@ JohnGam Γιάννη είναι δικιά μου η ευχαρίστηση αν σου φάνηκα χρήσιμος...
@ Greg Duke (Γρηγόρης να υποθέσω?), κατ αρχήν ο πληθυντικός σου με σκότωσε... 8)
εδώ είμαστε (ή τουλάχιστον θα έπρεπε) όλοι, πριν από όλα μια "παρέα" και σίγουρα δεν χρειάζεται να μου θυμίζεις την ηλικία μου... ;D
να ξεκαθαρίσω μια ακόμα φορά, ότι σκοπός μου δεν είναι να φέρω κανέναν σε δύσκολη θέση, απλά μερικές φορές είμαι "υποχρεωμένος" να διευκρινίζω κάποιες έννοιες (ή τουλάχιστον να το
προσπαθώ) για να μην βγαίνουν λάθος συμπεράσματα (πάντα όμως να σαι σίγουρος με την καλύτερη πρόθεση)...
το
exciter ως "effect"
* (είτε αναλογικό είτε ψηφιακό), προσπαθεί να "
εμπλουτίσει" ένα
σήμα, χρησιμοποιώντας διάφορες "
τεχνικές" (πρόσθεση αρμονικών σε κάποιες θεμελιώδεις συχνότητες, "πειράζοντας" την φάση κ.α.) με απώτερο σκοπό να το καταστήσει πιο "ελκυστικό" (κάποιες φορές και πέρα από την "φύση" του γι αυτό θέλει και προσοχή στην χρήση για την αποφυγή υπερβολών) ως τελικό άκουσμα στα αυτιά του ακροατή...
βασικά εφαρμόζεται σε κάποιο-α στάδιο-α της παραγωγής, σε σόλο όργανο ή ομάδα οργάνων, φωνή-ές ή και στο γενικό σύνολο στο master...
όταν όμως μιλάμε για
ακουστικά (ή και ηχεία),
αν δεν υπάρχει πριν το τελικό στάδιο ενίσχυσης κάποιο
dsp "επί τούτου", για διαπιστωμένους συχνοτικούς τονισμούς απλά μιλάμε για την "φυσική" συχνοτική τους
συμπεριφορά όπως αυτή έχει οριστεί από την
σχεδιαστική προσέγγιση - υλοποίηση του κατασκευαστή τους...
φυσικά και κάποια είναι "καλύτερα"... αυτά που θα σου αρέσουν περισσότερο (ασχέτως συχνοτικής συμπεριφοράς)
για να ακούς την αγαπημένη σου μουσική με τον τρόπο που
σε ευχαριστεί από την μία και αυτά που θα σου "επιστρέφουν" ένα κατ ελάχιστον "παραποιημένο" είδωλο των επιλογών σου όταν δουλεύεις από την άλλη...
και δυστυχώς (κατά κανόνα πάντα), αυτές είναι 2
ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικές "καταστάσεις" (ως προς την κάλυψη αναγκών), που πολύ λίγα ακουστικά (ή και ηχεία σε προέκταση) τις "συγκεράζουν" ικανοποιητικά σε ένα "σώμα"...
φευ... κόστος, σχεδιαστικό ταλέντο, εμπορικός σχεδιασμός, ανταγωνισμός αλλά στην τελική και καταναλωτική παιδεία, δεν συνδυάζονται πάντα αγαστά ως προς το απριόρι "καλύτερο"...
αν ήταν έτσι απλά τα πράγματα, το cd π.χ. θα είχε αντικατασταθεί μεσοπρόθεσμα από το sacd ή στα (ει)δικά μας, πάρα πολλά φθηνά active ηχεία δεν θα "τολμούσαν" καν να αυτοπροσδιορίζονται ως "monitor"... :
ελπίζω να είμαι κατανοητός γιατί δεν νομίζω ότι μπορώ να τα πω πιο απλά...
* πιο σωστά ως "process" που κατά κανόνα επεμβαίνει "εξ αρχής" στο dry σήμα και δεν "επιστρέφει" ως wet ποσοστό στο αρχικό...