Διαφορές Martin D- 28 / D- 35

thomp

Νέο μέλος
Μηνύματα
30
Πόντοι
6
Χρονια πολλα παιδια! Ενδιαφέρομαι για μια Martin αυτο το καιρό αλλα στα μαγαζιά δυστυχώς αν υπαρχει κάποια δεν υπάρχουν και οι 2 μαζι για Δοκιμή.

Απο βίντεο καταλαβα οτι η d35 ειναι λιγο πιο γλυκιά και πιο πρίμα δε ξερω αν κάνω λαθος και

κάποια μοντέλα στο YouTube ειναι custom , επετειακά η παλιές οποτε αλλος ήχος και ξεφεύγουμε.

Θελω να ενημερωθώ στο τι να προσέξω στην d28 και τι στη 35 αν υπαρχει κατι για να καταλάβω τι θα μου ταιριάξει

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Kαλημέρα και χρόνια πολλά.

Αρχικά, οπτικά οι διαφορές τους είναι ότι η D35 έχει φιλέτο στην ταστιέρα και η πλάτη είναι τρία κομμάτια East Indian Rosewood, ενώ της D28 δύο.

Δομικά, η D28 φέρει standard non-scalloped X-bracing, ενώ η D35 έχει scalloped braces τα οποία είναι και πιο λεπτά σε πάχος. Η D35 είναι αισθητά πιο lightly braced από την D28.

Ηχητικά, τώρα, αυτό σημαίνει πως η D35 είναι πιο touch responsive και αντιδρά πιο καλά σε διαβαθμίσεις στην ένταση παιξίματος, έχοντας όμως το ελαφρύ μειονέκτημα της δυσκολίας στο να "δαμάσει" δυνατό strumming, το οποίο είναι και το φόρτε της D28. Eπίσης το πιο "εύκαμπτο" καπάκι της D35, της δίνει ένα αρκετά δυνατό-και ενιαίο σε όλες τις χορδές-bass response. Kάθε νότα, ακόμη και τα καντίνια, κρύβουν μέσα τους, ιδίως στο attack και την ανάπτυξη (swell), περισσότερο μπάσο, που είναι αισθητό κυρίως στα πρώτα 1-2 δευτερόλεπτα ανάπτυξης της νότας. (αυτό είναι και το χαρακτηριστικό που την κάνει πιο "γλυκιά" στο άκουσμα, όπως είπες).

Συγκριτικά, η D28, που αποτελεί και μέτρο σύγκρισης για όλες τις dreadnaught, είναι πιο all around όργανο, με μεγαλύτερη ευκολία προσαρμογής σε ένα σύνολο, όπου θα χρειαστεί να βγει πιο μπροστά. Έχει πιο "σφιχτά" μπάσσα, και εμφανώς πιο γεμάτη μεσαία-χαμηλομεσαία περιοχή, χαρακτηριστικό που της προσφέρει ο πιο "βαρύς" και άκαμπτος οπλισμός της. Χειρίζεται με ευκολία forte παιξίματα και heavy strumming.

Συμπερασματικά, θα έλεγα ότι η D35 είναι περισσότερο bedroom player, ενώ η D28 πάει παντού.

Eπίσης, κλείνοντας, θα έλεγα ότι μιλώντας για ακουστικό όργανο, όλα είναι σχετικά και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη συνολική κατασκευή και τα υλικά, που διαφέρουν τόσο πολύ, παρ' όλο που είναι ίδια. Μπορεί πχ, δοκιμάζοντας δύο ή τρεις D28, να ακούσεις αρκετά μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, ή παίζοντας 3 D28 και 3 D35 πχ, να βρεις ένα ζεύγος από κάθε μοντέλο που να ακούγεται περισσότερο παραπλήσια μεταξύ τους παρά με τις άλλες του ίδιου μοντέλου.

Καλή αναζήτηση λοιπόν

 
Ευχαριστω πολυ καταλαβα μάλλον για 28 θα κοιτάξω

Επίσης με τους μαγνήτες τι ακριβως παίζει

Χρειάζεται να Μπει μαγνήτης όταν τρυπηθει για το jack ;

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Kαλημέρα και χρόνια πολλά.

Αρχικά, οπτικά οι διαφορές τους είναι ότι η D35 έχει φιλέτο στην ταστιέρα και η πλάτη είναι τρία κομμάτια East Indian Rosewood, ενώ της D28 δύο.

Δομικά, η D28 φέρει standard non-scalloped X-bracing, ενώ η D35 έχει scalloped braces τα οποία είναι και πιο λεπτά σε πάχος. Η D35 είναι αισθητά πιο lightly braced από την D28.

Ηχητικά, τώρα, αυτό σημαίνει πως η D35 είναι πιο touch responsive και αντιδρά πιο καλά σε διαβαθμίσεις στην ένταση παιξίματος, έχοντας όμως το ελαφρύ μειονέκτημα της δυσκολίας στο να "δαμάσει" δυνατό strumming, το οποίο είναι και το φόρτε της D28. Eπίσης το πιο "εύκαμπτο" καπάκι της D35, της δίνει ένα αρκετά δυνατό-και ενιαίο σε όλες τις χορδές-bass response. Kάθε νότα, ακόμη και τα καντίνια, κρύβουν μέσα τους, ιδίως στο attack και την ανάπτυξη (swell), περισσότερο μπάσο, που είναι αισθητό κυρίως στα πρώτα 1-2 δευτερόλεπτα ανάπτυξης της νότας. (αυτό είναι και το χαρακτηριστικό που την κάνει πιο "γλυκιά" στο άκουσμα, όπως είπες).

Συγκριτικά, η D28, που αποτελεί και μέτρο σύγκρισης για όλες τις dreadnaught, είναι πιο all around όργανο, με μεγαλύτερη ευκολία προσαρμογής σε ένα σύνολο, όπου θα χρειαστεί να βγει πιο μπροστά. Έχει πιο "σφιχτά" μπάσσα, και εμφανώς πιο γεμάτη μεσαία-χαμηλομεσαία περιοχή, χαρακτηριστικό που της προσφέρει ο πιο "βαρύς" και άκαμπτος οπλισμός της. Χειρίζεται με ευκολία forte παιξίματα και heavy strumming.

Συμπερασματικά, θα έλεγα ότι η D35 είναι περισσότερο bedroom player, ενώ η D28 πάει παντού.

Eπίσης, κλείνοντας, θα έλεγα ότι μιλώντας για ακουστικό όργανο, όλα είναι σχετικά και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη συνολική κατασκευή και τα υλικά, που διαφέρουν τόσο πολύ, παρ' όλο που είναι ίδια. Μπορεί πχ, δοκιμάζοντας δύο ή τρεις D28, να ακούσεις αρκετά μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, ή παίζοντας 3 D28 και 3 D35 πχ, να βρεις ένα ζεύγος από κάθε μοντέλο που να ακούγεται περισσότερο παραπλήσια μεταξύ τους παρά με τις άλλες του ίδιου μοντέλου.

Καλή αναζήτηση λοιπόν
Πολυ ωραίο ποστ Πνοή και Νύξη

Ειχα διαβάσει πολλά για Martin αλλα λίγα τοσο μεστά

Πως βλέπεις τις D28 με τις 000-28

Ξέρω, άλλο σχήμα και μέγεθος ηχείου, άλλο projection - κατα τα αλλα?

 
ειλικρινής απορια μου:

αφου το ποσο ειναι καλουτσικο, γιατι δεν μιλας με κανα κατασκευαστή κιθαρας; ελλαδα εχουμε μερικους καταξιωμενους σε παγκοσμιο επιπεδο.

για μεχρι 1000 καταλαβαινω οτι δεν συμφερει αλλα τωρα εισαι στα διπλα

 
Reborn είπε:
Δεν κατάλαβα, γιατί έγκλημα?  :-\
Θα παρει κιθαρα με τοσα χρηματα και θα την τρυπησει? Καλυτερα να παρει ενα καλο μικροφωνο. Εκτος κι αν κατι μου διαφευγει η δεν καταλαβα καλα.
 
VangelisV είπε:
Θα παρει κιθαρα με τοσα χρηματα και θα την τρυπησει? Καλυτερα να παρει ενα καλο μικροφωνο. Εκτος κι αν κατι μου διαφευγει η δεν καταλαβα καλα.
Εγώ δε μπορώ να καταλάβω πόσο εγκληματικό είναι το τρύπημα στον πάτο. Τη δικιά μου (τύπου Martin) την τρύπησα και της έβαλα έναν RMacoustics και κατέβηκε το σύμπαν. Όταν θέλω το 100% του φυσικού ήχου απλά αφαιρώ το μαγνήτη. Κιθάρες τύπου Lowden (>3000) τις παραδίδουν τρυπημένες. Δεν πετάγομαι συχνά, αλλά μη γίνεστε τόσο απόλυτοι.

 
Reborn είπε:
Εγώ δε μπορώ να καταλάβω πόσο εγκληματικό είναι το τρύπημα στον πάτο. Τη δικιά μου (τύπου Martin) την τρύπησα και της έβαλα έναν RMacoustics και κατέβηκε το σύμπαν. Όταν θέλω το 100% του φυσικού ήχου απλά αφαιρώ το μαγνήτη. Κιθάρες τύπου Lowden (>3000) τις παραδίδουν τρυπημένες. Δεν πετάγομαι συχνά, αλλά μη γίνεστε τόσο απόλυτοι.
+1000

 
Dinosp είπε:
Πολυ ωραίο ποστ Πνοή και Νύξη

Ειχα διαβάσει πολλά για Martin αλλα λίγα τοσο μεστά

Πως βλέπεις τις D28 με τις 000-28

Ξέρω, άλλο σχήμα και μέγεθος ηχείου, άλλο projection - κατα τα αλλα?
Εδώ συνήθως δεν είναι θέμα σύγκρισης αλλά προτίμησης και προτεραιοτήτων. Αισθητικών (άλλο σχήμα), εργονομικών (άλλο μέγεθος και scale length), και ηχητικών. Όσο μικραίνει το μέγεθος, τόσο μικραίνει και η ικανότητα να μπορεί να γεμίσει με μπάσες συχνότητες ένα χώρο, το συγκεκριμένο όργανο. Συνήθως δεν τίθεται θέμα έντασης και projection, πολλές φορές μάλιστα, ένα μικρότερο σε μέγεθος όργανο, μπορεί να βγάζει υψηλότερο μέσο όρο έντασης σε dB, αλλά ούτε και συνολικής συχνοτικής συμπεριφοράς. Ο κανόνας λέει ότι τα μικρότερα σε μέγεθος, όργανα, έχουν πιο έντονη παρουσία (presence), αλλά αυτό μπορεί απλά να σημαίνει ότι μια dreadnought έχει την ίδια παρουσία με μια OM πχ, αλλά το διευρυμένο bass response της να 'μασκάρει' αυτήν ακριβώς την ιδιότητα. Και φυσικά εξακολουθεί να ισχύει κι εδώ η φιλοσοφία κατασκευής. Έχω ακούσει parlor/concert να ξεπερνούν σε όγκο και βάθος dreadnaught και jumbo, γιατί οι μεν χτίστηκαν με γνώμονα τον ήχο, λίγο πριν τα όρια μηχανικής αντοχής τους, και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιοτροπίες και τα χαρακτηριστικά των δεδομένων υλικών τους, ενώ οι δε με γνώμονα ΄συγκεκριμένες εργοστασιακές μετρήσεις/σταθερές (ακολουθώντας ένα επαναλαμβανόμενο πλάνο) και με σκοπό τη δομική σταθερότητα.

Όσον αφορά την καλωδίωση, ούτως ή άλλως η κιθάρα (όπως όλες-πλην κλασσικών) είναι ήδη τρυπημένη για το endpin. Το μόνο που γίνεται είναι διεύρυνσή του για να μπει jack, και πλέον είναι και αναστρέψιμο με αντάπτορες, σε περίπτωση επιστροφής στο endpin. Καλό είναι να μην τρυπιέται ΠΟΥΘΕΝΑ αλλού (ανάλογα το όργανο. Μια high end ακουστική ή ένα vintage όργανο, ποτέ. Ένα όργανο σειράς γραμμής παραγωγής, δεν βρίσκω το λόγο να μην τρυπηθεί για onboard preamp πχ., εάν κριθεί απαραίτητο).

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Όσον αφορά την καλωδίωση, ούτως ή άλλως η κιθάρα (όπως όλες-πλην κλασσικών) είναι ήδη τρυπημένη για το endpin. Το μόνο που γίνεται είναι διεύρυνσή του για να μπει jack, και πλέον είναι και αναστρέψιμο με αντάπτορες, σε περίπτωση επιστροφής στο endpin. Καλό είναι να μην τρυπιέται ΠΟΥΘΕΝΑ αλλού (ανάλογα το όργανο. Μια high end ακουστική ή ένα vintage όργανο, ποτέ. Ένα όργανο σειράς γραμμής παραγωγής, δεν βρίσκω το λόγο να μην τρυπηθεί για onboard preamp πχ., εάν κριθεί απαραίτητο).
Με πρόλαβες, αλλά η τεκμηρίωση σου ειναι πολύ καλύτερη απο τη δίκη μου, εχει και άλλη βαρύτητα. Έιχα διευρύνει την τρύπα λίγα χιλιοστά σε μια d28 που έχω πουλήσει (χωρίς να επηρεαστεί η αξία μεταπώλησης της) καθώς και σε μια 000 28 που έχω ακόμη. Δεν έχω κάνει κάποια άλλη μη αναστρέψιμη επέμβαση και φυσικά δε νιώθω οτι έχω εγκληματίσει. Καλή Χρονια παιδιά!!! Να μαστε καλα να διαφωνούμε!!!

 
^^

Ευχαριστώ Π&Ν για τον χρόνο και τις γνώσεις που μοιράζεσαι

nklshp είπε:
Με πρόλαβες, αλλά η τεκμηρίωση σου ειναι πολύ καλύτερη απο τη δίκη μου, εχει και άλλη βαρύτητα. Έιχα διευρύνει την τρύπα λίγα χιλιοστά σε μια d28 που έχω πουλήσει (χωρίς να επηρεαστεί η αξία μεταπώλησης της) καθώς και σε μια 000 28 που έχω ακόμη. Δεν έχω κάνει κάποια άλλη μη αναστρέψιμη επέμβαση και φυσικά δε νιώθω οτι έχω εγκληματίσει.

Καλή Χρονια παιδιά!!! Να μαστε καλα να διαφωνούμε!!!
^

H επιλογή ανάμεσα στην D28 και την 000-28ec με παιδεψε πολυ οταν αποφάσισα να παρω νέα ακουστική και να αποσύρω μια ΕΚΟ που είχα τότε

Νομίζω οτι τελικα επέλεξα σωστά για τις ανάγκες μου

Για πες, nklshp, (άλλο όνομα να σου πετύχει), γιατι επήγες απο D σε 000? (αν θέλεις βέβαια)

Χρόνια πολλά και καλα

 
Dinosp είπε:
^^

Ευχαριστώ Π&Ν για τον χρόνο και τις γνώσεις που μοιράζεσαι

^

H επιλογή ανάμεσα στην D28 και την 000-28ec με παιδεψε πολυ οταν αποφάσισα να παρω νέα ακουστική και να αποσύρω μια ΕΚΟ που είχα τότε

Νομίζω οτι τελικα επέλεξα σωστά για τις ανάγκες μου

Για πες, nklshp, (άλλο όνομα να σου πετύχει), γιατι επήγες απο D σε 000? (αν θέλεις βέβαια)

Χρόνια πολλά και καλα
Δυστυχώς η ευτυχώς όσο σε παρακολουθώ στο Noiz, οι επιλογές μας ταιριάζουν reverb deluxe/ blues junior κλπ...Λοιπόν...θα στα πω απλά...καθότι το αλκοόλ με εχει επηρεάσει και πάω για δεύτερο γύρο...λόγω της ημέρας.

1. Clapton

2. Ο ήχος της στα solos... Λαμπερός μεσαιοπριμος... Με καινούργιες χορδές -Layla unplugged.

3. Και το σπουδαιότερο όταν παίζω συγχορδίες με παρέα ο ήχος της ξεχωρίζει... Βαβούρα τέλος...

Βέβαια ο ήχος της d28 μου, όταν έπαιζα συγχορδίες μόνος, ήταν ο ορισμός του τέλειου ήχου ακουστικής κιθαρας. Είχε ωριμάσει,  κάλυπτε μεγαλύτερο εύρος συχνοτήτων, πλούσιος, ζεστός.

Κάποια στιγμή ελπίζω να καταφέρω να χω και τις δυο, στο εύχομαι και σένα. 

 
Dinosp είπε:
^^

^

Για πες, nklshp, (άλλο όνομα να σου πετύχει)
Μεγάλη ιστορία, για συναισθηματικούς/ ιστορικούς λόγους. ;)

 
nklshp είπε:
Λοιπόν... θα στα πω απλά...

1. Clapton

2. ... Layla unplugged.
Νομίζω οτι σε καταλαβαίνω, nklshp

Στο Albert Hall το κόλλησες μάλλον, ε?



Αλλα μάλλον είμαστε ελαφρώς off topic

Καλή χρονιά

 
@thomp

Αν δε μπορείς να δοκιμάσεις από κοντά τέτοιας τιμής κιθάρες, μήπως είναι κρίμα να αγοράσεις στα τυφλά βασισμένος στις απόψεις μας; Για εμένα η D-28 είναι εμβληματική κιθάρα και όταν την ακούω είναι ο ήχος της ακουστικής κιθάρας που έχω στα αυτιά μου χρόνια τώρα και που θέλω να έχω όταν παίζω. (Τη D-35 δεν την έχω ούτε παίξει, ούτε δει ποτέ..) Αν βασισμένος στα λόγια μου πάρεις τη D-28 και δε σου κάνει; Για αυτό κάνε μόλις έχεις το απαραίτητο budget ένα ταξίδι και διάλεξε αυτή που σου αρέσει... Έτσι δύσκολα θα βγάλεις άκρη και αν βγάλεις θα είναι τυχαία.

Υπάρχουν και άλλες κιθάρες από τη στιγμή που δεν έχεις δοκιμάσει και θα είναι κρίμα να μη δοκιμάσεις πριν αγοράσεις.

 
Dinosp είπε:
Νομίζω οτι σε καταλαβαίνω, nklshp

Στο Albert Hall το κόλλησες μάλλον, ε?

Καλή χρόνια. Συγγνώμη και από μένα για το εκτός θέματος, άλλα ήμουν εκεί μια μέρα μετά.  ;)
 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
4
Εμφανίσεις
1K

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top