Clean ήχος σε live και single coils

John Goumis

The Doomguy
Μηνύματα
2,215
Πόντοι
923
  Καλησπέρα στην παρέα!

  Έχω τον εξής προβληματισμό και ελπίζω να τον θέσω σωστά. Σε συνθήκες live (σε μικρά stage ή σε τοπικά gigs κυρίως) σε συνδιασμό με μια κιθάρα με single coils (strat-tele) χρησιμοποιείτε για τα καθαρά σας αποκλειστικά το καθαρό κανάλι του ενισχυτή (με όλα τα πετάλια bypass) ή έχετε πάντα ενεργοποιημένο κάποιο πετάλι ή εφέ για να ''στρογγυλέψετε'' λίγο περισσότερο τον ήχο?

  Εγώ για παράδειγμα έχω πάντα ενεργοποιημένο ένα booster στα σημεία όπου η κιθάρα παίζει ''καθαρά'', η έστω ένα chorus για να τον στρογγυλέψω-μπουστάρω λίγο παραπάνω, και ας μην ''συμφωνεί'' αυτό με το original ήχο του κομματιού. Ακόμα και λίγο πιο βρώμικος να ακούγεται ο ήχος, νιώθω ότι ''βγαίνει στην μίξη'' καλύτερα από τα να έχω ''κρυστάλινα'' καθαρά.

  Δεν είναι θέμα headroom, δεν είναι θέμα ενισχυτή, είναι θέμα του ότι με σκέτο καθαρό κατα τη γνώμη μου και στα δικά μου αυτιά πάντα, οι μονοπήνιοι δεν ''τραβάνε'' σε συνθήκες μπάντας- το στούντιο είναι άλλη υπόθεση (και δεν μιλάμε καν για φασιαριόζο ντράμμερ, το αντίθετο). Με κιθάρες με humbuckers δεν αντιμετωπίζω το ίδιο πρόβλημα σε τέτοιον βαθμό.

  Κάνω κάτι λάθος και αν ναι, θα ήθελα να ανταλλάξουμε γνώμες στο θέμα του πως χειρίζεστε τα καθαρά σας στα λάιβ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αμα σ'αρεσει ο ήχος τι παει να πει λάθος.....do it your way...

αλλα ερωτηση....καθαρά ειναι πολυ γενική κατασταση...άλλα τα καθαρα μιας ρυθμικής κιθαρας σε funk, ska , μπάντα, αλλα αν παίζεις ροκ και χρειαζεσαι καθαρα για μια μπαλάντα (αρπίσματα κ.τ.λ.) ...γενικά ελάχιστοι, χρησιμοποιουν απολυτα καθαρά...παραδοσιακοί jazz κιθαριστες με ηχο "φαρμακείου" κ.τ.λ....εξαρταται απο την περιπτωση

εμενα μου αρεσει ο ενισχυτής να "σπαει" όποτε θα κομπρεσσαρει και θα εχει λιγο γρεζι...

 
  Ακόμα για μπαλαντοειδή κομμάτια με αρπισμούς χρησιμοποιώ boost... (με την strat). Βεβαια το ρυθμίζω έτσι ώστε να μην ''βρωμίζει'' πολύ ο ήχος.

  Δεν ξέρω, μια φορά βλέπαμε μια μπάντα φίλων και εξαιρετικών μουσικών, και ο κιθαρίστας έπαιζε ένα κομμάτι surf rock στυλ με αρκετό βαθάκι και εντελώς clean ήχο στον fender ενισχυτή του. Πολύ πιστός ήχος στο πρωτότυπο, αλλά δεν μου άρεσε, ο ήχος αν και ''ορθός'' ένιωθα ότι δεν είχε ''παρουσία'' στην μπάντα, αν το θέτω σωστά.

 
Τα τελευταία χρόνια έχω μονίμως ανοιχτό ένα πεταλάκι για να δίνει λίγο πιο sparkling χρώμα στο βασικό καθαρό του ενισχυτή (και παίζοντας με τον σπλιταρισμένο neck μιας τύπου les paul). Το είχα κάνει αρχικώς με ένα sansamp tri-ac το οποίο το είχα [σε ρύθμιση τύπου mesa αλλά σχεδόν καθόλου gain] κατευθείαν στο return της λούπας (τότε έπαιρνα γκάζι από το preamp του ενισχυτή).

Πλέον χρησιμοποιώ ένα joyo california, μπροστά από τον ενισχυτή, πάλι σε εντελώς clean setting με την ίδια κιθάρα/μαγνήτη. Νομίζω ότι ζωντανεύει λιγάκι το καθαρό και το κάνει να κόβει περισσότερο. Λίγο chorus/reverb επίσης.

 
Εχω παντα ανοιχτο το delay με το mix στις 10-11  η ωρα,το feedback  στις 11 η ωρα & το tempo παντα με tap tempo.

Δεν χρησιμοποιω ποτε reverb & απο την ημερα που χρησιμοποιω low wattage ενισχυτες καταργησα και τον compressor που παντα ειχα ανοιχτο οταν επαιζα με ,αχρηστα,τερατα ανω των 30 βαττ  ;D

Αν θετε ΘΕΪΚΟ καθαρο ηχο με Fender Single Coils παρτε εναν Tweed Deluxe (12w) συνδεστε την κιθαρα με το instrument channel  & βαλτε το στο 2  ,οχι παραπανω,μετα βαλτε το ,unused, mic ch. στο 3.....και το tone στο 7,σας ΕΓΓΥΩΜΑΙ οτι θα ακουσετε τον ΩΡΑΙΟΤΕΡΟ καθαρο ηχο που εχετε ακουσει στη ΖΩΗ σας  ;) 

 
Υπαρχουν τοσοι πολλοι διαφορετικοι ηχοι που προσδιοριζονται καθαροι που πρεπει να γινει πιο συγκεκριμενο το ερωτημα.Στο λαιβ ειναι εντελως αλλη η φιλοσοφια απο το στουντιο.Προτιμοτερο να κοβεις καλα στη μιξη και ας μην εχεις τον ηχο που θα προτιμουσες (κρατα τον για το στουντιο αυτον) παρα να ακουγεσαι υπεροχα μονος σου και οταν μπαινει full band να χανεσαι.Εμενα παντως το chorus και ο κομπρεσορας (με μετρο) στα λαιβ ειναι φιλοι μου...το reverb εχθρος μου...

 
Lord_Goumis είπε:
  Καλησπέρα στην παρέα!

  Έχω τον εξής προβληματισμό και ελπίζω να τον θέσω σωστά. Σε συνθήκες live (σε μικρά stage ή σε τοπικά gigs κυρίως) σε συνδιασμό με μια κιθάρα με single coils (strat-tele) χρησιμοποιείτε για τα καθαρά σας αποκλειστικά το καθαρό κανάλι του ενισχυτή (με όλα τα πετάλια bypass) ή έχετε πάντα ενεργοποιημένο κάποιο πετάλι ή εφέ για να ''στρογγυλέψετε'' λίγο περισσότερο τον ήχο?

  Εγώ για παράδειγμα έχω πάντα ενεργοποιημένο ένα booster στα σημεία όπου η κιθάρα παίζει ''καθαρά'', η έστω ένα chorus για να τον στρογγυλέψω-μπουστάρω λίγο παραπάνω, και ας μην ''συμφωνεί'' αυτό με το original ήχο του κομματιού. Ακόμα και λίγο πιο βρώμικος να ακούγεται ο ήχος, νιώθω ότι ''βγαίνει στην μίξη'' καλύτερα από τα να έχω ''κρυστάλινα'' καθαρά.

  Δεν είναι θέμα headroom, δεν είναι θέμα ενισχυτή, είναι θέμα του ότι με σκέτο καθαρό κατα τη γνώμη μου και στα δικά μου αυτιά πάντα, οι μονοπήνιοι δεν ''τραβάνε'' σε συνθήκες μπάντας- το στούντιο είναι άλλη υπόθεση (και δεν μιλάμε καν για φασιαριόζο ντράμμερ, το αντίθετο). Με κιθάρες με humbuckers δεν αντιμετωπίζω το ίδιο πρόβλημα σε τέτοιον βαθμό.

  Κάνω κάτι λάθος και αν ναι, θα ήθελα να ανταλλάξουμε γνώμες στο θέμα του πως χειρίζεστε τα καθαρά σας στα λάιβ.
Ναι οι μονοπήνιοι είναι ιδιαίτεροι αλλά είναι και πολλοί. Αλλιώς κάθεται ανάλογα με το είδος μουσικής και τις ανάγκες, ο Nocaster bridge, αλλιώς ο neck 57/62 και αλλιώς η θέση 4 των CS69 (και μέχρι στιγμής μιλάω μόνο για Fender).

Κατά τα άλλα, συνήθως όταν παίζω ρυθμικά καθαρά, δεν βάζω κάτι άλλο πέραν των delay / reverb. Στα αυτιά μου αυτός είναι ο στρογγυλός ήχος, το chorus των λεπταίνει, το boost τον χοντραίνει, ο κομπρέσορας... τον κομπρεσάρει.

Νομίζω πως ίσως θα έπρεπε να δουλέψεις περισσότερο και με τις δυναμικές της πενιάς και τα δάχτυλά σου.

IMHO και YMMV

 
Αν δεν θες καθαρό ήχο Mark Knopfler, και όλη αυτή την stratocasterίλα στις ενδιάμεσες θέσεις, τότε πρέπει να χρησιμοποιήσεις σε καθαρό ενισχυτή κάποιο tubescreamer σε low/medium gain settings (αναλόγως το γούστο σου, δεν υπάρχει συνταγή).

Τα περισσότερα "πράσινα" πεταλάκια κάνουν τη δουλειά.

Ρυθμίζοντας ένταση και tone από την κιθάρα, μπορείς να έχεις καθαρά, πιο βρώμικα, sustain, bluesy ήχο κ.ο.κ.

Δίνει presence και παχαίνει τον ήχο των single coils.

Αν τώρα θες να προσθέσεις και κανένα ελαφρύ modulation, πειραματίσου. Προσωπικά, για τον καθαρό μου ήχο,  έχω πάντοτε ON:

- ένα overdrive (όσο πιο φυσικό και ακομπρεσάριστο, τόσο καλύτερα για μένα) ανεξαρτήτως αξίας - από Bad Monkey μέχρι ΒΒ Preamp

- πριν από το drive ένα απειροελάχιστο (pitch) vibrato για να γλυκαίνει τα αρπέτζιο (ΤC Electronic Shaker mini)

- και μετά το drive, σχεδόν μόνιμα ΟΝ, ένα τρέμολο, που ίσα που το ακούς, για να ζωντανεύει/"κουνάει" τα ακόρντα και τα μπαρεδάκια ή τις διπλές χορδές.

Για πιο παχιά σόλο, απλά προσθέτω ανάμεσα ένα δεύτερο drive (και πάντοτε Overdrive) που να αλληλεπιδρά καλά με το βασικό μου. Αν θέλω heavy ήχο στο rythm, απλά παχαίνω το βασικό και μπουστάρω με το δεύτερο, αν πάλι θέλω ελαφρύ drive και παχύ solo, το αντίθετο.

 
Υπαρχει βεβαια και η λυση "μαθαινω να παιζω κιθαρα και απλα την καρφωνω σε εναν ενισχυτη και μαμω και δερνω με τον καλυτερο καθαρο ηχο ολων των εποχων"



;D

 
Ναι αλλα δεν επαιζε με single coils o G Green, όπως ρωτάει ο άνθρωπος.

Και επίσης δεν ξέρουμε και αν αυτό που θέλει να παίξει είναι jazz, indie, funk ή alternative folk.

Και εκεί έχει παίκτες που ξέρουν κιθάρα, όχι μόνο στη jazz.

 
Superfunk είπε:
ΦΥΣΙΚΑ και επαιζε με single coils.
Λάθος η παρατήρησή μου τότε.

Aντί να ρωτάει λοιπόν πώς θα κάνει clean ήχο σε live με single coils, ας πάρει τότε μια σκαφάτη κιθάρα με 13άρες χορδές ο άνθρωπος και "ας μάθει να παίζει κιθάρα", ώχουυυ ;D

Άκυρα όλα τα σχόλια, η λύση βρέθηκε και είναι αυτή.  ;D

 
Tamtam είπε:
Λάθος η παρατήρησή μου τότε.

Aντί να ρωτάει λοιπόν πώς θα κάνει clean ήχο σε live με single coils, ας πάρει τότε μια σκαφάτη κιθάρα με 13άρες χορδές ο άνθρωπος και "ας μάθει να παίζει κιθάρα", ώχουυυ ;D

Άκυρα όλα τα σχόλια, η λύση βρέθηκε και είναι αυτή.  ;D
αν ξερσναπεζς και με tele καρφι με 9αρες  βγανς καθαρο ηχο που σκοτωνει ελεφαντα στα 20 χιλιομετρα  ;D


 
για κάποιον που γυρεύει καθαρά, μια πρώτη απάντηση είναι jazz.

Λυπάμαι για όσους δεν συμφωνούν ή δεν γουστάρουν το είδος, αλλά έτσι είναι πως να το κάνουμε.

Κάποιοι ίσως θα παίξουν με 13άρες, αλλά σίγουρα κάποιοι και με 10άρες.

Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ο καθαρός ήχος και η σωστή άρθρωση.

Που συνήθως είναι τα πρώτα πράγματα που πρέπει να μάθει κάποιος και δυστυχώς τα πρώτα που θα παραμελήσει ή θα παραβλέψει χάριν της ευκολίας του βρώμικου και του od που σίγουρα θα καλύψει τις ατέλειες.

 
dimsonic είπε:
Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ο καθαρός ήχος και η σωστή άρθρωση.

Που συνήθως είναι τα πρώτα πράγματα που πρέπει να μάθει κάποιος και δυστυχώς τα πρώτα που θα παραμελήσει ή θα παραβλέψει χάριν της ευκολίας του βρώμικου και του od που σίγουρα θα καλύψει τις ατέλειες.
  Να αγιάσει το στόμα σου.....Κι εγώ όταν "ακούω" για καθαρό ήχο, καταλαβαίνω καθαρό.....κάτι σαν του  Mark όπως προαναφέρθηκε. Όλα τ'άλλα είναι βρώμικα......
 
Δεν ζούσα τότενες......εν αντιθέσει με σένα που ήσουν στην εφηβεία... ;D ;D ;D

 
cigaret13 είπε:
Δεν ζούσα τότενες......εν αντιθέσει με σένα που ήσουν στην εφηβεία... ;D ;D ;D
ε και?

δε σε είπαμε και καμπούρη...

καλά και με τον Μαρκ άντε να ήσουν 10....

πού τον άκουγες? στο κατηχητικό?  ;D

 
panorios είπε:
Εάν αλλάξω το όνομά μου σε Guthrie, λέτε να βοηθήσει;
Τι, μόνο αυτό?

Άσε και κανένα μούσι, λίγο μαλλί .... ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top