Δεν ακουει στα λαηβ ο τραγουδιστης!

Miltos23

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,496
Πόντοι
198
Καλησπερα!

Μετα απο αρκετα λαηβ με διαφορετικες μπαντες, αλλα ειδικα μετα το Κυριακατικο σε γνωστο μαγαζι της Αθηνας, θελω να συζητησω με σας αυτο το αιωνιο προβλημα των μπαντων, ο τραγουδιστης/στρια δεν ακουει στα λαηβ, δυναμωνει ο ηχοληπτης σφυριζουν τα παντα κλπ κλπ

Φανταζομαι το εχετε αντιμετωπισει και σεις οποτε θελω να φωτα σας!

The facts:

1. ειδος μουσικης/οργανοπαιχτες: ροκ (ελληνικο ξενο),μεταλ με μπαντες με 1 ή 2 κιθαρες, πληκτρα και φυσικα ντραμς/μπασο! Συγκεκριμενα αναφερομαι στις 2 μπαντες που παιζω αυτον τον καιρο αλλα και παλιοτερα υπηρχε αναλογο θεμα σε αλλες μπαντες που επαιζα

2. Εμπειρια: Οι τραγουδιστες/στριες με αρκετη εμπειρια στο χωρο των λαηβ (καμια 50αρια λαηβ εκαστος), που εχουν παρακολουθησει μαθηματα αλλα ΔΕΝ ειναι επαγγελματιες.

3. Σε μεγαλυτερες σκηνες ειναι ολα οκ, αναφερομαι στα μικροτερα μαγαζια κυριως

4. Στις προβες ειτε σε στουντιο ειτε σε προβαδικο δεν υπαρχει σοβαρο θεμα, παρα μονο αν παιζουμε σε μικρες αιθουσες, οπου καποιοι μοιραζονται τα μονιτορ, πχ πληκτρα φωνη βγαινουν απο μια γραμμη σε 2 μονιτορ

5. Οι ντραμμερ γενικα δεν βαρανε (εκτος απτον μεταλλα), και βαζουν "δαχτυλιδια στα ντραμς

6. Οι κιθαριστες γενικα δεν χωνουμε..

Πιθανες λυσεις

1. In ear monitor, δεν τα εχουμε δοκιμασει λογω κοστους, οποτε αν καποιος τα εχει δοκιμασει μπορει να μας πει

2. Ηχοληπτες, στην μια μπαντα ειχαμε μονιμο επαγγελματια ηχοληπτη αλλα και παλι σε ορισμενα λαηβ υπηρχε προβλημα, με την αλλη μπαντα εχουμε δοκιμασει διαφορους

3. Οι ωτοασπιδες στον τραγουδιστη βοηθανε? (το διαβασα σε ενα τοπικ καπου στο φορουμ)

Για προτεινετε καποια λυση/τι κανετε στις δικιες σας μπαντες?

Ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας guys!

 
Εδώ

http://www.xo.gr/search/?what=%CE%9F%CE%A1%CE%9B&catFlt=3865

;D ;D

Πέραν απ'την πλάκα, ο ήχος πάνω και κάτω απ'το stage είναι 2 εντελώς ξεχωριστές υποθέσεις.

Πάνω στο stage το σύνολο των εντάσεων(κιθάρες, νταρμς, μπάσο)πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να αφήνει το-τα μόνιτορ να ακουστούν. Αυτό το κανονίζετε εσείς και ο ηχολύπτης.

Ο ήχος κάτω απ'το stage είναι δουλειά του ηχολήπτη και μόνο.

Τώρα, τα σφυρίγματα μπορεί να προέρχονται απο πολλούς παράγοντες όπως:

1) Τα μικρόφωνα είναι πολύ κοντά στα μόνιτορ ή/και κοντά στα main ηχεία.

2) Ο τραγουδιστής αν κουνιέται πλησιάζει σε ορισμένες στιγμές τα μόνιτορ.

3) Υπάρχουν πάνω στη σκηνή μόνιτορ τοποθετημένα πλάγια, άρα "βλέπουν" τις κάψες των μικροφώνων.

4) Η ένταση απ'τα main ηχεία περνάει απ'τα μικρόφωνα και απο 'κει δημιουργεί feedback στο μόνιτορ.

5) Βραχυκυκλωμένα καλώδια ή "παιγμένα" μόνιτορ.

Λύσεις.... Διάφορες όπως προανέφερες και εσύ με επικρατέστερη τα in-ear monitor, που όμως αν προσέξετε τα παραπάνω ίσως να μην χρειαστούν.

 
Η λυσεις ειναι

1.in-ear monitor

2.να παιζεται πιο χαμηλα πανω στο stage (εαν το κανετε ηδη, χαμηλωστε κι' αλλο ;D)

 
ddt είπε:
Η λυσεις ειναι

1.in-ear monitor

2.να παιζεται πιο χαμηλα πανω στο stage (εαν το κανετε ηδη, χαμηλωστε κι' αλλο ;D)
3. πολλές πρόβες να μη χρειάζεται να ακούει κανείς τίποτα ;D παπαγαλία ένα πράμα

 
Βασικά σωστή τοποθέτηση και ρύθμιση εντάσεων των μονιτορ στη σκηνη χρειάζεται και τίποτα άλλο. Αυτό προυποθέτει και αρκετά καλό και χρονοβόρο soundcheck. Ισως και ξεχωριστό μόνιτορ για τον τραγουδιστή με δικιά του μιξη να βοηθούσε παραπάνω.

 
Βρήκαμε τις λύσεις για την κώφωση του τραγουδιστή!

Στην περίπτωση της τραγουδίστριας τι γίνεται;

Έχω δουλέψει με αρκετές. Μόνο μία άκουγε! :P

 
Καταρχας σας ευχαριστω για τις απαντησεις σας!

@ ddt & kostas80

οι προβες εχουν γινει και ειμαστε κομπλε σε αυτο, τα 2 τελευταια λαηβ ηταν σε μετριες συνθηκες και πραγματικα ειμασταν οκ παιχτικα (ακουγοντας το βιντεο+την ηχογραφιση απτην κονσολα) το προβλημα το ειχε η τραγουδιστρια ομως..δεν ακουγε με αποτελεσμα καποια σημεια τα γα#$@#$% εντελως ενω γενικα δεν ειναι λαθος τονικα. να τονισω οτι εχει ενταση η φωνη της..

Το χαμηλα το παλευουμε, νομιζω οτι ειμαστε χαμηλα, αλλα παιρνει και αλλο.

@ WilliamSats

τα μονιτορ ηταν στην οροφη, οποτε δεν νομιζω να αρπαξαν ιδιαιτερα λογο γωνιας, αλλα πιστευω οτι η ενταση των εξωτερικων ηχειων ηταν αυξημενη..αυτο με τον ΩΡΛ μην το γελας καθολου....

@ Loki

ναι αλλα σχεδον παντα το τσεκ ειναι προβληματικο και σχεδον παντα, οτι και να εχει σημειωσει ο ηχοληπτης παντοτε το πειραζει + οτι στο τσεκ η ενταση στον χωρο ειναι σιγουρα πιο χαμηλη αποταν εχουν μπει ατομα στο μαγαζι οποτε καταληγω σε αυτο που εγραψε ο WilliamSats πιο πριν "4) Η ένταση απ'τα main ηχεία περνάει απ'τα μικρόφωνα και απο 'κει δημιουργεί feedback στο μόνιτορ."

 
Miltos23 είπε:
1. In ear monitor, δεν τα εχουμε δοκιμασει λογω κοστους, οποτε αν καποιος τα εχει δοκιμασει μπορει να μας πει
Τα in ear monitor είχουν ένα  προβλημα όταν τα χρησιμοποιεί μόνο ένας στη μπάντα, γιατί καθυστερεί λίγο να επιστρέψει ο ήχος,οπότε υπάρχει θέμα συγχρονισμου.

Αν είναι να δουλέψετε με in ear καλό θα ήταν να έχετε όλοι.

Εκτός απο αυτό,όταν ο χρήστης φοράει και τα δύο ακουστικά,δεν έχει την αίσθηση του χώρου, και προκειμένου ν'αποκατασταθεί αυτή η αισθηση, χρησιμοποιεί μόνο το ένα (ακουστικό),  με αποτέλεσμα να ακούει λιγότερο και με καθυστέρηση.

Έτσι είναι αρκετοί  αυτοί που παροπλίζουν τα in ear (συμπεραλαμβανομένου κι εμού) και τα χρησιμοποιούν  μόνο σε κάποιες περιπτώσεις.

Εγώ έχω αυτά

http://www.thomann.de/gr/shure_psm200scl2_set_s5.htm

είναι αρκετά καλός ο ήχος ,αλλά δεν τα πολυχρησιμοποιώ.

Χρησιμοποιώ περισσότερο αυτό

http://www.thomann.de/gr/mackie_srm_150_02.htm

κι όσες φορές χρειάστηκε να το δανείσω στο βασικό τραγουδιστή/τρια,έχει κάνει καλά τη δουλειά του. Η πράξη έχει δείξει οτι είναι αξιοπρεπής λυση για τους τραγουδιστές,όταν τα μονιτορ του μαγαζιού δεν επαρκούν.

Βγάζει και η  Behringer ένα αντίγραφο που είναι πιο φθηνό αν ενδιαφέρεσαι

http://www.thomann.de/gr/behringer_b_205d.htm

 
Miltos23 είπε:
3. Σε μεγαλυτερες σκηνες ειναι ολα οκ, αναφερομαι στα μικροτερα μαγαζια κυριως
Hμουν σιγουρος...

1)Να ΜΗΝ κοιτανε τα ηχεια των ενισχυτων τον τραγουδιστη(οσο γινεται-τοσο ωστε να παιρνει τον τονο)

2)ΦΥΣΙΚΑ μην βγαζετε απ τα μονιτορ ΤΙΠΟΤΑ αλλο,εσεις ν ακουτε απ τους ενισχυτες σας.(αν υπαρχει πληκτρο να παρει ενισχυτη keyboard να ειναι ανεξαρτητος και να κοιταει τα μουτρα του... ;D

3)Τα 2 μονιτορ που σας διαθετουν(ετσι γινεται στα μικρα μαγαζα,αν εχετε παραπανω ειστε βασιλιαδες ;D,δωστε τα αποκλειστικα στον τραγουδιστη.Ετσι θα εχετε περισσοτερη ενταση και μεγαλυτερα περιθωρια πριν αρχισει να σφυραει ο διαιτητης...

4)Πειτε στους τραγουδιστες που εχουν συνηθισει να ''ψιθυριζουν'' στο δωματιο τους,οτι εδω ειναι λαιβ,πρεπει να φωναξεις για να σ ακουσουν,δε διαβαζουμε Καρυωτακη..

5)Αν το μαγαζι ειναι τοσο μικρο ωστε ο τραγουδιστης φοραει καπελο ενα crash και ο ενας κιθαριστας δαγκωνει τα κλειδια του μπασου,πειτε αυτουνου που τραγουδαει ''2 ωρες ειναι,θα περασουν'' και αν φωναξει ο κοσμος ''κι αλλο,κι αλλο'' τρεχατε να γλιτωσετε...

Καλημερα!

 
Χαιρετε κυριοι!

τωρα παρατηρησα οτι απαντησατε στο τοπικ μου...  :)

Συμφωνω και πιστευω οτι ο ηχος ξεκιναει απτην μπαντα, οπως και στο "δεν βαζουμε ολα τα οργανα στο μονιτορ του τραγουδιστη, δηλαδη ποτε δεν εχουμε βαλει κιθαρες σε μονιτορ (σε μικρη σκηνη παντα), αλλα αν δεν εχει και τα πληκτρα τοτε πως στο καλο θα παιρνει τονο?

Για τα in ear δεν ηξερα οτι εχουν καθυστερηση, τωρα που το διαβασα μου φαινεται λογικο να υπαρχει.. Ισως σε αυτην την ημιεπαγγελματικη φαση που βρισκομαστε να μην βολευουν, απλα θα κουκουλωσουν το προβλημα και δεν θα το λυσουν.

Θα δοκιμασουμε παντως αυτο με το μονιτορ στα πληκτρα + ΩΡΛ στην τραγουδιστρια, σε κανα μηνα περιπου ξαναεχουμε λαηβ στο ιδιο μαγαζι, οποτε θα μαθετε αν βρεθηκε λυση...

 
Miltos23 είπε:
αλλα αν δεν εχει και τα πληκτρα τοτε πως στο καλο θα παιρνει τονο?

ΩΡΛ στην τραγουδιστρια 
Toνο θα παιρνει απ τις κιθαρες,το μπασο...

Φιλε Μιλτο,

Πλακα εκαναν για τον ΩΡΛ...

Μην την τρελανετε την κοπελα στα καλα του καθουμενου...

Ας κανει κανα τεστ ΠΑΠ καλυτερα... ;D

 
προφανως και εκανες πλακα, αλλα οταν επαθα ζημια στο δεξι αυτι σε πολυ ξεμπαρκη στιγμη στην ζωη μου, απο το πουθενα, εχω πειστει οτι ο ΩΡΛ χρειαζεται. Οπως και να προσεχουμε την ακοη μας..

Δεν επαθα κοφωση 'η κατι τετοιο, απλα δεν ακουω καλα τις μπασες συχνοτητες..(και εκεινο τον καιρο επαιζα μπασο σε μια μπαντα φιλων!  ;D  ;D  ;D )

Οποτε απτην στιγμη που η ιδια ασχολειται με την μουσικη (4ωρες προβα την εβδομαδα) συν αλλες 2 βραδιες dj σε μαγαζι  τοτε μαλλον πρεπει να κανει ενα check.. φυσικα δεν θα της πω "τραβα στον γιατρο να σε κοιταξει!!

Δεν θυμαμαι αν το εγραψα στο πρωτο ποστ, μετα το λαηβ οταν μας ειπε δεν με ακουγα, εγω και ο μπασιστας σοκαριστικαμε γιατι την ακουγαμε καμπανα απτα μονιτορ - σημειωση, ηταν 3 μονιτορ στην σειρα στην οροφη αλλα δεν ξερω αν μοιραζονταν 3 διαφορετικες γραμμες απτην κονσολα ή μια..

 
Miltos23 είπε:
Δεν θυμαμαι αν το εγραψα στο πρωτο ποστ, μετα το λαηβ οταν μας ειπε δεν με ακουγα, εγω και ο μπασιστας σοκαριστικαμε γιατι την ακουγαμε καμπανα απτα μονιτορ - σημειωση, ηταν 3 μονιτορ στην σειρα στην οροφη αλλα δεν ξερω αν μοιραζονταν 3 διαφορετικες γραμμες απτην κονσολα ή μια..
Noμιζω οτι ηρθε η ωρα να εισαχθεις στο κεφαλαιο της ψυχολογιας των μουσικων με τον τιτλο:

''Τραγουδιστες και ανασφαλεια''...

ή και στο επόμενο:

''Γιατι οι κιθαριστες ακουνε καμπανα τους τραγουδιστες''..

μετα εχει...

''Γιατι οι μπασιστες δε διαμαρτυρονται ποτε''

στη συνεχεια...

''Ηχοληπτες:Οι αποδιοπομπαιοι τραγοι''

και τελος...

''Ντραμερς:Tελικα,βαρανε δυνατα?''

 
δεν εχεις αδικο...νομιζω ομως οτι ξεχασες τους πληκτραδες..τι θα τους πηγαινε?

"Γιατι ειναι μονιμα στον κοσμο τους??"  ;D

 
Miltos23 είπε:
δεν εχεις αδικο...νομιζω ομως οτι ξεχασες τους πληκτραδες..τι θα τους πηγαινε?

"Γιατι ειναι μονιμα στον κοσμο τους??"  ;D
παρακαλώ! να προσέχουμε τα γραφόμενά μας.

 
Σταύρο στα περισσότερα απαντάς μόνος σου  :P

Γιατι οι κιθαριστες ακουνε καμπανα τους τραγουδιστες'
γιατί είμαστε και μαμώ τα παιδιά  8)

Γιατι οι μπασιστες δε διαμαρτυρονται ποτε
γιατί :

Ντραμερς:Tελικα,βαρανε δυνατα
και κάθονται και δίπλα  ;D

 
Τα περισσοτερα εχουν αναφερθει ηδη,αν τα βαλουμε σε μια σειρα θα βγει καπως ετσι:

- Εχουμε δικο μας ηχοληπτη που τον ξερουμε και μας ξερει και θα κανει παντα το καλυτερο δυνατο αναλογα με τις συνθηκες που θα συναντησουμε

- Φροντιζουμε να φτιαξουμε εμεις οσο το δυνατον καλυτερο συνολικο ηχο επι σκηνης ωστε να ακουμε ολοι ολους χωρις να ενοχλουμε (αυτο εχει να κανει οχι μονο με τις σχετικες σταθμες αλλα και με την τοποθετηση των ενισχυτων,το ποσο αγριανθρωπος ειναι ο ντραμερ κλπ)

- Συνεχεια απο το παραπανω,οι πολλες οργανωμενες και ηχογραφημενες προβες κανουν καλο γιατι ακουμε τα λαθη μας ατομικα αλλα και συνολικα,οπως και καταλαβαινουμε ενορχηστρωτικα λαθη (οπως πχ ενας κιθαριστας που φλυαρει ασταματητα πανω στη φωνη,ενας τραγουδιστης που σκουζει και μουγκριζει πανω στο σολο του προαναφερθεντος κιθαριστα ως αντιποινα,ενας πληκτρας που την ειδε Lord και εχει πιασει με το organ ολο το φασμα ασταματητα μη αφηνωντας συχνοτικο χωρο να αναπνευσει κανενα αλλο οργανο-φωνη κλπ)

- Ενα ζευγαρι μονιτορ που θα παιζουν μονο φωνη θα ηταν καλα

- Το να τραγουδαει ο τραγουδιστης αντι να σκεφτεται τους στιχους νομιζοντας οτι θα ακουστουν ειναι επισης καλο

- Το να ανεβαζει ο ενας στον αλλον στη μπαντα την ψυχολογια δειχνοντας του οτι ειναι καλος ειναι επισης καλο(ειδικα για ανασφαλεις τραγουδιστες)

- Στην τελικη ας αγορασει ο τραγουδιστης ενα ή δυο μονιτορ της αρεσκειας του ακριβως οπως αγοραζουν οι υπολοιποι τους ενισχυτες της αρεσκειας τους και να τα φερνει στα live

- Τα ακουστικα κατα τη γνωμη μου κανουν τον τραγουδιστη να μην τραγουδαει (μιας και οι περισσοτεροι τα βαζουν τοσο δυνατα που φοβουνται να πλησιασουν το μικροφωνο και να βγαλουν φωνη),οποτε προσωπικα δεν τα θεωρω καλη λυση (καθαρα και μονο εξαιτιας της λαθος χρησης τους)

- Το αλκοολ φτιαχνει το κεφι αλλα παει τις αισθησεις περιπατο,και η ακοη ειναι μια απο αυτες

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top