Ακουστικά ή ηχεία για monitor?

Sonata-Arctica

Νέο μέλος
Μηνύματα
112
Πόντοι
16
Θέλω τη γνώμη σας...

Έχω αυτά τα ακουστικά: http://gr.europe.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=439&product=11392

και αυτά τα οποία αποκλείω γιατί με απογοήτευσαν: http://www.thomann.de/gr/behringer_hps5000.htm

Τα πρώτα της creative, κάνουν για να κάνω monitor τις μίξεις μου? Πέρα από τις μίξεις θέλω και να τα χρησιμοποιώ και για να ακούω μουσική και για να συνδέω το podxt μου και την κιθάρα! Να κρατήσω τα creative ή να πάρω studio headphones που ειδικεύονται για monitor? Αν ναι, έχετε κάποιο μοντέλο να μου προτείνετε? Όχι τίποτα φτηνιάρικο, αλλά όχι και πολύ ακριβό.

Από την άλλη, μήπως είναι καλύτερα αντί για ακουστικά, να πάρω ηχεία monitor? Μιλάμε για ηχεία της ίδιας κατηγορίας χρημάτων με τα ακουστικά. Σκέφτομαι να πάρω τα m audio studio pro 3, που πωλούνται στις αγγελίες, σαν μια φτηνή λύση. Αξίζουν?

 
Σωστη μιξη ΜΟΝΟ με ακουστικα ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να κανεις παντως....

 
Τα ακουστικά για μίξη και μάστερινγκ δεν είναι καλά γιατί δίνουν λανθασμένες εντυπώσεις στο αυτί σου και επιπλέον έτσι αποκλείεις στον παράγοντα ακουστική του χώρου και προβλήματα που θά χει με τη μίξη σου ώστε να τα διορθώσεις.

Για μίξη πρέπει να πάρεις μόνιτορ ηχεία.

Τα ακουστικά είναι καλά για να ακούς μουσική, να κάνεις μόνιτορ σε λάιβ και ηχογραφήσεις κτλ.

Μετά αν απο την πείρα σου συνηθήσεις και μάθεις και τα προβλήματα των ακουστικών σου ίσως κάνεις κάτι κ με τη μίξη, αλλά δεν συνίσταται κάτι τέτοιο.Απλά για κάτι πρόχειρο μπορείς να ακούς και απο ψείρες.Επίσης είναι και ενοχλητικό για το κεφάλι σου να κάνεις μίξη σε κλειστού τύπου ακουστικά.Πονοκέφαλο στο πρώτο μισάωρο.

Για ηχεία όσα δώσεις τόσα πέρνεις για να ακούς.Όπως και σε κάθε άλλο πράγμα που αγοράζεις έτσι και εδώ.Αλλά σίγουρα θα είναι πιο καλά, απο τα οποιαδίποτε ακουστικά, για μίξη.

 
Οκ κατάλαβα! Τότε θα κρατήσω τα ακουστικά που έχω για να ακούω μουσική και ίσως για να παίζω κιθάρα καμιά φορά χωρίς να ενοχλώ! Για monitor τώρα, ποιά η γνώμη σας για τα studio pro 3? Αξίζει να τα πάρω ή να περιμένω να μαζέψω λεφτά για κάτι καλύτερο? Και το καλύτερο θα αξίζει τη διαφορά? Υπ όψιν ότι δεν έχω σκοπό να δώσω πάνω απο 200 πάνω κάτω.

 
Μπορείς να κάνεις σωστή μίξη με ακουστικά , to περιοδικό sound on sound είχε δημοσιεύσει ένα ανάλογο άρθρο πρόσφατα για το πως μπορει να γίνει αυτό με τι εξοπλισμο και τι ακουστικά

 
Όντως με ακουστικά δεν θα την παλέψεις..πάρε τα M-AUDIO BX5A για την τιμή τους είναι καλά..

 
Μπορείς να κάνεις σωστή μίξη με ακουστικά ' date=' to περιοδικό sound on sound είχε δημοσιεύσει ένα ανάλογο άρθρο πρόσφατα για το πως μπορει να γίνει αυτό με τι εξοπλισμο και τι ακουστικά[/quote']
Εδώ δηλαδή: http://www.soundonsound.com/sos/jan07/articles/mixingheadphones.htm
 
Εγώ πάντως θα διαφωνήσω με την πολύωρη και σε υψηλές εντάσεις χρήση ακουστικών για οποιοδήποτε σκοπό. Μπορεί να σου δημιουργήσει μόνιμο πρόβλημα στα αυτιά. Το ίδιο βέβαια μπορεί να γίνει και με τα monitors αλλά σε πολύ μεγαλύτερο διάστημα. Επίσης πιστεύω ότι να μιξάρεις με ακουστικά είναι πολύ κουραστικό. Εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να κάνω οτιδήποτε με ακουστικά για πάνω από 15-20 λεπτά.

 
Όντως με ακουστικά δεν θα την παλέψεις..πάρε τα M-AUDIO BX5A για την τιμή τους είναι καλά..
Θα συμφωνήσω. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τα συγκεκριμένα και απο ό' date='τι έχω καταλάβει το μπάτζετ σου είναι σχετικά το ίδιο με το δικό μου όταν πριν μερικούς μήνες έκανα τις αγορές. Τσέκαρε όμως και τα τάσκαμ σε αυτές τις τιμές. Έχω ακούσει ότι είναι πολύ καλά.

Απλά πιστεύω ότι χρειάζονται τόσο τα ακουστικά όσο και τα μόνιτορ, το κάθε ένα σε διαφορετική φάση. Αν όμως θα πρέπει να τα πάρεις με χρονική διαφορά, προτείνω να πάρεις πρώτα τα ακουστικά. Αυτό που προτείνω είναι τα K171 της AKG.

Επίσης πιστεύω ότι να μιξάρεις με ακουστικά είναι πολύ κουραστικό.
Είναι όντως κουραστικό αλλά αν κοιμάται η γιαγιά στο διπλανό διαμέρισμα, ή θές να δουλέψεις στις 3 το πρωί χωρίς να βριστείς με τους γείτονες...
 
Θα συμφωνήσω με τους υπόλοιπους πως μίξη μόνο με ακουστικά δεν πρέπει να γίνεται. Οι λόγοι είναι οι εξής:

1. Όταν χρησιμοποιείς ακουστικά, χάνεις τις πολύ χαμηλές συχνότητες. Αυτές δεν περιέχουν μουσικά στοιχεία, δεν τις ακούς αλλά τις αισθάνεσαι.(π.χ. στην μπότα των ντραμς)

2. Παρόλο που μία κιθάρα μπορεί π.χ.να είναι με ΡΑΝ τελείως αριστερά, στα ακουστικά απομονώνεται από το δεξί αυτί, πράγμα που δεν συμβαίνει όταν το ακούς στα ηχεία.

3. Κατά συνέπεια είναι καλό να επαληθεύεις την ακριβή θέση των οργάνων στη μίξη μέσω των ακουστικών.

4. Μπορείς να έχεις τα ακουστικά για να υπολογίζεις πόσο reverb ή διάφορα άλλα effects θα χρησιμοποιήσεις στα tracks.

5. Ούτως ή άλλως θα πρέπει να ελέγχεις πώς ακούγεται μια πρόχειρη μίξη σε διάφορα άλλα συστήματα ήχου, συμπεριλαμβανομένου και των ακουστικών. Όσο πιο πολλά, τοσο πιο αντικειμενική άποψη της μίξης θα έχεις

6. Να μην προσθέσω βέβαια και την κούραση των αυτιών από τα ακουστικά, μιας και ήδη έχει ειπωθεί.

Όπως βλέπεις, ούτε η χρήση μόνο ακουστικών, αλλά ούτε και η χρήση μόνο των ηχείων monitor πρέπει να χρησιμοποιείται αυστηρά και μόνο.

 
Για μίξη μόνο monitors, εκτός αν θες να ελέγξεις κάτι συγκεκριμένο στο κομμάτι σου και βάλεις ακουστικά. Αλλά για τη μίξη, μόνο monitors. :)

 
Εχω κανει πολλες μιξεις με ακουστικα ( εαν και περιμενω σιγουρα τον πρωτο εξυπνακια που θα μου πει "και πως ξερεις ρε φιλε πως ειναι καλη η μιξη" :P ) και το μονο προβλημα που διαπιστωνω ειναι η ελλειψη αισθησης του σωστου panning. Ειναι λογικο ομως, αφου το αυτι οταν ειναι εγκλωβισμενο μεσα στο χωρο του ακουστικου, δεν μπορει να πιασει το ambience του αλλου αυτιου ( οπως θα γινοταν με τα ηχεια ).

Εχω 2 προτασεις για επιδοξους μιξιαρηδες με ακουστικα:

1) Βαζετε ενα κομματι να παιξει στο winamp κοιτωντας πανω κατω πως ακουγεται ( να ειναι και στο στυλ του κομματιου που θα μιξαρετε ). Εγω το ονομαζω μιξη αναφορας αυτο, και δεν εχει αποτυχει ποτε.

2) Εαν εχετε καλα ακουστικα, μιξαρετε σε αυτα τα πολυ βασικα και μετα χρησιμοποιειστε ακομα και τα απλα multimedia speakers του υπολογιστη για να παρετε μια ιδεα πως θα ακουγεται αποξω...

ΠΑντως, και επειδη πολλοι εμφανιστηκαν με το σταυρο στο χερι σαν ιερα εξεταση, η μιξη ενος κομματιου δεν εχει καμια μα καμια θεωρια, ουτε καποιο συγκεκριμενο route.

Εαν ειχε, δεν θα ειχαμε ουτε το Dark Side of the Moon, ουτε τον Mike Oldfield ( που οι μιξεις του ηταν εξοργιστικες για την εποχη των 70s ), ουτε την μοντερνα RnB...

Οποτε, εκφραστειτε ελευθερα και απομακρυνθειτε απο τυπους που το ΜΗΝ το εχουν για ευαγγελιο...Σιγουρα θα ειναι μονοτονοι στις μιξεις τους... ;)

 
Μα εδώ το πρόβλημα δεν είναι αν μια μίξη θα είναι σωστή, ούτε οποιουδήποτε είδους κανόνες, απλώς αυτό που λες, ότι ουσιαστικά ακούς κάτι εντελώς άλλο από αυτό που ακούγεται στα ηχεία :)

 
Αν προσεξες αναφερθηκα σε μιξη αναφορας και σε μιξη συγκρισης στις 2 μου προτασεις Μενελαε.

Και αν το σκεφτουμε και σε οικονομικο επιπεδο, για εναν μεσο μουσικο ( και ερασιτεχνη μαλιστα ) το κοστος ενος καλου ζευγαριου ακουστικων, ειναι λιγοτερο απο το κοστος ενος καλου ζευγαριου monitors.

Εκτος εαν θελετε να μου πειτε πως τα ζευγαρια των 150Ε της Behringer ή της Edirol, μπορουν να δωσουν τα απαραιτητα εφοδια σε εναν μουσικο να κανει τη δουλεια του.

Αντιθετως με 150Ε μπορει να αποκτησει ενα σετ ακουστικων απο τη σειρα της AKG και να βρει ενα αξιοπρεπες, συχνοτικα, ηχο.

 
Αυτό που προτείνω είναι τα K171 της AKG
Διαφωνώ κάθετα. Τα Κ171 είναι κλειστού τύπου και προορίζονται για να έχεις μικρό spill κατα τη διάρκεια της ηχογράφησης. Για όσο το δυνατόν πιστότερη αναπαραγωγή (δηλαδή για να προσπαθήσουμε να μιξάρουμε) χρειαζόμαστε ανοικτού τύπου ακουστικά (πολύ πιο flat συχνοτική απόκριση) πχ. K-401

 
Εγώ πάντως θα διαφωνήσω με την πολύωρη και σε υψηλές εντάσεις χρήση ακουστικών για οποιοδήποτε σκοπό. Μπορεί να σου δημιουργήσει μόνιμο πρόβλημα στα αυτιά. Το ίδιο βέβαια μπορεί να γίνει και με τα monitors αλλά σε πολύ μεγαλύτερο διάστημα. Επίσης πιστεύω ότι να μιξάρεις με ακουστικά είναι πολύ κουραστικό. Εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να κάνω οτιδήποτε με ακουστικά για πάνω από 15-20 λεπτά.
+1

 
Παιδιά, προτείνω ότι έχει έρθει η ώρα για ανανέωση σε αυτές τις τετριμένες απόψεις ενάντια στη χρήση ακουστικών.

Εκτός από το άρθρο στο Sound On Sound (βλ. παραπάνω), υπάρχει κάτι το οποίο (απ' ότι βλέπω) ξεχνάτε: ότι το ποσοστό ανθρώπων που ακούει μουσική κυρίως μέσα από ακουστικά, έχει αυξηθεί δραματικά τα 3-4 τελευταία χρόνια και θα συνεχίσει να αυξάνεται. ¶ρα, το πάγιο επιχείρημα που αφορούσε το ανεφάρμοστο μίας καλής μίξης σε ακουστικά (εφ'όσον το προϊόν θα αναπαραγόταν από ηχεία), έχει σαφώς κλονιστεί σημαντικά.

Δεν είμαστε στο 1970, όπου ήταν αναμενόμενο πως ο ακροατής θα καθίσει μπροστά από δύο ηχεία hi-fi στο σαλόνι του για να ακούσει τη μουσική που τον ενδιαφέρει. Σήμερα την ακούει κυρίως στο αυτοκίνητο, σε ανοικτούς χώρους, σε μπαρ/εστιατόρια/χώρους αναψυχής και (είπαμε) σε ακουστικά μέσα από τα φορητά συστήματα αναπαραγωγής.

Για σκεφθείτε το πριν συνεχίσουμε. Και κάτι ακόμη: σεβαστές οι απόψεις των μεγάλων του χώρου της ηχοληψίας και του mastering, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πριν πέντε χρόνια όλοι αυτοί ορκιζόντουσαν ότι δεν πρέπει να γίνεται μίξη ή mastering με subwoofer - τώρα κονταροχτυπιούνται στις συνεντεύξεις για το ποιος έχει το ακριβότερο.

Αυτά.

 
Πω ρε συ Wow! αυτό ακριβώς ήθελα να γράψω κι εγώ και ειδικότερα αυτό με την αύξηση του ποσοστού που ακούνε με ακουστικά.

Εγώ πιστεύω ότι είναι προτιμότερα τα πανίσχυρα akg/beyerdynamics από κάτι μονιτορ σε αντίστοιχες τιμές (μπεριγκερ, μ-οντιο, και γενικά ως τα 400¤), που σε συνδυασμό με κόλπα σαν αυτό που λέει ο freemindgr, σε οδηγούν σε μια καθόλα αξιοπρεπέστατη δουλειά.

Τώρα βέβαια αν κάποιος μου έδινε τπτ ανταμ ή τζενελεκ, τότε θα πάω πάσο, αλλά στα λ7 που λέει στην αρχή ο φίλος, μάλλον τα ποιοτικά ακουστικά είναι σχεδόν μονόδρομος. Εκτός να κάποιος πει ότι τα m audio studio pro 3 είναι σοβαρά μονιτορ ηχεία....

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top