Δίλλημα και πνευματικά δικαιώματα

Miltos23

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,496
Πόντοι
198
Άνοιξα αυτό το θέμα στο περί ανέμων και υδάτων από περιέργεια για να δω πως θα αντιμετωπίζατε μια παρόμοια κατάσταση:

Ήμουν σε μια μπάντα, έφερε ο τραγουδιστής κάτι ωραίους στίχους και επί τόπου έστησα με ακόρντα και ένα ρυθμικό. Καμία μελωδία, μόνο ακόρντα με ρυθμό και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ωραίο και πιασάρικο στην demo εκδοχή του.

Αποχώρησα από την μπάντα για διάφορους λόγους και τα παιδιά συνέχισαν, έστησαν το κομμάτι στη τελική του μορφή, το ηχογράφησαν και βγήκε πολύ ωραίο και hit-ακι.

Τι θα κάνετε εσείς;

«Αφού έγραψα την αρχικη έκδοση το κομμάτι είναι δικό μου, άρα πρέπει να εμφανίζομαι σαν συνθέτης»

«Αφού τα παιδιά το έστησαν πλήρως και το ηχογράφησαν κλάην μην δίνεις σημασία, απλα να σε αναφέρουν ότι βοήθησες και συ στη σύνθεση»

«Μερικά ακόρντα έβαλες σε μια σειρά, σιγά το πράμα, το κομμάτι είναι των παιδιών»

Προσωπικά είπα και το στηρίζω ακόμα, ότι δεν θέλω λεφτά, δικαιώματα, ΑΕΠΙ ή κάτι τέτοιο, απλά να αναφέρουν ότι βοήθησα και γω στη σύνθεση.

Εσείς πως το βλέπετε;

 
ΑΕΠΙ ή κάτι τέτοιο
καλα και να ηθελες η καλη μου αγωγη ,τα γαλλικα και το πιανο μου απαγορευουν να σου πω ΤΙ θα έπαιρνες... ;D ;D ;D ;D

Ήμουν σε μια μπάντα, έφερε ο τραγουδιστής κάτι ωραίους στίχους και επί τόπου έστησα με ακόρντα και ένα ρυθμικό. Καμία μελωδία, μόνο ακόρντα με ρυθμό και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ωραίο και πιασάρικο στην demo εκδοχή του.
δηλ. κατσε να καταλαβω....επαιζες ακκορντα και ο στοιχουργος διαβαζε ΠΟΙΗΣΗ απαγγελοντας?  ;D

 
Superfunk είπε:
καλα και να ηθελες η καλη μου αγωγη ,τα γαλλικα και το πιανο μου απαγορευουν να σου πω ΤΙ θα έπαιρνες... ;D ;D ;D ;D

δηλ. κατσε να καταλαβω....επαιζες ακκορντα και ο στοιχουργος διαβαζε ΠΟΙΗΣΗ απαγγελοντας?  ;D
Καλά γνωρίζω τι θα έπαιρνα, αλλά όντως το κομμάτι είναι χιτακι, ξέρεις απο αυτά που παίζουν στο ραδιο συνέχεια.

Όσο για την μελωδία, πολύ σωστή παρατήρηση, αλλα αν δεις αναφέρω ότι δεν έβαλα καμία μελωδία, μόνο ακόρντα, η μελωδία ήταν του τραγουδιστή!  ;)

 
Miltos23 είπε:
Προσωπικά είπα και το στηρίζω ακόμα, ότι δεν θέλω λεφτά, δικαιώματα, ΑΕΠΙ ή κάτι τέτοιο, απλά να αναφέρουν ότι βοήθησα και γω στη σύνθεση.
Το βρίσκω απολύτως δίκαιο και το ελάχιστο που μπορούν να κάνουν.

Γενικά ομιλώντας πάντως, η γνώμη μου (όχι πως τη ζήτησε κανείς) είναι ότι πρωτότυπο κομμάτι που παίζεται από μπάντα πρέπει να έχει credits σύνθεσης για όλα τα μέλη. Ο καθένας βάζει κάτι δικό του, ανεξάρτητα αν το κομμάτι το έφερε ένα μέλος.

 
RayDTutto είπε:
Το βρίσκω απολύτως δίκαιο και το ελάχιστο που μπορούν να κάνουν.

Γενικά ομιλώντας πάντως, η γνώμη μου (όχι πως τη ζήτησε κανείς) είναι ότι πρωτότυπο κομμάτι που παίζεται από μπάντα πρέπει να έχει credits σύνθεσης για όλα τα μέλη. Ο καθένας βάζει κάτι δικό του, ανεξάρτητα αν το κομμάτι το έφερε ένα μέλος.
Γενικα θα ήθελα να ακουσω γνώμες για αυτό το θέμα.

Σχετικά με αυτπο που έγραψες συμφωνώ ότι όλοι συνεισφέρουν, εκτος και αν ένας τους πάει παρτιτούρες με το τι να παίξουν. Αλλά σίγουρα η "πίτα" δεν μπορεί να μοιραστεί ακριβώς σε όλα τα μέλη, εννοώ αν κάποιος φέρει τις βασικές μελωδίες δεν μπορούμε να πουμε ότι όλοι συνεισφέρανε ισάξια στη σύνθεση.

 
Σε αντιστοιχη περιπτωση με το συγκροτημα μου εχουμε συμφωνησει και θεωρω λογικο οτι το τραγουδι ανηκει στην μπαντα.

ΟΜΩΣ η μπαντα οφειλει να δηλωσει ρητα ποια μερη δεν ειναι δουλεια μελων της μπαντας.

Σε παρόμοιο παράδειγμα , η παλια μας τραγουδιστρια ειχε αντιστοιχη συμβολη σε 3 κομματια. Η μπαντα λεγεται 115dB. οποτε γράφουμε :

Μουσική:  115dB και ταδε (εδω το ονομα και το επιθετο της, δεν ξερω αν θελει να ειναι σε φορουμ.)

Αντιστοιχα για στιχους , παραγωγη και βιντεο

 
Διαβάζω.... γελάω... ξαναδιαβάζω... ξαναγελάω....

Αγαπητέ μου, διάβασε τι έγραψες:

Miltos23 είπε:
Αποχώρησα από την μπάντα για διάφορους λόγους και τα παιδιά συνέχισαν, έστησαν το κομμάτι στη τελική του μορφή, το ηχογράφησαν και βγήκε πολύ ωραίο και hit-ακι.
Αυτό το "τα παιδιά συνέχισαν" σημαίνει ότι εσύ (για (α)διάφορους λόγους) τα παράτησες. Και τώρα που μυρίστηκες κάποιο είδος δόξας, ζητάς μερτικό σε ένα σάντουιτς που πέταξες στο δρόμο και το βρήκε κάποιος άλλος. Το "τα παιδιά συνέχισαν" δικαιώνει "τα παιδιά" και δείχνει ότι εσύ την πάτησες. Έχει βαρύτητα αυτό το "συνέχισαν", δεν είναι απλά μία κουβέντα.

Δεν δικαιούσαι απολύτως τίποτε, συγνώμη που σου το γράφω έτσι απλά.

Σε αντιστοιχη περιπτωση με το συγκροτημα μου εχουμε συμφωνησει και θεωρω λογικο οτι το τραγουδι ανηκει στην μπαντα.
Ποια αντίστοιχη περίπτωση; Είχατε και εσείς χιτάκι;

ΟΜΩΣ η μπαντα οφειλει να δηλωσει ρητα ποια μερη δεν ειναι δουλεια μελων της μπαντας.
Τίποτε δεν οφείλει "η μπάντα" διότι (μάλλον πρέπει να σου το πει κάποιος) η "μπάντα" δεν υπάρχει μέχρι να αποκτήσει κάποιο είδος νομικού προσώπου. Μέχρι τότε είναι φιλίες, αγάπες, υποσχέσεις και λοιπά ροζ πράγματα που (συνήθως) δεν έχουν καμία βαρύτητα αν και όταν φτάσουν τα πράγματα σε κάποιο κρίσιμο σημείο.

 
Δεν υπάρχουν copyrights για τα ακόρντα από ότι ξέρω. Συνεπώς είναι στη διακριτική τους ευχέρεια αν θα σε αναφέρουν, και μάλιστα αν μιλάμε για τίποτα ΦΑ-ΣΟΛ-ΛΑδες και λοιπά τετριμμένα ΔΕΝ θα πρέπει να σε αναφέρουν, πραγματικά δεν πρόσφερες τίποτα ουσιαστικό σε αυτή την περίπτωση. 

 
Όπως σου τα έγραψε πιό πάνω ο trolley.

Άλλωστε, δεν γνωρίζω να υπάρχουν δικαιώματα από ακολουθία συγχορδιών,

Miltos23 είπε:
... έστησα με ακόρντα και ένα ρυθμικό. Καμία μελωδία, μόνο ακόρντα με ρυθμό ...
εκτός κι αν οι ακολουθία συγχορδιών με το ρυθμικό που έγραψες είναι κάτι τόσο ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο από μόνο του, όπως για παράδειγμα rosanna κλπ

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
.....,εκτός κι αν οι ακολουθία συγχορδιών με το ρυθμικό που έγραψες είναι κάτι τόσο ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο από μόνο του, όπως για παράδειγμα rosanna κλπ
Αυτό μπορεί να θεωρηθεί συνθετικό στοιχείο. Να πω κι εγω π.χ. Mercy - Duffy, που όσο απλό κι αν είναι το hook, κάνει το κομμάτι να ξεχωρίσει.
Συνθέτης είναι αυτός με την μελωδία και στιχουργός ο τύπος με τα λόγια.

Απο την άλλη καλό θα ήταν να σε ανέφεραν φιλικά. Τα credits κανουν καλό. Διαβάζοντας τα έμαθα πολλούς μουσικούς. Αλλά στο mp3 ποιός τα διαβάζει... ;)

 
Φαντάζομαι ότι έτσι όπως θέτει το θέμα ο OP , δεν το τοποθετεί νομικά, αλλά  ηθικά ή πιο σωστά «καλλιτεχνικά».

Έχοντας υπάρξει μέλος μπάντας, που έχει γράψει πρωτότυπα (δικά της)  τραγούδια έχω να παρατηρήσω πως μια σύνθεση συνεργασίας , έχει inputs από ΟΛΟΥΣ, ακόμα και από τον ντράμμερ , που η μόνη του συνεισφορά ίσως  να ήταν εκείνο …….το rim shot …..σε εκείνο το σημείο.

Με έχω πιάσει σε πολλά τραγούδια (δεν μιλάω για συμφωνικά έργα- αλλά για απλά εμπορικά τραγούδια) να εκστασιάζομαι με σημεία, που σαφώς δεν έχουν καμία ιδιαίτερη αξία στο συνολικό κομμάτι, συνήθως  περνάν απαρατήρητα….αλλά για εμένα χαρακτηρίζουν το κομμάτι.

Σε ένα συλλογικό έργο, για εμένα, ως πηγή έμπνευσης αποτελεί το οτιδήποτε, ακόμα και εκείνος/η  (π.χ. ο καφετζής του studio) που ήταν απλά στο δωμάτιο και φορούσε εκείνο το ρούχο…..και απλά  πέρασε από εκεί να αφήσει τους καφέδες.

Σε μια άλλη παραγωγική διαδικασία, σε διαφορετικό χρόνο ή χώρο ή με άλλα άτομα , κανένα τραγούδι δεν θα ήταν το ίδιο.

Φιλοσοφικά εξετάζοντας το θέμα, πιστεύω πως σε ένα κομμάτι μπάντας, όλοι έχουν μέρος στη σύνθεση.

Νομικά……ναι θα γινόμουν πιο πεζός, και η γνώμη μου θα προσαρμοζόταν ανάλογα….με το ποιός με πλήρωνε. ;D ;D ;D

Η γνώμη μου για το θέμα:

Συζήτά το ήπια  με τα άλλα μέλη της μπάντας, και αποφασίστε τι και πως από κοινού.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
LK είπε:
Έχοντας υπάρξει μέλος μπάντας, που έχει γράψει πρωτότυπα (δικά της)  τραγούδια έχω να παρατηρήσω πως μια σύνθεση συνεργασίας , έχει για εμένα, ως πηγή έμπνευσης το οτιδήποτε, ακόμα και ο καφετζής του studio που απλά  πέρασε από εκεί να αφήσει τους καφέδες.
Ευχαριστώ θερμά, αλλά ας μου δίνατε και κανένα πουρμπουάρ πριν με ξαποστείλετε ... >:(

 
Λάκη, οποτε θες καφέ, σφύρα να σου ψήσω έναν τούρκικο.

Αλλά....θέλω κρεντιτς ...ΟΚ?

 
Θα δευτερολογήσω  ;D.

Έχοντας έρθει σε επαφή , με πολλούς καλλιτέχνες ή «καλλιτέχνες» (λόγω φωτογραφίας κυρίως) θα σας πω τι παρατηρώ ότι γίνεται συνηθως.

Τραγουδιστές , κυρίως του λαϊκού ρεπερτορίου, μη έχοντας ιδέα από μουσική «γράφουν» κομμάτια (τι γράφουν δηλαδή, μια μελωδία…που σφύριξαν στο ντουζ ;D).

Πηγαίνουν σε ένα studio, όπου το τζιμάνι ο στουδιάς, θα τους κάνει την ενορχήστρωση , θα τους ηχογραφήσει, θα παίξει τα άργανα. θα τους βάλει και ακορντα (που λεει και το θεμα μας)  θα τους βάλει και κανα ήχο στο τριτον….αντε και λιγο ρεβερμπ στη φωνή ;D ;D ;D…..και από μια μπούρδα σφύριγμα….. γυάλισε το από εδώ, γυάλισε το από εκεί…..αντε κάπως στέκεται (ειδικά με τις χαζομάρες που κυκλοφορούν τώρα)

Φυσικά, συνθέτης θα φαίνεται …..ο σφυρίξας, (και φυσικά επίσης ο στουδιάς , που στη ουσία αυτός έκανε το κομμάτι- ΔΕΝ έχει κανένα πρόβλημα με το θέμα….μιας και πληρώθηκε και βαθιά μέσα του ξέρει ότι δεν θα γίνει τιποτα με αυτό ;D).

Στα δικά μου κομμάτια, τα παίζω όλα μόνος μου.

Όταν όμως τα πρόβαρα π.χ. με κανονικό ντραμμερ ή  κανονικό μπασίστα ή κανονικό μουσικό ;D ;D……..ήταν ΑΛΛΟ πράγμα. (και ναι μπορεί να μην άλλαξε η μελωδία….αλλά το κομμάτι πέρασε σε άλλο επίπεδο).

Ανέπνεε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
trolley είπε:
Ποια αντίστοιχη περίπτωση; Είχατε και εσείς χιτάκι;

Τίποτε δεν οφείλει "η μπάντα" διότι (μάλλον πρέπει να σου το πει κάποιος) η "μπάντα" δεν υπάρχει μέχρι να αποκτήσει κάποιο είδος νομικού προσώπου. Μέχρι τότε είναι φιλίες, αγάπες, υποσχέσεις και λοιπά ροζ πράγματα που (συνήθως) δεν έχουν καμία βαρύτητα αν και όταν φτάσουν τα πράγματα σε κάποιο κρίσιμο σημείο.
Δεν καταλαβαινω προς τι το ειρωνικο του υφους σου .  Δηλαδη αν το τραγουδι δεν ειναι χιτάκι (<- τι σημαινει αυτο στην Ελλαδα πες μου...) δεν ισχυουν 5 κανονες ευγενειας/καλης συνεργασιας? Η αντιστοιχη προσφατη περιπτωση για την δικια μου ερασιτεχνικη μπαντα (που τα δικαιωματα με την νομικη εννοια τα γραφει στα @@ της αλλα το ηθικα οχι) ειναι οτι ενα μελος που συνεισεφερε σε μερικα κομματια αποχωρησε. Ποιος κανει χιτακια πια και ποιος βγαζει λεφτα απο τις ηχογραφησεις το 2017 ? σοβαρα...

Ο ΟΡ μιλαει για ηθικη οχι για χρημα.

Περι μπαντας.... Δεν ειμαι 18 χρονων , δεν χρειαζομαι να μου καποιος οποιοσδηποτε "να πει κατι". Η μπαντα οπως οποιαδηποτε ερασιτεχνικη ομαδα λειτουργει με καποιους κανονες.Συνηθως ηθικους, λογικης και καλης λειτουργιας. Ακομη και οι φιλιες, οι αγαπες και οι υποσχεσεις που για σενα δεν εχουν βαρυτητα , λειτουργουν με καποια λογική και κανονες συμπεριφορας.

Οταν το μη-χιτακι σου το δινεις ακομη και στους φιλους σου να το ακουσουν, το να αποκρυπτεις οτι ενα μερος του κομματιου ανηκει σε καποιον εκτος μπαντας ειναι τουλαχιστον ηθικα μεμπτο. 

 
conkal είπε:
Ο ΟΡ μιλαει για ηθικη οχι για χρημα.
Και εγώ για ηθική μίλησα.

Είδες να γράφω κάτι για χρήμα;

Αυτοί που τα παρατάνε (σε οτιδήποτε) δεν δικαιούνται να αποζητούν αναδρομικά προνόμια.

Για χρήματα (για τα οποία όμως δεν μίλησα), δεν υπάρχει θέμα συζήτησης.

Επίσης, για ποιο λόγο πιστεύεις ότι σε ειρωνεύτηκα; Εσύ δεν έγραψες "αντίστοιχη περίπτωση"; Τι αντίστοιχο έχει δηλαδή; Επίσης, ποιος σου είπε ότι μετά το 18ο της ηλικίας έχεις απαραιτήτως τη ρεαλιστική προσέγγιση που απαιτείται στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων; Από τα γραφόμενά σου, τα οποία αποπνέουν ένα καθαρά ρομαντικό πλαίσιο σκέψης εφ' όσον προσωποποιείς την "μπάντα", είναι ολοφάνερο πως (σε κάποιο ποσοστό, έστω) δεν σκέπτεσαι όπως πρέπει (δηλαδή "είναι πρέπον", όχι "είναι υποχρεωτικό").

Υπάρχουν άνθρωποι, όχι στο 18ο αλλά στο 68ο έτος της ηλικίας τους, που αποφεύγουν αυτά τα δυσάρεστα αλλά απαραίτητα συμπεράσματα. Και εγώ που στα γράφω δεν είμαι αρκετά ρεαλιστής... να.. δες τι θα γράψω σε λίγο.

@LK

Παρεξηγήθηκα, να νομίσετε πως είμαι ενάντια στην ιδέα της "μπάντας" και των αρετών αυτής. Αντίθετα, ακούω μπάντες και έχω επίγνωση των θαυμάτων που επιτελούνται με την κατάλληλη χημεία σε όλη τη ζωή μου. Αλλά αυτό δεν έχει κάποια σχέση με παρεξηγήσεις για "πνευματικά δικαιώματα". Καλώς ή κακώς, όλες οι μπάντες που μπορώ να θυμηθώ έχουν έναν (άντε δύο) αρχηγούς και κάποιους άλλους "μόνιμους σεσιονάδες". Διάβαζα πρόσφατα για τους Smiths και το γεγονός πως είχαν αποφασίσει μεταξύ τους (ο κιθαρίστας και ο τραγουδιστής) ότι οι υπόλοιποι δύο θα λαμβάνουν έκαστος το 10% των κερδών (το 80% θα πήγαινε... εχμμμ... σε αυτούς). Σε δικαστική διαμάχη που έλαβε χώρα, πολλά χρόνια μετά τη διάλυση του συγκροτήματος, εν' μέρει δικαιώθηκαν, αλλά δεν είναι πλέον φίλοι μεταξύ τους.

 
trolley είπε:
Και εγώ για ηθική μίλησα.

@LK

Παρεξηγήθηκα, να νομίσετε πως είμαι ενάντια στην ιδέα της "μπάντας" και των αρετών αυτής. .....
Εγώ προσωπικά δεν σε παρεξήγησα, μιας και πρώτον δεν θεώρησα αυτό που έγραψες ως την άποψη σου για τις μπάντες και το βασικότερο, αυτό που έγραψα, δεν ήταν απάντηση σε αυτό που έγραψες  :D

 
Αλλη κουβεντα αν μιλαμε ΝΟΜΙΚΑ (δεν δικαιουσαι το παραμικρο αν δεν υπαρχει η μπαντα καπου επισημα οπως σου ειπαν και πιο πριν)

Και αλλη αν μιλαμε ΗΘΙΚΑ.ΙΣΩΣ θα επρεπε να αναφερθεις στα credits αν και δεν εγραψες τη μελωδια που χαρακτηριζει ενα κομματι.

Εχει κανενας input στον Mustaine να τον πειραξουμε λιγο με το  θεμα;;;

 
trolley είπε:
Αυτοί που τα παρατάνε (σε οτιδήποτε) δεν δικαιούνται να αποζητούν αναδρομικά προνόμια.

Επίσης, για ποιο λόγο πιστεύεις ότι σε ειρωνεύτηκα; Εσύ δεν έγραψες "αντίστοιχη περίπτωση"; Τι αντίστοιχο έχει δηλαδή; Επίσης, ποιος σου είπε ότι μετά το 18ο της ηλικίας έχεις απαραιτήτως τη ρεαλιστική προσέγγιση που απαιτείται στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων; Από τα γραφόμενά σου, τα οποία αποπνέουν ένα καθαρά ρομαντικό πλαίσιο σκέψης εφ' όσον προσωποποιείς την "μπάντα", είναι ολοφάνερο πως (σε κάποιο ποσοστό, έστω) δεν σκέπτεσαι όπως πρέπει (δηλαδή "είναι πρέπον", όχι "είναι υποχρεωτικό").
Αυτοί που τα παρατάνε, πραγματι δεν εχουν ερεισμα οταν ζητουν αναδρομικά αλλά η μπαντα -για μενα- οφείλει να τους αναφέρει καπου. Στα credits ? ok Στο featured ? παλι οκ ! ομως αφου συνεισεφεραν πρεπει να αναφέρονται.  Ειναι ισως θεμα ρομαντισμου οπως λες κτλ. Όμως οταν μιλαμε  για χομπυ , για ερασιτεχνικες ομαδες που 99% φορες δεν θα βγαλουν ουτε τα λεφτα απο τις προβες τοτε τα συγκροτηματα  οφειλουν να λειτουργουν λιγοτερο επιθετικους απο οτι ενα δικαστηριο. Καποιος φευγει, αντικαθισταται και οι υπολοιποι αν εχει συνεισφερει το αναγνωριζουν καπου. ειναι πολυ απλο- για μενα.

Οταν ο φιλος μιλαει για χιτακι πιστευεις οτι ειναι πραγματικα χιτακι ? Δηλαδη θα γινει γνωστο ? θα βγαλει η μπαντα χρηματα? αν ηταν δεν θα ειχε νομικη καλυψη η μπαντα με συμβολαιο και δικηγορους? ας μας πει ποιο κομματι/μπαντα ειναι να κρινουμε ποσο γνωστο ειναι.

Αυτο που θελω να πω ειναι οτι οι περισσοτεροι ειμαστε σε ερασιτεχνικες παρεες που κανουμε το χομπυ μας για ετσι μας αρεσει και γιατι κατι πρεπει να ειναι πιο χρωματιστο μεσα στην βδομαδα.Η αντιστοιχια ειναι οτι το 99% του κοσμου και νομιζω το 100% αυτων που δεν εχουν συμβολαιο και νομικη υποσταση στα συγκροτηματα τους δεν παιζουν για τα λεφτα αρα οι αποχωρήσεις μελων ειναι καπως αντιστοιχη φαση, την οποια περνάμε ολοι.

Πιθανως να εχω παρεξηγησει τον τροπο που γραφεις, αν πραγματικα σου προκαλει εκπληξη που νομιζω οτι με ειρωνευτηκες, ο γραπτος λογος δεν βοηθαει παντα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top