(φεύγουμε λίγο από το θέμα) Συμφωνώ με τον pkole στο γεγονός πως με τα σημερινά daws τείνει να χαθεί η μουσικότητα των τραγουδιών με τα ατέλειωτα edits, quantize, μετρονόμους, melodyne και sample replacements (πρόσθεσα και άλλα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μανιπιουλάρεις τους ήχους σου όταν είσαι εκτός ταινίας)
Η αλήθεια μάλλον βρίσκεται πάντα στη μέση (σοφή κουβέντα όπως και να 'χει!). Νομίζω ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε το κάθε καινούργιο μέσο αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα των προηγούμενων από αυτό.
Έτσι, δεν έχω πρόβλημα να χρησιμοποιήσω (καλά) virtual machines για να πάρω λίγη από την "μαγεία" του κρατσανιστού ήχου που δίνει η ταινία (στο μέλλον ίσως αποκτήσω και ένα mx-80 που θέλω διακαώς), και παράλληλα να "λιώσω" τον μουσικό στα takes μέχρι να δω ότι δεν μπορεί να μου δώσει κάτι παραπάνω, σαν να γράφαμε σε ταινία, και έπειτα να στραφώ στα πλεονεκτήματα που μου δίνει η τεχνολογία ΑΝ δω ότι δεν έχω ακόμη αυτό που θέλω και ο μουσικός δεν μπορεί να μου δώσει παραπάνω.
Έτσι καταλήγω να χρησιμοποιώ 3-4 κουρδίσματα σε μερικές φρασούλες και κάποια ελάχιστα edits στα τύμπανα ή στο μπάσο εδώ και εκεί.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχω το οργανικό αποτέλεσμα που θέλω (όταν μιλάμε για μια "κανονική" ροκ μπάντα), έχοντας πάρει ίσως το 100% από τον μουσικό και υπηρετώντας τα πλεονεκτήματα και την φιλοσοφία της χρήσης και των 2 μέσων κρατώντας και την ιδιαίτερη ταυτότητα του μουσικού.
Έτσι, το clasp και γενικά το να πάρεις τον ήχο της ταινίας μόνο είναι το ένα πράγμα. Το άλλο που λέει ο pkole (να υπηρετείς τα οφέλη των περιορισμών της ταινίας πάνω στην μουσικότητα και στην οργανικότητα του αποτελέσματος, εξαρτάται καθαρά από τον χρήστη. Χρησιμοποιώντας το clasp δεν πάει να πει πως ο χειριστής δεν "σέβεται" τα πλεονεκτήματα της ταινίας. Μπορεί να τα υπηρετήσει άριστα. Kάποια από τα μειονεκτήματά της όμως (edit-τρόμος στην ταινία, συνεχείς καθυστερήσεις από το stop-rewind-play) καταργούνται και είναι σημαντικό αυτό στο workflow. Είναι κατά τη γνώμη μου καθαρά λοιπόν θέμα του χρήστη και όχι του μέσου. Καλά έκανες όμως και το έθεσες έτσι, συμφωνώ μαζί σου.