Drum Tuning by Bob Gatzen

BlackScorpio

Νέο μέλος
Μηνύματα
242
Πόντοι
16
Έβλεπα τα βίντεό του τα οποία είναι κατατοπιστικότατα. Έλεγε ότι στα tom τα 2 δέρματα πρέπει να είναι στον ίδιο τόνο γιατί αλλιώς δε βγαίνει σωστός ήχος. Υπάρχουν όμως άλλοι drummers, επαγγελματίες οι οποίοι δε βάζουν καθόλου resonant δέρματα υποστηρίζοντας ότι βγάζουν καλύτερο και πιο γεμάτο ήχο. Τελικά το κούρδισμα που μας απασχολεί όλους, είναι θέμα σωστού-λάθους ή γούστου?

 
ειναι θεμα γούστου,προσωπικα πιστευω οτι ο ηχος των τυμπανων χωρις την κατω μεμβρανη ειναι τραγικος,επισης παντα κουρδιζω τα κατω δερματα υψηλοτερα απο τα πανω.

 
Προσπαθώ να κουρδίσω τα τύμπανα για να βγάζουν τον ήχο που θέλω, αλλα τπτ...  :'(

Μάλλον δε φταίω εγώ αλλα τα τύμπανα...  ;D ;D ;D Τέτοια που είναι τι να κάνουν τα κακόμοιρα, ότι μπορούν βγάζουν... ::)

 
BlackScorpio είπε:
Έβλεπα τα βίντεό του τα οποία είναι κατατοπιστικότατα. Έλεγε ότι στα tom τα 2 δέρματα πρέπει να είναι στον ίδιο τόνο γιατί αλλιώς δε βγαίνει σωστός ήχος. Υπάρχουν όμως άλλοι drummers, επαγγελματίες οι οποίοι δε βάζουν καθόλου resonant δέρματα υποστηρίζοντας ότι βγάζουν καλύτερο και πιο γεμάτο ήχο. Τελικά το κούρδισμα που μας απασχολεί όλους, είναι θέμα σωστού-λάθους ή γούστου?
Και εγώ συμφωνώ με το ίδιο κούρδισμα πάνω και κάτω. Όταν γίνει σωστά και λειτουργεί ισοφασικά το σύστημα, χτυπάς ελαφρά το τομ και έχει μεγάλη ένταση. Πέρα από αυτό, θα πρέπει να βρεθεί και ο τόνος για το εκάστοτε τύμπανο, που θα είναι κοντά στo sweet spot του ώστε να πάλλεται ολόκληρο.

Δύσκολα πράγματα και χρονοβόρα αλλά ανταμείβουν όταν επιτυγχάνονται.

Και εγώ τώρα τελευταία προσπαθώ να βρω χρόνο για practice πάνω σε αυτά γιατί πιστεύω ότι είναι από τα βασικότερα στην ηχογράφηση (και όχι μόνο) και είναι η βάση για καλό drum recording και γενικότερα όμως για πρόβες κλπ.

 
BlackScorpio είπε:
Προσπαθώ να κουρδίσω τα τύμπανα για να βγάζουν τον ήχο που θέλω, αλλα τπτ...  :'(

Μάλλον δε φταίω εγώ αλλα τα τύμπανα...  ;D ;D ;D Τέτοια που είναι τι να κάνουν τα κακόμοιρα, ότι μπορούν βγάζουν... ::)
Κι εγώ κουρδίζω τα κάτω δέρματα πιο ψηλά απ' τα επάνω, αλλά κάθε συνδυασμός (και τα δύο το ίδιο, το επάνω ψηλότερα από το κάτω) έχει διαφορετικά αποτελέσματα. Αυτό που λέει ο Gatzen είναι ουσιαστικά ότι αν έχεις και τα δύο δέρματα στον ίδιο τόνο έχεις και μεγαλύτερο δυνατό resonance (αντήχηση) από το τύμπανο. Χάνεις όμως τo "πέσιμο" του pitch μετά την αρχική ατάκα, που είναι ένας πολύ διαδεδομένος ήχος για τα τομ. Είναι θέμα επιλογής και γούστου. Δεν υπάρχουν απόλυτοι κανόνες.

Όσο για τα τομ και τις κάσες χωρίς κάτω/μπροστινά δέρματα, κάποτε (δεκαετίες '70-80) ήταν της μόδας. Π.χ. το διάσημο fill του In the Air Tonight (αυτό που κάθε ντράμερ που σέβεται τον εαυτό του δεν αντέχει να μην το παίξει στον αέρα κάθε φορά που ακούει το κομμάτι! ;D) είναι παιγμένο σε σχεδόν ξεκούρδιστα concert toms. Αν και εγώ προτιμώ δύο δέρματα, ο "μονομέμβρανος" είναι κι αυτός ένας αποδεκός ήχος άλλων εποχων (αλλά οι μόδες κάνουν κύκλους…).

Τώρα για τον ήχο των τυμπάνων σου, μην περιμένεις να ακουστούν όπως στις ηχογραφήσεις. Μεταξύ των πανάκριβων μικροφώνων, προενισχυτών, εφέ, EQ, άψογα ακουστικά σχεδιασμένου χώρου, του ...Rick Rubin πίσω από την κονσόλα κ.λπ., και του φυσικού ήχου του σετ υπάρχει ένα χάσμα που δεν γεφυρώνεται στα ταπεινά μας ντραμ ρουμς.

Πειραματίσου με διάφορα δέρματα, προσπάθησε να κουρδίσεις τα τύμπανά σου όσο καλύτερα γίνεται και απόλαυσε το φυσικό τους ήχο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Haris είπε:
Π.χ. το διάσημο fill του In the Air Tonight (αυτό που κάθε ντράμερ που σέβεται τον εαυτό του δεν αντέχει να μην το παίξει στον αέρα κάθε φορά που ακούει το κομμάτι! ;D)
;D ;D ;D ;D ;D ;D Ακόμα γελάω με αυτό που είπες γιατί το κάνω κάθε φορά που ακούω τη κομματάρα...

Τώρα για τον ήχο των τυμπάνων σου, μην περιμένεις να ακουστούν όπως στις ηχογραφήσεις. Μεταξύ των πανάκριβων μικροφώνων, προενισχυτών, εφέ, EQ, άψογα ακουστικά σχεδιασμένου χώρου, του ...Rick Rubin πίσω από την κονσόλα κ.λπ., και του φυσικού ήχου του σετ υπάρχει ένα χάσμα που δεν γεφυρώνεται στα ταπεινά μας ντραμ ρουμς.

Πειραματίσου με διάφορα δέρματα, προσπάθησε να κουρδίσεις τα τύμπανά σου όσο καλύτερα γίνεται και απόλαυσε το φυσικό τους ήχο.
Ναι ρε συ, δε περιμένω παπάδες, εξάλλου με Premier Olympic τι να περιμένω? Μόνο Evans G2 coated για batter της φοράω με o-rings. Καλά ακούγεται, δεν έχω παράπονο... Αλλα αυτό το ταμπούρο δεν ακούγεται με τπτ.  ;D ;D ;D

 
Ναι, το ταμπούρο είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος των φτηνότερων σετ. Τι δέρματα έχει;

 
Haris είπε:
Ναι, το ταμπούρο είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος των φτηνότερων σετ. Τι δέρματα έχει;
Μαμά Premier απο κάτω και Evans G2 coated για batter... Έχει o-ring και για λίγο extra muff έχω ρίξει ένα πολύ μικρο κομμάτι πανί μέσα. Έχει γίνει αρκετά βαθύς ο ήχος του, αλλα δεν είναι κάτι αξιόλογο.

 
  Αγαπητέ Blackscorpio μπορείς να πετύχεις το τέλειο κούρδισμα και να ξυπνήσεις τη μελωδική φωνή των τυμπάνων σου.Τη φωνή αυτή που ενυπάρχει σε κάθε τύμπανο,είτε είναι μεσαίο,είτε Hi-end μοντέλο.Απλά όσο πιο καλή η ποιότητά τους τόσο πιο ωραίο το ηχόχρωμά τους.Κάθε τύμπανο όμως έχει μια μελωδική φωνή.

  Κατα πρώτον να χρησιμοποιείς πάντα το ίδιο δέρμα batter και reso και στον ίδιο ακριβώς τόνο κουρδισμένα.Εάν μπορείς να πετύχεις το ίδιο ακριβώς κούρδισμα σε κάθε βίδα πάνω και κάτω,τότε επιτυγχάνεις το απόλυτο κούρδισμα που πραγματικά θα κάνει το τύμπανο να τραγουδήσει

  Αντικατέστησε το G2 με G1,το οποίο είναι μονό 10άρι φίλμ και δονείται πολύ πιο ελεύθερα,αναδεικνύοντας το φυσικό ηχόχρωμα του τυμπάνου.

  Έχοντας τηρήσει τα προαναφερόμενα,θα βρείς τον ιδανικό τόνο για το 8άρι σου,στο ντο τετάρτης οκτάβας.Απο εκεί και πέρα το ιδανικό κούρδισμα σε κάθε τομ το βρίσκεις κατεβάζοντας έναν τόνο για κάθε αύξηση ίντσας.

  Χειρίσου την κάσσα θεωρώντας την κι αυτήν ένα μεγάλο τομ

  Κατα δεύτερον πέταξε οτιδήποτε έχει να κάνει με muffling και μην τα ξαναβάλεις ποτέ.Εάν έχεις πρόβλημα με τον ήχο  ενός τομ,πάρτο και κάθησε μαζί του μέχρι να το συνεφέρεις.

  Στην αρχή,μην απογοητευθείς,αυτή η διαδικασία μπορεί να σου πάρει και ώρες,αλλά σταδιακά θα γίνεται όλο και πιο εύκολο.

 
Melodic drummer είπε:
Έχοντας τηρήσει τα προαναφερόμενα,θα βρείς τον ιδανικό τόνο για το 8άρι σου,στο ντο τετάρτης οκτάβας.Απο εκεί και πέρα το ιδανικό κούρδισμα σε κάθε τομ το βρίσκεις κατεβάζοντας έναν τόνο για κάθε αύξηση ίντσας.
Καλημέρα MD... Πολύ αναλυτική η προσέγγισή σου, αλλα αυτό το μέρος το βλέπω σαν κινέζικα... ;D Δεν έχω ιδέα απο οκτάβες και νότες, απλά μου ήρθε, πήρα ένα σετάκι και άρχισα διαβάζοντας να το μαθάινω... Ότι muff έχω βάλει, το έκανα για να "μπασάρω" τον ήχο των τυμπάνων. Να τον κάνω πιο βαθύ, για αυτό πήρα και τα G2. Τα tom του set είναι 12-13-16 με 14αρι snare και 22 bass. Μου αρέσει ο βαθύς ήχος στα tom και ο γεμάτος στο snare-δε το θέλω ξερό-.

 
BlackScorpio είπε:
Καλημέρα MD... Πολύ αναλυτική η προσέγγισή σου, αλλα αυτό το μέρος το βλέπω σαν κινέζικα... ;D Δεν έχω ιδέα απο οκτάβες και νότες, απλά μου ήρθε, πήρα ένα σετάκι και άρχισα διαβάζοντας να το μαθάινω... Ότι muff έχω βάλει, το έκανα για να "μπασάρω" τον ήχο των τυμπάνων. Να τον κάνω πιο βαθύ, για αυτό πήρα και τα G2. Τα tom του set είναι 12-13-16 με 14αρι snare και 22 bass. Μου αρέσει ο βαθύς ήχος στα tom και ο γεμάτος στο snare-δε το θέλω ξερό-.
Αν και δεν μπορώ να καταλάβω πως σου ακούγεται πιο "βαθύς" ο ήχος με τόσο muffling, έχε στο νου σου ότι μπορεί εσένα στη θέση που είσαι να σου ακούγονται ωραία αλλά σε μια ηχογράφηση ή σε ένα live απο κάτω μπορεί να ακούγονται και σαν χαρτόκουτα.

Επίσης, μην παραμελείς, ένα παραπάνω στο ταμπούρο, το κάτω δέρμα. Είναι όσο σημαντικό και το επάνω στην παραγωγή του ήχου.

 
Senti, ο Scorpio πιθανότατα δε μιλάει για resonance αλλά για πιο μπάσο ήχο, ο οποίος όντως επιτυγχάνεται σε κάποιο βαθμό με το muffling, αφού κόβει τους ψηλούς αρμονικύς. Ούτε εγώ πολυγουστάρω αυτόν τον πνιχτό, φιμωμένο ήχο (εδώ και πολλά χρόνια έχω πάψει να μαφλάρω τα τομ και το ταμπούρο), αλλά ο καθένας έχει τα γούστα του.

ΜD, τα έχουμε ξανασυζητήσει. Πολύ ωραία η προσέγγισή σου, αλλά δεν είναι η μόνη, οπότε μην την παρουσιάζεις έτσι. Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις, και όλες είναι αποδεκτές και λειτουργούν ανάλογα με την περίσταση. Π.χ. η αντιμετώπιση της κάσας σαν ένα ακόμα (αμφλάριστο) τομ είναι μια χαρά, μόνο που στο 90% των ηχογραφήσεων των τελευταίων 30 χρόνων η κάσα είναι στακάτη και με έμφαση στην ατάκα, και όπως και να το κάνουμε αυτά που έχουμε συνηθίσει να ακούμε διαμορφώνουν την αισθητική μας.

 
Χάρη αυτό ακριβώς εννοώ οταν λεω "μπάσο" ήχο... Την τελευταία μιάμιση ώρα πάντως, προσπαθώ να φτιάξω το ταμπούρο αλλα δε μπορώ με τπτ... Ενώ ακούγεται σχετικά ωραία, οταν παίζω οποιοδήποτε tom, οι σουρντίνες μου "τρίζουν". Και πολύ μάλιστα... Καμιά ιδέα???  ???

 
sentientno6 είπε:
Επίσης, μην παραμελείς, ένα παραπάνω στο ταμπούρο, το κάτω δέρμα. Είναι όσο σημαντικό και το επάνω στην παραγωγή του ήχου.
Ξέχασα να το αναφέρω, senti, έτσι το έχω το reso, λίγο πάνω...

 
BlackScorpio είπε:
Χάρη αυτό ακριβώς εννοώ οταν λεω "μπάσο" ήχο... Την τελευταία μιάμιση ώρα πάντως, προσπαθώ να φτιάξω το ταμπούρο αλλα δε μπορώ με τπτ... Ενώ ακούγεται σχετικά ωραία, οταν παίζω οποιοδήποτε tom, οι σουρντίνες μου "τρίζουν". Και πολύ μάλιστα... Καμιά ιδέα???  ???
Μπορείς να παίξεις λίγο με το κούρδισμα των τομ, να σφίξεις λίγο περισσότερο τις χορδές, να τσιτώσεις κι άλλο το κάτω δέρμα, αλλά κυρίως να δεχτείς ότι η χορδιέρα θα τρίζει κι ότι αυτό είναι μέρος του ήχου του σετ. Μην το πολυπαιδεύεις. Όταν θα παίξεις με γκρουπ θα διαπιστώσεις ότι τις περισσότερες φορές το buzz αυτό δεν ακούγεται.

 
 Hari,τα παρουσιάζω έτσι,διότι μετά απο εφαρμογή όλων των ... τεχνοτροπιών,έχω καταλήξει σε κάποια πράγματα που απο το  αποτέλεσμα,μου δείχνουν οτι είναι τα πιο σωστά.Ένα τομ,που κουρδίζεται ακριβώς εκεί που πρέπει και όπως πρέπει,μπορεί να παράξει στακάτο ήχο,χωρίς να χάσει διόλου,την τονικότητά του.

 
Επειδή μετά απο πολύ κόπο κατάφερα να βγάλω απο τα tom και την κάσα τον ήχο που ήθελα, δε θα πειράξω αλλο το κούρδισμά τους. Θα πειραματιστώ λίγο ακόμα με το ταμπούρο να εξαλείψω το buzz οσο γίνεται και απο κει και πέρα, θα το συνηθίσω... Να υποθέσω οτι αν αλλάξω ταμπούρο-το οποίο είναι στα σχέδιά μου κάποια στιγμή- οποιο και να πάρω θα είναι καλύτερο απο αυτό που έχω?

 
οραιος ο  Bob Gatzen .επισης σημαντικο ειναι να ακους τα τυμπανα σου και σε καθε κουρδισμα,την ωρα του τζαμ ή της προβας προσπαθοντας να καταλαβεις τι περιπου(περιπου λεγω) μενει απο τον ηχο του καθε τυμπανου.

δοκιμασε διαφορα δερματα(μονοφυλλα,διφιλλα τριφυλλα κ.λ.π),και μαφλαρισματα(πιθανοτατα να καταληξεις,οταν παρεις σετ της προκοπης στις αγνες παρθενες μεμβρανες.. ;D),κουρδισματα κ.λ.π.  Σκεψου ακομα οτι οι περισοτεροι,αργησαμε                                                                                 

                πολυ μεχρι να πουμε οτι,μμ κατι καναμε :-\

    για το παιξιμο,μελετας

      για το κουρδισμα πειραματιζεσαι.τουλαχιστον σην αρχη

 
nioniakis είπε:
αγνες παρθενες μεμβρανες..
  ... ωραίο αυτό ... το κρατάω.

  Οι αγνές παρθένες βέβαια,μπορούν και αναδεικνύουν τον ήχο κάθε τυμπάνου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο,ασχέτως  κόστους τυμπάνου,εφόσον ξέρεις να κουρδίζεις,βεβαίως,βεβαίως.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ξυπνώντας έμαθα ότι έφυγε ο μέγας Gary... :'( Τεράστιο το κενό που άφησε... Πιο φτωχοί εμείς οι μουσικοί. Στο θέμα μας όμως, σήμερα θα κάνω practise και θα δώ τι έκανα εχθές ολη μέρα. Θα σας ενημερώσω για το αποτέλεσμα (ναι ξέρω δε θα φάτε αν δε σας πω πως ακούγεται το set)...  ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Νέα θέματα

Back
Top