Δυο διαφορετικές συγχορδίες μπορούν να αποτελούνται από τους ίδιο

Awaken

Νέο μέλος
Μηνύματα
107
Πόντοι
16
Για παράδειγμα η συγχορδία Em7 αποτελείτε από E B G D αλλά και η G6 αποτελείτε από ακριβός τους ίδιους τόνους, παρόλο που είναι διαφορετικού τύπου συγχορδία (το ίδιο συμβαίνει με πολλές άλλες συγχορδίες) και μου ακούγετε και σχεδόν το ίδιο, ποια είναι ή διαφορά τους κύριοι? Ερωτώ..

Άμα μου την πείτε πάλι να ξέρετε ότι δεν θα χαλαστώ, θα συνεχίσω να ρωτάω ανελέητα. :-X 

 
αυτες οι δυο συγχορδιες που αναφερεις σαν παραδειγμα εχουν τις ιδιες νοτες.

μπορεις να της ερμηνευσεις σαν την ιδια συγχορδια σε αναστροφη , ειτε σαν 2 διαφορετικες.

εξαρταται απο την ακολουθια και των υπολοιπων συγχορδιων φυσικα μεσα σε ενα κομματι

αλλιως για παραδειγμα θα ακουστει σε καθεμια απο τις 2 παρακατω ακολουθιες

1.

Em - Cmaj7 - Am7 - Em7

2.

G6 - Fmaj7 - E7 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτό που περιγράφεις λέγεται αναστροφή. Π.χ. η G6 είναι η Em7 σε πρώτη αναστροφή (E G B D -> G B D Ε).

Awaken είπε:
και μου ακούγετε και σχεδόν το ίδιο
ΔΕΝ ακούγεται ίδια (αν όντως σου ακούγεται ίδια, θέλεις εξάσκηση). Η νότα που έχεις στο μπάσο παίζει τεράστιο ρόλο. Ο γενικός κανόνας είναι ότι για να έχεις το "συνηθισμένο" ήχο της συγχορδίας πρέπει να έχεις την τονική ή την πέμπτη στο μπάσο (Ε ή B στην περίπτωσή σου).

 
Bεβαιως και γινεται. Και αυτο γιατι δυο διαφορετικες συγχορδιες με τις ιδιες νοτες ειναι αναστροφες η μια της αλλης. Η ηχητικη διαφορα εγκειται παραπανω στο πια νοτα ειναι στο μπασο και πια η πιο πριμα. Επισης αν η συγχορδια θα ειναι κλειστη, δηλαδη τα διαστηματα της δεν θα ξεπερνανε αυτο της τριτης η τεταρτης, η ανοιχτη, οπου θα βρεις διαστηματα πεμπτης και εκτης (και που ειναι σχετικα πιο ευκολες να σχηματιστουν στη κιθαρα απ'οτι στα πληκροφορα με το ενα χερι).

Ενδεικτικα ολες οι εκτες συγχορδιες μπορουν να θεωρηθουν πρωτη αναστροφη της εκτης βαθμιδας τους, πχ. Em6 --> C/E,  C6 --> Am7/C.

ΥΓ: Aυτο ισχυει μονο για μειζονες εκτες, οι ελλασονες εκτες υποθετουν χρηση μελωδικης μινορε, οπου ειναι αλλου παπα ευαγγελιο, βλεπε Spy.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
παιζει μεγαλο ρολο βεβαιως οπως ειπωθηκε και η αναστροφη-θεση-ακολουθια της καθε συγχορδιας

με προλαβε η λεοπαρδαλη  :P

οσο για τον ρολο του μπασσου , ειναι τεραστιος!

δε πα να παιζει ορχηστρα Am......ε και??

ενα "φα" να ριξει ο μπασσιστας τοτε θα ακουστει Fmaj7.

(Τα κανω κατι τετοια στο μαγαζι οταν "ξεκουραζω" τον κουμπαρο μου! :P :P :P )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Ενδεικτικα ολες οι εκτες συγχορδιες μπορουν να θεωρηθουν πρωτη αναστροφη της εκτης βαθμιδας τους
Αυτό που γράφεις δεν βγάζει νόημα.

πχ. Em6 --> Cmaj7/E,  C6 --> Am7.
Η Em6 δεν περιέχει C. To σωστό είναι Em6=C#m7b5.

 
Awaken είπε:
...ποια είναι ή διαφορά τους κύριοι? Ερωτώ..
Η μπασο νοτα.Η μια εχει E και η αλλη G.

Εκτος κι αν γραψεις την Εm συγχορδια ετσι : Em/G (μι μινορε συγχορδια, με σολ μπασο). Οποτε ειναι ολοιδιες.

Άμα μου την πείτε πάλι να ξέρετε ότι δεν θα χαλαστώ, θα συνεχίσω να ρωτάω ανελέητα. :-X 

056.gif


 
Όταν παίζω G6 σε 5 χορδές έχει μέσα δυο G νότες και η Em7 σε 5 χορδές έχει μέσα δυο B, τι  ρόλο παίζουν  αυτές οι διπλές νότες?

 
Awaken είπε:
Όταν παίζω G6 σε 5 χορδές έχει μέσα δυο G νότες και η Em7 σε 5 χορδές έχει μέσα δυο B, τι  ρόλο παίζουν  αυτές οι διπλές νότες?
Θεωρητικα κανενα ρολο, πρακτικα τονιζεται περισσοτερο αυτη η νοτα.
069.gif


 
Awaken είπε:
Όταν παίζω G6 σε 5 χορδές έχει μέσα δυο G νότες και η Em7 σε 5 χορδές έχει μέσα δυο B, τι  ρόλο παίζουν  αυτές οι διπλές νότες?
Απλά, είναι εύκολο να παίξεις ΚΑΙ αυτές στην κιθάρα. Αν παίζεις μία απλή συνοδεία, συνήθως μία από τις διπλές νότες μπορεί να παραλειφθεί χωρίς να αλλάξει σημαντικά ο ήχος. Π.χ. είτε παίξεις το G6 σαν 35545x ή σαν 35x45x, θα ακουστεί σχεδόν το ίδιο.

 
Ευχαριστώ για την απαντήσεις… :D

Οπότε έχω την τονική ή την 5 στο μπάσο και η άλλες όπως κάτσουν? 

και δεν ακούγονται το ίδιο, δεν έπαιζα ακριβός ανάστροφα γι αυτό. Είναι γιατί δεν μπορώ να βρω από κάπου έγκυρες συγχορδίες για all 4ths κούρδισμα και προσπαθώ να της φτιάξω μόνος μου. Έχει κανείς κανένα link για αυτό το κούρδισμα?

 
Τι να το κανεις το λινκ?

Οι συγχορδιες εχουν στανταρ νοτες.

Οπως ειπες πριν η G6 εχει : GBDE (βαθμιδες:1356)

Κανε οτι κουρδισμα θες και απλως πατα να ακουγονται αυτες οι νοτες και βγαλε δικες "φορμες" σε διαφορες position.

;)

 
Ήθελα να δω τα πιασίματα, αυτό κάνω τώρα προσπαθώ να τα βρω αλλά είναι συγχορδίες που  πιάνονται πολύ ανώμαλα σε αυτό το κούρδισμα ;) αλλά έχει και τα καλά του.

 
Awaken είπε:
Ήθελα να δω τα πιασίματα, αυτό κάνω τώρα προσπαθώ να τα βρω αλλά είναι συγχορδίες που  πιάνονται πολύ ανώμαλα σε αυτό το κούρδισμα ;) αλλά έχει και τα καλά του.
Ειπες τη μαγικη λεξη.

Τα "κουρδισματα" για αυτα τα "καλα" εχουν βγει.

Παιξε τα "καλα" και τα αλλα αστα, παιχτα με αλλη κιθαρα.

Οχι πως ειναι κακο να πειραματιστεις ομως.  ;)

Οτι ψαχνεις, το "λουζεσαι" μια μερα.

Ρε πολυ "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" επεσε 
096.gif


 
Γεια σας, εχω και εγω μια ερωτηση:

Με ποσες νοτες το λιγοτερο φτιαχνεται μια συγχορδια?

 
Chimay είπε:
τονικη και 5η θεωρειται συγχορδια?

ευχαριστω  :)
Από τη παραδοσιακή κλασσική θεωρία όχι γιατί δεν υπάρχει 3η.

Αλλά σε πιό σύγχρονα στυλ δηλ ροκ-μεταλ μια συγχορδία 5ης "υποννοεί" μία συγχορδία από κάτω, που την καταλαβαίνεις βέβαια από την τονικότητα που είναι το κομμάτι.

(Άσχετο: στο......ροκομεταλ το θεωριτικό "παράδοξο" με τις συγχορδίες με 5η είναι ότι η 7η βαθμίδα της κλίμακας αλλάζει στην εναρμόνιση της και παίρνει 5η καθαρή αντί 5η ελαττωμένη που πρέπει κανονικά. Και λέω παράδοξο γιατί μόνο με 5η καθαρή ακούγεται σωστά λόγω...ντιστόρσιον  ;D ;D)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top