Μπορεί μια 8-ιντση καμπίνα κιθάρας να αντικαταστήσει τις κλασικές;

music man

Νέο μέλος
Μηνύματα
565
Πόντοι
18




Γεια χαρά , φτιάξαμε αυτό το βίντεο γιατί είχα αγοράσει την Randall RG8 καμπίνα, για να κουβαλάμε εύκολα σε συναυλίες από εδώ κι από εκεί. Παίζουμε πανκ-ροκ οπότε χρειαζόμαστε κάτι που να έχει και μια καλή ένταση ώστε να ακούγεται πλάι σε έναν δυνατό ντράμμερ. Μπορώ να πω ότι ως τώρα και σε πρόβες αλλά και σε συναυλίες, είμαστε αναγκασμένοι να έχουμε την ένταση στον OR15 αρκετά χαμηλά παρά το ότι η καμπίνα αυτήν είναι τόσο μικρή. Το στοκ μεγάφωνο μου ακουγόταν αρκετά "ψέυτικο" κι έτσι είπα να αγοράσω το αντίστοιχο της Celestion. Πριν το αλλάξω ηχογραφήσαμε κάποια sample ώστε να συγκρίνουμε πως περνάνε στο μικρόφωνο. Εδώ είναι τα αποτελέσματα. Δε ξέρω πως σας φαίνεται αλλά εγώ νιώθω ικανοποιημένος από αυτό που ακούγεται και πως όντως δεν αξίζει να κουβαλάω κάποια μεγαλύτερη 1χ12 ή μεγαλύτερη, ωστόσο δεν αντιλέγω ότι σε ηχογράφηση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ήχου του κλασικού 12ιντσου, αλλά ακούω γνώμες χαχα.

 
Αν μπορεί μια 8ιντση αν ακουστεί πάνω από drummer σε live μια χαρά. Σε ηχογραφήσεις κάθε μεγάφωνο έχει τον δικό του ήχο και όσο κατεβαίνει το μέγεθος ανεβαίνουν συνήθως τα μεσαία και πέφτουν τα μπάσα και πρίμα αλλά και πάλι τα μπάσα εξαρτώνται κυρίως απ' την καμπίνα, οπότε με μια καλή καμπίνα απλά έχεις απλά κάποιο treble roll-off που ίσως να μην είναι καν αντιληπτό. Όσο πέφτει το μέγεθος κερδίζεις επίσης σε ατάκα, οπότε αυτό είναι καλό αν παίζεις punk! 

Για να είμαι ειλικρινής αν με ρώταγες πριν την αγοράσεις θα έλεγα ότι δεν παίζει να βγει πάνω από drummer σε πανκ φάση σε καμιά περίπτωση, δεδομένου του πόσο χαμηλό πρέπει είναι το sensitivity του 8ιντσου.  Εγώ με τον ίδιο ενισχυτή με δυνατό 12ιντσο προχθές άνοιξα αρκετά για να βγω πάνω απ' τον drummer, που έπαιζε όσο πιο χαμηλά μπορούσε -δεδομένου του πόσο μικρός ήταν ο χώρος που μας φιλοξενούσε.  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@kpeyos είναι τόσο δυνατή που ούτε στη μέση δε μπορείς εύκολα να βάλεις volume στον ΟR15, τώρα σε κάποιο μεγάλο ανοιχτό stage, δεν την εχω δοκιμάσει ακόμη αλλά πιστεύω δεν είναι καν χαμηλότερη απο τις 1χ12 που έχουμε, ειδικά με το καινούριο μεγαφωνο ειναι αρκετά δυνατότερη (που δε περίμενα γιατί νόμιζα οτι η χαμηλότερη ένταση ήταν λόγω λιγων λίτρων. Ωστόσο ναι όσο μικραίνει η καμπίνα είναι σαν να μεταφέρονται τα μπάσα ψηλότερα πχ, απο τα 100-150 λεμε τωρα σε μια 4χ12 μπορει μια 1χ8 να τονίζει περισσοτερο 200-300 στο πολυ περίπου λεω τι νιώθω...

 
Οι 8αρες καμπίνες έχουν διαφορετικό eq από τις μεγαλύτερες (λιγότερα μπασα και περισσότερα ψηλομεσαια). Την κάνουν τη δουλειά στο μιξ, εάν χρειαστεί, ανάλογα και με το είδος της μουσικης.

Το ζήτημα είναι να μπορεί να ακουστεί η καμπίνα πάνω από έναν drummer, για χρήση μονιτορ.  Πχ ένα celestion 8-15, εάν πιεστεί φτάνει οριακά έναν μέτριο ντράμερ. Με δυνατό ντράμερ και μπασατο ενισχυτή, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Τα jensen σηκώνουν παραπάνω watt, αλλά εχουν πολύ χαμηλότερη ευαισθησία (χαμηλή ένταση).

Τα ευχαριστιεμαι σε προβα, αλλά θα προτιμούσα μια ελαφριά 10αρα καμπίνα για τη δουλειά που περιγράφει ο ΟΡ.

 
Πολύ ωραίο και ενδιαφέρον το βίντεο φίλε. 

Τεράστια η διαφορά στα δύο ηχεία

 
Πω, ειδικα εκει στο 1.35 τη διαφορα την ακουει και κουφος, σα να πηρες ψεκαστικο αεροπλανο με baygon και να θερισες ολα τα τζιτζικια του δασους, αφου σε καλυπτει και σε ενταση καλα κανεις και εισαι ευχαριστημενος.

 
To 12inch στοκ μεγαφωνο, τι είναι? Πολύ scooped ήχο έχει.

 
Προσωπικά χρησιμοποιώ καμπίνα με 10ιντσο μεγάφωνο, το 8ιντσο μου φαίνεται υπερβολικά μικρό και δεν έχει όγκο.

Ο vox mv clean που χρησιμοποιώ έχει matching καμπίνα 8ιντση αλλά ευτυχώς έπεισα τον καταστηματάρχη να μου πουλήσει το 10ιντσο καμπινακι που μάλλον προορίζεται για τον vox lil night train. Πραγματικά δεν πιάνει καθόλου χώρο, δεν χάνεις και πολλά σε χώρο σε σχέση με την 8ιντση

Το χρησιμοποιώ τόσο σε gigs με ηλεκτρονικά ντράμς όσο και με κανονικά τύμπανα και μια χαρά ακούγεται (mic'ed φυσικά). 

Όταν λέμε ότι είμαι ικανοποιημένος εννοώ ότι κάνω την δουλειά μου, έτσι? Τίποτα δεν συγκρίνεται με το 12ιντσο... Προβολή συνημμένου 34436

 
@Lord_Goumis

Νομίζω ότι ταιριάζει καλύτερα το 10ιντσο μεγάφωνο, σε σχέση με το 12ινστο, στον mv50, καθώς είναι πολύ μπασατος και στερείται ψηλομεσαιων. Με 10αρα καμπίνα έρχεται στα ίσα του νομίζω.

 
@Lord_Goumis

Νομίζω ότι ταιριάζει καλύτερα το 10ιντσο μεγάφωνο, σε σχέση με το 12ινστο, στον mv50, καθώς είναι πολύ μπασατος και στερείται ψηλομεσαιων. Με 10αρα καμπίνα έρχεται στα ίσα του νομίζω.


Το έχω παίξει και με 12ιντση καμπίνα με το συγκεκριμένο ενισχυτακι, και ακούγεται (σχεδόν) σαν κανονικός clean ενισχυτής. Αν δεν είχα θέμα με το κουβαλημα και τον όγκο που πιάνει στο αμάξι, σίγουρα θα προτιμούσα την "κανονική" καμπίνα (βέβαια σε αυτή την περίπτωση θα κουβαλούσα και μια λαμπατη κεφαλη της προκοπής ?) 

Το μπάσο το έχω σχεδόν στο μηδέν, όντως είναι πολύ μπασατο.

Πάντως στον OP θα πρότεινα να ψάξει να βρει καμία αντίστοιχη δεκάρα καμπινουλα όπως αυτή η Vox. Πραγματικά είναι compact και δεν πιάνει καθόλου χώρο 

 
Και H&K έχει μια πολύ μικρή 10αρα, αλλά είναι ακριβουτσικη. Τη ματσαρει με τον 5αρη και τον 20αρη tubemeister.

 
Αν μπορεί μια 8ιντση αν ακουστεί πάνω από drummer σε live μια χαρά. Σε ηχογραφήσεις κάθε μεγάφωνο έχει τον δικό του ήχο και όσο κατεβαίνει το μέγεθος ανεβαίνουν συνήθως τα μεσαία και πέφτουν τα μπάσα και πρίμα αλλά και πάλι τα μπάσα εξαρτώνται κυρίως απ' την καμπίνα, οπότε με μια καλή καμπίνα απλά έχεις απλά κάποιο treble roll-off που ίσως να μην είναι καν αντιληπτό. Όσο πέφτει το μέγεθος κερδίζεις επίσης σε ατάκα, οπότε αυτό είναι καλό αν παίζεις punk! 

Για να είμαι ειλικρινής αν με ρώταγες πριν την αγοράσεις θα έλεγα ότι δεν παίζει να βγει πάνω από drummer σε πανκ φάση σε καμιά περίπτωση, δεδομένου του πόσο χαμηλό πρέπει είναι το sensitivity του 8ιντσου.  Εγώ με τον ίδιο ενισχυτή με δυνατό 12ιντσο προχθές άνοιξα αρκετά για να βγω πάνω απ' τον drummer, που έπαιζε όσο πιο χαμηλά μπορούσε -δεδομένου του πόσο μικρός ήταν ο χώρος που μας φιλοξενούσε.  
Χμ ,όχι απλά ακούγεται πάνω από ντράμμερ, αλλά την ένταση ούτε στη μέση δε μπορείς να την πας χωρις να σε κουφάνει...
 

To 12inch στοκ μεγαφωνο, τι είναι? Πολύ scooped ήχο έχει.
Ειναι ενα generic μεγαφωνο χωρις καν γραμματα επάνω, και ειναι 8 ίντσες όχι 12, όπως και το Celestion το ίδιο...

Για όσους μου είπατε για 10άρα καμπινούλα, μαζί σας είμαι, και ίσως στο μέλλον πάρω κάποια, απλά η 8άρα είναι τόσο μικρή που μπορείς να χωρέσεις ολο το rig σου σε καλάθι για τη λαϊκή ακόμη και να μην εχεις αυτοκίνητο βγαίνεις και με τη συγκοινωνία. 

Κάτι ακόμα, στον ήχο μας , δε μου καθήσανε σχεδόν ποτε οι ανοιχτού τύπου καμπίνες (ειδικά σε live) νιώθω οτι στέλνουν βαβούρα παντού στον χώρο ενώ σε μια δυνατή μπάντα σε ένταση, το καλύτερο πιστεύω είναι να έχουμε όσο πιο κατευθυντικό ήχο μπορούμε ωστε ο καθένας να ακούει τον εαυτό του αλλά να μη ανεβαίνουν τα db γενικώς επάνω στο stage...! Οπότε αυτό μειώνει τις επιλογές σε καμπίνες και ειδικά on a budget...!

 
Πολύ ωραιο το post και νομίζω θα βοηθήσει αυτούς που ψάχνουν κάτι πραγματικά compact. 

Και όσον αφορά τον ήχο, την ένταση κλπ, εάν εσένα σου κάνει εμάς νομίζω μας περισσεύει.

Απλά η δική μου φιλοσοφία είναι πως αν δεν είσαι επαγγελματίας να τρέχεις συνέχεια απο δω κι από κει (δηλαδή σε πανυγήρια ή γαβγάδικα) και κάνεις ξέρω γω τρία ως πέντε gigs το χρόνο, τότε η ζωή είναι πολύ μικρή για τέτοιους συμβιβασμούς. Προσωπικά, δεν το έχω μετανοιώσει καθόλου που στα νιάτα μου κουβαλούσα 30κιλα τέρατα για να ακούγομαι όπως ακριβώς ήθελα. 

 
Πολύ ωραιο το post και νομίζω θα βοηθήσει αυτούς που ψάχνουν κάτι πραγματικά compact. 

Και όσον αφορά τον ήχο, την ένταση κλπ, εάν εσένα σου κάνει εμάς νομίζω μας περισσεύει.

Απλά η δική μου φιλοσοφία είναι πως αν δεν είσαι επαγγελματίας να τρέχεις συνέχεια απο δω κι από κει (δηλαδή σε πανυγήρια ή γαβγάδικα) και κάνεις ξέρω γω τρία ως πέντε gigs το χρόνο, τότε η ζωή είναι πολύ μικρή για τέτοιους συμβιβασμούς. Προσωπικά, δεν το έχω μετανοιώσει καθόλου που στα νιάτα μου κουβαλούσα 30κιλα τέρατα για να ακούγομαι όπως ακριβώς ήθελα. 
Χαχα καλά ναι φυσικά όλα είναι σχετικά και προσαρμώσιμα στην ανάγκη. Αλλά ακόμη και να μη παιζεις σε σκυλοσυχνότητα, πάλι πιστεύω εχειτη θέση του κάποιος πορταμπλ εξοπλισμός. Αρκετοί γνωστοί και μη, στη τζαζ σκηνή πχ, ή σε πιο bar-players, έχουν τους δικους τους μίνι ενισχυτές με 8-10 ίντσες ακόμα και μπάσου δηλαδή, που είναι κάτι που κι εγώ γλυκοκοιτάω, απλά σε μπάσο όντως δε ξέρω τι μπορεί να κάνει κάτι τόσο μικρούλι κι έτσι δεν έχω προχωρήσει ακόμη (και γιατι δε μου ήταν απαραίτητο μιας και στο μπάσο με τα όργανα που έχω εύκολα βρίσκω ήχο...)

 
Καλά είμαστε και στην εποχή που το minimal είναι trend, αν δει κάποιος και τα tiny desk concerts και όλη αυτή τη φάση... Στα 90s αν έβγαινες με 8ιντσο θα γέλαγε κι ο μπουφετζής του jazzόμπαρου...???

 
Προσωπικά έχω κόλλημα με τις 4x12 αλλά δε παίζω live, αν έπαιζα δε θα χρησιμοποιούσα λαμπάτο ενισχυτή και  καμπίνα, θα είχα είτε ελαφρύ combo τύπου Katana είτε κατευθείαν στο PA με οτιδήποτε άντεχε η τσέπη μου (Behringer, Line 6, Kemper, Neural κλπ). Συνηθίζω να λέω ότι με μικρότερο από 10ιντσο μεγάφωνο δεν ασχολούμαι και ότι άκουσα δεν μου αλλάξε γνώμη, ο ήχος όμως είναι υποκειμενικό θέμα οπότε αν εσένα σου κάνει οι υπόλοιποι περισσεύουμε.

...Κάτι ακόμα, στον ήχο μας , δε μου καθήσανε σχεδόν ποτε οι ανοιχτού τύπου καμπίνες (ειδικά σε live) νιώθω οτι στέλνουν βαβούρα παντού στον χώρο ενώ σε μια δυνατή μπάντα σε ένταση, το καλύτερο πιστεύω είναι να έχουμε όσο πιο κατευθυντικό ήχο μπορούμε ωστε ο καθένας να ακούει τον εαυτό του αλλά να μη ανεβαίνουν τα db γενικώς επάνω στο stage...! Οπότε αυτό μειώνει τις επιλογές σε καμπίνες και ειδικά on a budget...!


Θα συμφωνήσω για τις ανοιχτές καμπίνες, ειδικά για σκληρό ήχο αλλά ακόμα και σε καθαρό δεν με τρέλαναν. Είχα μία TAD 1x12 κλώνο Fender (κατασκευασμένη από πεύκο), δεν είχε focus και αυτό που λένε ότι γεμίζει ο χώρος δεν το έκανε καλύτερα από κλειστές καμπίνες. Θεωρώ ότι το μέγεθος και γενικότερα η κατασκευή της καμπίνας παίζει ρόλο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα, δεν είναι μόνο το μεγάφωνο. Προσπάθησα επί χρόνια με διάφορα μεγάφωνα να φέρω τον ήχο της THD 2x12 στα μέτρα μου επειδή ήταν καλά κατασκευασμένη και την γούσταρα. Η μόνη φορά που με ενθουσίασε ήταν όταν έπαιξε με ένα μεγάφωνο, κατάλαβα ότι μια μικρών διαστάσεων 2x12 με τα δύο μεγάφωνα κοντά το ένα στο άλλο και στα τοιχώματα της καμπίνας δεν έβγαζε αποτέλεσμα που να μου αρέσει. Αντίθετα, η Mesa 1x12 από τις πρώτες νότες μου άρεσε και ας λέει το internet ότι το stock μεγάφωνο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Κατάλαβα ότι ο όγκος (όπως και στις 4x12) έρχεται και από τον όγκο της καμπίνας.

Στη φωτογραφία βλέπεις δύο καμπίνες με το ίδιο μέγεθος, μία μεγάλη 1x12 και μία μικρή 2x12, η πρώτη είχε περισσότερο όγκο από τη δεύτερη και γεμίζει εκπληκτικά τον χώρο. Η 2x12 θεωρείται κλειστή (το μικρό άνοιγμα η εταιρεία το είχε για την εκτόνωση των χαμηλών συχνοτήτων, bass reflex δηλαδή) και η 1x12 ονομάζεται 3/4, δηλαδή σχεδόν κλειστή αλλά όχι τελείως. Στα χαρτιά η 2x12 θα πρεπε να έχει περισσότερο όγκο αλλά δεν...

...Αρκετοί γνωστοί και μη, στη τζαζ σκηνή πχ, ή σε πιο bar-players, έχουν τους δικους τους μίνι ενισχυτές με 8-10 ίντσες...


Άλλος θέμα η jazz από το punk/metal. Εκεί ζητάς άλλον ήχο και αρκετοί παίζουν και έπαιζαν με τρανζίστορ ενισχυτές. Δε θες όμως να χτυπήσεις ένα ακκόρντο και να προκαλέσεις...σεισμό όπως στη ροκ μουσική. Αν παίζεις με σκληρό ήχο η 4x12 είναι μονόδρομος για μένα αλλά όπως είπα ούτε εγώ θα την κουβαλούσα σε live. Καμία μικρότερη καμπίνα όμως δεν έχει τον όγκο της, όταν διαβάζω τέτοια σχόλια γελάω γιατί πέρασαν διαφορετικές καμπίνες & μεγάφωνα απ' τα χέρια μου και πειραματίστηκα για χρόνια. Αυτά για κατ ιδίαν παίξιμο, αν παρέμβει μικρόφωνο τότε ένας ικανός ηχολήπτης μπορεί να βγάλει όγκο απ' οτιδήποτε.

 
Προσωπικά έχω κόλλημα με τις 4x12 αλλά δε παίζω live, αν έπαιζα δε θα χρησιμοποιούσα λαμπάτο ενισχυτή και  καμπίνα, θα είχα είτε ελαφρύ combo τύπου Katana είτε κατευθείαν στο PA με οτιδήποτε άντεχε η τσέπη μου (Behringer, Line 6, Kemper, Neural κλπ). Συνηθίζω να λέω ότι με μικρότερο από 10ιντσο μεγάφωνο δεν ασχολούμαι και ότι άκουσα δεν μου αλλάξε γνώμη, ο ήχος όμως είναι υποκειμενικό θέμα οπότε αν εσένα σου κάνει οι υπόλοιποι περισσεύουμε.

Θα συμφωνήσω για τις ανοιχτές καμπίνες, ειδικά για σκληρό ήχο αλλά ακόμα και σε καθαρό δεν με τρέλαναν. Είχα μία TAD 1x12 κλώνο Fender (κατασκευασμένη από πεύκο), δεν είχε focus και αυτό που λένε ότι γεμίζει ο χώρος δεν το έκανε καλύτερα από κλειστές καμπίνες. Θεωρώ ότι το μέγεθος και γενικότερα η κατασκευή της καμπίνας παίζει ρόλο στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα, δεν είναι μόνο το μεγάφωνο. Προσπάθησα επί χρόνια με διάφορα μεγάφωνα να φέρω τον ήχο της THD 2x12 στα μέτρα μου επειδή ήταν καλά κατασκευασμένη και την γούσταρα. Η μόνη φορά που με ενθουσίασε ήταν όταν έπαιξε με ένα μεγάφωνο, κατάλαβα ότι μια μικρών διαστάσεων 2x12 με τα δύο μεγάφωνα κοντά το ένα στο άλλο και στα τοιχώματα της καμπίνας δεν έβγαζε αποτέλεσμα που να μου αρέσει. Αντίθετα, η Mesa 1x12 από τις πρώτες νότες μου άρεσε και ας λέει το internet ότι το stock μεγάφωνο δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Κατάλαβα ότι ο όγκος (όπως και στις 4x12) έρχεται και από τον όγκο της καμπίνας.
Νομίζω συμφωνώ σε όλα. Φυσικά πάνω από όλα είναι θέμα γούστου. Εκτός από live κάνω και ηχογράφηση οπότε κατα κάποιο τρόπο έχω να μιλήσω και για τα δυο. Έχοντας μια 1960B (2xG12t-75, 1xGreenback, 1xV30) μια PPC112 (με V30) και μερικές πατέντο-καμπίνες από κόμπο (με σεβαστά Celestion) εκτός της μικρούλας του βίντεο, συμφωνώ φουλ για το μεγεθος και την ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ της καμπίνας. Επίσης ο όγκος της 4χ12 σε αρκετές περιστάσεις μου φαίνεται λίγο υπερβολικός και πως μπλέκεται με το μπάσο, ενώ μια καλή 1χ12 είναι πιο "στη θέση" της, τουλάχιστον στον ήχο μας που είναι κυρίως πανκ και σε σημεία μεταλλίζει. Ακόμα πιστεύω πως η καλή 1χ12 δεν υστερεί σχεδον σε πολλά σε μια ηχογράφηση από μια 4χ12 αν και τον τελευταιο καιρό ηχογραφώντας κυρίως με την 1χ12 μου λείπει λίγο το tightness σε τραγούδια που ζητούν πιο σκληρό χρώμα, ωστόσο όσο λιγότερο drive, τότε η μικρότερη μου κάθεται καλύτερα...

P.s. Ούτε εγω θα κουβαλούσα 4χ12 σε συναυλία, πολλές φορές δεν είναι έξυπνο και ηχοληπτικά, σαν να έχεις άλογο στο σπίτι επειδή είδες τον Indiana Jones να καβαλάει στο wild west, βλέποντας συγκροτήματα να κουβαλάν 25κιλες κεφαλές και γιγάντιες καμπίνες για να παίξουν σε φασαριόζικες τρύπες, είναι κάπως παρόμοιο...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top