Chameleon Guitar από το ΜΙΤ

marathon είπε:
Μην είσαι και πολύ σίγουρος...μπορεί να είναι σαν το Pc των 100 ευρώ. Προσομειωτής είναι όχι Stradivarius!!! Eίναι όμως εντυπωσιακό σαν σκέψη. Εμένα μου έφερε στο (διεστραμένο μου) μυαλό το ίδιο σύστημα με διαφορετικούς μαγνήτες...απλά αλλάζεις καπάκι (τα καλώδια με "κροκοδειλάκια"!!!!), και έχεις όποιο ήχο θές!
Κάποιο παρόμοιο σύστημα έχει κάνει η ampeq στις κιθάρες τις. Βάζεις και βγάζεις τους μαγνήτες άμεσα με ένα απλό κλικ. Μιλάμε για διαδικασία δευτερολέπτων και αν  :)

 
Dreampanos είπε:
...

SPY... τετοιες μελετες-ερευνες-πτυχιακες κανει το ΤΕΙ που σπουδασα... Μουσικη Τεχνολογια και Ακουστικη στο Ρεθυμνο..

...
Το οποίο ΤΕΙ είναι γνωστό και ως ΤΕΙ Εμ Τι Τσι Κέυ. (Μουσιτσής Τεχνολοζίας τση Κρήτης)

Dreampanos, τα έχεις λίγο μπερδέψει. Το ΜΙΤ είναι πολύ κοντά σε αυτό που σου περιέγραψε ο φίλος σου όταν τρώγατε στο εστιατόριο στο τει στο ρέθυμνο αλλά έχει κάποιες μικροδιαφορές.

Ας μην μπερδεύουμε τη βούρτσα με τη χτένα.

 
Βασικα ειναι πι τσι κεη (πανεπιστιμιο τσι κρητης)... εμεις ειμααστε απλα εμ τι εη (MTA)... και στα ελληνικα και στα αγγλικα...

Σε περιπτωση που μπερδεψες τις βουρτσες με τις χτενες ξαναλεω οτι το τει δουλευει για την δημιουργια ενος πρωτοκολου πιστοποιησης ποιοτητας μουσικων οργανων και οχι σε μια πολυκιθαρα...

προφανως οι διαδικασιες ειναι διαφορετικες...

το μονο κοινο που εχουν μεταξυ τους ειναι η μελετη των δονησεων των επιφανειων των μουσικων οργανων... τωρα τι μεθοδο χρησιμοποιουν δεν ξερω... εμεις απο οτι ξερω χρησιμοποιουμε αυτη την ιστορια που προανεφερα και δεν ξερω καν αν ειναι και σωστη σαν ονομα...

 
Μόνο που εδώ το θέμα μας είναι η σχεδίαση ενός ιδιαίτερου οργάνου με πολλάπλά καπάκια και υπολογιστικές προσομοιώσεις, κλπ κλπ....

Δεν είναι

Dreampanos είπε:
...Ολο αυτο ειναι μια ερευνα πανω στο τομεα της vibration acoustics...
ούτε

.. τετοιες ερευνες γινονται χρονια τωρα ακομα και στην ελλαδα...
Εδώ μιλάμε για ένα μεγάλο κομμάτι physical modeling διαφορετικών ακουστικών σωμάτων/κοιλοτήτων και κάποιους ιδιαίτερους πιεζοηλεκτρικούς αισθητήρες "στρατηγικά" τοποθετημένους στο μικρό αυτό καπάκι. Επίσης, το θέμα μας είναι η αξία όλου αυτού του εγχειρήματος αλλά ίσως και απουσία κινητρων ή/και ευκαιριών στα Ελληνικά ιδρύματα να καταφέρουν να διεκπεραιώσουν τόσο ρεαλιστική έρευνα.

 
Για να μπουν κάποια πράγματα στη θέση τους.

1. Για να εκπονείται τέτοια εργασία (και μάλιστα διδακτορική διατριβή) στο Media Lab του MIT (από το οποίο στους περισσότερους από μας μπορεί να μην επιτρέπεται να περάσουμε ούτε απ' έξω) είναι σίγουρο ότι το θέμα είναι αρκετά πρωτότυπο και έχει επιστημονικό ενδιαφέρον. Τέτοιου είδους έρευνα μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω κατανόηση θεμάτων που για πολλούς μουσικούς και οργανοποιούς βρίσκονται στη σφαίρα της μεταφυσικής και της μαγείας και που για τους περισσότερους επιστήμονες θεωρούνται ιδιαίτερα πολύπλοκα (με δεδομένο ότι στην κατασκευή ενός μουσικού οργάνου μπαίνουν ένα σωρό αστάθμητοι παράγοντες).

2. Για το εμπορικό ενδιαφέρον του εγχειρήματος, συμφωνώ με τον Πάνο. Μου είναι αδιάφορο. Όμως θα ήθελα να διαβάσω τη διατριβή.

3. Πολλές φορές έχω ακούσει από καθηγητές ελληνικών πανεπιστημίων ότι "κάνουμε τα ίδια πράγματα που κάνουν και στο Cambridge / MIT / Princeton, αλλά δεν έχουμε το ίδιο funding και τα ίδια resources". Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι όποιος εκστομίζει τέτοια ανοησία είναι στην καλύτερη περίπτωση ψώνιο και στη χειρότερη λαμόγιο. Αντίθετα, όποιος παραδεχτεί μερικές εγγενείς αδυναμίες του δικού μας συστήματος εκπαίδευσης έχει κάποιες πιθανότητες να προχωρήσει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
.....καλά ας μην το ξεχειλώσουμε κιόλας....το physical modeling ακουστικών οργάνων δεν είναι κάτι νέο....και στην προκειμένη περίπτωση δεν μιλάμε καν για physical modeling αλλά για ενσωμάτωση ουσιαστικά της συμπεριφοράς (με όση ακρίβεια μπορεί αυτή να προσομειωθεί και να μοντελοποιηθεί έχωντας σαν αφετηρία ένα κομμματάκι ξύλο 10 χ 10 εκ.) διαφορετικών ξύλινων σκαφών στον ήχο μιας κιθάρας.....άρα ουσιαστικά μιλάμε για κάτι αντίστοιχο με τα impulse responces......υποθέτω πως το ενδιαφέρον του όλου πράγματος είναι η δυνατότητα για άπειρες θεωρητικά επιλογές από τον χρήστη με την χρήση πολλών διαφορετικών απλών ξύλινων καπακιών διαφορετικών χαρακτηριστικών πυκνότητας και μάζας, ο πραγματικά real time χαρακτήρας της επεξεργασίας και η επιστροφή σε μια πιο παραδοσιακή , απόλυτα χρηστική από τον μουσικό υλοποίηση...

Γενικά πάντως πιστεύω πως η όλη ιστορία "modelling ακουστικών οργάνων" έχει πολύ πολύ δρόμο ακόμη μπροστά της έως του να δώσει πραγματικά ρεαλιστικά αποτελέσματα......υπάρχουν χιλιάδες αστάθμητοι παράγωντες που μεταβάλωνται διαρκώς και ανά περίπτωση......

...για παράδειγμα, αναφέρεται κάπου η δυνατότητα επιλογής και μοντελοποίησης μεγέθους σκάφους "πέρα από τα ανθρώπινα".....δεν θα έπρεπε να προσομειωθεί και ο χώρος  μέσα στον οποίο βρίσκεται αυτό το τερατώδες σκάφος και ο οποίος παίζει καταλυτικό ρόλο στο τι θα ακούσουμε εμείς στο τέλος? 

Φυσικά αναφέρομαι στην δημιουργία "οργάνων" με υλική υπόσταση και χρήση αντίστοιχη των φυσικών και όχι με την μορφή ηχογραφημάτων, software & hardware synth instruments ή δειγμάτων έτοιμων προς χρήση (τα οποία υπάρχουν και προσφέρουν καθημερινά άψογα τις υπηρεσίες τους ;D).......

......και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που βρίσκω την συγκεκριμένη περίπτωση ενδιαφέρουσα....δηλαδή την κατασκευή ενός physical modelling επεξεργαστή με την μορφή και την χρηστικότητα ενός κανονικού μουσικού όργανου......πέρα από αυτό θεωρώ πως δεν μιλάμε για πρωτοπορία και τεχνολογική αιχμή.....

 
Φιλτατε hariliatron... ισως πανε χρονια απο τοτε που αποφοιτισες απο το φυσικο... γι'αυτο καλο θα ηταν να ριξεις μια ματια στα βιβλια σου για να αποσαφηνισεις τον ορο physical modeling...

Οταν μιλαμε για physical modeling μιλαμε στην ουσια για DSP....

Ολο αυτο ειναι απλα vibration acoustics...

Αν διαβαζες απο την αρχη τα posts των υπολοιπων και δεν ξεκινουσες απ'ευθειας απο το δικο μου θα καταλαβαινες οτι ανεφερα οτι ειναι vibration acoustics γιατι καποιοι εντυπωσιαστικαν λες επιτευχθικε το ταξιδι στο χρονο... οχι λοιπον, δεν ειναι τπτ σπουδαιο... και εκει αναφερω οτι τετοιες ερευνες γινονται εδω και χρονια στην ελλαδα... εγινα κατανοητος τωρα?

διαφωνεις μαζι μου σε κατι? συμφωνεις? με συμπληρωνεις? δεν καταλαβαινω γιατι φαινεσαι να αντιπαρατηθεσαι μαζι μου συνεχως...? ολο κατι δεν καταλαβαινω σωστα... καποια λεπτομερια μου διαφευγει... και ολος τυχαιως γινεται αντιλειπτο παντα απο σενα... ειναι η τυχη? ειναι οι συμπτωσεις? η μηπως ειναι η θεικη παρεμβαση που σε φωτιζει και μου μεταδιδεις τα φωτα σου? πραγματικα δεν καταλαβαινω...

για την αξια αυτου του εγχειρηματως μιλισα... ειπα... ειναι φιλοσοφικο το θεμα.. ανατρεξε στο προηγουμενο ποστ να δεις τι λεω... οσο για τα κινιτρα... θα συμφωνισω με τον φιλτατο που ανεβασε το διαφιμιστικο με τους marshal... απο την στιγμη που η εκπαιδευση εμπορευματοποιειται τοτε σκοπος της ειναι να μεγιστοποιησει το κερδος... ε και σε αυτο τον τομεα τετοιου τυπου πειραματισμοι δεν νομιζω οτι ειναι κερδοφοροι...

ελπιζω να καλυψα ολες τις πτυχες που μου υπεδειξες....

υ.γ. την επομενη φορα που θα θες αποσαφηνηση των αποφθευγματων μου στειλε π.μ. καλυτερα... οπως καταλαβαινεις μου ειναι αδυνατο να συγκρατιθω και να μην απαντησω προς την κατευθυνση που χαραζουν οι ερωτησεις σου...

 
Dreampanos είπε:
Φιλτατε hariliatron... ισως πανε χρονια απο τοτε που αποφοιτισες απο το φυσικο... γι'αυτο καλο θα ηταν να ριξεις μια ματια στα βιβλια σου για να αποσαφηνισεις τον ορο physical modeling...
Σου εφιστω την προσοχη.Τελειωσες ενα ΤΕΙ (απο το οποιο περιεργως ολοι βγαινουν Nigel Godrich's) και μιλας για πολλοστη φορα με υπεροπτικο τροπο σε ανθρωπους που αν γνωριζες προσωπικα ή είχες υπόψη σου μια ιδεα γυρω απο το γνωστικό τους πεδίο,θα ντρεπόσουν να τους απευθυνθείς.

 
από ορθογραφία πάντως σκίζουν τα ΤΕΙ...τι κρίμα

 
Dreampanos είπε:
Οταν μιλαμε για physical modeling μιλαμε στην ουσια για DSP....

Ολο αυτο ειναι απλα vibration acoustics...
θα ελεγα οτι η ερευνα αυτη ειναι συνδιασμος <<κρουστικης αποκρισης σκαφων>> (οπως ειπε και ο νικοδημος)

μαζι με ψηφιακη επεξεργασια σηματων (DSP)

δεν νομιζω να μπορει να δουλεψει το πρωτο ανεξαρτητα απο το δευτερο ;)

 
Το θέμα δεν είναι να γνωρίζουμε τον άλλον για να τον σεβαστούμε. Εδώ γράφουμε ο καθένας -πρωτίστως- με την δικτυακή μας ταυτότητα την οποια χτίζουμε σταδιακά και με βάση την παρουσία μας εδώ. Οχι με επίκληση της -όποιας- αυθεντίας μας. Η έπαρση στο λόγο, είναι κατά κανόνα δείγμα ασχετοσύνης.

Επίσης, είναι σημαντικό να μιλάμε για να συνεισφέρουμε στη συζήτηση και όχι για να "κάνουμε το κομμάτι" μας.

Γιατί αν ξεχνάμε το αντικείμενο της συζήτησης και μιλάμε για τον εαυτό μας κινδυνεύουμε να συζητάμε αν οι ερευνητικές δραστηριότητες του ΤΕΙ στο Ρέθυμνο είναι παρεμφερείς με αυτές του ΜΙΤ. (Είχα την τύχη μια φορά να επισκεφτώ σύντομα το ΜΙΤ στο πλαίσιο μιας συνεργασίας και σας υπογράφω ότι δεν έχει καμμία σχέση με οποιοδήποτε Ελληνικό ίδρυμα. Ανεξαρτήτως του τι είπε στον dreampanos ο φίλος του στη λέσχη( :P), σας το λέω ρητά: Καμμία σχέση.   :D ).

Σε σχέση με το θέμα μας....

Θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα. Τόσο ως λειτουργικό όργανο (αν ποτέ γίνει εμπορικό) όσο και σαν ερευνητική πλατφόρμα.

Σκεφτείτε: 4 piezo πάνω σε ένα καπάκι που ταλαντώνεται.

Πόσες δυνατότητες δίνονται για την επεξεργασία του πρωτογενούς σήματος?  

Εσείς πως θα το κάνατε? Θα μειξάρατε τα 4 piezo με αναλογικά κυκλώματα και μετά θα τα στέλνατε στον DSP processor ή θα τα επεξεργαζόσατε παράλληλα και τα 4 κάνοντας τη μείξη ψηφιακά?

 
Σαφώς....και το δεύτερο φαίνεται να είναι πιο ευέλικτο αλλά απαιτεί (συνολικά) τετραπλάσια υπολογιστική ισχύ.

Η στρατηγική τοποθετηση των αισθητήρων επιτρέπει ενδεχομένως την επιλεκτική "ενίσχυση" διαφορετικών modes ταλάντωσης (Chladni pattern τα λένε?)

Αυτό από μόνο του μπορεί να έχει πολύ σημαντική επίδραση στη χροιά. :)

 
Blue... ζητω ταπεινα συγνωμη μιας που η επικλιση στην αυθεντια στο πρωσοπο του hariliatron ανοιξε τα ματια μου και ειδα την μια και πραγματικη αληθεια! εχεις δικιο... συγνωμη...

Marathon... θα κοροιδευες καποιον ο οποιος ειναι σε αναπειρικο καροτσακι γιατι δεν μπορει να περπατισει η καποιον ανορθογραφο γιατι εχει δυσλεξια? ηδου η απορια....

hariliatron η επαρση στο λογο ειναι δειγμα ασχετοσυνης και το εχουμε παρατηρισει εδω μεσα... και αυτοι που μιλανε και αυτοι που δεν μιλανε... οπως σου ειπα αν θες αποσαφυνηση των αποφθεγματων μου καλο θα ηταν να μου το ζητας σε πμ ωστε να μην αναλωνωμαστε σε επεξηγησεις προηγουμενων ποστ...

στο θεμα μας τωρα...

προφανως ειναι ολη η χροια στους πιεζο αλλα η στρατιγικη τοποθετηση δεν εχει γινει στους πιεζο... αν παρατηρισετε στο video σε ολα τα καπακια ειναι στην ιδια θεση οι πιεζο... η στρατιγικη τοποθετιση εχει γινει στις ψυχες τον καπακιων... (ψυχες ειναι τα ξυλα πισω απο το καπακι...) αν παρατηρισετε ειναι διαφορετικα... αυτο επιρεαζει τους τροπους ταλαντωσης των καπακιων με αποτελεσμα την διαφορετικη χροια...

στο τελος του βιντεο λεει ο τυπας οτι η ερευνα γινεται σε 3 παραλληλους τομεις...

1) με τα καπακια...

2) μεσω υπολογιστη (physical modeling και DSP)

3) και ακομα ενα τροπο που δεν θυμαμαι αυτη την στιγμη...

αυτο που παρουσιαζει ειναι η πρωτη περιπτωση μονο... η διαμορφωση των τροπων ταλαντωσης των καπακιων με τετοιο τροπο ωστε να προσομοιωνει τον τροπο ταλαντωσης καποιον ειδων κιθαρας...

 
spy είπε:
3. Πολλές φορές έχω ακούσει από καθηγητές ελληνικών πανεπιστημίων ότι "κάνουμε τα ίδια πράγματα που κάνουν και στο Cambridge / MIT / Princeton, αλλά δεν έχουμε το ίδιο funding και τα ίδια resources". Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι όποιος εκστομίζει τέτοια ανοησία είναι στην καλύτερη περίπτωση ψώνιο και στη χειρότερη λαμόγιο. Αντίθετα, όποιος παραδεχτεί μερικές εγγενείς αδυναμίες του δικού μας συστήματος εκπαίδευσης έχει κάποιες πιθανότητες να προχωρήσει.
Η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσαν να κάνουν ότι κάνουν και οι άλλοι αν είχαν το funding και τα ίδια resources (το δυναμικό δεν λείπει). Από τη στιγμή όμως που που δεν... ονειρευόμαστε απλά  ;D ;D

 
Ονειροπάνο, η ειρωνία δεν θα σου βγει σε καλό, και πολύ περισσότερο η ασέβεια απέναντι σε άτομα που ούτε καν γνωρίζεις το υπόβαθρό τους, τη στιγμή μάλιστα που με τα γραφόμενά σου θέτεις εαυτόν σε συνεχώς χειρότερη θέση. Συνιστώ σεμνότητα, ηπιότητα και προσοχή στις εκφράσεις σου. Φευ, όχι για τελευταία φορά, αλλά η μόνιμη εκπαραθύρωση πλησιάζει.

Να σου πω και το εξής, μιας και έχω δουλέψει κι εγώ πάνω σε αυτό το εξωτικό φρούτο (που συνήθως γίνεται καραμέλα εντυπωσιασμού) που λέγεται physical modelling, σε εντελώς άσχετο τομέα όμως (βιολογικό/υδρολογία): η χρήση του στην προσομοίωση ακουστικής πάσης φύσεως είναι μόνο μια από τις πάμπολλες χρήσεις του, οπότε ας μην προσπαθείς να το παρουσιάσεις σαν κάτι το εξωγήινο που τα επτασφράγιστα μυστικά του τα κατέχουν μόνο λίγοι κι εκλεκτοί στο TEI Κρήτης.

 
Ματωμενη_κυριακη δεν ειπα πουθενα κατι τετοιο και θα το διαπιστωνες και μονος σου αν εμπαινες στο κοπο να διαβασεις ολοκληρο το thread...

thanx για το -1... περιμενω τα αλλα -2 με αγωνια..

 
Dreampanos μερικα facts

Α) Η σταση σου ειναι ειρωνικη και για αυτο φανταζομαι μειωθηκε το καρμα σου και καλα εκανε. Δεν βγηκε κανενας να το παιξει παντογνωστης.

Β) Το MIT και τα λοιπα major πανεπιστημια/ερευνητικα ιδρυματα ανα τον κοσμο δεν εχουν καμια σχεση με τα ελληνικα ΤΕΙ και Πανεπιστημια, οσο και αν θελουν καποιοι να αποδειξουν το αντιθετο.

Γ) Και ο bloody και οι υπολοιποι διαβασαμε ολοκληρο το thread. Το να συνεχιζεις να ειρωνευεσαι δε θα σε βγαλει καπου.

 
εφοσον το διαβασατε ολοκληρο ειδατε πουθενα να λεω οτι το physical modeling ειναι ενα επτασφραγιστο μυστικο του ΤΕΙ Κρητης η οτι η ερευνα που κανουμε ειναι ιδια με αυτη του ΜΙΤ? δεν νομιζω...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top