Διαμόρφωση ήχου πιάνου (vst) στο mix

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,255
Πόντοι
2,148
Αυτές τις μέρες έχω ένα σχετικά απλό, αλλά δύσκολο θέμα μείξης ακουστικού πιάνου.

Χρησιμοποιώ ένα αρκετά καλό vst πακέτο για grand piano της Addictive keys. 

Το πρόβλημα είναι ότι ενω γενικά ο ήχος που παίρνω είναι πολύ καλός και οι δυνατότητες παραμετροποίησης είναι παρα πολλές, το αποτεέλσμα που παίρνω στο τελικό mix είναι μέτριο για τα γούστα μου.

Μαζί με το πιάνο στο σημείο εκείνο έχω τύμπανα, ακουστικό μπάσο, μια ηλεκτρική και μια ακουστική και ένα pad και 2 tracks πνευστά.

Ό,τι και να έκανα μέχρι στιγμής ο ήχος μου βγαίνει μουντός.

Στόχος είναι ένας ήχος πχ (είναι και πρόσφατο) του Lyle Mays.

Στην καλύτερη μου βγαίνει σαν ήχος του Jobim στην cti...

Υπάρχει κάποια ιδέα, κάτι που πρέπει να προσέξω? (εκτός από εμπειρία...)

 
Ίσως λίγο EQ; Έχεις δοκιμάσει να μαζέψεις χαμηλομεσαία και να ανεβάσεις λίγο γύρω στο 2k;

 
παίξε με τη στερεοφωνία στα άλλα όργανα για να του δώσεις χώρο στη συχνότητα του παιξιματος σου, τονίζοντας λιγο με eq στις 1000 - 5000 σαλ, ανάλογα και αν το προγραμμα έχει simulation το lid, το καπάκι δηλαδή του πιάνου, ανοιξέ το και καλά. Για το στυλ που συνήθως γράφεις αυτό νομίζω ταιριάζει εν γένει.

 Πρέπει και η ίδια η σύνθεση να του δίνει λιγο αέρα, αμα χρησιμοποιείς πλάτες ή πνευστά ταυτόχρονα σε σημεία.

 
δεν θα ήθελα να κάνω κάτι από μόνο του και όχι σε συνάρτηση με τα άλλα.

Και γιατί πχ 2 και όχι 3 ή 3.2?

παίξε με τη στερεοφωνία στα άλλα όργανα για να του δώσεις χώρο στη συχνότητα του παιξιματος σου, τονίζοντας λιγο με eq στις 1000 - 5000 σαλ, ανάλογα και αν το προγραμμα έχει simulation το lid, το καπάκι δηλαδή του πιάνου, ανοιξέ το και καλά. Για το στυλ που συνήθως γράφεις αυτό νομίζω ταιριάζει εν γένει.

 Πρέπει και η ίδια η σύνθεση να του δίνει λιγο αέρα, αμα χρησιμοποιείς πλάτες ή πνευστά ταυτόχρονα σε σημεία.
το θέμα είναι ότι το πιάνο έρχεται στέρεο ήδη. Αν το στριμώξω χάνεται ο αέρας του

μισό να δώ το καπάκι, δεν θυμάμαι

 
δεν θα ήθελα να κάνω κάτι από μόνο του και όχι σε συνάρτηση με τα άλλα.

Και γιατί πχ 2 και όχι 3 ή 3.2?

το θέμα είναι ότι το πιάνο έρχεται στέρεο ήδη. Αν το στριμώξω χάνεται ο αέρας του

μισό να δώ το καπάκι, δεν θυμάμαι
παντά έτσι έρχονται συνήθως preset, γι αυτό είπα μήπως κινείς τα άλλα οταν συνηχούν στη συνθεση.

 
κάτσε τώρα γιατί δεν βρίσκω από που ανοίγει το καπάκι (κι αν ανοίγει...?)

 
κάτσε τώρα γιατί δεν βρίσκω από που ανοίγει το καπάκι (κι αν ανοίγει...?)
προσεχε αμα το κλείσεις μην σου φύγει και το κοπανήσεις και καταστρέψεις το πιάνο.

 λολ

 
βρε μη μας κόψει κανα χέρι...

μπα....κάποιος το έβγαλε εντελώς... Ανοιχτό είναι

κάτι σαν να πάει να γίνει.

Αλλαξα τα μικρόφωνα και τη θέση τους.

Αλλά ο Lyle Mays δεν έρχεται με τίποτα...

 
Κόψε μεσαία από τα υπόλοιπα όργανα, φαντάζομαι ότι high pass έχεις ήδη κάνει..

 
τσέκαρε και αυτό:

"If your piano sound is muddy then cut around 300Hz that should get rid of the mud. If it's too thin then a boost around 100Hz to 250Hz will add some roundness to thepiano. If you need the piano to be bright then add some air using a High Shelf eq to boost around 15kHz to 20kHz."

 
high pass σε ποιά?


Σε ΟΛΑ τα κανάλια φυσικά.

Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις πριν μιξάρεις.

Κουρεύεις τα πάντα κάτω από τους 100 (άντε κάτω από τους 50 στην κάσα)

Καθαρίζει το μιξ και ακούγονται καλύτερα και πιο ξεκάθαρα τα όργανα .

Το κακό/ανύπαρκτο gain staging και η μη εφαρμογή high/low pass είναι κλασσικά λάθη των rookie mixers.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
gain staging έχει παντού αυστηρό δια ροπάλου.

high pass έχω κάνει στo pad και στα πνευστά.

Αλλά φοβάμαι το μπάσο. Μην του χαλάσω τη χροια

 
Να πεταχτώ κι εγώ σαν την π*****.... και να κάνω μια ερώτηση πάνω σε αυτά...

  Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις πριν μιξάρεις.

Κουρεύεις τα πάντα κάτω από τους 100 (άντε κάτω από τους 50 στην κάσα) Καθαρίζει το μιξ και ακούγονται καλύτερα και πιο ξεκάθαρα τα όργανα .

 Το κακό/ανύπαρκτο gain staging και η μη εφαρμογή high/low pass είναι κλασσικά λάθη των rookie mixers.


 Αλλά φοβάμαι το μπάσο. Μην του χαλάσω τη χροια


Εκεί είναι που πρέπει να κάνεις high pass.

Δώσε μετά 2-3 dB στους 150-250 .


Μόλις έκανα σε ένα άσμα μου έτσι για δοκιμή ότι έγραψε ο Νίκος και το κομμάτι ακουγόταν άδειο-"τσίγκινο" στα αυτιά μου.  

Βέβαια, για να πω την αλήθεια, το έκανα στο master track όλων των οργάνων εκτός των τυμπάνων (σιγά μην καθόμουν να έβαζα eq σε καθένα χωριστά στα τρακς..).

 Έκανα κάτι λάθος; 

 
Έκανα κάτι λάθος; 


Ναι, δεν το έκανες σε ΟΛΑ τα τρακς ?

Και φυσικά δεν το έκανες στο σημαντικότερο,στο bus των τυμπάνων ? (θα κάνεις και σε κάθε drum track ξεχωριστά και στο drum bus)

Μελέτησε τον ΔΑΣΚΑΛΟ




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Σε όλα το έκανα αφού έκοψα τα πάντα σε όλα (εκτός τα τύμπανα) στην μίξη στο master. Μόνο στο μπάσο έδωσα εκεί που είπες.

Δηλαδή πρέπει να το κάνω σε ένα ένα χωριστά σ'όλα τα tracks?  Κόψιμο όλα κάτω από τους ~100?   Και το μπάσο κόψιμο κάτω απ'τους 100....? 

Εδιτ;  ΆΑΑΑ και στα τύμπανα πρέπει;   μπερδεύτηκα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι σε όλα ,το 100 είναι ένα ball park εγώ κάνω high pass σίγουρα από τους 50 και κάτω στα μπάσα όργανα,κάτω από τους 100 στα πλήκτρα,στα οποία κόβω και μεσαία και κατω από τους 150 στις κιθάρες.

Παίζω βέβαια με το curve , συνήθως το κάνω soft.

Ουσιαστικά αφήνουμε τις ουσιαστικές συχνοτικες περιοχές στις οποίες "ζει" το κάθε όργανο και κόβουμε τις άχρηστες που βαβουριαζουν και λασπωνουν.

Τι να τους κάνουν τους 100-150 οι κιθάρες; Πετά τους ?

Ολη η ιστορία με τη μίξη είναι το eq ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top