- Μηνύματα
- 5,554
- Πόντοι
- 798
Ξεκίνησα από τα volca και έχω φτάσει στο tr-8 και το machinedrum. Δεν έχω καλή εμπειρία στο πώς να τα γράψω γιατί συμπεριφέρομαι όπως έχω συμπεριφερθεί στο πώς εγώ γράφω κιθάρες: δε χρησιμοποιώ κομπρεσορες και παίρνω το σήμα μου κύριος από τον ενισχυτή μου με ένα sm57 προσέχοντας να μην υπερβάλλω σε εφέ που θα προστεθούν στη μιξη. Έτσι είμαι σίγουρος για το τι ήθελα να γράψω γιατί το ακουω στην καλύτερη μορφή που μπορώ να του δώσω εξαρχης και μετά ότι κάνει ο επαγγελματίας, καλό θα είναι ?
Τα drum machines ομως, όπως τα χρησιμοποιώ θέλουν σίγουρα μια επεξεργασια για να ακουστούν όπως θέλω να τα ακούσω. Γράφω πχ το tr-8 μέσα από ένα πεταλι overdrive και λέω εδώ ειμαστε (έτσι είχα διαβάσει ότι έκαναν πχ οι massive attack σε κάποιους δίσκους) αλλά πάω μετά σε σοβαρότερο στούντιο και ακούω ενα "λεπτό" πράγμα που σίγουρα δεν μπορεί να σταθει ή να σωθεί. Γιατί αν δε βάλω reverb από το tr8 στο snare δεν ακούω αυτό που θέλω να ακούσω και άρα γιατί να το γράψω αφού δεν έχει τον ήχο που θέλω? Εδώ θα προσπαθήσω να είμαι σαφής: δε βάζω reverb για να ομορφυνω τον ήχο αλλα γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση το ήθελα πριν από το drive γιατί έκανε ένα ωραίο glitch και ομορφαινε το πατερν!
Άρα λέω πρέπει να γράφω λίγο πιο καθαρά και να επεμβαίνω με plugins για να παίρνω μια ιδέα για τον ήχο μου, ο οποίος όμως θα δίνεται καθαρος σε αυτόν που θα μιξάρει μαζί με το wet πόνημα μου για να καταλαβαίνει την κατεύθυνση που έχω στο μυαλό μου. Είναι καλή αυτή η προσέγγιση?
Και άρα τι plugins? Eq και compressor? Και ποια ακριβώς?
Σημαντικότερο πρόβλημα: το machinedrum έχει ένα χαμό από δικά του εφέ και φίλτρα για κάθε ήχο, που έχει νόημα να τα χρησιμοποιώ και real time, οποτε είναι μάλλον άχρηστη η παραπάνω ιδέα να γράφω καθαρά και να ελπίζω ότι ο ηχολήπτης που θα αναλάβει θα ασχοληθεί να πετύχει ότι κάνω αλλά με καλυτερο ήχο.
Δηλαδή ρωτάω: να κάτσω να φτιάξω τους ήχους στα μασινς μου και να τους γράφω με αυτοπεποίθηση ότι "η πηγή μου αυτή είναι και τι να κάνουμε τωρα" ή κατά το recording ξέρουν όλοι εκτός από μένα ότι βάζουμε τον τάδε κομπρεσορα στο kick και παιρνουμε grammy?
Τα drum machines ομως, όπως τα χρησιμοποιώ θέλουν σίγουρα μια επεξεργασια για να ακουστούν όπως θέλω να τα ακούσω. Γράφω πχ το tr-8 μέσα από ένα πεταλι overdrive και λέω εδώ ειμαστε (έτσι είχα διαβάσει ότι έκαναν πχ οι massive attack σε κάποιους δίσκους) αλλά πάω μετά σε σοβαρότερο στούντιο και ακούω ενα "λεπτό" πράγμα που σίγουρα δεν μπορεί να σταθει ή να σωθεί. Γιατί αν δε βάλω reverb από το tr8 στο snare δεν ακούω αυτό που θέλω να ακούσω και άρα γιατί να το γράψω αφού δεν έχει τον ήχο που θέλω? Εδώ θα προσπαθήσω να είμαι σαφής: δε βάζω reverb για να ομορφυνω τον ήχο αλλα γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση το ήθελα πριν από το drive γιατί έκανε ένα ωραίο glitch και ομορφαινε το πατερν!
Άρα λέω πρέπει να γράφω λίγο πιο καθαρά και να επεμβαίνω με plugins για να παίρνω μια ιδέα για τον ήχο μου, ο οποίος όμως θα δίνεται καθαρος σε αυτόν που θα μιξάρει μαζί με το wet πόνημα μου για να καταλαβαίνει την κατεύθυνση που έχω στο μυαλό μου. Είναι καλή αυτή η προσέγγιση?
Και άρα τι plugins? Eq και compressor? Και ποια ακριβώς?
Σημαντικότερο πρόβλημα: το machinedrum έχει ένα χαμό από δικά του εφέ και φίλτρα για κάθε ήχο, που έχει νόημα να τα χρησιμοποιώ και real time, οποτε είναι μάλλον άχρηστη η παραπάνω ιδέα να γράφω καθαρά και να ελπίζω ότι ο ηχολήπτης που θα αναλάβει θα ασχοληθεί να πετύχει ότι κάνω αλλά με καλυτερο ήχο.
Δηλαδή ρωτάω: να κάτσω να φτιάξω τους ήχους στα μασινς μου και να τους γράφω με αυτοπεποίθηση ότι "η πηγή μου αυτή είναι και τι να κάνουμε τωρα" ή κατά το recording ξέρουν όλοι εκτός από μένα ότι βάζουμε τον τάδε κομπρεσορα στο kick και παιρνουμε grammy?