Ανόητη Εκδρομή

το βρίσκω προτότυπο. Ενορχηστρωτικά μου θύμισε κάτι από παλιούς floyd. Μη βαράτε, λέω ότι αισθάνομαι. Φωνητικά έχεις μεγάλη ικανότητα και έκταση. Αυτή η κιθάρα από πίσω τίγκα στο πολυεφφε με χάλασε λίγο...

Και να ειμαι ειλικρινης, δεν κατάλαβα τί παίχτηκε με την Άννα και σε έκανε να γράψεις αυτό το τραγούδι, πάντως η ιστορία στα αυτιά μου δεν ήταν ξεκάθαρη.

 
Είναι κάπως παράξενο το κομμάτι, και για κάποιο λόγο έχω την εντύπωση ότι η παραγωγή και η έλλειψη κάποιον οργάνων (πχ Μπάσσο, ντράμς, κλπ) είναι μάλλον λόγω απουσίας των οργάνων αυτών, παρά λόγω επιλογής.

Το ακούω στον Laptop, οπότε δεν έιμαι σίγουρος γιατί ακριβώς ακούω και με πόση ακρίβεια, αλλά το τραγούδι έχει μία παράξενη γοητεία λοιπόν. Είναι πολύ όμορφο. Η φωνή μου φαίνεται ότι είναι λίγο απαίδευτη, αλλά όπως είπαν και παραπάνω καλή. Είναι επίσης αρκετά στεγνή (χωρίς 'βάθος').

Τέλος πάντων ελπίζω με την Άννα τα πράγματα να πάνε καλά. Γιατί το τραγούδι σου έχει αυτήν την σπάνια ικανότητα να κάνει τον άλλο να ενδιαφέρεται... :)

EDIT: Εμμμ... είναι καλά η Άννα; Για κάποιο λόγο μου ακούγεται ότι έγινε κάποιο ατύχημα...  ??? :(

 
Όχι η Άννα δεν είναι καλά.

Οι στίχοι.

Στο σπίτι μου μπροστά

Ο φίλος μου και  εγώ

Το ξέρει πως κρυφά

Την  Άννα αγαπώ

Ανόητη εκδρομή

Δεν θα την δω ξανά

Να στέκεται εκεί

Κι ο ήλιος να χτυπά

Τα όμορφα μαλλιά

Δεν θα την δω ξανά

Πολλά είχα να πω

Να κάνω είχα πολλά

Ανόητη εκδρομή

Στο σπίτι μου μπροστά

Μα γάμος πουθενά

Μόνο μια ανόητη σιγή

Όλοι στο σπίτι μου μπροστά

Μα γάμος πουθενά

Μόνο μια ανόητη σιγή

Στην πέτρα ακουμπώ

Με αισθάνεται κι αυτή

Τα χέρια μου κοιτώ

Βαθαίνει η σιωπή

Κι ο φίλος μου εκεί.

  Είναι όλοι νεκροί.

Όμως είναι απλά ένα τραγούδι.

 
Σε αγγλικό στίχο.

Happy Day

My house sits near the road

My friends and I would meet

My love is set in stone

Her ways are of the sea

My speed it felt like love

And in my happy flight

I used to count it twice

My charms all in a row

And on my lucky day

I used to count them twice

The air it felt like spring

The road so black and lean

My Goddess slightly bent

And tumbling down the hole

My loneliness was gone

My riches never meant

My name is spelled in stone

The stone is filled with me

My joints all stiff and wrong

This place so dark and worn

My friends call me to see

happy_day_0.mp3

 

Attachments

1. Δεν λες τι μικρόφωνο χρησιμοποίησες. Δυναμικό, πυκνωτικό; Οτι και να'ναι πάντως πρέπει είτε να βάλεις pop filter (κανα καλσόν) είτε να ασχοληθείς λίγο παραπάνω με τεχνική μικροφώνου (σαν τραγουδιστής). Δηλαδή να προσέξεις τις αποστάσεις όταν φωνάζεις και να έχεις μια μικρή κλίση από το μικρόφωνο ώστε να μην χτυπάει ο αέρας την κάψα "κατάμουτρα" όπως συνέβη κάποιες φορές.

2. Η φωνή είναι πολύ μπροστά σε σχέση με την ορχήστρα. Λίγο βάθος θα έκανε θαύματα σε όλα. Καταλαβαίνω πως μπορεί να το προτιμάς dry απο άποψη αλλά κάποιο ambience τουλάχιστον είναι απαραίτητο και σίγουρα θα το έκανε ακόμα πιό ατμοσφαιρικό.

3. Προτιμώ τον ελληνικό στίχο. Το απλό και χάρην έχει. ;)

Ωραίο.

 
Με άρεσε ,αλλά θα μπορούσε να είναι σούπερ τζετ ,αν είχες προσέξει τη μίξη ,αν είχες βάλει τούμπανα και μπάσσο και αν δεν είχες αυτό τον-κατ'εμέ-τραγικό ήχο στη κιθάρα .

Προτιμώ κι εγώ την ελληνική βερσιόν ,σου έχω ξαναπεί πως μου αρέσει η φωνή σου.

 
Η μουσικη μ αρεσε πολυ,η φωνη επισης.

Αν και υπερβολικος σε σημεια,απ οτι εχω ακουσει και στ αλλα κομματια σου,ειναι ο "δικος σου"τροπος να ερμηνευεις,οποτε καλως κανεις.Ισως ειναι και η φωνη πολυ"μπροστα",γι αυτο και δινει ακομα πολυ αυτη την αισθηση.

Μ αρεσαν και οι δυο βερσ,λιγο περισσοτερο η ελληνοφωνη,αλλα ετσι η αλλιως υπαρχει το ιδιαιτερο στιγμα που εχουν ολες οι συνθεσεις σου.

 
Για το προσωπικο σου υφος και την καλλιτεχνικη σου στοφα εχω ξανασχολιασει. ;)

Δεν τιθεται θεμα αν μ αρεσε ή οχι γιατι η ανακτηση προσωπικου στυλ ειναι μια υποθεση που,αν βγαινει αβιαστα,ειναι αντικειμενο θαυμασμου. :)

Αυτο που θα ελεγα ως παρατηρηση ειναι οτι τα τραγουδια σου εχουν εναν πεσιμισμο και μια τραγικοτητα.

Μου βγαζουν την μετεφηβικη ροπη προς τη μαυριλα κι ας ειναι μια ηλικια πιο ανεμελη,ασυμβιβαστη και,εν τελει,χαρουμενη,χωρις σκοτουρες.

(εφηβικον οξυμωρο).

Χωρις να θελω επ ουδενι να μειωσω τη δουλεια σου,θεωρω πολυ δυσκολο το να γραφτει ενα καλο τραγουδι που να δινει αισιοδοξια.Και να μην ειναι φτηνο με ανουσια σατυρα.

Αυτο για μενα ειναι το επιτευγμα του Χατζηδακι και κατ επεκταση του Κραουνακη. ;)

Σου ταιριαζει αυτη η προκληση γιατι εχεις λογο και υφος. ;)

Ωραιος!

 
Έχει την αισθητική των "Αγώνων Τραγουδιού Της Κέρκυρας" (περίοδος 1981-1982), αλλά επίσης έχει μία δύναμη που προκαλεί το ενδιαφέρον του ακροατή. Πέρα απ' όλα, είναι κατανοητό χωρίς να είναι απλοϊκό, και αυτό είναι σπουδαία κατάκτηση για οποιοδήποτε τραγούδι. Τεχνικές παρατηρήσεις δεν ψήνομαι να κάνω, διότι το τραγούδι επιδιώκει (και καταφέρνει) να λειτουργήσει σε άλλο επίπεδο.

-

Η μόνη μου ένσταση - αλλά δεν αφορά το συγκεκριμένο τραγούδι, όσο αφορά τη γενικότερη ροπή ελλήνων τραγουδοποιών προς τη "μαυρίλα" - είναι ότι γνωρίζω ότι σε κάποιο βαθμό είναι προσποιητή, δηλαδή (επειδή έτυχε να γνωρίσω και κάμποσους από κοντά) στην προσωπική τους ζωή δεν περνάνε και τόόόόσο χάλια όσο θα νόμιζα ακούγοντας τα τραγούδια τους. ---> Θα ήθελα να δω αυτή την εκφραστική δύναμη να τίθεται στην υπηρεσία περισσότερο καθημερινών ζητημάτων.

 
trolley είπε:
είναι ότι γνωρίζω ότι σε κάποιο βαθμό είναι προσποιητή, δηλαδή (επειδή έτυχε να γνωρίσω και κάμποσους από κοντά) στην προσωπική τους ζωή δεν περνάνε και τόόόόσο χάλια όσο θα νόμιζα ακούγοντας τα τραγούδια τους. ---> Θα ήθελα να δω αυτή την εκφραστική δύναμη να τίθεται στην υπηρεσία περισσότερο καθημερινών ζητημάτων.
Δεν νομιζω οτι ειναι προσποιητη.Ειναι μαλλον εσωτερικη εξισορροπηση.

Επειδη δε,η δημιουργια-καταγραφη μαυριλας ειναι πιο ευκολη διοτι το μαυρο.. απορροφαει την ακτινοβολια.. :P, αυτη η εξισορροπηση ερχεται πιο ανωδυνα γιατι απαιτει τον λιγοτερο δυνατο πνευματικο κοπο.

Εκτος αν εισαι ο Καρυωτακης,οποτε προτεινεις αλλο τροπο αυτοκτονιας απ τον πνιγμο..

+1 στο βελακι.

 
freerock1974 είπε:
+1 στο βελακι.
Και τι εστί βελάκι  ? Έτσι κι αλλιώς για 2 λόγους γράφωνται ''λυπητερά'' τραγούδια ,για τον έρωτα και τις λοιπές κακουχίες της ζωής ,πάντα μέσα απ τα προσωπικά βιώματα του συνθέτη-στιχουργού. Τι θέλετε τώρα ,να μας συγγράψει κανά κομμουνιστικό μανιφέστο? ;D

Του έχω ήδη έτοιμη πρόταση αν θέλει να τη τραγουδήσει ;D ,μια και η φωνή μου δεν πάει και μάλιστα με ''κεφάτη'' μουσική σουξεδιάρικη  :)

 
samy paraga είπε:
Και τι εστί βελάκι  ? Έτσι κι αλλιώς για 2 λόγους γράφωνται ''λυπητερά'' τραγούδια ,για τον έρωτα και τις λοιπές κακουχίες της ζωής ,πάντα μέσα απ τα προσωπικά βιώματα του συνθέτη-στιχουργού.
M αρεσεις ρε Σαμυ γιατι εισαι σθηματιας.

Κι εγω νομιζα οτι ειμαστε λαος του ντιρινταχτα. :P :D

Βελακι ειναι αυτο ρε..το dart...πως το λετε εσεις ποχετε lower... ;D

 
freerock1974 είπε:
Βελακι ειναι αυτο ρε..το dart...πως το λετε εσεις ποχετε lower... ;D
Φίλως έχω λόγιερ ,αλλά είναι απ του Ντάργουιν ,ντάουν άντε-ρε  ;D ;D

 
yameth είπε:
1. Δεν λες τι μικρόφωνο χρησιμοποίησες. Δυναμικό, πυκνωτικό; Οτι και να'ναι πάντως πρέπει είτε να βάλεις pop filter (κανα καλσόν) είτε να ασχοληθείς λίγο παραπάνω με τεχνική μικροφώνου (σαν τραγουδιστής). Δηλαδή να προσέξεις τις αποστάσεις όταν φωνάζεις και να έχεις μια μικρή κλίση από το μικρόφωνο ώστε να μην χτυπάει ο αέρας την κάψα "κατάμουτρα" όπως συνέβη κάποιες φορές.

2. Η φωνή είναι πολύ μπροστά σε σχέση με την ορχήστρα. Λίγο βάθος θα έκανε θαύματα σε όλα. Καταλαβαίνω πως μπορεί να το προτιμάς dry απο άποψη αλλά κάποιο ambience τουλάχιστον είναι απαραίτητο και σίγουρα θα το έκανε ακόμα πιό ατμοσφαιρικό.
Το μικρόφωνο είναι ένα Sennheiser e835S. Στην προσθήκη ambience τα αποτελέσματα είναι όντως θεαματικά αλλά πάνε μαζί και με έναν εκνευριστικό θόρυβο (που υποπτεύομαι δεν είναι ο θόρυβος του σύμπαντος που διαστέλλεται).

Στην στεγνή εκδοχή από την άλλη χωρίς ακόμη να έχω δοκιμάσει καλσόν νομίζω ότι το συγκεκριμένο μικρόφωνο υστερεί. Αν υπάρχει ένα άλλο μικρόφωνο καλό για φωνή χωρίς πολλά εφέ είμαι ανοιχτός σε προτάσεις. Money is no object που λένε αρκεί να μην κάνει πάνω από 200 €.

Η μόνη μου ένσταση - αλλά δεν αφορά το συγκεκριμένο τραγούδι, όσο αφορά τη γενικότερη ροπή ελλήνων τραγουδοποιών προς τη "μαυρίλα" - είναι ότι γνωρίζω ότι σε κάποιο βαθμό είναι προσποιητή, δηλαδή (επειδή έτυχε να γνωρίσω και κάμποσους από κοντά) στην προσωπική τους ζωή δεν περνάνε και τόόόόσο χάλια όσο θα νόμιζα ακούγοντας τα τραγούδια τους. ---> Θα ήθελα να δω αυτή την εκφραστική δύναμη να τίθεται στην υπηρεσία περισσότερο καθημερινών ζητημάτων.
Το τραγουδάκι το έγραψα με αφορμή  ένα ατύχημα σχολικού λεωφορείου που είχε γίνει στα Τέμπη αν θυμάσαι. Είναι με αυτόν τον τρόπο νομίζω τόσο μακάβριο όσο μέρος της καθημερινότητας. Προσωπικά δεν περνάω καθόλου χάλια, το αντίθετο, διατηρώ όμως και το δικαίωμα της τραγικής θεώρησης ακόμα κι αν αυτή δεν αποτελεί πάντα μέρος της προσωπικής μου ζωής. Τώρα θα πεις όπως κι ο Freerock πως είναι εύκολο να περάσεις ένταση όταν ασχολείσαι με τραγικότητες. Θα συμφωνήσω, και θα προσπαθήσω στο μέλλον να ξεπεράσω αυτήν την ευκολία-αδυναμία βρίσκοντας ουσία στην παρασκευή μιας σαλάτας π.χ.

Εννοώ βέβαια στην παρασκευή μιας σαλάτας όπου κανείς δεν θα κόβει τα δάχτυλά του.

 
atreu73 είπε:
Το μικρόφωνο είναι ένα Sennheiser e835S. Στην προσθήκη ambience τα αποτελέσματα είναι όντως θεαματικά αλλά πάνε μαζί και με έναν εκνευριστικό θόρυβο (που υποπτεύομαι δεν είναι ο θόρυβος του σύμπαντος που διαστέλλεται).

Στην στεγνή εκδοχή από την άλλη χωρίς ακόμη να έχω δοκιμάσει καλσόν νομίζω ότι το συγκεκριμένο μικρόφωνο υστερεί. Αν υπάρχει ένα άλλο μικρόφωνο καλό για φωνή χωρίς πολλά εφέ είμαι ανοιχτός σε προτάσεις. Money is no object που λένε αρκεί να μην κάνει πάνω από 200 €.
Το μικρόφωνο είναι ένα απλό δυναμικό για χρήση live. Nothing wrong with that. Μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου (ντέμο) με λίγο περισσότερη προσοχή. Μια λύση όπως είπα παραπάνω είναι αυτή:

231712d1303556916-shure-sm58-vs-sennheiser-e835s-shootout-microphones.jpg


Μπορείς όμως αν θες να πάρεις κάποιο κινέζικο πυκνωτικό στα χρήματα που διαθέτεις για καλύτερα και πιό ακριβή αποτελέσματα, αλλά θα σου πρότεινα να μην ασχοληθείς με αυτό τώρα αλλά με την τεχνική σου, καθώς βλέπω πως έχεις βασικά προβλήματα στην ηχογράφηση και τα εργαλεία της. Το βάθος που προσθέτεις δεν πρέπει να έχει θόρυβο. Κάτι δεν κάνεις καλά. Πες μας τι είναι και πως το βάζεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
trolley είπε:
Η μόνη μου ένσταση... ...όσο αφορά τη γενικότερη ροπή ελλήνων τραγουδοποιών προς τη "μαυρίλα" - είναι ότι γνωρίζω ότι σε κάποιο βαθμό είναι προσποιητή, δηλαδή (επειδή έτυχε να γνωρίσω και κάμποσους από κοντά) στην προσωπική τους ζωή δεν περνάνε και τόόόόσο χάλια όσο θα νόμιζα ακούγοντας τα τραγούδια τους.
Εδώ έχω μία ένσταση κι εγώ. Το να γράφει κανείς για θλιβερά ή στενόχωρα θέματα δεν σημαίνει ότι πρέπει και ο ίδιος να βιώνει μονίμως τη θλίψη και τη στενοχώρια.

Αν μιλάμε βέβαια τώρα για καταστάσεις δήθεν, προκειμένου να βγάλουμε κανά φράγκο, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι κυκλοφορεί αρκετό δήθεν.

Βέβαια εδώ υπάρχει ο αντίλογος ότι ο Βιβάλντι έγραψε τις 4 εποχές κατά παραγγελία και μέσα σε λίγες ώρες από όσο λένε, αλλά δεν παύουν αυτές να είναι αριστούργημα. Γιατί ο πραγματικός καλλιτέχνης είναι αυτός που ξέρει να προκαλεί στον ακροατή γνήσια συναισθήματα, ασχέτως αν αυτά είναι στ' αλήθεια βιωμένα ή αυτοβιογραφικά.

Προφανώς ο (κάθε) Βιβάλντι είχε το ταλέντο να εκτρέπει τον δημιουργικό του χείμμαρο προς όποια κατεύθυνση ήθελε, και όταν το έκανε -και για όσο το έκανε- βίωνε με τρόπο απόλυτα γνήσιο το δημιουργικό του στόχο, όπως ένας ηθοποιός γίνεται για λίγη ώρα στ' αλήθεια κάποιος άλλος. Επομένως ο Βιβάλντι ήταν ίσως ψεύτης, αλλά όχι ψεύτικος, δηλαδή δήθεν.

Το δήθεν για μένα είναι όταν τα τραγούδια δεν έχουν αληθινό βάθος, ανεξαρτήτως του πού βούτηξε για να το βρει ο δημιουργός: στον εαυτό του ή στη φαντασία.

Μπορώ να δεχτώ ότι υπάρχουν πολλά ρηχά τραγούδια και αντίστοιχοι δημιουργοί, και μπαίνω στον πειρασμό να υποθέσω ότι τέτοιοι ήταν αυτοί που γνώρισες.

Κατά τα άλλα μπορεί να υπάρχουν και δημιουργοί με αυθεντικότητα, που είναι απολύτως απορροφημένοι σε θλιβερές ιδέες κατά μόνας, αλλά κατά βάθος περνούν καλά με αυτό γιατί τους εμπνέει, ενώ κοινωνικά δεν φαίνεται να είναι διαλυμένοι από θλίψη (συνήθως βέβαια δεν είναι η ψυχή της παρέας).

Τέλος υπάρχουν άνθρωποι που πάσχουν από διαταραχές κυκλοθυμίας, ελαφρύτερες ή σοβαρότερες.

Για το τραγούδι θα σχολιάσω το συντομότερο, προέκυψε κάτι βιαστικό καθώς γράφω αυτές τις γραμμές.

 
atreu73 είπε:
Εννοώ βέβαια στην παρασκευή μιας σαλάτας όπου κανείς δεν θα κόβει τα δάχτυλά του.
Όπως εξήγησα, το σχόλιό μου κάτω από τις παύλες δεν αφορά το συγκεκριμένο τραγούδι, και μάλλον δεν θα το είχα κάνει αν δεν είχε προϋπάρξει το σχόλιο του freerock, ο οποίος έδωσε μία διαφορετική κατεύθυνση στη συζήτηση.

Όσον αφορά αυτά που έγραψε ο sfaku, ασφαλώς συμφωνώ, αλλά δε νομίζω ότι αφορούν το θέμα της μόνιμης μαυρίλας πολλών ελλήνων τραγουδοποιών. Χωρίς να θέλω να το αναλύσω ιδιαίτερα, νομίζω ότι η μόνιμη "μαυρίλα" είναι τόσο ψεύτικη όσο και η μόνιμη "ασπρίλα".

 
Λοιπόν atreu κατά την ταπεινή μου άποψη είσαι από τους ελάχιστους εναπομείναντες που όχι μόνο έχουν κάτι να πουν, αλλά και τολμάνε (να το πουν). 'Ισως ο τρέχων κυνισμός δεν συμπαθεί την έκθεση από πρόσωπα που δεν είναι ήδη φτασμένα (δεν αναφέρομαι στην εδώ παράπλευρη συζήτηση, αλλά είναι ένα παράδειγμα μάλλον). Όπως και να έχει εγώ νομίζω οτι εδώ και καιρό έχω πάψει να τολμάω τέτοιου είδους δημιουργική ευθύτητα, σε βαθμό που επηρεάζει μάλλον και το κατά πόσο έχω να πω κάτι, οπότε ήθελα απλά να σου εκφράσω το θαυμασμό μου.

ΥΓ. Τεράστιο κομμάτι το "χωρίς" :)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top