O stollas eimai…
Βρίσκω καταπληκτικό το forum σαν μέσο να κάνεις ένα σπουδαίο πράγμα. Να μπορέσεις να απαντήσεις επιτέλους συνολικά στο αγοραστικό κοινό που στηρίζει την εταιρεία σου.
Ένα είναι σίγουρο. Το μέσο είναι δημοκρατικό και βέβαια σαν τέτοιο δίνει τη δυνατότητα να προβληθούν οι παραπονιάρηδες που πάντα θα είναι περισσότεροι από τους ευχαριστημένους (ανεξάρτητα αν έχουν δίκιο ή άδικο και οι μεν και οι δε). Η αλήθεια είναι ότι άμα είσαι χαρούμενος ή ικανοποιημένος από ένα προϊόν ή υπηρεσία δεν έχεις πάντα διάθεση να το μοιραστείς ενώ άμα είσαι τσαντισμένος θέλεις να το μάθει όλος ο κόσμος. Λοιπόν εγώ προσωπικά ένοιωσα την ανάγκη να γράψω στο forum σχετικά με την πρόσφατη έκθεση στο ΣΕΦ γιατί είμαι και τα δύο: Και τσατισμένος Και ευχαριστημένος. Και εξηγώ:
Γιατί είμαι τσατισμένος? Γιατί συμφωνώ με τον gerasimos ότι δεν υπάρχει επαγγελματική έκθεση του κλάδου στην Ελλάδα (όπως υπάρχουν άλλων επαγγελματικών κλάδων) για πολλούς κακούς λόγους:
Α) Γιατί για τις εταιρείες οργάνωσης εκθέσεων ο κλάδος είναι μικρός και «δεν βγαίνουν οικονομικά» για καλή οργάνωση και διαφήμιση.
Β) Γιατί οι εταιρείες αντιπροσώπευσης οργάνων δεν συμμετέχουν γιατί πιστεύουν ότι δεν το έχουν ανάγκη (κούνια που τους κούναγε), αλλά φαντάζομαι ότι δεν περιμένετε από εμάς να εκπαιδεύσουμε και τους ανταγωνιστές μας…?
Γ) Γιατί όσο και αν αυτό πονάει, οι έλληνες μουσικοί (δικαιολογημένα ?) ερασιτέχνες ή επαγγελματίες σνομπάρουν μια τέτοια έκθεση γιατί περιμένουν ότι θα είναι μια μικρή λαϊκή πανήγυρης και δεν έχουν άδικο. ¶δικο έχουν να συγκρίνουν μια οποιαδήποτε μουσική έκθεση στο ΣΕΦ με τη Music Messe της Φρανκφούρτης καθώς η μία έχει 100.000 επισκέπτες που πληρώνουν μέσω όρο 20 € ημερήσιο εισιτήριο και η άλλη είχε δωρεάν είσοδο…Χώρια που δεν χρειάζεσαι αεροπλάνο…
Σε σχέση λοιπόν με τον (Α) λόγο που δεν έχουμε κλαδική έκθεση θα πω ότι η πρόσφατη φιλότιμη προσπάθεια είναι σίγουρα καλύτερη από το τίποτα. Χωρίς να θέλω να κατηγορήσω τους διοργανωτές (γιατί εγώ δεν θέλω να αποκαρδιώσω αλλά θέλω να υποστηρίξω να ξαναγίνει) θα έλεγα ότι μας πήρε όλους η μπάλα άδικα. Δεν θα αναφερθώ σε λεπτομέρειες αλλά η οργάνωση ήταν από ανύπαρκτη έως δυσφημιστική (σε αντιδιαστολή με τον σκοπό της). Ένα μόνο θα πω για την σύγχυση που επικράτησε σχετικά με τις δοκιμές των οργάνων και για να απαντήσω στον Nickhigher ότι σε όλη την διάρκεια του 3ημέρου τσακωνόμαστε με τους ωδειάρχες και τις ωδειαρχίνες ότι λόγω των δοκιμών των οργάνων μας (sic) από τους περαστικούς (sic) δεν μπορούνε να κάνουν τη συναυλία τους οι ίδιοι. Και άκουσα και αυτό από κάποια δασκάλα μουσικής σε αυστηρό τόνο: αυτοί (έμμεσα?) μας πουλάν τα όργανα στους μαθητές τους για αυτό «σταματήστε να αφήνετε τον κόσμο να δοκιμάζει» γιατί δεν θα μας τα πουλάν άλλο… Η επίσημη θέση της έκθεσης ήταν ότι υπάρχει άτυπη συμφωνία να μην τους ενοχλούμε καθώς τα ωδεία είναι αυτά που έφεραν τους επισκέπτες της έκθεσης και πρέπει να κάνουν τη συναυλία τους κλπ κλπ. Πιάσε το αυγό και …. Εμείς στο τέλος μπερδευτήκαμε και αναγκαστικά μπερδέψαμε και τον κόσμο. Αν βέβαια οι συναυλιακοί χώροι των ωδείων ήταν κλειστοί ?...
Η θέση μας βέβαια είναι πάγια: Όλα τα προϊόντα που αντιπροσωπεύουμε σαν εταιρεία είναι διαθέσιμα να τα δοκιμάσει όποιος θέλει και πολύ περισσότερο σε μια έκθεση. Σε σχέση με τον (Β) λόγο ένα θα ήθελα να πω: Ότι θες γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι επίσημοι διανομείς πρέπει να έρχονται σε επαφή με τους καταναλωτές τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο σε μια κλαδική έκθεση είτε γιατί είμαστε στην Πάτρα άρα η φωνή μας ακούγεται από πιο μακριά, υποστηρίξαμε οποιαδήποτε έκθεση μουσικών και ηχητικών έγινε στο παρελθόν (ακόμα και την πιο μικρή) και θα το ξανακάνουμε αν υπάρξει τέτοια. Για του λόγου το αληθές θα αναφέρω το δίλημμα που περάσαμε σαν εταιρεία σε ένα meeting να πάμε η να μην πάμε να κάνουμε περίπτερο μια εβδομάδα νωρίτερα καθώς περιμέναμε ότι η οργάνωση θα ήταν το λιγότερο άπειρη και μπορεί να μας γύρναγε boomerang (όπως και με κάποιους έγινε) και ο χρόνος προετοιμασίας ήταν ελάχιστος για να κουβαλήσεις και οργανώσεις ένα καραβάνι από την Πάτρα. Προτιμήσαμε όμως να πάμε (με επιλογή νέων προϊόντων) έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες για όλους τους παραπάνω λόγους.
Για τον λόγω (Γ) ένα θα πω: Παιδιά έστω και για βόλτα, μια οποιαδήποτε κλαδική μουσική έκθεση τιμήστε την έτσι θα την αναγκάσετε να ξαναγίνει καλύτερη.
Γιατί είμαι χαρούμενος και ευχαριστημένος? Γιατί στην έκθεση είδα πολλούς φίλους που είχα να τους δω καιρό, γιατί άκουσα κάτι μουσικάρες, γιατί είδα ότι ο κόσμος της μουσικής στην Ελλάδα «διευρύνεται» συνεχώς και όλο και περισσότεροι ασχολούνται με την ηχοληψία και τη μουσική, γιατί αυτός ο «ντόρος» που γίνεται σε αφήνει χαρούμενο θέλεις δεν θέλεις. Αν πάλι ως «έμπορα» με ρωτάτε αν είμαι χαρούμενος γιατί «πουλήσαμε» θα σας πω όχι καθώς δεν κάναμε πωλήσεις κατά την διάρκεια ούτε μπορούμε να μετρήσουμε τις πωλήσεις ως aftermath ενός event.
Ένα ξέρουμε: μια έκθεση είναι καλή για όλους!
ΥΓ. Τα σχόλια σας θα τα απαντήσω σε μια εβδομάδα καθώς θα λείπω ταξίδι