gdevelek είπε:
Δεν χρειάζεται να σου πω πως με τα δυό 12άρια είναι σαν να έχει ένα 12άρι αλλά 60 βατ ισχύ (και ακόμη καλύτερα λόγω έξτρα όγκου στον ήχο)
Μου αρέσουν πολύ κι εμένα τα απλά συμπεράσματα αλλά δεν είναι τόσο απλό αυτό που αναφέρεις. Που τα βρήκε ας πούμε ο τελικός του kustom212 τα έξτρα 30w που έγραψες? Αν τα βρήκε κάπου, τι σημαίνει ότι θα ακουστεί σαν >60 watt ενισχυτής? Με διπλάσια ένταση δηλαδή?
Το παραπάνω συμπέρασμα που αναφέρεις έχει την εξής σημασία:
Αν έχεις δύο ΙΔΙΑ μεγάφωνα 8Ω με ευαισθησία έστω 100dB/1W/1m και έναν τελικό 30W rms@4Ω (όλα μετρημένα σε μία συχνότητα 1ΚΗz), τα συνδέεις ως εξής και παρατηρείς:
α) Αν βάλεις μόνο το ένα μεγάφωνο στον ενισχυτή θα μετρήσεις σε max ισχύ 15w@8Ω ας περίπου ~112dB ηχητική πίεσης. Η ισχύς πέφτει διότι η αντίσταση μεγαφώνου είναι 8Ω, διπλάσια από το φορτίο μέτρησης του ενισχυτή.
β) Αν βάλεις τα 2 μεγάφωνα στον ίδιο ενισχυτή:
-παράλληλα, άρα με αντίσταση συνολική 4Ω, θα πάρεις ισχύ 30W rms@4Ω όπως πρέπει και άρα θα έχεις ~115dB ηχητικής πίεσης(η μέγιστη ένταση).
-εν σειρά, άρα με αντίσταση συνολικά 16Ω, θα πάρεις ισχύ 7,5Wrms@16Ω και ηχητική πίεση ~109dB.
Για να ακούσεις διπλάσια ένταση(ηχητική πίεση) πρέπει να έχεις 10dB αύξηση και αυτό συνεπάγεται δεκαπλασιασμό περίπου της ισχύος του τελικού ή 10 μεγάφωνα(αν τα αντέχει ο ενισχυτής). Άρα από 30w στα 300w(!).
Συμπέρασμα: με διπλάσια μεγάφωνα (παράλληλα), μπορείς να ζητήσεις τη μέγιστη επιτρεπτή ισχύ από τον τελικό(παραπάνω να δώσει δε μπορεί διότι θα υπερθερμανθεί) και να έχεις μια αύξηση 3dB στην ένταση η οποία είναι ελάχιστα αισθητή και όχι διπλάσια.
Με πιο ευαίσθητο μεγάφωνο ίσως κερδίσεις παραπάνω dB και χωρίς αύξηση της ισχύος του τελικού σου ή διπλασιασμό των μεγαφώνων(π.χ από μεγάφωνο με 95dB, να βάλεις μεγάφωνο με 100dB ευαισθησία).
Τα παραπάνω μπορείτε να δείτε και εδώ συνοπτικά:
http://www.globalrph.com/multimedia.htm