Ενισχυτής keyboard με stereo έξοδο DI για live. Τι λέτε;

Κώστας Εγγλέζος

Νέο μέλος
Μηνύματα
46
Πόντοι
8
Γνωστό το πρόβλημα με τις σκηνές, τους ηχολήπτες και τον ήχο... να μην το αναλύσουμε εδώ... ακούω, δεν ακούω, τι ακούω, πώς ακούω και τελικά πώς ακούγομαι και αν(!) ακούγομαι...

Η λύση ενός ενισχυτή με stereo έξοδο στο live πως σας φαίνεται;

Το σκεπτικό μου είναι να μπορώ να χειριστώ μόνος μου τον ήχο μου και να ξέρω και τι του δίνω έξω (του ηχολήπτη).

Παράδειγμα αυτός εδω:

http://www.behringer.com/EN/Products/K1800FX.aspx

Με τέσσερις stereo εισόδους (για όλο το set), FX, EQ και αρκετή δύναμη για μικρού ως μεσαίου μεγέθους σκηνή.

Έχει 195 Ευρώ στο thomann και 20 kg πρόσθετο βάρος, αλλά αν θα έλυνε τα προβλήματα, ίσως και να άξιζε τον κόπο. Τι λέτε;

Όποιος έχει γνώμη ή εμπειρία ας βοηθήσει.

Ευχαριστώ!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραια η ιδεα σου,

Αλλα δεν νομιζω ο ηχοληπτης να θελει να βγαλει εξω τον δικο σου ηχο γιατι μπορει να μην καθετε καλα το πραγμα στα εξω ηχεια,

επισεις θα πρεπει να κουβαλας συνεχεια τον ενισχυτη σου πραγμα που μπορει να μην ειναι τοσο βολικο,

δεν ξερω και τι νοημα θα εχει να ακους stereo στην βαβουρα του παταριου.

Για μενα η πιο βολικη λυση θα ηταν ενα μικτακι μικρο με κανα εφφε,να το εχεις μπροστα σου και να το στελνεις κατευθειαν στο δικο σου μονιτορ να περνεις και μια γραμμη στο μικτακι απο τον stage ηχοληπτη που θα σου στελνει οτι αλλο οργανο θες και να τα μιξαρεις μονος σου, αν εχεις και ενα δικαναλο di των 40 πχ της ART εχεις καθαρασει με κανα 140αρι ευρω χωρις να κουβαλας.

 
Καλή σαν ιδέα αλλά κανένας ηχολήπτης δεν θα σε αφήσει να το κάνεις σε liveάδικο.

Είναι χρήσιμο μόνο αν παίζετε με τη μπάντα σου σε live το καλοκαίρι σε μέρη όπου δεν υπάρχει ηχητική κάλυψη και κάνετε μόνοι σας τον ήχο, κουβαλάτε δικά σας μηχανήματα δηλ, ε τότε εντάξει πάρ΄το θα σου χρειαστεί.

Στις άλλες περιπτώσεις που αναλαμβάνουν την ηχητική κάλυψη εταιρίες&ηχολήπτης δύσκολο να τους πείσεις το ΄χω δοκιμάσει και εγώ και μου είπαν "μη φέρνεις τίποτα το αναλαμβάνουμε εμείς".

Η καλύτερη λύση είναι το in-ear monitor. Αν υπάρχει floor πας στον ηχολήπτη και του λες τι και πόσο θες να ακούς στο soundcheck και τέλος.

Επίσης αν πάρεις έναν τέτοιο ενισχυτή ξέχνα τη μεταφορά με αεροπλάνο, θα σου βγει όσο το εροπλάνο, μόνο με αυτοκίνητο/πούλμαν οπότε γυρνάμε σε αυτό που είπα στην αρχή, Μόνο για live το καλοκαίρι εδώ κ εκεί.

 
Ευχαριστώ για την απάντηση!

Έχω ένα μικρό κονσολάκι, συνδέω στερεοφωνικά 2 ή 3 keyboards (ανάλογα την περίπτωση) και γενικά, τη λύση που μου δίνεις την έχω δοκιμάσει.

Τι γίνεται όμως όταν το monitor που σου δίνουν δεν είναι αυτοενισχυόμενο; Πας πάλι μέσω ηχολήπτη...

Επιπλέον, ακόμα και με active monitor, διαφορετικά ακούς τον ήχο σου από τον ενισχυτή ενός monitor, σε σχέση με το σήμα που στέλνεις στην κονσόλα του ηχολήπτη, οπότε εκεί πάλι σε κάνει ό,τι θέλει και δε μπορείς να έχεις και άποψη. Με το line out του ενισχυτή keyboard είσαι σίγουρος ότι αυτό που στέλνεις είναι αυτό που εσύ ακούς κι έφτιαξες.

Ακόμα κάτι: Το ηχείο του ενισχυτή keyboard δεν είναι stereo. Stereo είναι μόνο το line out. Άρα ακούς μονοφωνικά on stage.

Αυτό που λες, ο ήχος να μην κάθεται καλά στα έξω ηχεία, γιατί μπορεί να συμβαίνει;

Από DI, 99,9% μου δίνει ο ηχολήπτης και το περνάω μετά το κονσολάκι μου. Εννοείς ότι χρειάζομαι κι άλλο ανάμεσα στα keyboard και το κονσολάκι;;

Δεν επιμένω στη γνώμη μου, απλά μια σκέψη είναι...

Τη γράφω για να πάρω υπόψη και την εμπειρία άλλων.

Όποιος θέλει ας βοηθήσει.

Α! Και μην κολλήσετε στο παράδειγμα του behringer, υπάρχουν και καλύτεροι, το ξέρω.

Ο τρόπος μ' ενδιαφέρει.

Ευχαριστώ!

 
Stavros, ευχαριστώ για τη γνώμη.

Γιατί να μη σε αφήσει ο ηχολήπτης; Έχει σχέση με το θέμα του ήχου που έλεγε ο kkostovas; Γιατί η πείρα από ηχολήπτες είναι πικρή...

 
Ο ηχολήπτης θέλει να έχει πλήρη κοντρόλ στο monitoring on stage, αυτό είναι και το σωστό γιατί αλλιώς ξεφεύγουν οι εντάσεις και μετά χάνεται η μπάλα. Έτσι ότι βάλεις θα πρέπει να έχει σταθερή ένταση κατά τη διάρκεια όλου του live. Εαν θα πρέπει να έχεις αυξομειώσεις θα πρέπει να σε παρακολουθεί συνέχεια ο ηχολήπτης, οπότε μάλλον για αυτό το αποφεύγουν.

Τώρα θα μου πεις όταν σκάει μύτη ο κιθαρίστας με τον mesa boogie 50,000W τα πλήκτρα τον μάρανα αλλά τεσ πα....

Δεν είναι λάθος να έχεις ενισχυτή on stage, είναι ριψοκίνδυνο και στη κρίση του ηχολήπτη. Αν τον πάρεις μαζί όλο τα ταξίδι και δεν αφήσει να τον βάλεις?

Όσο αφορά τη στερεοφωνία.

Για να παίζει κάτι στέρεο πρέπει να έχεις τουλάχιστο 2 ηχεία ή σε ζεύγη και να δέχεται και στέρεο σήμα. Ο ενισχυτής που υπέδειξες έχει ένα ηχείο άρα δεν μπορεί να βγάλει στέρεο σήμα. Υπάρχουν όμως άλλοι που έχουν 2 ηχεία και βγάζουν στέρεο.

Εαν θες οπωσδήποτε στέρεο πρέπει να έχεις ένα ζεύγος μόνιτορς στη σκηνή, δεν παίζει ρόλο αν είναι αυτοενισχυόμενα, παθητικά, ενισχυτής κτλ τα οποία να παίρνουν και σήμα τέτοιο. Τα πιο πολλά synth δρομολογούν όλα τα fx από την left οπότε αν ακούς μόνο από την left δεν υπάρχει πρόβλημα είσαι ok.

Σχετικά με την ποιότητα στα line.

Είτε line out δώσεις είτε aux send το ίδιο είναι. Η ποιότητα aux δηλ που θα σου δώσει ο ηχολήπτης στο stage είναι ίδια με τη line που θα δώσεις εσύ από οποιοδήποτε μίκτη.

Ένα τελευταίο είναι ότι μπορεί/πρέπει να θες να ακούς και άλλα όργανα στη μίξη πάνω όταν παίζεις, πχ φωνή, μπότα και λίγο κιθάρα. Αν βγάζεις εσύ μόνος σου line θα ακούς μόνο πλήκτρα και χρειάζεσαι 2ο μόνιτορ οπότε?

 
stavros_d80 είπε:
Όσο αφορά τη στερεοφωνία.

Για να παίζει κάτι στέρεο πρέπει να έχεις τουλάχιστο 2 ηχεία ή σε ζεύγη και να δέχεται και στέρεο σήμα. Ο ενισχυτής που υπέδειξες έχει ένα ηχείο άρα δεν μπορεί να βγάλει στέρεο σήμα. Υπάρχουν όμως άλλοι που έχουν 2 ηχεία και βγάζουν στέρεο.

Εαν θες οπωσδήποτε στέρεο πρέπει να έχεις ένα ζεύγος μόνιτορς στη σκηνή, δεν παίζει ρόλο αν είναι αυτοενισχυόμενα, παθητικά, ενισχυτής κτλ τα οποία να παίρνουν και σήμα τέτοιο. Τα πιο πολλά synth δρομολογούν όλα τα fx από την left οπότε αν ακούς μόνο από την left δεν υπάρχει πρόβλημα είσαι ok.
Δεν έχω θέμα με τη στερεοφωνία on stage, είναι δεδομένο ότι δε χρειάζεται.

Ο ultratone που ανέφερα (όπως και άλλοι ενισχυτές, πχ της roland), έχει ένα ηχείο (άρα mono on stage) αλλά δέχεται stereo σήμα σε κάθε κανάλι και δίνει stereo line out. Αν δεις τα specs θα το διαπιστώσεις κι εσύ.

Στα άλλα που λες έχεις ένα δίκιο...

Να 'σαι καλά, ευχαριστώ για το χρόνο σου!

Όποιος άλλος έχει κάτι να προσθέσει, θα βοηθούσε πολύ.

Ευχαριστώ!

 
Ενα προχειρο σχεδιαγραμμα

Συμφωνω με τον Σταυρο.

Signal.JPG

 
Καλησπέρα!

Ερωτήσεις:

1. Με βάση το σχεδιάγραμμα, από το DI φεύγουν 2 έξοδοι (και προς κονσόλες και προς μεικτάκι). Τα DI έχουν δύο εξόδους;

2. Για κάθε keyboard θέλεις ξεχωριστό DI;

3. Εγώ μέχρι σήμερα κούμπωνα δύο ή τρία keyboard σε stereo εισόδους στο μεικτάκι μου και το έστελνα από το main out πρώτα στο DI (ένα DI για κάθε κανάλι της στερεοφωνίας) και μετά στις κονσόλες. Επιπλέον, αν το monitor μου ήταν αυτοενισχυόμενο, το έβγαζα απ' ευθείας απ' το monitor out στο μεικτάκι μου. Αυτή η συνδεσμολογία είναι εντελώς λάθος;

 
costaseglezos είπε:
3. Εγώ μέχρι σήμερα κούμπωνα δύο ή τρία keyboard σε stereo εισόδους στο μεικτάκι μου και το έστελνα από το main out πρώτα στο DI και μετά στις κονσόλες. Επιπλέον, αν το monitor μου ήταν αυτοενισχυόμενο, το έβγαζα απ' ευθείας απ' το monitor out στο μεικτάκι μου. Αυτή η συνδεσμολογία είναι εντελώς λάθος;
Οχι μια χαρα ειναι,εξαλλου πολυ πολυ δυσκολα θα βρεις καπου διαθεσιμες 6 γραμμες για 3 στερεο συνθ. Οποτε τα μιξαρεις εσυ και τους δινεις ενα στερεο out σε 2 DI.

Απο κει και περα ή ελεγχεις μονος σου το μονιτορ σου ή σου στελνουν σε αυτο μια μιξη οι ηχοληπτες ωστε να ελεγχουν και τη σταθμη του να μην ξεφυγει.

 
Όταν δουλεύεις με 2,4,6+ πλήκτρα κτλ αυτό είναι το σωστότερο να έχεις δικό σου μίκτη για να στέλνεις ένα συνολικό σήμα στερεο και να μη πιάνεις και πολλά κανάλια. Σαφώς εαν είναι μακρυά χρειάζεται τι d.i.

Το μόνιτορ όμως κανονικά πρέπει να στο στέλνει ο ηχολήπτης με aux send και όχι εσύ και να σου ρυθμίζει αυτός τις εντάσεις όχι εσύ.

Ηχοληπτικά είναι λάθος να βγάζεις μόνος σου, αλλά εαν δεν δημιουργείται πρόβλημα στη μπάντα οκ τότε.

 
ΟΚ, καταλαβαίνω το σκεπτικό σου.

Αν σκεφτείς ότι στα περισσότερα live-άδικα τα πατάρια είναι 15 τ.μ, ούτε μπότα χρειάζεσαι στο monitor, ούτε φωνή, ούτε τίποτα. Αντίθετα, όσο πιο λίγα, τόσο το καλύτερο.

Σε μεγάλη σκηνή και ειδικά σε εξωτερικό χώρο, οκ, θες και τους άλλους.

Τώρα για τις εντάσεις στη σκηνή... το θέμα για μένα έχει να κάνει περισσότερο με την εμπειρία των μουσικών και λιγότερο με την ηχοληψία.

Τεσπα...

Αυτό που θέλω να διασφαλίσω, είναι ότι αυτό που ακούω από το monitor, με άλλα λόγια, ο ήχος που έφτιαξα στο home studio και στην πρόβα με τη μπάντα, είναι ο ήχος που βγαίνει κι έξω. Γι' αυτό σκέφτομαι τον ενισχυτή.

Υπάρχει άλλος τρόπος; Γνώμες...;

 
Μου κάνει εντύπωση όταν ανοίγει ένα θέμα (τη βδομάδα!) του στιλ "τι πλήκτρο να αγοράσω", πέφτουν όλοι κι έχουν άποψη και για το τελευταίο μπλιμπλίκι που κυκλοφορεί.

Κατά τ' άλλα, αν ακούσεις 9 στα 10 live, τα πλήκτρα οι ηχολήπτες τα θάβουν στη μίξη.

Ο ήχος δεν απασχολεί κανένα;

 
costaseglezos είπε:
Μου κάνει εντύπωση όταν ανοίγει ένα θέμα (τη βδομάδα!) του στιλ "τι πλήκτρο να αγοράσω", πέφτουν όλοι κι έχουν άποψη και για το τελευταίο μπλιμπλίκι που κυκλοφορεί.

Κατά τ' άλλα, αν ακούσεις 9 στα 10 live, τα πλήκτρα οι ηχολήπτες τα θάβουν στη μίξη.

Ο ήχος δεν απασχολεί κανένα;
+1  :)
 
Εμενα με απασχολεί πάρα πολύ ο ήχος μου, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

Τι ακριβως θα κάνει ο ενισχυτής σου, αν ο ηχοληπτης θέλει να σε θάψει στη μίξη?

 
neeq είπε:
Εμενα με απασχολεί πάρα πολύ ο ήχος μου, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
Και όχι μόνο εσένα neeq, υπάρχουν πάρα πολλοί.

Τι ακριβως θα κάνει ο ενισχυτής σου, αν ο ηχοληπτης θέλει να σε θάψει στη μίξη?
Έλα ντε. Θα παλεύεις με τα Watt του ενισχυτή σου να βγεις μπροστά;
Βέβαια αυτό δεν συμβαίνει πάντα αλλά ούτε κι ο κανόνας.

 
neeq είπε:
Εμενα με απασχολεί πάρα πολύ ο ήχος μου, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

Τι ακριβως θα κάνει ο ενισχυτής σου, αν ο ηχοληπτης θέλει να σε θάψει στη μίξη?
Δεν επιμένω σε κάποια άποψη, το θέμα που άνοιξα έχει χαρακτήρα ερώτησης, απλά εξηγώ το σκεπτικό μου.

Εσύ όταν έχεις φάει τις ώρες μπροστά από τα monitor, έχεις κάνει ένα ικανοποιητικό σετάρισμα, πας στην πρόβα και είσαι οκ και τελικά ανεβαίνεις να παίξεις και σου λένε ότι δε σ' ακούσαμε, δεν ξενερώνεις;

 
Μα ο ενισχυτής δε θα σε βοηθήσει κάπου σ'αυτο τον τομέα. Ουτε καν στο καλό monitoring. Νομιζω πιο πολυ στην προβα θα σε βοηθήσει.

Η πιο καλη εφικτη λύση (με floor monitor) είναι μικτης, οπου σε μια εισοδο θα παιρνεις γραμμη μονιτορ απο τον ηχοληπτη, θα του στελνεις 2 καναλια και απο κει και περα θα ρυθμίζεις το μονιτορ σου, το οποιο θα ελεγχεις επισης απο το μίκτη σου.

Βεβαια οπως προειπωθηκε, θα πρεπει να προσέχεις τις σταθμες σου, γιατι οι μουσικοί γενικά δεν φημιζόμαστε για την εγκρατεια μας στις εντασεις στο πατάρι.

Ενα βασικό πρόβλημα επισης που μπορεί να φταίει και δεν ακούγεσαι, είναι να παιζεις στις ιδιες συχνοτικές περιοχες με την κιθάρα. Παμπολλες φορές είναι θεμα ενορχήστρωσης η καλή μιξη ενος live.

Παραδεχομαι ότι δεν το προσέχω σε όλες τις δουλειες (ειδικά αυτες του τυπου "εχε ετοιμα αυτα τα 60 κομματια για παρασκευη"), αλλά με μια προχειρη σκεψη, δε μου ερχεται καποιο πολυ προβληματικό λαιβ, σε σχήμα με καλή ενορχήστρωση.

 
Κατα την μικρη μου εμπειρια σε live εχω διαπιστωσει οτι υπαρχει ενα θεμα εντασης με τους πληκτραδες αναμεσα στα διαφορα ηχακια που παιζουν (συνηθως απο μια stereo εξοδο) και αυτο γιατι λιγοι ειναι αυτοι που καθονται να τα ρυθμισουν ωστε να υπαρχει ισορροπια οταν θα φορτωσουν αλλο ηχακι, οποτε ο ηχοληπτης για να μην κυνηγαει σαν τρελος τις εντασεις (που αυτο επρεπε να κανει) τα ριχνει για να ειναι safe.

Επισεις η προβα πριν το live διαρκει 5 με 20 λεπτα και αυτο αν ερθουν ολοι στην ωρα τους.

 
kkostovas είπε:
Κατα την μικρη μου εμπειρια σε live εχω διαπιστωσει οτι υπαρχει ενα θεμα εντασης με τους πληκτραδες αναμεσα στα διαφορα ηχακια που παιζουν (συνηθως απο μια stereo εξοδο) και αυτο γιατι λιγοι ειναι αυτοι που καθονται να τα ρυθμισουν ωστε να υπαρχει ισορροπια οταν θα φορτωσουν αλλο ηχακι, οποτε ο ηχοληπτης για να μην κυνηγαει σαν τρελος τις εντασεις (που αυτο επρεπε να κανει) τα ριχνει για να ειναι safe.

Επισεις η προβα πριν το live διαρκει 5 με 20 λεπτα και αυτο αν ερθουν ολοι στην ωρα τους.
Aκόμα και αν δεν εχεις ρυθμίσει απο πριν τις εντασεις σου, πανω στη σκηνή μπορείς να έχεις μια αισθηση και να φτιάχνεις μονος σου την ενταση.

Το πρόβλημα (ξαναλέω), το εντοπίζω συνήθως σε μικρούς χώρους, όταν υπάρχει η ηλεκτρική κιθαρα κοντά και κυρίως οταν παιζουμε στις ιδιες συχνοτητες. Τοτε δεν εχεις καθόλου αισθηση του τι ακους, ειδικά αν μιλάμε για διαφορετικου ειδους ήχους (pad, organs κτλ).

Εγω συνήθως καθομαι δίπλα στο μπάσο, και σπάνια συναντάω καποιο προβλημα. Σε ανοιχτους δε χωρους, τα πραματα είναι πολύ πιο απλά. Μακρια απο την κιθάρα και είσαι αφεντικός.

Να σημειώσω πως το soundcheck μου, διαρκει το πολύ 30" για 2 πληκτρα. Ακουω, ακουω, εφυγα. Και μια διορθωσουλα οταν παιζουμε όλοι μαζι, αν και συνήθως βαριέμαι ακομα κι αυτο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top