αυτοσχεδιασμοι σε ii- v

THEOD

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,736
Πόντοι
198
Γεια σας και χρονια πολλα σε ολους.

ηχογραφησα μια αρμονικη σχεση ii-v σε f#

με κοντραμπασο και δυο κιθαρες και την ανεβασα για να ακουσω

γνωμες. το μπασσο φαλτσαρει σε καποια σημεια αλλα περισσοτερο δινω

βαση στη ροη του παιξιματος.

καλη ακροαση ;)

f#_ii_v.mp3

 

Attachments

πολυ πολυ ωραιο!

και μενα μ αρεσε παρα παρα πολυ!

μπραβο.... :)

 
Ευχαριστω για τα καλα σας σχολια

καλες μουσικες σε και για ολους  :D

 
Καλή προσπάθεια φίλε μου! Από την πλευρά μου να σου πώ (πάντα στα πλαίσια εποικοδομητικής κριτικής, και χωρίς να είμαι κανένα αστέρι εγώ ο ίδιος) ότι θα πρέπει λίγο να αρχίσεις να σκέφτεσαι διαφορετικά τον αυτοσχεδιασμό σου, σε ό,τι αφορά τα ρυθμικά μοτίβα που χρησιμοποιείς, έτσι ώστε να χρωματίζεις το παίξιμό σου λίγο παραπάνω για να μην γίνεται μονότονο... Από κει και πέρα, όταν το κάνεις αυτό, θα δείς πιστεύω μεγάλη βελτίωση, και εάν εμπλουτίσεις και άλλο το παίξιμό σου σε φρασεολογία, τότε το αποτέλεσμα θα είναι αρκετά καλό... Ελπίζω να μην σου έσπασα τα νεύρα  :)... Καλό απόγευμα και καλές γιορτές!

 
fusionaki

μ΄αρεσεις  ;D πρωτα μου τη λες για τα ρυθμικα μοτιβα

και μετα νιωθεις ενοχες στο αν μου έσπασες  τα νεύρα

Πολυ γουσταρω τετοια σχολια και σε καμια περιπτωση ουτε

παρεξηγω ουτε σπανε τα νευρα μου :).

Επισης ειμαι σιγουρος οτι γνωριζομαστε και εχουμε κανει

παρεα σε ενα  γνωστο στεκι ενος κατασκευαστη μουσικων οργανων (Μ.Λ)

Το ονομα μου ειναι θοδωρης και μενω και εγω στο Ηρακλειο Κρητης.

Θα ηθελα ιδιαιτερα να ανταλαξουμε τις αποψεις μας πανω στην ρυθμικη

αντιληψη και αισθητικη απο κοντα.

φιλικα

 
Χαχα... ναι, εννοείται, νομίζω κατάλαβα και ποιος είσαι... τελοσπάντων, αυτό που είπα στην παρένθεση πριν μάλλον είναι το σημαντικότερο, γιατί πραγματικά λέω ό,τι λέω χωρίς να τα εφαρμόζω απαραίτητα εγώ ο ίδιος (για την ακρίβεια προσπαθώ, αλλά δεν τα καταφέρνω). Απλώς επειδή παλιότερα είχα κάνει για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα προσπάθεια να αποκτήσω κάποια εφόδια στο jazz παίξιμο, και ο δάσκαλός μου μου έδειχνε τις αδυναμίες μου, όταν και γω ακούσω κάτι από κάποιον που νιώθω ότι έχει περιθώρια βελτίωσης, απλά το αναφέρω... γιατί αφενός θέλω να είμαι αληθινός μαζί του, αφετέρου νομίζω ότι κάνει και καλό να το πώ εφόσον πραγματικά δεν κρύβω καμιά εμπάθεια απέναντί του.

Τώρα, για πραγματικές συμβουλές, καλύτερα να μην ακούς άσχετους σαν και μένα, αλλά να παίρνεις ό,τι μπορείς από άτομα που το έχουν σαν κιθαρίστες, όπως ο (νομίζω) κοινός μας γνωστός, Γιώργος (ο εκ της Αγγλίας ερχόμενος). Αυτά. Θα τα πούμε κι από κοντά κάποια στιγμή. Καλή συνέχεια στα παιξίματά σου και καλές γιορτές και πάλι!

 
  fusionaki

φιλε μου αν μιλησεις με το Γιωργακη στειλε του πολλα φιλια

και χαιρετισματα απο μενα. Α ναι πεστου και να μελετα BEBOP  μεχρι τα δαχτυλακια

να γινουν ομελετα.

  Τσεκαρε και το days of wine and roses που ανεβασα  :)

Χαρηκα πολυ που τα παμε και θα τα πουμε και απο κοντα

 
Μπράβο, πολύ ωραία ανάπτυξη. Να κάνω λίγο μια εποικοδομητική κριτική; Οι άρσεις των οργάνων δεν πέφτουν μαζί, δηλαδή τα όγδοα σουινγκάρουν διαφορετικά σε κάθε όργανο, μάλλον το μπάσσο και η ρυθμική θα ήθελαν λίγο δεσιμο ακόμα :).

Και γιατί το λες ii v; αφού είναι i iv; :)

 
Προς skantzos

Πρωτα  απολα  χρονια πολλα και σε ευχαρiστω πολυ για τα ευστοχα σχολια σου.

Τωρα θα ηθελα να σου αναλυσω τη ρυθμικη και αρμονικη αναλυση αυτου του πολυ απλου θεματος.

1.ρυθμικη κιθαρα

Ολες οι βασικες αξιες της  κιθαρας τοποθετουνται στο 3 καθε τριηχου και διαρκουν ως

το τελος του 1 του επομενου τριηχου.

2.μπασσο

Οι βασικες αξιες του μπασσου βρισκονται στο 1 καθε τριηχου και διαρκουν μεχρι το τελος και ισως κατι του ιδιου τριηχου.

Η μεγαλητερη σημασια που δινω ειναι στη διαρκεια και τοποθετηση της νοτας.Σιγουρα

καποια πραγματα ξεφευγουν δεν ο mr band in the box.

3.αρμονια

Η αρμονικη σχεση ειναι ιι(Gb-7) v(B) δεν καταληγει ποτε στο i.

Αν παρατηρησεις το μπασσο οταν βρισκεται στο -7 ακορντο ασχολειται μονο με τις

σχεσεις i-bii, i-v, i-bvii.Οταν βρισκεται στη δεσποζουσα ασχολειται με i-iii, i-v i-bvii

οποτε το πιο σωστο απο την πλευρα μου ειναι να το ονομασω  αυτοσχεδιασμοι σε ii- v

με τονικο κεντρο E.

Ο λογος που παρουσιασα αυτο το θεμα ειναι ειναι πως μπορεις να κρατησεις το ενδιαφερων ρυθμικα εχοντας μια σχεση ii-v που στην ουσια ειναι μια πολυ βασικη  ασκηση

για καθε ειδος μουσικου.

Με εκτιμηση

 Θοδωρης

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
σχετικά με το ρυθμό, αφού δεν παίζεις γενικά και τις 3 νότες του τριήχου αλλά μόνο την πρώτη και την τρίτη, και μαλιστα όχι αυστηρά, αυτό στην ουσία είναι swing όγδοα, και σ' αυτό αναφερόμουν.

σχετικά με την αρμονία, όταν έχεις στο ισχυρό μέρος του μέτρου συνεχώς Gb, τότε στην ουσία εγκαθιστάς (establish) αυτό ως τονικό κέντρο. Και δεν πειράζει που δεν είναι μείζονα ή ελασσονα, το αυτί λόγω της θέσης των συγχορδιών στο μέτρο και της επανάληψης δεχεται ως τονική τη δωρική της πρώτης συγχορδίας, δεδομένου και ότι δε γίνεται ποτε λύση της B7. Αλλιώς δε θα υπηρχαν modal tunes. Δηλαδή το So What σε τι τόνο είναι; Με λίγα λόγια η τονικότητα δεν καθορίζεται από τον οπλισμό μόνο. Βέβαια δικό σου κομμάτι είναι, οπότε μπορείς και να με αγνοήσεις πλήρως :) (Επίσης καλύτερα να λεμε F#, εφόσον είσαι σε οπλισμό E (Μι μείζονας).)

Με όλα αυτά ελπίζω να μη δοθηκε η εντύπωση ότι δε μου άρεσε, στην ανάλυση διαφωνώ. Μου άρεσε πολύ, συγχαρητήρια και πάλι! :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπορω να πω οτι εχεις δικιο στο θεμα της μεταφορας τονικου κεντρου απλα εγω δεν το αντιμετωπιζω ως modal λογικη . Αν το εβλεπα ετσι θα το ειχα αναφερει:).

Και δεν σε αγνοω καθολου ισα ισα χαιρομαι να μιλαω με ανθρωπους για αλλα πραγματα

απο τη μαρκα της κιθαρας η τον τυπο του μαγνητη. :)

Α ναι το so what για τα γουστα μου ειναι ενα τεραστιο d- που χωραει οτι αρμονικη παρανια εχει ο καθε

παιχτης στο μυαλο του αρκει να τοποθετουνται σωστα και εξυπνα τα chord tones.

Στειλε κατι να σε ακουσουμε ειμαι σιγουρος οτι θα εχει πολυ ενδιαφερον

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κάτσε να πλησιάσω το επίπεδό σου πρώτα και στέλνω, είμαι ψιλοαιώνιος αρχαριος στη τζαζ :)

αλήθεια μόνος σου μαθαίνεις, πας σε ωδείο, κάνεις μαθήματα;

 
Που εισε βρε παιχτη μια ωρα περιμενω απαντηση και θελω να παω να μελετησω? :P

Εχω κανει ιδιαιτερα μαθηματα σε διαφορους παρα πολυ καλους κιθαριστες.Τωρα  πια εχω παρατησει την κιθαρα και μαθαινω κοντραμπασσο παιζω κανα δυο μηνες.τεχνικη εχω πεσει με τα μουτρα στο βιβλιο του Ray brown και τα υπολοιπα σε ενα πολυ καλο πιανιστα και καθηγητη στην Αθηνα :)

 
πολυ ωραιο, συγχαρητηρια.

Μ΄ άρεσε πολυ ο ήχος της ηλεκτρικής κιθάρας (αλήθεια απο που προέρχεται;)  και φυσικα το κοντραμπασο. Ο αυτοσχεδιασμός ήταν πολύ καλός, αλλά στην αρχή δεν μου άρεσε και τόσο που εξαιτίας της διαδοχής των συγχορδιών, τα θέματα που παίζεις θύμιζαν πολλά στάνταρντς και άλλα δημοφιλή τζαζοκόμματα (cantaloupe, fever, κ.α.)

 
Φιλε μου blue η κιθαρα ειναι μια σε ολο το θεμα.

Ενα 17αρι σκαφος  κατασκευασμενο απο Ελληνα οργανοποιο με χορδες 0.12 flat .

O ακουστικος ηχος εναι με mic akg 151 στο ηχειο της κιθαρας και ενα shure sm57 σε ενα

αρχαιο fender vibrolux .Ο ηλεκτρικος ειναι με ενα vox ενισχυτη χωρις reverb με ολα τα αλλα volume στο τερμα. το mic στο vox ηταν sm57 και για βαθος χωρου χρησιμοποιησα ενα Neumann KM184.Το κοντραμπασο ειναι ηχογραφημενο με ενα 414.

Το κομματι δεν ειναι τιποτα περισσοτερο απο μια ασκηση που εφτιαξα για να μελετησω

αρμονικες και ρυθμικες ασκησεις στο κοντραμπασο.Εγραψα πρωτα μια ρυθμικη κιθαρα

για να ελενχω τα φαλτσα του κοντραμπασου και μετα ηχογραφησα και μια σολο κιθαρα

για να εχει λιγο ενδιαφερων. Υπαρχουν αρκετοι τροποι για να γινει μια βαρετη ασκηση

μουσικη  ;)

φιλικα

Θοδωρης

 
THEOD είπε:
fusionaki

μ΄αρεσεις  ;D πρωτα μου τη λες για τα ρυθμικα μοτιβα

και μετα νιωθεις ενοχες στο αν μου έσπασες   τα νεύρα

Πολυ γουσταρω τετοια σχολια και σε καμια περιπτωση ουτε

παρεξηγω ουτε σπανε τα νευρα μου :).

Επισης ειμαι σιγουρος οτι γνωριζομαστε και εχουμε κανει

παρεα σε ενα  γνωστο στεκι ενος κατασκευαστη μουσικων οργανων (Μ.Λ)

Το ονομα μου ειναι θοδωρης και μενω και εγω στο Ηρακλειο Κρητης.

Θα ηθελα ιδιαιτερα να ανταλαξουμε τις αποψεις μας πανω στην ρυθμικη

αντιληψη και αισθητικη απο κοντα.

φιλικα
Κι αλλος στο στεκι του Μ.Λ. ? Χαχα.. Αυτα ειναι...  :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top