάω να παίξω λίγο πιανάκι να ξελαμπηκάρω.

Α, κάτι τελευταίο, από όταν πάτησα το πόδι μου εδώ, στη μουσική μου βγαίνει μόνο Ελλάδα. Αρχίζω να χτυπάω 9αρια και 7αρια και οι δρόμοι που μου βγαίνει να τραγουδίσω είναι καθαρά ελληνικοί. Προφανώς η Ελληνική μουσική δεν ήταν το κέντρο του ενδιαφέροντός μου, όταν ήμουν πίσω στο σπίτι μου. Περίεργο το πως επιδρά η μουσική μνήμη όταν είσαι έξω σαν ομφάλιος λώρος με το μέρος σου. Οποιος έχει παρόμοια εμπειρία message me.

Ευχαριστώ για την ανάγνωση.

 
Βασικα δεν εχω καταλαβει τι ακριβως θελεις να κανεις...

Θες να τραγουδας επαγγελματικα ροκ, μπλούζ, τζάζ ?

Αν αυτο θελεις ετσι κι αλλοιως εκει που εισαι πρεπει να μεινεις μια και τα παραπανω ειδη ,αν βεβαια το βλεπεις ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ το θεμα,απλα δεν υπαρχουν στην Ελλαδα.

Τωρα αν σπουδαζονται αυτα το ειδη δεν ξερω,κανεις απο τους τραγουδιστες που μου αρεσουν παντως δεν εχει παει σε...κονσερβατοριο για να μαθει να τραγουδαει...ροκ & μπλουζ.....(τωρα για τζαζ δεν ξερω μια και δεν.... πολυαντεχω ;D το τζαζ τραγουδι)

Παντως γενικα γυρω απο το θεμα "σπουδες" πιστευω οτι ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ και να σπουδαζει καποιος ωφελειται μονο αν το επιπεδο της σχολης του ειναι ΠΟΛΥ υψηλο,αλλοιως ειναι χαμενος κοπος....

Προσωπικη εμπειρια εχω μονο γυρω απο σπουδες στα οικονομικα οπου πηγαινοντας σε ενα εξαιρετικα υψηλου επιπεδου πανεπιστημιο στις ΗΠΑ εμαθα μεσα σε ενα...6μηνο οτι..δεν...εμαθα ;D  4 χρονια στο,αθλιο,ελληνικο... πανεπιστημιο.... εμ ηθελα να πω...κομματοσκυλαδικο... :P

Και εγω την ελληνικη μουσικη στις ΗΠΑ την εμαθα και την αγαπησα μια και επαιζα ελληνικη μουσικη για τα προς το...ζειν και τα προς το..σπουδασειν....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
asgartha είπε:
Τι είναι προτιμότερο να είσαι ο πιο μάγκας μουσικός ανάμεσα σε ένα τσουρμο κακούς μουσικούς, που την αμάθειά και την ανικανότητά τους την μετατρέπουν σε φιλοσοφία και καλά άποψη?

Η είναι καλύτερα να είσαι ο χειρότερος μουσικός ανάμεσα στους καλούς? Γιατί εάν καταφέρεις να ξεπεράσεις το κόμπλεξ του ότι είσαι ο χειρότερος, μπορείς να επωφεληθείς και να μάθεις.
Εγω θα διάλεγα το δεύτερο (εφ όσον οι άλλοι βέβαια με ανέχονταν)

 
Χαιρετισμούς στο πανέμορφο "Penny έλα γρήγορα".  ;)  ;D

Βρε συ Τζίνα, syllabus δεν είχε πριν πας;

Το έχεις συζητήσει με τον tutor σου;

Κοίτα εναλλακτικές και κάνε transfer asap.

Εμείς τι να σου πούμε αφού τις αποφάσεις σου τις έχεις πάρει;

Όσο για τις ακουστικές ρίζες μην ανησυχείς.

Εκεί θα είναι συνέχεια πλέον.

Απλώς με τον καιρό δεν θα είναι τόσο προφανείς.

 
asgartha είπε:
Σκέφτομαι να γυρίσω πίσω Ελλάδα
σίγουρα στη Βρετανία υπαρχουν πολύ καλύτερα "μουσικά πανεπιστήμια" από αυτό στο οποίο τώρα πηγαίνεις,  κρίμα θα ήταν να αυτο-θαφτείς στη μπουζουκοκώσταινα... ψάξτο λίγο περισσότερο...

 
Φυσικά και θα βρεις στην Αγγλία κατά πολύ καλύτερα μουσικά πανεπιστήμια από ό,τι στην "Μπουζουκοκώσταινα", όπως είπαν και οι προλαλήσαντες.

Έχεις διαλέξει έναν επαγγελματικό δρόμο, που στην Αγγλία (και γενικά σε χώρες της "πολιτισμένης Εσπερίας" που θα έλεγε και ο superπαππούς), θα βρεις μια κάποια άκρη για να σου παρέχει αφενός μεν επαγγελματική ικανοποίηση και αξιοπρεπές επίοεδο ζωής, αν το κυνηγήσεις αρκετά.

Η άποψή μου είναι ότι ένας μουσικός επιβάλλεται να επεκτείνει τις γνώσεις του επάνω στην επιστήμη της μουσικής όσο μπορεί περισσότερο, προκειμένου να έχει στην διάθεσή του περισσότερα εκφραστικά "μέσα". Άρα, άσε τους τυφλούς στην τύφλα τους, και προσπάθησε να "ανάψεις κανένα κεράκι" (που λέει μια κινεζική παροιμία), να δεις και λίγο φως...

 
Superfunk είπε:
σιγα τις παπαριες...ολα ΙΔΙΑ ειναι....
Δεν ξέρω για το Βερολίνο  ;D αλλά και τα πολύ όμορφα χωριουδάκια της Βρεττανίας (όχι μόνο Αγγλίας) μοιάζουνε εξωφρενικά μεταξύ τους.

Ας μείνουμε όμως (for a change) στο ζήτημα της κοπέλλας.

Ο Νικόλας που θα μπορούσε να βοηθήσει, που κρύβεται;

Μη μου πείτε ότι .................... δουλεύει  :-X :o

 
1.Πρώτα από όλα , Τζίνα καλωσόρισες.

2.Σίγουρα τα πράγματα είναι καλύτερα εκεί που είσαι από ότι στο Ιοnio.

3.Η αλήθεια είναι αν θές να μάθεις μαθαίνεις όπου και να σαι.

3.Οι περισσότεροι που αναζητούν κάτι ποιο προχωρημένο , ξεκοκαλίζουν απο γνώσεις ένα βιρτουόζο και μετά τους στέλνει ο ίδιος στο εξωτερικό σε πολύ ψηλά standards.

4.Ξεκαθάρισε στον ίδιο σου τον εαυτό πιο είναι το επίπεδο σου και κινήσου ανάλογα.

5.Αν θές απλός να μάθεις τα βασικά ,εκεί που είσε  θα τα μάθεις γρηγορότερα γιατί σίγουρα υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός εκεί από ότι εδώ .

:)  

 
Θα προσπαθήσω να βοηθήσω κι εγώ.

Απ’ ό,τι διαβάζω το πρόβλημά σου είναι το χαμηλό επίπεδο των σπουδών σου. Σε αυτό μπορούν να σε βοηθήσουν μόνον άνθρωποι με εμπειρία στην πανεπιστημιακή κοινότητα της μουσικής. Είναι τελείως άστοχο να σου πω εγώ που έχω κάνει διαφορετικές σπουδές απ’ τις δικές σου ποιο πανεπιστήμιο(και πολύ περισσότερο ποια ..χώρα, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) παρέχει όντως υψηλό επίπεδο σπουδών. Προτίμησε να μιλήσεις με καθηγητές, φοιτητές κτλ. μου εμπιστεύεσαι και εκτιμάς. Σίγουρα θα έχεις έρθει σε επαφή με βιβλιογραφία και ανθρώπους που κινούνται στο αντικείμενό σου. Αν δεν το έχεις κάνει, θα σε συμβούλευα να το κάνεις άμεσα. Μόνον έτσι θα έχεις μια ακριβή εικόνα των πραγμάτων.

Πέραν αυτών των βασικών παρατηρήσεων, η γενική μου γνώμη είναι ότι το υψηλό επίπεδο σπουδών δεν παρέχεται απαραίτητα(και, σίγουρα, όχι μόνον) από την λίστα των τοπ 10 πανεπιστημίων του κόσμου. Ασφαλώς η φοίτηση σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο σου δίνει καλύτερες προϋποθέσεις όσον αφορά την είσοδό σου στην αγορά εργασίας αλλά μέχρι εκεί. Δεν απαξιώνω τα φημισμένα πανεπιστήμια αλλά λέω πως, σύμφωνα με την δική μου εμπειρία(σε άλλα αντικείμενα, άσχετα απ’ το δικό σου), το βασικό ποιοτικό τους προβάδισμα αφορά, πλέον, την υλικοτεχνική υποδομή και όχι πολλά περισσότερα πράγματα. Ο λόγος είναι ότι όλο και περισσότερα πανεπιστήμια, στην σημερινή εποχή, λειτουργούν περισσότερο με τους νόμους της αγοράς και λιγότερο με τους κανόνες της πανεπιστημιακής δεοντολογίας. Μεγάλη κουβέντα, δεν θέλω να την αρχίσω, απλώς προσπαθώ να τεκμηριώσω πρόχειρα τον συλλογισμό μου.

Καλό κουράγιο.  :) 

 
Τζίνα, όχι πίσω (τουλάχιστον ακόμα) για πολλούς λόγους.

Ακόμα δεν γεύτηκες καλά το μπρός.

Επαναλαμβάνω, δες διεξοδικά τις εναλλακτικές οι οποίες εκεί είναι πολύ περισσότερες από ότι εδώ. Και μπορεί και φθηνότερες καθότι έχω την εντύπωση ότι η Κορνουάλη είναι λίγο τσιμπημένη από χρήματα.

Στο φινάλε βρε παιδί μου και να γυρίσεις να πεις πήγα είδα το πάλεψα έκανα λάθος και γύρισα.

Οχι αμαχητί.Με ένα πρόχειρο ψάξιμο είδα αρκετές εναλλακτικές.

Δεν προτείνω καμμία (ούτε απορρίπτω) καθότι δεν τις γνωρίζω.

Από την άλλη και μόνο η συναναστροφή με την Αγγλική μουσική σκηνή (οιουδήποτε ιδιώματος) είναι από μόνο του ένα μεγάλο σχολείο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η δουλειά δεν έχει ώρα... :(

Βρε Τζίνα μου.

Εσύ δεν ήσουν πριν από 1 χρόνο περίπου που κοίταζες να ανοίξεις προβάδικο και για επιδότηση; Τι έγινε αυτό τελικά;

Καταρχήν κράτα το παρακάτω:

Είσαι ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ καιρό εκεί πάνω. Μπορεί να έχεις τώρα μια εντύπωση, αλλά είναι μια εντύπωση μόνο. Κάτσε λίγο ακόμη, τουλάχιστον τελείωσε το 1ο χρόνο και μετά δες. Στο κάτω κάτω, αν πραγματικά θες πανελλήνιες, μπορείς να διαβάζεις και πάνω, δε σε εμποδίζει κανείς...

Επίσης, αν περίμενες να βρεις στο πανεπιστήμιο ότι ζητούσες, ορίστε που τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Είτε Αγγλία, είτε Αμερική, είτε Ελλάδα, ότι κάνεις μόνη σου θα το κάνεις τελικά. Τουλάχιστον στην Αγγλία έχουν τις βάσεις (στούντιο, κλπ... φαντάζομαι και στο δικό σου).

'Εχεις ένα panic attack αυτή τη στιγμή. Κούλαρε, ηρέμησε και δες τι θα κάνεις.

Επίσης, έχεις δει αν το πανεπιστήμιο που κάνεις είναι δεκτό απ'το ΔΟΑΤΑΠ; Οι σπουδές που κάνεις είναι 4οετής; Γιατί αν όχι σε ένα απ'τα δύο, ΔΕ θα αγνωριστεί το πτυχίο σου στην ελλάδα. (Τώρα το γιατί να αναγνωριστεί, τρέχα γύρευε, αλλά τουλάχιστον έτσι έιναι τα πράγμτα αυτή τη στιγμή).

Ότι και να καταλήξεις ΨΑΞΕ ΤΟ! ΚΑΛΑ! ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ! ΜΗ ΒΙΑΣΤΕΙΣ!

 
Καταρχην εχουν ηδη ειπωθει πολαλ σωστα πραγματα και δε θα τα επαναλαβω...θα τονισω απλως δυο σημεια:

Για αρχη, εισαι πολυ λιγο χρονο πανω για να εχεις ασφαλη εικονα της καταστασης που επικρατει. 1μιση βδομαδα δεν ειναι τιποτα, ειδικα αν σκεφτεις οτι σε ολα τα πανεπιστημια η πρωτη βδομαδα ειναι τελειως εισαγωγικη και δε γινονται κανονικα lectures. Περιμενε λιγο προτου παρεις αποφασεις, ωστε να εισαι πιο σιγουρη για την ορθοτητα τους.

Δευτερων, κοιταξε λιγο το syllabus/προγραμμα σπουδων που εχει το τμημα σου, αν δε το εχεις κανει ηδη. Μπορει να δεις οτι τα πιο τεχνικα θεματα και μαθηματα γινονται σε μετεπειτα εξαμηνα (που δεν ειναι και παραλογο πραγμα). Αν οντως το course δεν εχει τον προσανατολισμο που θελεις, μηπως μπορεις να κοιταξει για μεταγραφη σε καποιο αλλο, πιο κοντα στα ενδιαφεροντα σου, πιθανον σε αλλο πανεπιστημιο?

 
Δεν έχω εμπειρία μουσικής παιδείας ,είμαι αυτοδίδακτος και μάλλον κακός σαν οργανοπαίχτης λόγω τεμπελιάς . Επίσης είμαι απόφοιτος ελληνικού πανεπιστημίου το οποίο δε μου χρησίμευσε ποτέ επαγγελματικά, αν και θα μπορούσα να δουλέψω στο αντικείμενο ακόμα και σήμερα 20κάτι χρόνια μετά .

Προσωπικά πιστεύω ότι είναι μάλλον αργά για κάποιον στην ηλικία σου να κάνει πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδές στη μουσική ,εκτός αν αυτό αποτελεί ακαδημαικό βίτσιο .Τότε ναι αξίζει το κόπο και έχεις να κερδίσεις πολλά ,ακόμα κι απ το μάθημα της ησυχίας -πως το είπες δε θυμάμαι.

Στην ηλικία που είμαι τώρα πιστεύω ότι όλα τα διδάγματα της ζωής είναι πολύτιμοι σύμβουλοι για τη συνέχεια,ακόμα και τα πιο πεζά. Το θέμα όμως είναι αν εσύ έχεις χρόνο και που αποβλέπει η κίνησή σου αυτή . Αν σκοπός είναι η ακδημαική μόρφωση και το κέφι σου, προχώρα με την ησυχία σου και χαλαρά.

Αν αποφάσισες στα 30σου να σπουδάσεις για να ασχοληθείς επαγγελματικά με τη μουσική οι περισσότερες πιθανότητες είναι να μη κάνεις απολύτως τπτ .

Κάτι ακόμα ,πολλές φορές υπάρχουν διδαχές που μας φαίνονται απλά άχρηστες .Τελικά τπτ δεν είναι άχρηστο , δυστυχώς όμως ο χρόνος είναι αυτός που μας πιέζει και μας άνει να προσπαθούμε να τον κερδίσουμε μαθαίνωντας πάντα αυτά που νομίζουμε ότι θα είναι τα πιο χρήσιμα ή τα πιο συμπαθή .

 
Nikolas είπε:
Η δουλειά δεν έχει ώρα... :(

Βρε Τζίνα μου.

Εσύ δεν ήσουν πριν από 1 χρόνο περίπου που κοίταζες να ανοίξεις προβάδικο και για επιδότηση; Τι έγινε αυτό τελικά;

Ω  ναι, αυτή είμαι. Εγινε ότι κατ αρχήν έκαναν έναν αιώνα να βγάλουν τα αποτελέσματα από το πρόγραμμα του Εομμέχ, και έγινε ότι εάν δεν κάνω λάθος δεν κρίθηκε θετικά η πρότασή μου.

Προφανώς θεωρήσανε άλλες προτάσεις περισσότερο βιώσιμες από ένα στούντιο, που εδώ που τα λέμε μπορεί να μην έχουν και πολύ άδικο.

Επίσης έγινε ότι αμφιταλλαντευόμουν ανάμεσα στο μουσικός / τεχνικός.... και το μουσικός μου φάνηκε πιο εντυπωσιακή λέξη τελικά. Ξέρω γω?

Πέρσυ ήμουν στο τμήμα τζάζ του Ωδείου Αθηνών. Και το γούσταρα πάααααρα πολύ. Ηταν η πρώτη χρονιά που λειτουργούσε και επικρατούσε ο γνωστός πανικός όλων των νεοσύστατων τμημάτων. Αλλά ξέρεις ανάμεσα στους ''είδα φως και μπήκα'' (που δυστυχώς συνήθως είναι οι τραγουδιστές) υπήρχε τρομερά καλό υλικό. Είχαμε κάτι πιάνα και κάτι τρομπόνια που τα σπάγανε.

Είχαμε κάτι τέλεια μαθήματα αρμονικής ανάλυσης με τον Τάκη Φαραζή, που μας ανέλυε τον τρόπο σκέψης και γραφής των γνωστών συνθετών της Τζάζ, είχαμε ear training με τον Βασιλη Ρακόπουλο  και είχαμε αρχίσει να ακούμε με καλά ποσοστά επιτυχίας,  και είχαμε και τα ιδιαίτερά μας, στο όργανό του ο καθένας.

Και θα ήταν όλα παραμυθένια καλά, εάν ο Γαρουφαλής δεν επέλεγε εκτός από το να μην πληρώνει τους καθηγητές στο Ωδείο, να κλείσει και το τμήμα της Τζάζ.

Τελικά μεσα από αυτή την εμπειρία κατάλαβα πως αυτό είναι κάτι που θέλω να το κάνω full time και όχι 3 ώρες τη βδομάδα και έτσι κάπως άρχισε το ψάξιμο με το εξωτερικό.

Είμαι όντως σε κρίση πανικού γιατί πρέπει να αποφασίσω αρκετά συντομα ώστε να μην έχω την υποχρέωση να πληρώσω τα 4.000 δίδακτρα για ένα course που με κάνει να εκνευρίζομαι ή να γελάω, αλλά που δεν με κάνει να λέω ‘’hell yeah, αυτό είναι που ήθελα’’.

Ξέρεις είναι μια θεωρία και αυτή, το ότι μπορώ να διαβάσω και εδώ ότι θέλω, το ότι μπορώ να κατεβάσω κάλλιστα στο pc μου το ear master school και να λιώνω 3 ώρες την ημέρα ακούγοντας 4φωνα ακόρντα και μετά από ένα χρόνο, έ  όσο να ναι, κάτι θα ακούω.

Και σίγουρα, έχει πολλά practice rooms και μία τεράστια βιβλιοθήκη για έρευνα και μελέτη. Αλλά τελικά είναι θέμα ηθικό. Αξίζουν αυτοί οι άνθρωποι  και το πρόγραμμά τους 4 χιλιάρικα? Και το διπλάσιο από αυτό σε έξοδα διαμονής? Αξίζει να τους πληρώνω έτσι ώστε να αυτομορφωθώ στην ουσία?

Οσο για τους αγαπημένους μου μουσικούς που όντως πολλοί από αυτούς δεν πήγαν σε κονσερβατόρια, ναί ξέρω γω, μεγάλωσα με Guns and roses, metallica kai led zep, και δεν νομίζω πως πήγανε. Αλλά ο Herbie Hancock και oi Dream Theater από την άλλη πήγανε μάλλον.  Δεν ξέρω  εάν οι σπουδές σε κάνουν καλύτερο τον μουσικό, πάντως σου λύνουν το θέμα της εμμονής γύρω από την κατανόηση της μουσικής γλώσσας.  Και λέω εγώ, εάν καταλαβαίνεις πως λειτουργεί μια γλώσσα παίζει να την μιλήσεις και καλύτερα.

Η κορνουάλλη είναι τόσο ακριβή όσο το Λονδίνο, και  παραμένει ένα χωριό. Δεν έχει τις παροχές του Λονδίνου. Ξέρεις, θέατρα, σκηνές ή ακόμη ακόμη μετρό που σου λύνει τα χέρια και τα πόδια. Επίσης έχει και χειρότερο πολύυυυ  καιρό από  το Λονδίνο παρ ότι διαφημίζεται ως μεσογειακού κλίματος περιοχή. Το Golf stream φέρνει ζέστη και καλά. Μπούρδες.

Πάνω από όλα, έχει πολύ κακό πρόγραμμα. Οσο για το sylabus, χμ....το παράδοξο με την Αγγλία είναι πως πολύ απλά δεν σου το δίνουν.  Το ζητούσα βεβαίως για να δω και με τον ΔΟΑΤΑΠ τι θα παίξει, αλλά σου το δίνουν λέει αφού εγγραφείς.

Οσο για το νωρίς της υπόθεσης..... Χμ, η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί λέω. Ξεκινήσαμε ετοιμάζοντας μία παράσταση devised improvisation, μέσα σε 8 ώρες πρόβων,  όπου είχαμε την ευκαιρία όλοι να δούμε το επίπεδο των υπόλοιπων 79 συμμαθητών μας.   Πιστέψτε με ήταν απογοητευτικό. Ολο αυτό το θέμα με τις devised παραστάσεις, έχει παραστασιακό ενδιαφέρον, αλλά όχι και τόσο μεγάλο μουσικό ενδιαφέρον και κανένα τεχνικό ενδιαφέρον.  

Παίζει λοιπόν ένα παιδί εδώ, erasmus στο 2ο έτος που έρχεται από μία Jazz σχολή στη Φινλανδία. Ξέρεις τώρα επίπεδο εκπαίδευσης που υπάρχει στη Φινλανδία. Εγώ μόνο τα requirements είχα διαβάσει για τις εισαγωγικές εξετάσεις στη Sibelius Academy –Jazz Department και είχα μείνει. Τον ρώτησα λοιπόν πως βλέπει το επίπεδο των 2ετών.  Μου είπε πως οι erasmus από εδώ που πάνε Φινλανδία, έχουν τη φήμη πολύ κακών μουσικών και τώρα καταλαβαίνει το γιατί.

Για τους καθηγητές μου είπε χαρακτηριστικά ‘’έχω την εντύπωση πως οι μαθητές που διδάσκω εγώ πίσω στη Φινλανδία ξέρουν περισσότερα από τους ανθρώπους που διδάσκουν εμένα εδώ’’ . Καθ’ υπερβολήν βέβαια, αλλά δίνει ένα στίγμα.  Drummer ο τύπος... Τον έβαλα βέβαια να μετρήσει ένα ζειμπέκικο και μου είπε ότι το ακούει ως 4-4-2 μεικτό μέτρο.  Τι να πεις.

Τελος πάντων, μίλησα πολύ (πάλι) αλλά τι να γίνει.  Μου λείπει και η γλώσσα μου μάλλον.

Ξέρεις, σίγουρα η Ελλάδα δεν είναι η χώρα που χωράει τα πάντα μουσικά, αλλά και το έξω είναι υπερτιμημένο . Οι μεγαλουπόλεις είναι σίγουρα ΟΚ, αλλά όταν μίλάμε για επαρχία...χμ... η Ελλάδα είναι μπουζουκοκώσταινα και εδώ  είναι folk-βιολο-κώσταινα.

Και ξέρω τα irish βιολιά και φλάουτα φαίνονται αρκετά εντυπωσιακά όταν είσαι στην ελλάδα, αλλά όταν τα ακούς σε κάθε pub εδώ, κάθε μέρα,  καταναλώνοντας ξαναζεσταμένα fish and chips, πιστέψτε με  χάνουν την αίγλη τους.

Cheers

 
To προγραμμα σπουδων θα μπορεις λογικα να το δεις στο τμημα του university website που αφορα τους current students.

To λεω γιατι θα με παραξενευε να μην εχει τα μαθηματα που ψαχνεις σε μετεπειτα ετη...

ΕDIT: Μιλαμε για το Falmouth University, Music : Perfomance BA? Γιατι εχει προγραμμα σπουδων στη σελιδα της σχολης...

 
odis13 είπε:
ΕDIT: Μιλαμε για το Falmouth University, Music : Perfomance BA? Γιατι εχει προγραμμα σπουδων στη σελιδα της σχολης...
Εχει ένα σκαρίφημα του προγράμματος σπουδών στη σελίδα που είναι αρκετά ασαφές και αρκετά all inclusive και σχεδόν παραπλανητικό. Σήμερα το πρωί έλαβα με μέιλ αφού το ζήτησα το course guidebook που είναι 175 σελίδες αοριστολογίας.

Οταν για παράδειγμα σου λέει ways of listening, εγώ φαντάζομαι κλασικές μεθόδους εκπαίδευσης της ακοής και όχι αυτές τις πρωτοπορίες που εφαρμόζουν εδώ.

Εστειλα ένα μειλ στον director τον οποίον τελευταίως έχω πρήξει πολύ, και μου επιβεβαίωσε αυτό που φοβόμουν. Θεωρία, αρμονία, ανάλυση Ear tarining, solfege κλπ, είναι λέει θέματα που δεν εξετάζονται στο music performance course. Ωστόσο υπάρχει ένα μάθημα ένα εξάμηνο στο σκέτο music course που τα εξετάζει αυτά. Τώρα τι μπορείς να μάθεις σε ένα εξάμηνο από όλο αυτό το ατελείωτο πεδίο, είναι απορίας άξιον για εμένα. Μάλλον είναι superman εδώ και διαβάζουν με ταχύτητα 500σελίδες/λεπτό

 
Απο οτι φαινεται η συγκεκριμενη σχολη δεν ειναι κλασσικο music school που θες εσυ :-\

Απο τις αλλες music schools που υπαρχουν στο πανεπιστημιο, ακολουθουν το ιδιο τροπαρι και αυτες? Αν ναι, ισως αξιζει να δεις το θεμα της μεταγραφης που εθιξα παραπανω...

 
Και τώρα η ισοπέδωση  ;D  ;D  ;D

Γιατί μπερδεύεσαι ρε κοπελιά; Απλά είναι τα πράγματα! (My moto  ;D ) Έχεις φωνάρα; Άμα έχεις φωνάρα, βρες και μια γκρουπάρα και όταν θα γίνεις διάσημη προσλαμβάνεις τον καθηγητή του Παβαρότι  ;D  ;D  ;D

Αν δεν έχεις φωνάρα, τότε δεν αρκεί ούτε διδακτορικό στη δωδεκάφθογγη και δίπλωμα στο εκκλησιαστικό  ;D

Μιλάμε για ροκ και τέτοια, έτσι;   ;)  ;D  ;D

 
asgartha είπε:
Α, κάτι τελευταίο, από όταν πάτησα το πόδι μου εδώ, στη μουσική μου βγαίνει μόνο Ελλάδα. Αρχίζω να χτυπάω 9αρια και 7αρια και οι δρόμοι που μου βγαίνει να τραγουδίσω είναι καθαρά ελληνικοί. Προφανώς η Ελληνική μουσική δεν ήταν το κέντρο του ενδιαφέροντός μου, όταν ήμουν πίσω στο σπίτι μου. Περίεργο το πως επιδρά η μουσική μνήμη όταν είσαι έξω σαν ομφάλιος λώρος με το μέρος σου. Οποιος έχει παρόμοια εμπειρία message me.
Παρών. Και είναι κάτι που δεν με άφησε ποτέ. Blues ξεκινάω, στην Μεσόγειο καταλήγω. Έχει νομίζω να κάνει και με την αντίληψη που έχουμε εδώ στα περί "ξένης" και "δικής μας" μουσικής.
Για τα υπόλοιπα, τι να σου πω... Ο καιρός θα χειροτερέψει, αλλά όταν φτιάξει θα γίνει υπέροχος. Αν και που και που θα χαλάει πάλι... Η αλήθεια είναι πως όσο υπέροχη και αν είναι η Κορνουάλη, δεν έχει αυτό το vibe που ίσως σου λείπει.

Αυτό το είδες?

http://www.bimm.co.uk/

Το Brighton είναι η πιο ωραία πόλη του νησιού. (και το Λονδίνο είναι δίπλα)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top