DIY tube bass traps

  • Thread starter Thread starter BitCollector
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 31
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 10K
B

BitCollector

Guest
Μόλις τελείωσα 6 πάνελ πετροβάμαβκα (100άρης 60Χ120Χ5) με τα οποία ελπίζω να συμμαζέψω λίγο την άθλια ακουστική του χώρου μου.

Για τις γωνίες σκέφτομαι να προτιμήσω λόγω σχήματος κυλινδρικές μπασοπαγίδες. Βρήκα στο alto.gr κοχύλια πετροβάμβακα σε διάφορες διατομές και πάχη. Η κατασκευή φαίνεται πιο εύκολη από το εναλλακτικό τριγωνικό σχέδιο.

Το θέμα είναι ότι οι συγκεκριμένες μπασοπαγίδες είναι μάλλον αμφιλεγόμενες στα ξένα φόρουμ (μπλέκονται και οι επαγγελματίες του χώρου, οι μισοί υπέρ οι μισοί κατά). Μήπως έχει κατασκευάσει κανένας από εδώ κάτι τέτοιο; Εντυπώσεις; Αναρωτιέμαι αν το γέμισμα του κυλίνδρου με χύμα  πετροβάμβακα θα βοηθούσε.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για όποια βοήθεια.

ΥΓ συγνώμη για το νέο θέμα αλλά στα υπάρχοντα δε βρήκα καμιά σχετική αναφορα

 
To σχήμα δεν παίζει κανένα ρόλο! Εδώ το ζητούμενο είναι η μάζα και μια κυλινδρική κατασκευή δεν έχει την ίδια μάζα με τις λεγόμενες superchunks! Τώρα όπως είπες μπορείς να γεμίσεις τον κύλινδρο με πετροβάμβακα αλλά και πάλι θα πρέπει να κάνεις πολύ ογκώδες κατασκευή σε σχέση με την τριγωνική για να έχεις την ίδια απόδοση.

 
fleamail είπε:
To σχήμα δεν παίζει κανένα ρόλο! Εδώ το ζητούμενο είναι η μάζα και μια κυλινδρική κατασκευή δεν έχει την ίδια μάζα με τις λεγόμενες superchunks!
Αυτό ακριβώς ακούω και από άλλους, απλά ήθελα να μάθω πόσο σημαντική είναι η διαφορά λόγω του μικρότερου όγκου. Από την άλλη ακούω πολύ καλά σχόλια για τους κυλίνδρους της ACS.

Όμως έτσι κι αλλιώς αποδείχτηκε ότι παρόλο που εμφανίζονται στο site τελικά είναι κατόπιν παραγγελίας (κατασκευή) στο εργοστάσιο (!!!) στην καθόλα δελεαστική τιμή των 90κάτι ευρώ το μέτρο ... (από τον ταράκουλο δε ρώτησα το τετραγωνικό ή το τρεχούμενο ...). Οπότε βάζω μπρος για superchunks ...

Ευχαριστώ για την απάντηση.

 
Μπορείς να βάλεις κάποιο Link με αυτούς τους "κυλίνδρους" που θέλεις να φτιάξεις; δεν το βρίσκω στο site που αναφέρεις και δεν μπορώ να καταλάβω αν θες να φτιάξεις "helmholtz resonator" ή κάτι άλλο που δε γνωρίζω...

Αν έχω καταλάβει καλά πάντως, μην σε ανησυχεί η διαφορά όγκου σε σχέση με τις κλασικές μπασοπαγίδες γιατί λειτουργούν με τελείως διαφορετική αρχή απορρόφησης. (από θέμα φυσικής)

 
Το site που αναφέρω (alto.gr) πουλάει δομικά υλικά και (υποτίθεται) ότι διέθετε και πετροβάμβακα σε κυλινδρικό σχήμα, κοχύλια όπως τα λένε.

Η μπασοπαγίδα που είχα υπόψη μου είναι http://web.archive.org/web/20061208111711/home.comcast.net/~jtgale01/diy2.htm]αυτή[/url]

Κυκλοφορεί σε διάφορες παραλλαγές http://www.teresaudio.com/haven/traps/traps.htmlκαι μια αρκετά διαφορετική [/URL]εδώ


Επίσης υπάρχει και η μπελαλίδικη εκδοχή με ρολό πετροβάμβακα (υαλοβάμβακα)
http://web.archive.org/web/20071015083923/www.geocities.com/jonrisch/a1.htmεδώ που βασίζεται στο σχέδιο των ASC όπως λέει ο John Risch που την έκανε.

 


Όταν λες "διαφορετική αρχή απορρόφησης" εννοείς τη διαφορά πίεσης που δημιουργεί το ηχητικό κύμα μεταξύ του εσω-εξωτερικού του κυλίνδρου;


 
Όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο infectme247 αυτό που θέλεις να φτιάξεις  (τουλάχιστον όπως το καταλαβαίνω εγώ - αν και δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο είναι χρηστικό ένα τέτοιο σχέδιο) είναι μια ηχοαποροφητική διαταξη μεμβράνης , ελληνιστί membrane ή diaphragm absorber, με απλά λόγια μια ηχοαποροφητική διάταξη "κουρδισμένη" να δουλεύει σεμια συγκεκριμένη συχνοτικά περιοχή (αν και  εξαιρετικά απλοική και "μονολιθική" σε σχέση με ένα Helmholtz ressonator).

Το ζήτημα είναι πως όλες αυτού του τύπου οι κατασκευές αν και έχουν στην θεωρία προβλέψιμα αποτελέσματα στην πράξη η απόδοση τους καθορίζεται σε τεράστιο βαθμό από την ακρίβεια στην υλοποίηση κάθε λεπτομέρειας (και για αυτό θα μπορούσε κανείς να πει ότι μόνο μέσω αλλεπάλληλων δοκιμών μπορεί να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα).

Ακόμη πιο σημαντικό είναι πως ενώ οι αποροφητές μεμβράνης μπορούν να επιτύχουν πολύ σημαντικά ποσσοστά ηχοαπορόφησης στις χαμηλομεσαίες και χαμηλές συχνότητες, εντούτοις το χρηστικό συχνοτικό τους εύρος είναι πολύ περιορισμένο....αυτό τι σημαίνει?

Ότι πολύ απλά αν δεν γίνει πολύ προσεκτική υλοποίηση και αν δεν υπάρχει απόλυτη επίγνωση των (συχνωτικών) προβλημάτων που καλείται να επιλύσει στον χώρο, τότε πολύ απλά μπορεί να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα, δημιουργώντας ακόμη πιο έντονα peaks & dips στην απόκριση του χώρου.

Με απλά λόγια αυτού του είδους οι ηχοαποροφητικές διατάξεις μπορούν να επιλύσουν (με επιτυχία είναι αλήθεια) πολύ συγκεκριμένα συχνοτικά προβλήματα στις χαμηλότερες συχνοτικές περιοχές και μόνο με την απαραίτητη προυπόθεση ότι αυτά (τα προβλήματα) είναι από πριν γνωστά (και καταννοητά) σε εμάς.

Ίσως είναι λοιπόν καλύτερα (αν δεν ισχύουν τα παραπάνω) να ακολουθήσειςτην συμβουλή του fleamail για μια πιο broadband αλλά και πιο ακίνδυνη και ανώδυνη προσέγγιση όπως τα superchunks γωνιακά bass traps....

 
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις nikodemos και infectme247 ...

Νικόδημε είχα την εντύπωση ότι είναι general purpose εφαρμογή. Δεν έχω ξανασχοληθεί με το αντικείμενο και το τελευταίο που μου χρειάζεται είναι κάτι που μπορεί να μπλέξει περισσότερο τα πράματα.

Θα κάνω Superchunks για τις πίσω γωνίες (ας πούμε 30Χ30Χ42Χ180, θα είναι αρκετά άραγε; ) αφού έτσι κι αλλιώς τα κοχύλια είναι πανάκριβα και ούτε για δοκιμή δεν αξίζει. Στο μεταξύ περιμένω ένα ντεσιμπελόμετρο για να προσπαθήσω τα επόμενα βήματα να είναι περισσότερο συγκεκριμένα (βλ. Room Eq Wizard).

Το δωμάτιο δεν έχει καλές αναλογίες (4Χ2.85Χ2.80) και έχει ένα δοκάρι σε σχήμα Π (ημιυπαίθριος style) που δημιουργεί μια εσοχή όπου τα μπάσα είναι εκτός ελέγχου. Ελπίζω να το συμαζέψω λίγο.

Προβλέπεται ενδιαφέροντας χειμώνας με μαστορέματα και ατέλειωτες δοκιμές ...

 
Αν και με κάλυψε στα περισσότερα ο Nikodemos, ας προσθέσω μερικά πραγματάκια που ίσως σε ενδιαφέρουν.

Αυτή η κατασκευή, είναι όντως μια παραλλαγή του κλασικού diaphragmatic absorber (ή πάνελ ή membrane κτλ.) και είναι κουρδισμένη κατασκευή, τόσο ως προς την κεντρική της συχνότητα απορρόφησης της, όσο και προς το Q.

Υπάρχουν πολλές κατασκευαστικές παράμετροι που πρέπει να λάβεις υπ'όψιν αν θες να κάνεις κάτι τέτοιο, αλλά -χωρίς να μπαίνω σε λεπτομέρειες που ίσως δεν σε ενδιαφέρουν- η γνώμη μου είναι, ότι αυτή η κατασκευή πρέπει να είναι το τελευταίο βήμα όσον αφορά την ακουστική διόρθωση ενός χώρου (ως προς την απορρόφηση) καθώς καλείται να αντιμετωπίσει πολύ "στοχευμένα" προβλήματα σε συγκεκριμένες συχνότητες/νότες, που οφείλονται συνήθως στα εκάστοτε προβληματικά axial room modes, που μπορεί να επιμένουν ακόμα και όταν έχουμε δοκιμάσει όλες τις άλλες "γενικές" λύσεις.

Με λίγα λόγια, μην ξεκινάς να φτιάξεις κάτι τέτοιο, αν δεν ξέρεις σε ποιες νότες έχεις πρόβλημα, και πόσες νότες τριγύρω επηρρεάζονται. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα καταλήξεις με κάτι το οποίο είτε δεν θα απορροφά καθόλου, ή θα απορροφά σε λάθος συχνότητες, ή θα τρίζει τόσο πολύ που θα είναι για πέταμα!

Προτείνω πρώτα να κάνεις μια μέτρηση του χώρου σου με ένα φτηνό πυκνωτικό μικρόφωνο μετρήσεων ή ντεσιμπελόμετρο, ώστε να πάρεις μια ιδέα του "πού βρίσκεσαι" και μετά να κινηθείς αναλόγως. Είναι αφελές να ξεκινήσεις να λύσεις ένα πρόβλημα που δεν γνωρίζεις, ειδικά με αυτές τις κατασκευές, που μπορούν να είναι "χειρουργικές" σε ακρίβεια.

BitCollector είπε:
Όταν λες "διαφορετική αρχή απορρόφησης" εννοείς τη διαφορά πίεσης που δημιουργεί το ηχητικό κύμα μεταξύ του εσω-εξωτερικού του κυλίνδρου;
Οι απλές -ογκώδεις- μπασοπαγίδες από "μασίφ" μονωτικό υλικό, βασίζονται στην απ'ευθείας "επαφή" του ηχητικού κύματος με την μόνωση, ώστε να μετατρέπεται ακουστική ενέργεια σε θερμική στο εσωτερικό της. Είναι πιο αποδοτικές όταν το μονωτικό υλικό έχει πάχος ίσο με τουλάχιστον ένα τέταρτο του μήκους κύματος της κατώτατης συχνότητας που σε ενδιαφέρει, γιατί έτσι σιγουρεύεσαι ότι το μονωτικό υλικό "πετυχαίνει" ένα τουλάχιστον από τα σημεία μέγιστης πίεσης/υποπίεσης ανά περίοδο του κύματος, όπου φυσικά είναι πιο αποδοτικό. Αυτό βέβαια δεν είναι πρακτικό γιατί πχ. στα 50Hz το 1/4 του μήκους κύματος είναι πάνω από 1,5 μέτρο!

Οι υπόλοιπες απορροφητικές διατάξεις (όπως και αυτή που σε ενδιαφέρει) λειτουργούν με συντονισμό. Δηλαδή χρησιμοποιούν τη φυσική συχνότητα συντονισμού μιας κατασκευής για να τη θέσουν σε δόνηση (είτε την ίδια την κατασκευή, είτε κάποιο διάφραγμα προσαρμοσμένο πάνω της) και η απορρόφηση επιτυγχάνεται με μετατροπή της ακουστικής ενέργειας σε κινητική στο ίδιο το σώμα ή το διάφραγμα, υποβοηθούμενη ενίοτε και από το "ασυμπίεστο" του αέρα στo εσωτερικό της. Αυτή η κατηγορία έχει πολλές παραμέτρους που καθορίζουν το "κούρδισμα" της απορρόφησης, γι'αυτό απαιτούν αρκετή μελέτη και πολύ προσεκτική κατασκευή.

Συμβουλή μου -και εμένα- είναι να ξεκινήσεις με πιο broadband κατασκευές, και μετά να κινηθείς σε κάτι πιο εξεζητημένο, αν συνεχίσεις να έχεις σημαντικά προβλήματα. Και πρώτα απ'όλα μέτρηση του χώρου. Χωρίς αυτήν, δεν ξεκινάς καν.

Καλούς πειραματισμούς :)

 
Αγαπητε  φιλε  ηχοπληκτε  με το ντεσιμπελομετρο  ΔΕΝ προκειται να κανεις τιποτααααα.

χρειαζεσαι  εναν αναλυτη ακουστικου φασματος, ενα μικροφωνο μετρησεων omni και εναν προενισχυτη.

Γι αυτα τα 3 πραγματα μπορεις να ξοδεψεις 1 περιουσια εαν παρεις απο Bruel&Kjaer

εγω σου προτεινω να  δανιστεις ενα laptop (εαν δεν εχεις) , να δανειστεις 1 καρτα ηχου της προκοπης (maudio, edirol, terratec, κλπ) τωρα  για μικροφωνο  θα δυσκολευτεις γιατι κανεις δεν δανειζει μικροφωνα. Προτεινω να αγορασεις αυτο που εχω και εγω behringer omni  ECM8000  ειναι το καλλιτερο απο τα φθηνα και το φθηνοτερο απο τα καλα!!.

και κοστιζει 58euro

http://www.behringer.com/EN/Products/ECM8000.aspx

Στον ΗΥ  θα εγκαταστησεις ενα προγραμμα που ειναι αναλυτης φασματος  και θα σου  δωσει μια εικονα (ακουστικη) του χωρου σου. για να μαθεις σε ποιες συχνοτητες ειναι το προβλημα.

Επισης υπαρχουν και πργραμματα που κανουν ακουστικη αναλυση του χωρου αλλα θα πρεπει να παιδευτεις μερικες ημερες μεχρι να καταλαβεις τι κανουν, εαν εισαι μουσικος και οχι technical junky  τοτε βαλε απλως αναλυτη φασματος.

Φυσικα  ολα τα προγραμμα θα τα βρεις σπασμενα στα γνωστα μερη!!

Εαν θελεις  θα σου πω αυτα που χρησιμοποιω αλλη φορα γιατι τωρα κανει πολλη ζεστη!!

Αφου κανεις τις μετρησεις του χωρου και αποθηκευσεις τα σχεδιαγραμματα μετα θα κανεις τα πειραματα σου και ξανα τις μετρησεις  για να δεις αντικειμενικες διαφορες  γιατι εαν μετα απο πολλη κοπο φτιαξεις μια bass trap  αυτα που ακους δεν ειναι αντικειμενικα, μονο ο ΗΥ θα σου δειξει τι γινεται ή εαν καλεσεις καποιον αλλο να σου πει την γνωμη του.

επισης  επελεξε ενα μουσικο αποσπασμα απο μπασο, ή τυμπανο ,η κιθαρα ή φωνη που νομιζεις ορι καλυπτει την περιοχη που θελεις ωστε να το παιζεις στο στερεοφωνικο σου και να ακους το αποτελεσμα μετα τα πειραματα.

συμπερασμα:

Ολες οι κατασκευες που αναφερθηκαν ειναι πολλη καλες για συχνοτητες  >200Hz  απο εκει και κατω  τα πραγματα ειναι πολλη δυσκολα, δηλ για να ελεγξεις τον ηχο του κοντραμπασου ή του τυμπανου χρειαζεσαι  παγιδες  Helmoltz  δηλ. οπες που καταπινουν ογκους αερα!!

Εγω εχω στασιμα  στα 80Hz  και προσπαθω εδω και 2 χρονια να το λυσω χωρις να τα καταφερω εχω κανει μερικα πειραματα  και θα τα συνεχισω οταν θα εχω  ανεση χρονου και χρηματων .

Οτι κανεις  κοινοποιησε το μας με τα σχετικα διαγραμματα των μετρησεων και εμεις θα λεμε τις γνωμες μας και εσυ θα κανεις ολη την δουλεια.

εαν μενεις στην θεσσαλονικη μπορω να σου κανω τις μετρησεις δωρεαν μεσα στον αυγουστο μετα  θα πνιγομαι.

καλο κουραγιο

[email protected]

 
@infectme247 Ευχαριστώ πολύ για τις λεπτομέρειες, δεν γνώριζα αυτές τις παραμέτρους. Όπως βλέπεις και στα links που έδωσα δεν μπαίνουν σε τόσο τεχνικά στοιχεία και νομίζω ότι τα προτείνουν ως all around λύση, γι' αυτό μάλλον ήταν και τόσο αμφιλεγόμενες κατασκευές. Άδικα κόπο και χρήμα θα ξόδευα ...

@axinos55 ευχαριστώ για τις συμβουλές ... μόνο μικρόφωνο μετρήσεων δεν έχω (και δε σκοπεύω να πάρω). Έχω το Room Eq Wizard (free πρόγραμμα μέτρησης) και μερικά ακόμα utilities και θ' αρχίσω έτσι. Μετά βλέποντας και κάνοντας. Να βελτιώσω λίγο την ακουστική θέλω ... δεν πάμε και για πρωτάθλημα  ;D

 
Επανέρχομαι στο θέμα και ελπίζω να έχω και πάλι μερικές συμβουλές και κατευθύνσεις από τους ψαγμένους συμφοραδόρους.

Με βάση τις διαστάσεις υπολόγισα τα room modes και έκανα μερικές μετρήσεις (χωρίς SPL calibration, οπότε δεν έγινα όλα όπως τα λένε οι οδηγίες του REW, δεν ξέρω πόσο σημαντικό είναι αυτό) που απλώς επιβεβαίωσαν το αναμενόμενο.

Πρόσθεσα σήμερα και 2 Superchunk στις πίσω γωνίες. Δεν έκανα και πάλι μέτρηση ακόμα αλλά με το αυτί τα peak παραμένουν και φαντάζομαι δεν πρόκειται να φύγουν εκτός αν βάλω 20ποντα πάνελ και δεν έχω χώρω να σταθώ εγώ. Απ' ότι διαβάζω σε μικρά δωμάτια σαν το δικό μου (11+m^2) είναι μάλλον μάταιο να προσπαθείς να εξαφανίσεις εντελώς τα room modes, οπότε θα συμβιβαστώ με κάποια υποφερτά spots.

Σαν λύση προτείνoνται επίσης και κουρδισμένες μπασοπαγίδες (πώς λέμε κουρδιζμένα ξήλα) τις οποίες κατά καιρούς αναφέρουν και μέλη του φόρουμ.

1) Κατά πόσο είναι αποτελεσματικά σε μικρούς χώρους (στο αποτελεσματικά περιλαμβάνω και το να καταλαμβάνουν έναν λογικό χώρο)

2) Πόσο εύκολο είναι να κατασκευαστούν;

Ρωτάω γιατί είδα κάτι προτάσεις για "ντουλάπες" με τις πόρτες σαν σουρωτήρι που υποτίθεται στοχεύουν ακριβώς πχ τα 120-122 hz που με βασανίζουν ή για ένα κουτί με ένα σωλήνα που κάνει κάτι παρόμοιο.

Αξίζει τον κόπο;

Ευχαριστώ για κάθε βοήθεια.

 
BitCollector είπε:
Απ' ότι διαβάζω σε μικρά δωμάτια σαν το δικό μου (11+m^2) είναι μάλλον μάταιο να προσπαθείς να εξαφανίσεις εντελώς τα room modes, οπότε θα συμβιβαστώ με κάποια υποφερτά spots.
Αυτό ψιλοισχύει. Τα στάσιμα κύματα είναι τόσο μεγάλα σε διαστάσεις -σε σχέση με το χώρο- που δύσκολο καν θα βρεις ένα σημείο ακρόασης της "προκοπής". Αν είσαι τυχερός, ίσως μπορέσεις να "σιδερώσεις" κάπως την απόκριση πειράζοντας λίγο τις θέσεις των ηχείων, αλλά μην περιμένεις θαύματα κάτω απ'τα 150Hz.

1) Κατά πόσο είναι αποτελεσματικά σε μικρούς χώρους (στο αποτελεσματικά περιλαμβάνω και το να καταλαμβάνουν έναν λογικό χώρο)

2) Πόσο εύκολο είναι να κατασκευαστούν;

Ρωτάω γιατί είδα κάτι προτάσεις για "ντουλάπες" με τις πόρτες σαν σουρωτήρι που υποτίθεται στοχεύουν ακριβώς πχ τα 120-122 hz που με βασανίζουν ή για ένα κουτί με ένα σωλήνα που κάνει κάτι παρόμοιο.
Το "αποτελεσματικά" είναι μεγάλη ιστορία... Για "αποτέλεσμα" θες συνήθως αρκετά μεγάλη απορροφητική επιφάνεια συγκριτικά με το χώρο σου. Αυτό σημαίνει ότι αν φτιάξεις πάνελ διαφράγματος, θα πρέπει να φτιάξεις πολλά! Αν θες να φτιάξεις helmholtz (τους κυλίνδρους με το στόμιο) θα χρειαστείς επίσης αρκετά κομμάτια και αρκετά ογκώδη, εφ'όσον σε ενδιαφέρουν αρκετά χαμηλές συχνότητες.

  Οι ντουλάπες με τις τρύπες που αναφέρεις, απαντώνται ως "Perforated panels" στην βιβλιογραφία, και είναι ουσιαστικά παραλλαγές των helmholtz.

Το θέμα είναι ότι για όλα αυτά υπάρχουν μαθηματικοί τύποι, δεν πας να τα φτιάξεις στα τυφλά και να περιμένεις αποτελέσματα. Διάβασε για όλα αυτά τα είδη στο internet, αποφάσισε πιο σου φαίνεται πιο "βατό" κατασκευαστικά, υπολόγισε κατασκευαστικές παραμέτρους με βάση τους μαθηματικούς τύπους (μήκη, βάθη, διαμέτρους κτλ) και φτιάξε ένα κομμάτι μόνο. Μετά δοκίμασε να δεις αν δουλεύει! Για τα διαφραγματικά πάνελ θα πρέπει να βλέπεις και να νιώθεις την δόνηση ακουμπώντας το, όταν παίζει ήχος στην συχνότητα κατασκευής τους. Για τα helmholtz θα πρέπει να νιώθεις την παλινδρόμηση του αέρα πάνω απ'το στόμιο. Όταν καταλήξεις με κάτι που δουλεύει, φτιάξε πολλά! Πολλά όμως!

Οι συνηθισμένες αιτίες αποτυχίας είναι κυρίως (για τα διαφραγματικά) οι κακοφτιαγμένες ξύλινες κάσες (θέλεις στιβαρές και άκαμπτες), το μη αεροστεγές εσωτερικό, κάποιο εμπόδιο που εμποδίζει το διάφραγμα να κινηθεί ελεύθερα, ή ακόμη και η παραπανίσια μόνωση στο εσωτερικό. (αν υπάρχει καν)

Για τα helmholtz είναι το ακατάλληλο -για το επιθυμητό Q- υλικό του κυλίνδρου, επίσης η παραπανίσια μόνωση στο εσωτερικό, και το port end correction του στόμιου.

Αξίζει τον κόπο;
Αυτό μόνο εσύ το ξέρεις. Αν -όπως είπες- δεν πας και για πρωτάθλημα, ίσως καταφέρεις να κόψεις μερικά dB από τις κορυφές με ένα λεπτομερές γραφικό eq. Αν το παρακάνεις, συνήθως θα έχεις κουδουνίσματα και άλλα τέτοια περίεργα.

Και πάλι, το eq δεν μπορεί να κάνει τίποτα αν έχεις και μεγάλες ακυρώσεις.

 
Ευχαριστώ infectme247 ... σου είμαι υπόχρεος  :)

2πμ και μόλις κρέμασα 2 πάνελ 70άρη στις πάνω ακμές των πλαϊνών τοίχων με το ταβάνι ελπίζοντας να μειωθεί το ενοχλητικό flutter echo. Κατέβηκα από τη σκάλα, χτύπησα παλαμάκια και ... τόσο έντονο και με διάρκεια που έμοιαζε με βάθος  :o

Έπιασα δυο φύλα από χοντρό αφρώδες με λαβύρινθους (που έχω για το τελευταίο στάδιο), πρόχειρα τα έβαλα στους τοίχους δεξιά και αριστερά από τα ηχεία και ... ως δια μαγείας το echo πάει. Το δωμάτιο ακούγεται πλέον ... αλλιώς. Σχεδόν αλόκοτο  ::)  . Μπαίνω μέσα από το διάδρομο και καταλαβαίνω τη διαφορά.

Όλη η φάση είναι φοβερή πόρωση, μαγεία σκέτη ... αμάν να ξημερώσεις να κάνω καμιά μέτρηση και να ετοιμάσω και τα υπόλοιπα πάνελ.

Επί της ουσίας, έχω βρει φόρμουλες κτλ και μου φάνηκε σχετικά απλή φάση. Υπομονή και ακρίβεια στα τρυπήματα των perforated ντουλαπών  ;D. Δυστυχώς δεν έχει μείνει πολύς διαθέσιμος χώρος. Θα κάνω ένα για τη βάση του πίσω τοίχου, κάτω από τα πάνελ και ό,τι γίνει.

Είπα για πρωτάθλημα δεν πάω αλλά με βλέπω σίγουρο για κόρατς (δεν το πάω το ποδόσφαιρο οπότε το ουέφα απορρίπτεται) ;D.

Ευχαριστώ για τις συμβουλές και πάλι.

 
BitCollector ευχαριστώ για το link!

Έκανα κάποιες μετρήσεις στο boothaki μου με το Behringer ECM8000 και έχω τα παρακάτω αποτελέσματα..

περιμένω κάποιες παρατηρήσεις ... εγώ έχω κάποια δικά μου συμπεράσματα για το τι πρέπει ίσως να κάνω με panels, traps κλπ αλλά θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως να διαβάσω τις απόψεις σας.

σημείωση: έλαβα ήχο από 4 διαφορετικά σημεία του room ::)

group1.jpg

 
Μήπως μπορείς να ανεβάσεις πάλι τις μετρήσεις; Φαίνεται να χάθηκαν στη συντήρηση. Στο μεταξύ άρχισα ένα perforated panel, έχω να κάνω καμιά 300αριά τρύπες. Θα στείλω κι εγώ μετρήσεις (ελπίζω καλύτερες από αυτές που έχω τώρα).

 
Χωρίς να σκαμπάζω πολλά πολλά (τυφλός τυφλόν οδήγαγε ...) μάλλον δεν έχεις κάνει smoothing, ε; Συνήθως κάνουν 1/3 octave smoothing οπότε φεύγει το comb filtering και φαίνονται πιο καθαρά τα διαγράμματα.

Τα δικά μου είναι με smoothing ... έχω ένα ψιλομπάχαλο στις χαμηλές. Να δούμε τι θα κάνει το perforated.

spl.jpg

wf_rode_ext.jpg

 
Ελπίζω να κάνεις δουλειά με τα τρυπήματα ...Εγώ δυστηχως επειδή κατέβασα αρκετά μηχανήματα για τις μετρησεις, έπρεπε να συμαζέψω λιγάκι πριν κατεβάσω την κονσόλα και τα rack στο νέο χώρο. Οπότε από την ερχόμενη εβδομάδα θα στήσω και πάλι τα μπλιμπλίκια για να κάνω τις δοκιμές μου.

για τις δοκιμές χρησιμοποίησα

Dynaudio BM15A

Yamaha 01V

Behringer 8000

Motu 1224

thanks anyway,

g

 
Γεια και πάλι,

δυστηχώς δεν έχω την δυνατοτητα για να στειλω τις νέες μετρήσεις του booth (βρίσκονται σε κάποιο mac εκέι ο οποίος βρίσκεται κάτω από 250 absorbers, και βαριέμαι να τα κουνήσω τώρα ...:()

Αν και τελικά το δωμάτιο δεν θα χρειαστεί άλλες εργασίες μάλλον ... είναι άριστο.

Ηχογραφήσαμε: Φωνές, (lead vox, αλλά και backing με 3 άτομα) και το αποτέλεσμα ήταν άριστο. ΕΠίσης ηχογραφήσαμε κιθάρες (mesa Boogie Rectifier με 2X12) και πάθαμε έκπληξη όταν τον βάλαμε σχεδόν να παίζει στα 80-85 db (κουρδισμένοι σε d) παίζοντας pantera χαχα, και το μόνο που έγινε ήταν απλά να πέσει λίγη σκόνη από το χρώμα του θόλου στο ταβάνι !!!!

χεχε (ούτε στάσιμα ούτε τίποτα)

Απλώς επειδή αυτός ο θόλος λειτουργεί λίγο περίεργα οι πηγές πρέπει να βρίσκονται σχετικά στη μέση για να έχουμε σωστή λήψη. (λειτουργεί ως συγκεντρωτής) Άλλωστε το πλάτος του θαλάμου είναι 180cm! Αλλά όλα οκ εκεί!

Τα προβλήματα άρχισαν στο CR !!! Στάσιμα στα 120 HZ και μου έρχεται να βάλω τα κλάματα. Βέβαια για αν πω την αλήθεια, στο συγκεκριμένο room δεν είχε γίνει κάποια μελέτη και απλά θα "διεκπαραιώσει" για 2 χρόνια περίπου τις ανάγκες του CR, το οποίο θα είναι έτοιμο περίπου στο τέλος του 2011.

Έχω μπλέξει με τα Roundfussors R1, και τα λειτουργούμε ως bass absorbers - και ως διαχυτές, αλλά επειδή χρειάστηκαν 12 τεμάχια για τις 2 πίσω γωνίες ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί όλα. Ελπίζω να συμαζευτεί το "πρόβλημα" ... :'(

IMG_7455.jpg

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top