Αν κάποιος θέλει να ακουστεί δισκογραφικά στην Ελλάδα θα πρέπει...(συνεχίστε την πρόταση)

Κωνσταντίνος Πέγιος

kpeyos

Moderator
Staff member
Μηνύματα
3,062
Πόντοι
963
Έχω αρκετούς επαγγελματίες μουσικούς στον περίγυρό μου, που θα ήταν πρόθυμοι να ακολουθήσουν το "ρεύμα", αν υπάρχει πιθανότητα να βγεί κάτι από αυτό, αλλά δεν ξέρουν πού να απευθυνθούν όταν πρόκειται να δείξουν/προωθήσουν τη δουλειά τους.

Η δισκογραφική και ραδιοφωνική αγορά της μουσικής στην Ελλάδα, μου είναι πλέον τελείως άγνωστη. Ποιά στυλ έχουν μεροκάματο δισκογραφικά; (αν υπάρχουν). Ποιές οι εταιρείες σε κάθε στυλ από αυτά; Προσωπικά, μόνο η Panik βλέπω ότι έχει μια σοβαρή επαγγελματική παρουσία που ξεπερνά τα λαϊκα. Πώς γίνονται οι επαφές με το ραδιόφωνο; Ακούω πχ τον Anthens Voice να παίζει Ελληνικές μπάντες στο φάσμα pop / alt pop, αλλά δεν ξέρω πώς προωθήθηκαν εκεί τα τραγούδια.

Μια εξαίρεση μόνο: δε με ενδιαφέρουν τα μπουζούκια για πολλούς και διάφορους λόγους.

Θα ήθελα παρακαλώ να γίνει μια κατά το δυνατόν σοβαρή συζήτηση, χωρίς αφορισμούς.

Αν κάποιος έχει πληροφορίες, νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί που που θα τους ενδιαφέρει το συγκεκριμένο ζήτημα.
 
Eίδα τον τίτλο και κατευθείαν σκέφτηκα "...να μπεί στον κατάλογο της Panik."

'Εχω πολύ μικρή ιδέα του τι γίνεται στην Ελληνική δισκογραφία, και σίγουρα οχι εκ των έσω, αλλά η εικόνα μου είναι -όπως ανέφερες και εσύ- οτι η μόνη δισκογραφική αυτή τη στιγμή που λειτουργεί σοβαρά ως μηχανή mainsteam προώθησης στη χώρα είναι η Panik.
 
Αν κάποιος θέλει να ακουστεί δισκογραφικά στην Ελλάδα θα πρέπει να δημιουργήσει ποιοτικό μουσικό υλικό, να συνεργαστεί με δισκογραφικές εταιρείες ή ανεξάρτητους παραγωγούς, να αξιοποιήσει ψηφιακές πλατφόρμες και social media για προώθηση και να χτίσει σταθερή βάση κοινού μέσω live εμφανίσεων και διαδικτυακής παρουσίας.

Πηγαίνεις στη δισκογραφική με προϊόν ready-to-release: τραγούδι/album, cover art, και συχνά videoclip. Με άλλα λόγια πληρώνεις τα έξοδα ηχογράφησης στο στούντιο, μίξης, mastering, φωτογράφισης και video clips από την τσέπη σου.
 
... θα πρέπει να γράψει ένα πολύ καλό τραγούδι, να το χρησιμοποιήσει σε ένα πολύ καλό βίντεο-κλιπ, και να ελπίσει ότι στόμα-με-στόμα, θα συγκεντρώσει αρκετά views, ώστε όταν κτυπήσει την πόρτα της όποιας Panik, να το κάνει με ισότιμους όρους, διότι θα τον θέλουν.

Το πρόβλημα είναι ότι στη χώρα δεν υπάρχει concensus για το τι είναι "καλό τραγούδι" ή "καλό βίντεο κλιπ". Π.χ. έτσι όπως περιγράφω το έκανε ο μακαρίτης ο Παντελίδης, αλλά εμένα το υλικό του μου είναι αδιάφορο. Ομοίως θα αδιαφορούσα για το λεγόμενο "πολιτικό" τραγούδι, ειδικά στην εποχή μας. Μάλλον θα πόνταρα στην ανάγκη να γράψω ένα καλό ερωτικό τραγούδι, εννοείται στα ελληνικά.
 
Μην το γελάτε για δυο λεπτά... Τι θέλει η τραπ? να ριμάρεις το κατσαβίδι με το αρχίδι... Πρώτα από όλα έχετε δοκιμάσει αν μπορεί να συμπληρώσει τα υπόλοιπα το ΑΙ για εσάς αν δεν έχετε καθόλου έμπνευση; Ξεχάστε λίγο ότι μουσική ξέρετε, είναι όλα έτοιμα, και μεταφερθείτε με λίγο διαλογισμό σε ένα κόσμο όπου έχετε πολλά λεφτά από παρανομίες και η νύχτα σας ξέρει και σας σέβεται... Και απλά επικοινωνήστε το αυτό με ρίμες. Εγώ το έχω σκεφτεί σοβαρά σαν μέσο βιοπορισμού, τι μου λείπει; Όλα τα 'χω με λίγο διαλογισμό

 
Η τραπ ειναι μια μοδα με περιορισμενο χρονο ζωής κατα τη γνώμη μου. Δεν μπορει να γινει μεινστριμ οσο εχει τα χαρακτηριστικά που έχει.

Οι δισκογράφικές ακόμα και με άλλο κατάλογο παροχής υπηρεσιών θα συνεχισουν να διαμορφώνουν την οποια αγορά γιατι πολύ απλά ειναι πιο παλιός γάτος στο εμπόριο. Εκμεταλεύονται μεν την τραπ τάση, αλλά στην πραγματικότητα δεν δινουν εκει το βάρος τους και θα γυρισουν σελιδα σε 1' οταν αυτό χρειαστεί. Μεγαλύτερο τράκο φάγανε με την αλλαγή του μέσου ακρόασης παρά με τα διαφορετικά είδη. Αν και εκει τη βρήκαν την ακρη τους.

Και υποψιάζομαι οτι ο OP δεν εννοει τραπερς (ουτε καν ραπερς) οταν λεει για επαγγελματιες μουσικούς.
 
Οτι εχει να κανει με Ιερα Οδο και μαγαζια ειναι ξεχωριστο ταμπλο. Κατα τα αλλα, πληρωνεις την ηχογραφηση, την παραγωγη και το promotion σε τυπο και μεσα ο ιδιος, η εταιρια σου ζηταει διαφορα χωρις να παρεχει ουσιαστικα τιποτε σημερα. Οποτε ουσιαστικα ειναι καλυτερα να κανεις μια ανεξαρτητη παραγωγη, μονος η με καποιους φιλους αν δεν ξερεις πως. Επισης η ηχογραφημενη μουσικη εδω και πεντε εξι χρονια εχει ελαχιστα εσοδα καθως κανεις δεν πληρωνει κατι εκτος Spotify πια.
 
Αν κάποιος θέλει να ακουστεί δισκογραφικά στην Ελλάδα θα πρέπει πρώτα να έχει ξεκάθαρο το μουσικό του στυλ και το κοινό στο οποίο απευθύνεται, να επιλέξει αν θα κινηθεί με δισκογραφική (που θα του δώσει επαφές, δημόσιες σχέσεις και πιθανή πρόσβαση σε ραδιόφωνο αλλά με δεσμεύσεις και ποσοστά) ή αν θα αυτοεκδώσει τη δουλειά του μέσω πλατφορμών διανομής και θα αναλάβει ο ίδιος την προώθηση, να ετοιμάσει ένα πλήρες και επαγγελματικό πακέτο με βιογραφικό, φωτογραφίες και συνδέσμους, και να στοχεύσει τόσο σε μικρά ραδιόφωνα και παραγωγούς που ταιριάζουν στο ύφος του όσο και σε playlists και live εμφανίσεις, γιατί πλέον η επιτυχία χτίζεται κυρίως μέσα από συνεχή και πολυμέτωπη παρουσία και όχι μόνο από μία υπογραφή σε συμβόλαιο.
 
Βασικά πρέπει να κάνει κονσομασιόν, να είναι προετοιμασμένος να καταπιεί πικρά σάλια και νάχει χρήματα στην τράπεζα. Α, και να ζει στην Αθήνα.
ΥΓ Μη δίνετε σημασία, την τύφλα μου δεν ξέρω για την σημερινή κατάσταση.
 
Με όλο τον σεβασμό @ez, άλλο να κάνεις αυτό που αγαπάς, το οποίο όμως μπορεί να μην αφορά και κανέναν, και άλλο να προσπαθείς μέσα από είδη μουσικής που έχουν ήδη το κοινό τους και το airplay τους στο ραδιόφωνο με σκοπό να ακουστείς και να αποκομίσεις ό,τι μια σχετική αναγνωρισιμότητα μπορεί να σου προσφέρει.

Εγώ είμαι από αυτούς που κάνω ό,τι μου 'ρθει, αλλά με την άνεση της πρωινής δουλειάς. Δεν περιμένω τίποτα παραπάνω από το να ακούω μουσικές που έχουμε φτιάξει με τους φίλους μου και να γουστάρω στο σπίτι μου.
 
Και βασικά μιλάμε αποκλειστικά για ελληνικό στίχο δυστυχώς
Κορεκτεντ. Και τυχεροί είμαστε γιατί τουλάχιστον με τον Ελληνικό στίχο, ανταγωνιζόμαστε αναμεταξύ μας στο βλαχοχώρι 🤭
 
Επειδή δεν συγγενεύουμε με τους Άγγλους στην προφορά ο ελληνικός στίχος είναι στις περισσότερες περιπτώσεις μονόδρομος για εμάς. Αν δεν έχεις περάσει κάποια χρόνια στην Αγγλία σε μικρή ηλικία ή αν δεν έχεις κάποιο χάρισμα στη μίμηση το αποτέλεσμα Έλληνας vs αγγλικά είναι κακό για καλλιτεχνική χρήση. Πέρα από την πλάκα το μόνο είδος μουσικής που έχει φτιάξει περιουσίες στην Ελλάδα είναι το λαϊκό/σκυλάδικο, όποιος νομίζει ότι μπορεί αν το υπηρετήσει ή να το πάει λίγο παρακάτω αξίζει οικονομικά να δοκιμάσει
 
Πάντως νομίζω ότι τα έχουμε πει και στο παρελθόν...
Δισκογραφία όπως την εννοούσαμε πάλε ποτέ δεν υπάρχει.

Όπως σωστά ανέφερε ο @odis13 υπάρχει η panic records, η οποία έχει το "μονοπώλιο" της όποιας σαβούρας που κυκλοφορεί, έχει το "μονοπώλιο" αυτού/ης που θα πάει στη Eurovision και έξω από την παράγκα.

Πάντως μου κάνει εντύπωση που συνεχίζει να υπάρχει κουβέντα περί δισκογραφίας, καθότι δεν υπάρχει εδώ και πολύ καιρό δισκογραφία - τουλάχιστον όπως την εννοούσαμε πριν από δεκαετίες.
 
το μόνο είδος μουσικής που έχει φτιάξει περιουσίες στην Ελλάδα είναι το λαϊκό/σκυλάδικο
To εξαίρεσα από την αρχή. Δε μιλάμε για έσοδα από μαγαζιά. Η συζήτηση είναι στο δισκογραφικό/ραδιοφωνικό κομμάτι και εκεί δεν υπάρχει κάτι για τους μουσικούς που συζητάμε στο σκυλάδικο.
 
Πάντως νομίζω ότι τα έχουμε πει και στο παρελθόν...
Δισκογραφία όπως την εννοούσαμε πάλε ποτέ δεν υπάρχει.

Όπως σωστά ανέφερε ο @odis13 υπάρχει η panic records, η οποία έχει το "μονοπώλιο" της όποιας σαβούρας που κυκλοφορεί, έχει το "μονοπώλιο" αυτού/ης που θα πάει στη Eurovision και έξω από την παράγκα.

Πάντως μου κάνει εντύπωση που συνεχίζει να υπάρχει κουβέντα περί δισκογραφίας, καθότι δεν υπάρχει εδώ και πολύ καιρό δισκογραφία - τουλάχιστον όπως την εννοούσαμε πριν από δεκαετίες.
Nαι, δεν χρειάζεται να είναι η δισκογραφία όπως ήταν. Μπορεί κάλλιστα να είναι κάποιο digital single, που μάλλον είναι το μόνο φορμά που έχει νόημα.
 
Μπορεί κάλλιστα να είναι κάποιο digital single, που μάλλον είναι το μόνο φορμά που έχει νόημα.
Αυτό είναι το εύκολο μέρος. Το δύσκολο είναι το air play. Το πώς αυτό θα φτάσει σε ορισμένα ραδιόφωνα ("συμβατικά" και ψηφιακά) και πώς θα ενταχθεί σε play list για να ακουστεί στο "ευρύ" κοινό - τουλάχιστον με την παλιά έννοια του όρου.

Εδώ αν μπορεί να μας διαφωτίσει ο @Yameth που πέρασε τη ζωή του μέσα στο ραδιόφωνο.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top