A38 είπε:
...πολλοί χρήστες σε πολλά fora στο δίκτυο, έχουν εκφράσει αντίθετη γνώμη και υπάρχει και κάτι που λένε όλοι..η κακή ποιότητα των encoders (πηδάνε τιμές, πηγαίνουν μόνο ανωδικά σε καποιες περιπτώσεις και είναι υπερβολικά εύθραυστα).
Αυτό ισχύει και ένα από τα σοβαρότερα μειονεκτήματα του Prophet 08. Όπως επίσης και το εργονομικό σφάλμα τοποθέτησης των 2 ροδών. (Συγνώμη, όπου και να το βλέπω δεν μπορώ να το συνηθίσω)
Ισχύει οτι δεν είναι καλό για μπάσα?
Άνθρωπος που δεν μπορεί να παράγει ένα γεμάτο και πλούσιο ήχο μπάσου με το Prophet 08 είναι αδαής.
Μιλάω για για τη βασική ποιότητα του ήχου σε φίλτρα και ταλαντωτές (όσον αφορά την προσθαφαιρετική σύνθεση με αναλογικά στοιχεία)...αυτά είναι σίγουρα συγκρίσιμα...
Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτε που να είναι άμεσα συγκρίσιμο (εκτός αν πρέπει να το ψειρίσουμε το θέμα). Για κάθε τι που βλέπεις σαν "όμοιο" μεταξύ των synthesizers που αναφέρεις (ή και οποιουδήποτε άλλου) υπάρχουν δεκάδες ανομοιότητες που το διαφοροποιούν και που του δίνουν την ξεχωριστή του χροιά.
Του έκανα την ίδια σαφέστατη ερώτηση (για το αν δηλαδή έιναι καλύτερο το Prophet απο το ΝL2X, αντικειμενικά στους αναλογικούς ήχους
Λυπάμαι, αλλά η ερώτηση δεν είναι καθόλου σαφέστατη. Θα μπορούσε δε, να χαρακτηριστεί και ρητορική. Από την στιγμή που το ένα synthesizer είναι αναλογικό και το άλλο είναι ψηφιακό, ποιό από τα δύο (εκ των πραγμάτων) έχει καλύτερο αναλογικό ήχο;
Δηλαδή είναι σαν να τους λές τόσο καθαρά: "απομόνωσε" τη απλή γενική γραμμή (ταλαντωτές/φίλτρο/ενίσχυση/έξοδος) που προσομοιώνει τα αναλογικά σήματα σε ένα Νord (ξεχνώντας οποιαδήποτε άλλη πρόσθετη λειτουργία!) και σύγκρινε το αποτέλεσμα με την ίδια ακριβώς γραμμή στοιχείων στο prophet 08...ποιό είναι πιο πειστικό σαν αναλογικό synth?
Κάπως καλύτερα τώρα! Αν πάρεις έναν ταλαντωτή από το P08 και θέσεις τις εξής ρυθμίσεις:
Filter mode = lowpass
Filter cutoff = fully clockwise (δηλαδή ανοιχτό στο τέρμα)
Filter resonance = fully counter-clockwise (δηλαδή 0)
VCA attack = minimum
VCA decay = minimum
VCA sustain = maximum
VCA release = minimum
Modulation = καμμία απολύτως σε κανένα τμήμα
και τις αντίστοιχες ρυθμίσεις από ένα Virus ή Nord, και στείλεις την έξοδο και των δύο κυματομορφών σε έναν παλμογράφο, τότε θα φανεί η πικρή αλήθεια...

Λογικά, θα πρέπει να την ακούς κιόλας. Στις πλείστες των περιπτώσεων ο αναλογικός ταλαντωτής είναι πιο πλούσιος και ενδιαφέρων (για διάφορους λόγους).
Τα ίδια ισχύουν και για τα υπόλοιπα αναλογικά τμήματα. Η διαφορά στα φίλτρα είναι εμφανέστατη σε έναν τέτοιου είδους έλεγχο: Το φίλτρο του P08 αν και αναλογικό συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από αυτό ενός Minimoog π.χ. λόγω διαφορών στην τοπολογία και στην σχεδίαση. Στο P08 η παράμετρος resonance έχει σαφώς μικρότερο ηχητικό ενδιαφέρον από ένα Minimoog, Jupiter, MS20, Andromeda κ.λ.π. με αποτέλεσμα να παράγει και διαφορετικές χροιές (εν γένει).
Πάντως αν θες να δοκιμάσεις, τότε μπορείς να θέσεις το φίλτρο του P08 σε αυτο-ταλάντωση θέτοντας cutoff κοντά στο 0 (ή και 0 σε κάποια άλλα synthesizers) και resonance = maximum. Σε αυτή την περίπτωση θα ακούσεις (λογικά) ένα ημιτονοειδές σήμα με συχνότητα που ισούται με την συχνότητα αποκοπής (δηλαδή την συχνότητα του φίλτρου, δηλαδή την cutoff).
Στο ψηφιακά synthesizers τα φίλτρα δεν αυτο-ταλαντώνονται (από μόνα τους - όπως στα αναλογικά) και χρειάζονται μία μικρή βοήθεια. Σε αυτή την περίπτωση στέλνεις ένα μικρό σε διάρκεια (της τάξεως των msec) burst θορύβου, το οποίο θα θέσει το φίλτρο σε αυτο-ταλάντωση (με τις ρυθμίσεις που προανέφερα).
Και στις δύο περιπτώσεις, για την περιβάλλουσα της έντασης, οι ρυθμίσεις είναι 0,0,max,0. (ADSR, αντίστοιχα).
Προσωπική άποψη χωρίς να έχω δοκιμάσει το εν λόγω synth είναι ότι τα punchy μπάσα εξαρτώνται από την ταχύτητα και των envelopes ενός synth και από το φίλτρο.
Έτσι ακριβώς.
Emm..είδες? όλοι λένε οτι το prophet 08 εχει αρκετά γρηγορες περιβάλλουσες, αλλά άλλοι τόσοι λένε οτι δέν κάνει για καλά μπάσα...
Δεν έχω μετρήσει την ταχύτητα τους (γιατί δεν το έχω..) αλλά αν θες να σου πω ένα τρόπο για να την μετρήσεις πες μου. Πάντως δεν αρκεί η ταχύτητα με την οποία ανοίγουν οι περιβάλλουσες, καθότι αρκετές αναλογικές περιβάλλουσες έχουν πρόβλημα με την σχεδίασή τους (το οποίο συνήθως είναι η ασυμμετρία) με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν διάφορα clicks. Μπορώ να δώσω και περισσότερες λεπτομέρειες επ' αυτού του φαινομένου, αν κάποιος ενδιαφέρεται.
Επίσης, είθισται το Minimoog να λατρεύεται για τις πολύ γρήγορες περιβάλλουσες (οι οποίες συνεισφέρουν αρκετά για τα snappy και in-your-face μπάσα για τα οποία γίνεται λόγος) αλλά δεν είναι οι ταχύτερες. Η ταχύτητα τους είναι περίπου 625 msec, αλλά υπάρχουν και synthesizers με ακόμη πιο γρήγορες περιβάλλουσες (το χαμηλότερο που έχω βρει είναι 70 msec!).
Συνεχίζοντας στον τομέα snappy bass, θα πρέπει να αναφέρω ότι οι περιβάλλουσες στο Minimoog (υπό κάποιες συνθήκες) κλιπάρουν καθότι υπεροδηγούν τον VCA με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ Attack και Decay. Αυτό το ενδιάμεσο στάδιο είναι πολύ μικρό χρονικά αλλά αρκετά ικανό για να κρατήσει τον ήχο στην μέγιστη έντασή του για κάποια msec επιπλέον και είναι αυτό ακριβώς που δημιουργεί την αίσθηση του boom - και φυσικά αυτός είναι ένας από τους πολλούς λόγους για τον πολύ ξεχωριστό και ποθητό ήχο του Minimoog. Το φαινόμενο αυτό δεν μπορεί να εξομοιωθεί με απλή χρήση του Sustain και φυσικά δεν υπάρχει στο Prophet 08 (πόσο μάλλον στο Virus ή στο Nord). Γίνεται όμως στο Andromeda (εν μέρει) με χρήση της παραμέτρου offset envelope.
Βλέπεις λοιπόν ότι ενώ στο Nord και στο Virus μπορούμε με ευκολία να απομονώσουμε τα συστατικά τους (ταλαντωτές, φίλτρα, κ.λ.π.), στα αναλογικά δεν μπορούμε γιατί οι ιδιοσυγκρασίες τους είναι ΜΕΣΑ στα συστατικά τους και πολλές φορές φανερώνονται υπό ορισμένες συνθήκες (χώρια βέβαια ότι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους). Όλα αυτά τα οποία υπάρχουν σε ένα αναλογικό μηχάνημα από γεννησιμιού του, στο ψηφιακό προσπαθούμε να τα μοντελοποιήσουμε με είτε θετικά είτε αρνητικά (και σίγουρα αναπάντεχα πολλές φορές) αποτελέσματα. Για αυτό είπα ότι οι αυτές οι συγκρίσεις είναι λίγο άτοπες - με την έννοια ότι δεν παράγεται κάποιο defacto συμπέρασμα.
Ελπίζω αυτά που γράφω να είναι κατανοητά....