Απλα καθημερινά αντικείμενα , γίνονται μουσικα όργανα.

  • Thread starter Thread starter ΑΓΓΕΛΟΣ
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 27
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 7K
Α

ΑΓΓΕΛΟΣ

Guest
Δεν ήξερα πως μπορεί να ειπωθεί ενα τέτοιο θέμα... Τι εννοώ?

Μας πουλάνε τα καταστήματα μουσικό εξοπλισμό που μπορούμε με απλά αντικείμενα να

τα φτιάξουμε, σε πολλές περιπτώσεις και καλύτερα..σε μεγαλύτερο βαθμό το συναντάμε σε κρουστά-ρυθμικά αντικείμενα... Βλέπω διάφορα συγκροτήματα ,μεγαθήρια συγκροτήματα που χρησιμοποιούν ακόμη και σε studios αντικείμενα,

που εμείς δε θα κάναμε ίσως ποτέ... Οι Radiohead με ενα μπουκάλι πλαστικό που έχουν βάλει μέσα από άμμο μέχρι ρύζι

μπορώ να φανταστώ ,ανάλογα τον ήχο που θες να βγάλεις... Οι The Boxer Rebellion που σε ενα live για κρουστο είχαν την θήκη της κιθάρας, ο άλλος με ενα κομμάτι κυματιστ σίδερο και μια δαχτυλιθρα ραπτικής έκανε ενα όργανο.. και άλλα πολλά που θα σκεφτώ και θα γράψω.. Αν γνωρίζετε και εσείς τέτοια tips να το πω έτσι...

Δώστε ιδέες.. Πλέον πολλοί έτσι φτιάχνουν μουσική.. Περισσότερο ήθελα να τονίσω το ότι ενώ μπορούμε να φτιάξουμε κατι

τέτοιο, δε λέω παρόμοιο γιατί μπορεί να είναι και καλύτερο, εμείς τα αγοράζουμε... Και δε γίνεται μόνο στη κατηγορία μουσική αυτό

αλλά και σε άλλα χόμπι... Πάμε άλλου... Αν γνωρίζετε κάτι ,κάποιο "tips" ρίχτε το...

***εξαιρούνται από το θρεντ οι STOMP.. ***

 
Η πιο κλασική εφαρμογή και η αγαπημένη μου... το (μουσικό) πριόνι


 
Το γνώριζα.. Αλλά δεν ήξερα ότι μπορείς να το φτιάξεις... 

;D

 
Δεν το φτιάχνεις. Το αγοράζεις. Αλλά για άλλο σκοπό. Για να κόβεις ξύλα. Όπως το παράδειγμα με τη θήκη στο αρχικό σου ποστ.

 
Χαχαχαχα.. Ας βάλουμε και το Theremin τότε.. που φτιάχνετε αλλά οχι με απλά αντικείμενα..οπότε off topic ..

8)

 
Last edited:
Τι δεν κατάλαβες κύριε καταρράκτη? Επειδή το είπα ρωσοποντιακα? "τι Theremin"

 
Δεν καταλαβα που κολλαει ΤΟ Theremin στο ολο θρεντ.
Tea_green.gif


 
Δεν ξέρω αν γνωρίζεται τους Einstuerzende Neubauten, παίζουν από το 1980.

Πιστεύω ότι είναι ένα κάλο παράδειγμα για το θέμα που συζητάμε. Αν και το βίντεο είναι μεγάλο (σε διάρκεια) όποιος κάνει το κόπο να το δει θα πάρει πολλές ιδέες.

https://www.youtube.com/watch?v=6-THfsKTa4Q

 
και αυτο που σας ελεγα... το αγαπημένο μου συγκρότημα...  ;) έτη φωτός μπροστά...


 
Καλά δεν ανακάλυψαν οι Radiohead  το ρύζι, ούτε εγώ-εμείς φυσικά, αλλά υπόσχομαι πως θα βγω τσάΚρα  ;D να αγοράσω ένα ντεκ για να ψηφιοποιήσω επιτέλους κάποιες εγγραφές του παρελθόντος 30+ χρόνια πριν-προ radiohead- όπου ο ντράμερ παίζει με τα τάπερ της μαμάς του, χαρτοπετσέτες και αλουμινόχαρτα, κάποιος άλλος την ακουστική μου με χαρτοκόπτη, άλλος με ένα βαζάκι γεμάτο ρύζι+ φωνές.......όλα αυτά ηχογραφημένα σε ένα ντεκ, που στο ένα κανάλι ''παίζω'' ηλεκτρική ;D και στο άλλο με ένα μικρόφωνο ΚΟΥΚΟΥ γράφαμε όλα τα άλλα, ώσπου κάποια στιγμή ανοίγει το βάζο, χύνονται τα ρύζια και συγχρόνως κάνει ντου η γιαγιά στο δωμάτιο-ενοχλημένη απ τη βαβούρα- και μας αρχίζει στα καντήλια  ;D ;D ;D

 
samy paraga είπε:
Καλά δεν ανακάλυψαν οι Radiohead  το ρύζι, ούτε εγώ-εμείς φυσικά, αλλά υπόσχομαι πως θα βγω τσάΚρα  ;D να αγοράσω ένα ντεκ για να ψηφιοποιήσω επιτέλους κάποιες εγγραφές του παρελθόντος 30+ χρόνια πριν-προ radiohead- όπου ο ντράμερ παίζει με τα τάπερ της μαμάς του, χαρτοπετσέτες και αλουμινόχαρτα, κάποιος άλλος την ακουστική μου με χαρτοκόπτη, άλλος με ένα βαζάκι γεμάτο ρύζι+ φωνές.......όλα αυτά ηχογραφημένα σε ένα ντεκ, που στο ένα κανάλι ''παίζω'' ηλεκτρική ;D και στο άλλο με ένα μικρόφωνο ΚΟΥΚΟΥ γράφαμε όλα τα άλλα, ώσπου κάποια στιγμή ανοίγει το βάζο, χύνονται τα ρύζια και συγχρόνως κάνει ντου η γιαγιά στο δωμάτιο-ενοχλημένη απ τη βαβούρα- και μας αρχίζει στα καντήλια  ;D ;D ;D
ελα φιλε γι αυτα που ειπες για του RADIOHEAD σου αφιερώνω αυτο..ενα τραγούδι με νόημα αλλα μου τ σπαει..  ;D


 
Να μην ξεχνάμε και την παράδοση  ;D

ΤΟ ΚΟΜΠΟΛΟΙ, για τους μάγκες, αποτελούσε κι ένα μουσικό όργανο. Λοιπόν! Η αυθεντική πειραιώτικη ρεμπέτικη ορχήστρα των αρχών του '30 αποτελούνταν από μπουζούκι, μπαγλαμά και κιθάρα. Ελλείψει όμως μπαγλαμά, και για να συμπληρωθεί το κενό, κάποιος της παρέας που κάτεχε από ρυθμό στερέωνε ένα κομπολόι (από το μέσον της αρμαθιάς) σ' ένα κουμπί από το κουμπωμένο γιλέκο του, πίεζε τις χάντρες σφιχτά μεταξύ τους και πάνω σ' αυτές τις χάντρες έτριβε ένα άδειο ποτηράκι, στον ρυθμό του τραγουδιού. Ο ήχος που παραγόταν ήταν λαμπερότατος και έμοιαζε πολύ με αυτόν του μπαγλαμά. Το εν λόγω «κόλπο» χρησιμοποιήθηκε σε αρκετές ηχογραφήσεις. Ο Μάρκος κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε δισκογραφήσεις τραγουδιών με «ποτηροκομπολόι», αφού τα μισά απ' αυτά που εντόπισα είναι δικά του.

Τα υπόλοιπα είναι των Β. Παπάζογλου, Σ. Γαβαλά, Γ. Τσαούς, Α. Δελιά και άλλων. Ενδεικτικά αναφέρω:

Ωρες με θρέφει ο λουλάς - Μάρκου Βαμβακάρη, 1933. Ντερβίσαινα - Β. Παπάζογλου, 1934. Η Ελένη η ζωντοχήρα - Γιουβάν Τσαούς, 1935. Παραπονούνται οι μάγκες μας - Γιουβάν Τσαούς, 1936. Ο Νίκος ο τρελάκιας - Α. Δελιά - Ν. Μάθεση, 1936. Το νταχτήρι - Φ. Ζουριδάκη (;), 1936

Κάποιες γενικές παρατηρήσεις που μπορεί να γίνουν στα τραγούδια αυτά με «ποτηροκομπολόι» είναι:

α. Ολα είναι ηχογραφημένα μεταξύ 1933 και 1936.

β. Πάνω από τα μισά είναι άσματα «πονηρού» περιεχομένου.

γ. Τα έχουν συνθέσει κυρίως «ζόρικοι» δημιουργοί, που δεν είχαν εύκολες προσβάσεις στις εταιρείες δίσκων.

δ. Οι περισσότεροι επιμελητές δίσκων με ρεμπέτικα το «ποτηροκομπολόι» το ακούνε σαν ζίλια ή κουτάλια ή καστανιέτες, αν δεν το αγνοούν εντελώς...

ε. Ανάλογος με το είδος του ποτηριού (ρακοπότηρο, κρασοπότηρο, νεροπότηρο κ.λπ.) ήταν και ο παραγόμενος ήχος.

στ. Σ' ένα τραγούδι έχουμε ταυτόχρονη χρησιμοποίηση μπαγλαμά και «ποτηροκομπολογιού». Ευκρινέστατα λοιπόν το ακούμε στην Ατσιγγάνα (Γ. Μπάτης, 1934).

η. Ενώ στα ζίλια, στα κουτάλια και στις καστανιέτες η παρουσία τους σε τραγούδια περιορίζεται μόνο στις εισαγωγές των τραγουδιών, ο κανόνας αυτός δεν ισχύει για τα... άναρχα «ποτηροκομπολόγια», τα οποία παίζουν συνήθως σε όλο το τραγούδι.

Το «ποτηροκομπολόι» ζωντάνεψε στις μέρες μας, μετά το ειδικότερο ενδιαφέρον που δείχνει τμήμα κυρίως της νεολαίας για τα ρεμπέτικα, αλλά και τις ως εκ τούτου πάμπολλες ερασιτεχνικές κομπανίες. Συνυπάρχει αρμονικότατα με το μπαγλαμαδάκι, παίζεται ευχάριστα και επιπλέον δίνει στον παίζοντα αίσθηση συντροφικότητας και... χρησιμότητας. Γι' αυτό βλέπει κανείς, όχι σπάνια, δύο ή και τρία άτομα σε μια ορχήστρα να παίζει έκαστος το δικό του «ποτηροκομπολόι», με διαφορετικό το καθένα ήχο.

πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=282740

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top