AKG C214 - C414 XLII?

multiprofes7

Νέο μέλος
Μηνύματα
44
Πόντοι
6
Οσο κοιταξα στο νετ αυτα τα 2 MIC εχουν την ιδια καψα και οι διαφορες ειναι οτι το C214 ειναι καρδιοειδες ενω το C414 εχει διαφορα πολικα διαγραμματα. Απο θεμα ηχου ομως τι παιζει?

Αξιζει να δωσω παραπανω χρηματα να παρω το C414 για χρηση σε home studio κυριως για ηχογραφηση φωνης και οργανων?

Υπαρχει καποια αλλη διαφορα μεταξυ αυτων των mic που πρεπει να προσεξω? Γιατι αν ειναι μονο τα διαγραμματα και ο ηχος εναι ιδιος θα κινηθω προς το C 214 για να βγει και πιο φθηνα.

Thanks!

 
Όχι ο ήχος δεν είναι ίδιος....και είναι απόλυτα λογικό καθώς πρόκειται για 2 διαφορετικά μικρόφωνα  ;)

Το 214 "μοιράζεται" εν μέρει την ίδια κάψα με το 414 xls ....εν μέρει γιατί το 414 είναι ένα μικρόφωνο με κάψα διπλού διαφράγματος ενώ το 214 μονού. Αυτό σημαίνει πρώτα απ'όλα πως δουλεύουν με διαφορετικό τρόπο. Επίσης η γενικότερη κατασκευή του θόλου είναι αρκετά διαφορετική κάτι που επίσης επηρεάζει την όλη απόδοση.

Πέρα από αυτά όμως πιθανότατα υπάρχουν διαφορές και στο ενισχυτικό τμήμα όπως φανερώνουν οι διαφορές στην ευαισθησία , την αντοχή στην πίεση αλλά κλπ κλπ

έχω επίσης την εντύπωση πως το 214 είναι transformerless (αν κρίνω και από την αντίσταση εξόδου αλλά και το επιθυμητό φορτίο που πρέπει να "δει") σε σχέση με το transformer ballanced 414 xls.

Σε γενικές γραμμές το 214 είναι ένα σαφέστατα πιο bright μικρόφωνο από το 414 (στο αντίστοιχο καρδιοειδές διάγραμμα) με πιο ψηλό roll off στα χαμηλά και αρκετά πιο θορυβώδες.

 
Νικοδημε σε ευχαριστω για την αναλυση σου και τις πληροφοριες.

Οποτε να κινηθω ανετα απο θεμα ποιοτητας και ηχου στο 414?

Υπαρχουν 2 μοντελα 414 το XLII και το XLS. Το πρωτο αναφερει στο σαιτ οτι κανει για την δουλεια που το θελω δηλ.φωνη,κιθαρες κτλ για home studio το 2ο ομως ποια η χρηση του?

Επισης σε περιπτωση που θελω να κανω stereo ηχογραφηση πρεπει τα mic να ειναι ιδια?

Πχ ηχογραφηση ακουστικης-κλασσικης κιθαρας.

Η ειναι καλο να υπαρχουν 2 διαφορετικα mic για διαφορετικο ηχο?

Για να ξερω αν θα χρειαστω 2 απο αυτα.

Thanks

 
multiprofes7 είπε:
Επισης σε περιπτωση που θελω να κανω stereo ηχογραφηση πρεπει τα mic να ειναι ιδια?

Πχ ηχογραφηση ακουστικης-κλασσικης κιθαρας.

Η ειναι καλο να υπαρχουν 2 διαφορετικα mic για διαφορετικο ηχο?

Για να ξερω αν θα χρειαστω 2 απο αυτα.

Thanks
Εξαρτάται τι εννοείς stereo ηχογράφηση.

Δες ένα χρήσιμο άρθρο που αναφέρεται γενικά στο στερεοφωνικό ήχο αλλά και στους τρόπους στερεοφωνικής ηχογράφησης (A-B, X-Y, M/S κλπ).

http://en.wikipedia.org/wiki/Stereophonic_sound

Αν εννοείς κάποιον απ' τους παραπάνω τρόπους, τότε τα μικρόφωνα πρέπει να είναι όμοια (πολλοί απαιτούν να είναι και συνεχόμενα serial numbers).

Αν όμως εννοείς dual mono, πχ http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=245, τότε μάλλον επιβάλλεται να είναι διαφορετικά μικρόφωνα για να συμπληρώνει το ένα το άλλο ηχητικά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Pkole μπορεις να βαλεις το λινκ για την στερεοφωνικη ηχογραφηση που ανεφερες?

Thanks

 
multiprofes7 είπε:
Pkole μπορεις να βαλεις το λινκ για την στερεοφωνικη ηχογραφηση που ανεφερες?

Thanks
Αφηρημένος.

Μόλις το πρόσθεσα στην απάντησή μου.

 
Ο Παναγιώτης έχει απόλυτο δίκιο σε σχέση με την stereo ηχογράφηση και τα όμοια μικρόφωνα γιατί όπως πολύ λογικά μπορεί να υποθέσει κάποιος στις περισσότερες stereo τεχνικές οποιαδήποτε διαφορά στην ευαισθησία, απόκριση αλλά και έξοδο ανάμεσα στα 2 μικρόφωνα θα αλοιώσει την στερεοφωνική εικόνα, καθώς στην πλειονότητα των περιπτώσεων η "αποτύπωση" της θέσης στο στεροφωνικό φάσμα βασίζεται στην διαφορά στην ένταση με την οποία το σήμα φθάνει στα 2 μικρόφωνα (και σε κάποιες περιπτώσεις και στην χρονική διαφορά). Μοναδική εξαίρεη στην οποία θα μπορούσαν άνετα να χρησιμοποιηθούν 2 διαφορετικά μικρόφωνα για stereo placement είναι το Mid/Side και γιατί όχι σε κάποιες τεχνικές με 3 μικρόφωνα για stereo recording όπως το decca tree (με την λογική του όμοιου ζεύγους και του διαφορετικού κεντρικού).

Φυσικά μπορούν να υπάρχουν και άλλες εξαιρέσεις σε κάποιες πιο "ιδιαίτερες" τεχνικές όπως είναι στα τύμπανα οι g.johns, recorderman κλπ και πάλι όμως σε παράβαση της λογικής πίσω από την τεχνική και θεωρώντας πως αυτή η διαφορετικότητα είναι επιθυμητή.

Σε γενικές γραμμές πάντως στις τεχνικές που βασίζοντε σε coincident ή near coincident ζευγάρια η ομοιοτυπία (όχι μόνο στον τύπο αλλά και στην ουσία ;)) είναι απαραίτητη.

Από εκεί και πέρα υπάρχει όπως ανέφερε και ο Παναγιώτης η έννοια του dual mono η οποία επίσης έχει κατά βάση την λογική του να δημιουργήσει ένα (ακόμη και ψεύτικο) stereo περιβάλλον και την πηγή αντίστοιχα τοποθετημένη. Συνήθως αυτό είναι προτιμότερη προσέγγιση για μεμονωμένα όργανα με μικρό μέγεθος και συνεπώς πολύ συγκεκριμένη και ίσως "στενή" θέση στον χώρο όπως πχ μια ακουστική κιθάρα, ένα βιολί, ένα τσέλο κλπ κλπ

αλλά ακόμη και ένα πιάνο. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει επίσης το ζητούμενο να αποτυπωθεί σωστά και η πλήρης τονική έκταση του οργάνου όπως αυτή καθορίζεται κατασκευαστικά. Ακριβώς για αυτούς τους λόγους λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις η επιλογή διαφορετικών μικροφώνων μπορεί να είναι και ιδεατή.

Σε ότι αφορά τις εκδόσεις του 414...

Το XL II έχει διαφορετική κάψα από το xls (θεωρητικά βασισμένη στην αρχική ck12) , πιο bright χαρακτήρα και επίσης είναι transformerless. Σε γενικές γραμμές θα μπορούσε κάποιος να πει πως το XL II είναι προσανατολισμένο σε φωνές με περισσότερο pressence στα ψηλά και ψηλά μεσαία (προσωπικά το βρίσκω ενοχλητικό) ενώ το xls είναι σαφέστατα πιο flat αλλά με γεμάτα χαμηλά και πιθανότατα το πιο χρηστικό all around LDC.

 
Ο Παναγιώτης έχει απόλυτο δίκιο σε σχέση με την stereo ηχογράφηση και τα όμοια μικρόφωνα γιατί όπως πολύ λογικά μπορεί να υποθέσει κάποιος στις περισσότερες stereo τεχνικές οποιαδήποτε διαφορά στην ευαισθησία, απόκριση αλλά και έξοδο ανάμεσα στα 2 μικρόφωνα θα αλοιώσει την στερεοφωνική εικόνα, καθώς στην πλειονότητα των περιπτώσεων η "αποτύπωση" της θέσης στο στεροφωνικό φάσμα βασίζεται στην διαφορά στην ένταση με την οποία το σήμα φθάνει στα 2 μικρόφωνα (και σε κάποιες περιπτώσεις και στην χρονική διαφορά).
Επίσης να προσθέσω ότι απαιτείται και το matchάρισμα και των προενισχυτών.

Πρέπει να είναι όμοιοι και να έχουν και το ίδιο (κατάλληλο για τις διαστάσεις του χώρου) gain (και στο μάτι αλλά και/κυρίως στο αυτί).

Επίσης όποια άλλη επεξεργασία όπως eq ή compression απαγορεύεται (αν θέλουμε να αποτυπώσουμε πιστά τη στερεοφωνική εικόνα).

Τέλος προσοχή χρειάζεται (ειδικά στους μικρούς χώρους) στην τοποθέτηση των μικροφώνων.

Η τοποθέτηση σε L/2, W/2 και H/2 (H=height, w+width, H=height) πρέπει να αποφεύγονται.

Επίσης οι θέσεις κοντά σε τοίχους, παράθυρα ή άλλα παρόμοιας σκληρότητας αντικείμενα είναι απαγορευτικές.

 
nikodemos είπε:
...η "αποτύπωση" της θέσης στο στεροφωνικό φάσμα βασίζεται στην διαφορά στην ένταση με την οποία το σήμα φθάνει στα 2 μικρόφωνα (και σε κάποιες περιπτώσεις και στην χρονική διαφορά).
Nικόδημε είχα την εντύπωση πως η χρονική διαφορά άφιξης του ήχου στα 2 μικρόφωνα είναι κάτι που υπάρχει σε όλες τις στέρεο ηχογραφήσεις. Δεν είναι έτσι?

Επίσης όποια άλλη επεξεργασία όπως eq ή compression απαγορεύεται (αν θέλουμε να αποτυπώσουμε πιστά τη στερεοφωνική εικόνα).

Επίσης οι θέσεις κοντά σε τοίχους, παράθυρα ή άλλα παρόμοιας σκληρότητας αντικείμενα είναι απαγορευτικές.
Γιατί μου απαγορεύεις καθημερινές πρακτικές? ;) Explain please.. :)

 
haryy είπε:
Nικόδημε είχα την εντύπωση πως η χρονική διαφορά άφιξης του ήχου στα 2 μικρόφωνα είναι κάτι που υπάρχει σε όλες τις στέρεο ηχογραφήσεις. Δεν είναι έτσι?
όχι....οι πιο συνηθισμένες stereo τεχνικές (και ταυτόχρονα οι πιο ασφαλείς σε θέματα φάσης) είναι αυτές που ονομάζουμε coincident , δηλαδή αυτές στις οποίες οι κάψες των 2 μικροφώνων συμπίπτουν σε ότι αφορά την θέση τους στον χώρο και συνεπώς σε ότι αφορά την (αμεση - χωρίς να λαμβάνουμε υπ'όψην ανακλάσεις κλπ) απόσταση από την ηχητική πηγή....πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα XY placement , αυτό δηλαδή που ονομάζουμε coincident pair. Σε αυτές λοιπόν τις περιπτώσεις ο ήχος φθάνει την ίδια στιγμή και στα 2 μικρόφωνα αλλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά έντασης (τόσο συνολικά όσο και σε επιμερους συχνοτικές περιοχές). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η άποψη μας περί θέσης στην στερεοφωνική εικόνα να καθορίζεται αποκλειστικά από τις διαφορές στην ένταση (πχ σε ένα xy σετ από overheads το hihat είναι απλά πιο σιγά στο ένα μικρόφωνο) πράγμα που αποκλείει μεν τυχόν προβλήματα από διαφορές φάσης αλλά από την άλλη δημιουργεί μια σαφέστατα πιο στενή στεροφωνική εικόνα.

Από εκεί και πέρα και καθώς αρχίζουμε να απομακρύνουμε μεταξύ τους τα 2 υποθετικά μικρόφωνα στον οριζόντιο άξονα, προστίθεται και ο παράγωντας χρόνος στην αντίληψη μας περί θέσης στον χρόνο στην αρχή ανεπαίσθητα (near coincident pairs) στην συνέχεια όλο και περισσότερο (ortf)  έως το σημείο που πλέον μιλάμε για spaced pairs (Α-Β) (πλέον το hihat του προηγούμενου παραδείγματος δεν είναι μόνο πιο σιγά σε ένταση στο πρώτο μικρόφωνο αλλά είναι και κάποια milliseconds αργότερα στον χρόνο). Το αποτέλεσμα αρχίζει να διευρύνεται σε ότι αφορά τα άκρα, γίνεται πιο εντυπωσιακό αλλά ταυτόχρονα έχουμε ένα σαφέστατα πιο αδύναμο κέντρο και αν δεν είμαστε προσεκτικοί πιθανές ακυρώσεις....

Θα πρέπει όμως να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι όλες αυτές οι στανταρισμένες stereo τεχνικές από το απλό coincident pair έως το ortf, decca tree και spaced pairs φτιάχτηκαν και ωρίμασαν στην προσπάθεια των ανθρώπων να ηχογραφήσουν μεγάλα κυρίως σύνολα σε μεγάλους, και επί τούτου φτιαγμένους χώρους......τι σημαίνει αυτό?

Πολύ απλά ότι όταν καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε κάποια stereo μέθοδο για να ηχογραφήσουμε μια κιθάρα, ένα μικρό σύνολο,ένα σετ τύμπανα ή γενικότερα οτιδήποτε "μικρό" (ως ηχητική πηγή) καλό είναι μεν να γνωρίζουμε την θεωρία και το γιατί αλλά θα πρέπει να είμαστε  έτοιμοι και να πειραματιστούμε και να προσαρμόσουμε το εκάστοτε σεταπ στις συγκεκριμένες ανάγκες, και όχι απλά να ανατρέχουμε σε κάποιο υποθετικό "holly book of sound". Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα να θέλεις να χρησιμοποιήσεις για ηχογράφηση τυμπάνων μια τεχνική που χρησιμοποιήθηκε κυρίως για ηχογράφηση μεγάλων ορχηστρών....και έτσι πχ τα "αυστηρώς" 17 εκατοστά του ORTF που όρισαν οι Γάλλοι μπορούν πολύ έυκολα να πάνε περίπατο.....

Οι μόνες τεχνικές που δεν μεταβάλοντε φυσικά (γιατί κάτι τέτοιο θα αναιρούσε την ίδια την χρησιμότητα και λειτουργικότητα τους) και πρέπει να εφαρμόζοντε με "ευλάβεια" και τυφλήυπακοήστις οδηγίες χρήσης είναι  κάποιες εκ των πραγμάτων πιο πολύπλοκες coincident τεχνικές όπως το Mid/Side recording και γενικότερα οι blumlein.

Γιατί ας μη ξεχνάμε ότι τελικά υπάρχει μόνο ένας απαράβατος κανόνας στις ηχογραφήσεις:

"If it sounds good, it is good"

 
Έχεις δίκιο για την xy αλλά τελικώς είναι νομίζω η εξαίρεση αφού όλες οι άλλες τεχνικές στηρίζονται στην διαφορά χρόνου, λειτουργία που άλλωστε χρησιμοποιεί και η υπέρτατη μηχανή στέρεο λήψης, το ανθρώπινο σύστημα ακοής (υπέρτατη φυσικά σε σχέση με τις μικροφωνικές διατάξεις που απευθύνονται στον άνθρωπο).

Για αυτό τον λόγο κιόλας θεωρείται η πιο "αδιάφορη" σε σχέση με τις υπόλοιπες (χρησιμότατη δε, όταν η φάση είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας της ηχογράφησης - για μένα προσωπικά δεν είναι)

Το αποτέλεσμα αρχίζει να διευρύνεται σε ότι αφορά τα άκρα, γίνεται πιο εντυπωσιακό αλλά ταυτόχρονα έχουμε ένα σαφέστατα πιο αδύναμο κέντρο και αν δεν είμαστε προσεκτικοί πιθανές ακυρώσεις
Εδώ θα ήθελα να πω πως πιθανόν να μιλάμε για πιο ακριβές κέντρο όσο φεύγουμε από την xy (η οποία έχει νομίζω το πιο "υπερβολικό") για να πάμε σε πιθανώς πιο αδύναμο όταν απομακρυνόμαστε σε πιο spaced pair τεχνικές.

Δεν διαφωνώ σε κάτι άλλο από αυτά που είπες (φυσικά σε αυτά που διαφωνώ γνωρίζεις ότι το κάνω για να κουβεντιάζουμε και να μαθαίνω και κάτι καινούργιο αν είναι δυνατόν και όχι για να κονταροχτυπηθούμε :) απλώς το λέω για να μην το νομίζουν οι υπόλοιποι ;))

 
coincident τεχνικές είναι εκτός από την xy και η mid/side & blumlein.

επίσης μη ξεχνάς πως σε έναν πολύ μεγάλο χώρο (πχ ένα μεγαρο μουσικής) η απόσταση ανάμεσα στα 2 μικρόφωνα ενός near coincident pair ή στα 17 εκατοστά ενός ortf είναι ίσως και μικρότερη αναλογικά από την απόσταση ανάμεσα στις 2 κάψες ενός xy overhead set (αναλογικά σε σχέση με το μέγεθος της ηχητική πηγής - σετ τύμπανα vs ορχήστρα - και την απόσταση από αυτήν - εκατοστά vs μέτρα).

....για αυτό ακριβώς τον λόγο ονομάζοντε και coincident.....γιατί συμπίπτουν στον χώρο και συνεπώς χρονικά σε σχέση με την πηγή.

Ίσως δεν πρόσεξες όμως κάτι βασικό που σημείωσα....μιλάμε για την άμεση απόσταση από την πηγή. Δεν συνυπολογίζουμε δηλαδή τις ανακλάσεις...και εκεί μπαίνουν στο θέμα και αυτά που έγραψε ο pkole.....αν και προσωπικά δεν απορίπτω τίποτα , απλά πιστεύω ότι όταν γνωρίζεις μπορείς να αξιοποιήσεις στην πράξη ακόμη και αυτά που στην θεωρία είναι μειονεκτήματα.

Σε ότι αφορά το κέντρο, έτσι όπως το θέτεις είναι κάπως υποκειμενικό το θέμα....η ουσία είναι ότι και αναλογα το pollar pattern η μικρότερη απόσταση του θεωρητικού κέντρου από τα μικρόφωνα θα είναι πάντα στο coincident xy pair.

οι διαφωνίες είναι ωραίες haryy......αλλιώς δεν γίνεται κουβέντα  :)

 
nikodemos είπε:
coincident τεχνικές είναι εκτός από την xy και η mid/side & blumlein.

επίσης μη ξεχνάς πως σε έναν πολύ μεγάλο χώρο (πχ ένα μεγαρο μουσικής) η απόσταση ανάμεσα στα 2 μικρόφωνα ενός near coincident pair ή στα 17 εκατοστά ενός ortf είναι ίσως και μικρότερη αναλογικά από την απόσταση ανάμεσα στις 2 κάψες ενός xy overhead set (αναλογικά σε σχέση με το μέγεθος της ηχητική πηγής - σετ τύμπανα vs ορχήστρα - και την απόσταση από αυτήν - εκατοστά vs μέτρα).

....για αυτό ακριβώς τον λόγο ονομάζοντε και coincident.....γιατί συμπίπτουν στον χώρο και συνεπώς χρονικά σε σχέση με την πηγή.

Ίσως δεν πρόσεξες όμως κάτι βασικό που σημείωσα....μιλάμε για την άμεση απόσταση από την πηγή. Δεν συνυπολογίζουμε δηλαδή τις ανακλάσεις...και εκεί μπαίνουν στο θέμα και αυτά που έγραψε ο pkole.....αν και προσωπικά δεν απορίπτω τίποτα , απλά πιστεύω ότι όταν γνωρίζεις μπορείς να αξιοποιήσεις στην πράξη ακόμη και αυτά που στην θεωρία είναι μειονεκτήματα.

Σε ότι αφορά το κέντρο, έτσι όπως το θέτεις είναι κάπως υποκειμενικό το θέμα....η ουσία είναι ότι και αναλογα το pollar pattern η μικρότερη απόσταση του θεωρητικού κέντρου από τα μικρόφωνα θα είναι πάντα στο coincident xy pair.

οι διαφωνίες είναι ωραίες haryy......αλλιώς δεν γίνεται κουβέντα   :)
Έχεις απόλυτο δίκιο για τις mid-side και blumlein τις είχα ξεχάσει τελείως ::)

Φυσικά στις μεγάλες αποστάσεις ενός μεγάρου δεν θα περίμενα να χρησιμοποιηθεί κάτι άλλο εκτός από τεράστιο spaced pair γιατί αλλιώς μιλάμε για εντελώς ...mono λήψη. Εκτός αν μιλάμε για το stereo ζευγάρι πίσω από τον conductor όπου εκεί βρισκόμαστε κοντά στην πηγή, γενικώς δηλαδή αναγνωρίζω το πλεονέκτημα χρήσης ortf και συναφών τεχνικών μόνο κοντά στην πηγή.

Είδα την εξαίρεση των ανακλάσεων από την πρότασή σου, απλώς δεν βρίσκω ιδιαίτερο λόγο να τις εξαιρούμε όταν τα μικρόφωνα είναι συμμετρικά τοποθετημένα ως προς την πηγή (ξεφεύγοντας βεβαίως από το ρόλο των stereo techniques ως απόδοσης ακρίβειας στερεοφωνικής λήψης και δίνοντας την έννοια των room mic τεχνικών).

Πολλοί, ας πούμε, τοποθετούν μικρόφωνα ψηλά στις γωνίες του δωματίου για να είναι όσο το δυνατόν πιο μακριά από την πηγή αλλά και για να "βελτιώνουν" την μπάσα απόκριση. Άλλοι μάλιστα στρέφουν τα μικρόφωνα και προς τον τοίχο όπου εκεί μιλάμε για λήψη ανακλάσεων κατά πολύ μεγάλο ποσοστό ειδικά στις υψηλότερες συχνότητες (αυτά και ως ένα είδος "αντιλόγου" για αυτό που έγραψε και ο pkole για την 'απαγόρευση' τοποθέτησης μικροφώνων κοντά σε τοίχους).

Τα pzms επίσης δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να βρίσκονται σε εγγύτητα με σκληρή επιφάνεια ή "τοίχο" (η οποία είναι η ίδια η βάση τους).

Οπότε ίσως να είναι σωστότερο να πούμε πως "λάθος" (σε πολλά εισαγωγικά αυτό!)¨θα ήταν να τοποθετούσαμε το ένα από τα 2 μικρόφωνα κοντά σε τοίχο ή όταν χαλάμε την συμμετρία της απόστασης των μικροφώνων από τους τοίχους και από την πηγή.

Αυτό που λες για το κέντρο λήψης, συμφωνώ αλλά πιστεύω ότι είναι και ο λόγος που δεν είναι "αληθινό".

Επειδή ακριβώς λαμβάνεται ισόποσα, άρα προστίθεται κατά 3db και λείπει το ποσοστό ακύρωσης φάσης που είναι κάτι φυσιολογικό στο ανθρώπινο αυτί. Έτσι το αισθάνομαι, μπορεί να κάνω και λάθος.

Πάνω απ' όλα θα ήθελα να σχολιάσεις την επίδραση των ανακλάσεων στην στερεοφωνία και κατά πόσο την χαλάει ή την βελτιώνει. (όπως και ο pkole φυσικά)

 
Λυπάμαι που δεν έχω βρει το χρόνο να "εξηγηθώ" για τις απόψεις μου μέχρι στιγμής.

Εν συντομία, προφανώς τα "απαγορεύεται" που ανέφερα σε προηγούμενο post είναι στο πνεύμα της προσωπικής αντίληψης των πραγμάτων και μόνο.

Θα δώσω ένα παράδειγμα μιας και δεν θέλω να τοποθετηθώ επί του θεωρητικού.

Ας πούμε λοιπόν ότι έχουμε ένα δωμάτιο ύψους 2,1m μήκους 6,3m και πλάτους 4m με κεκλιμένη οροφή (αυτό το παράδειγμα τυχαίνει να ήταν αντικείμενο μιας προσωπικής εργασίας μου).

Μας αναθέτει λοιπόν κάποιος χρησιμοποιώντας όποια τεχνική θέλουμε, να αναδείξουμε όλα τα πεδία του χώρου (βάθος, μπρος-πίσω, πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά κλπ) αλλά και στοιχεία όπως μεγάλη δυναμική περιοχή, σενάριο κλπ

Εγώ έβαλα 2 μικρόφωνα cardio σε x/y και βρήκα ακριβώς τη μέση του χώρου σε όλες τις διαστάσεις (H/2, W/2, L/2).

Ύστερα τοποθέτησα το δίδυμο έτσι ώστε να είναι ελάχιστα εκατοστά μακριά από αυτό το σημείο.

Έπειτα, προσπάθησα να δημιουργήσω ένα τέτοιο σενάριο ώστε να αναδείξω όλα τα πεδία.

Έβαλα ένα μετρονόμο αρκετά εκατοστά πίσω από το δίδυμο, τα τύμπανα στην μια γωνία, τα ηχεία τέρμα δεξιά και άλλα που δε θυμάμαι.

Επίσης πήρα ένα μικρό κρουστό και προσπάθησα παίζοντας και κινούμενος με αυτό στο χώρο, να δώσω τη μεγαλύτερη δυνατή δυναμική περιοχή και να τονίσω όλες τις διαστάσεις.

Τα αποτελέσματα ήταν ομολογουμένως εντυπωσιακά.

Όλα τα παραπάνω, είναι σημαντικό να τονίσω, ότι δεν έγιναν βάσει κάποιας βαθιάς επιστημονικής ανάλυσης.

Κοινή λογική και παρατήρηση ήταν τα κύρια όπλα.

Για να μη μακρηγορώ λοιπόν το θέμα ήταν ότι αν τοποθετούσα οπουδήποτε αλλού το δίδυμο, τότε σίγουρα κάτι θα έχανα (βάθος, κάποια διάσταση θα ήταν "ριγμένη" κλπ) ή θα αποτυπώνονταν τα ελαττώματα του δωματίου (παραλληλίες, σκληρές επιφάνειες που ήταν τοποθετημένες σε "λάθος σημεία" κλπ).

Αυτό ήταν και το νόημα του "απαγορεύεται".

Βέβαια όλα εξαρτώνται από το τι θες να κάνεις.

Επ' ευκαιρία, ανέβασα το μεσημεράκι ένα άρθρο του Gabriel Roth \.

Πέρα από τα πολλά ωραία που λέει, αναφέρει ότι στην καριέρα του έχει καταρρίψει πλήρως το μύθο του απαγορεύεται.

If it sound right.... ;) :)

 
Τελικως αυτο που ηθελα να πω ηταν dual mono ηχογραφηση σαν το παραδειγμα που εδωσε ο pkole

για την ακουστικη κιθαρα.

Ετσι χρειαζομαι 2 mics για αυτη την δουλεια και διαφορετικα, οπου το ενα θα συμπληρωνει το αλλο. Σαν πρωτο mic λεω για C414 αλλα δε εχω αποφασισει πιο μοντελο ειναι για την δουλεια που το  χρειζομαι AKG C414XLS - AKG C414 XLII.Βασικα απ'οσο καταλαβα και τα 2 κανουν και απο κει περα παιζει ρολο και το γουστο του καθενος.Επειδη ομως δεν εχω εμπειρια πανω στον ηχο των mic θα ηθελα την γνωμη σας ποιο να διαλεξω για να μπορω να ηχογραφω και φωνη, και με ποιο αλλο mic να το συνδυασω για να εχω μια καλη dual mono ηχογραφηση ακουστικης κιθαρας.

Thanks

 
pkole είπε:
Λυπάμαι που δεν έχω βρει το χρόνο να "εξηγηθώ" για τις απόψεις μου μέχρι στιγμής.

Εν συντομία, προφανώς τα "απαγορεύεται" που ανέφερα σε προηγούμενο post είναι στο πνεύμα της προσωπικής αντίληψης των πραγμάτων και μόνο.

Θα δώσω ένα παράδειγμα μιας και δεν θέλω να τοποθετηθώ επί του θεωρητικού.

Ας πούμε λοιπόν ότι έχουμε ένα δωμάτιο ύψους 2,1m μήκους 6,3m και πλάτους 4m με κεκλιμένη οροφή (αυτό το παράδειγμα τυχαίνει να ήταν αντικείμενο μιας προσωπικής εργασίας μου).

Μας αναθέτει λοιπόν κάποιος χρησιμοποιώντας όποια τεχνική θέλουμε, να αναδείξουμε όλα τα πεδία του χώρου (βάθος, μπρος-πίσω, πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά κλπ) αλλά και στοιχεία όπως μεγάλη δυναμική περιοχή, σενάριο κλπ

Εγώ έβαλα 2 μικρόφωνα cardio σε x/y και βρήκα ακριβώς τη μέση του χώρου σε όλες τις διαστάσεις (H/2, W/2, L/2).

Ύστερα τοποθέτησα το δίδυμο έτσι ώστε να είναι ελάχιστα εκατοστά μακριά από αυτό το σημείο.

Έπειτα, προσπάθησα να δημιουργήσω ένα τέτοιο σενάριο ώστε να αναδείξω όλα τα πεδία.

Έβαλα ένα μετρονόμο αρκετά εκατοστά πίσω από το δίδυμο, τα τύμπανα στην μια γωνία, τα ηχεία τέρμα δεξιά και άλλα που δε θυμάμαι.

Επίσης πήρα ένα μικρό κρουστό και προσπάθησα παίζοντας και κινούμενος με αυτό στο χώρο, να δώσω τη μεγαλύτερη δυνατή δυναμική περιοχή και να τονίσω όλες τις διαστάσεις.

Τα αποτελέσματα ήταν ομολογουμένως εντυπωσιακά.

Όλα τα παραπάνω, είναι σημαντικό να τονίσω, ότι δεν έγιναν βάσει κάποιας βαθιάς επιστημονικής ανάλυσης.

Κοινή λογική και παρατήρηση ήταν τα κύρια όπλα.

Για να μη μακρηγορώ λοιπόν το θέμα ήταν ότι αν τοποθετούσα οπουδήποτε αλλού το δίδυμο, τότε σίγουρα κάτι θα έχανα (βάθος, κάποια διάσταση θα ήταν "ριγμένη" κλπ) ή θα αποτυπώνονταν τα ελαττώματα του δωματίου (παραλληλίες, σκληρές επιφάνειες που ήταν τοποθετημένες σε "λάθος σημεία" κλπ).

Αυτό ήταν και το νόημα του "απαγορεύεται".

Βέβαια όλα εξαρτώνται από το τι θες να κάνεις.

Επ' ευκαιρία, ανέβασα το μεσημεράκι ένα άρθρο του Gabriel Roth \.

Πέρα από τα πολλά ωραία που λέει, αναφέρει ότι στην καριέρα του έχει καταρρίψει πλήρως το μύθο του απαγορεύεται.

If it sound right.... ;) :)
Όλα πολύ σωστά και συμφωνώ σε αυτά που λες..

Είδα την εξαίρεση των ανακλάσεων από την πρότασή σου, απλώς δεν βρίσκω ιδιαίτερο λόγο να τις εξαιρούμε όταν τα μικρόφωνα είναι συμμετρικά τοποθετημένα ως προς την πηγή (ξεφεύγοντας βεβαίως από το ρόλο των stereo techniques ως απόδοσης ακρίβειας στερεοφωνικής λήψης και δίνοντας την έννοια των room mic τεχνικών)

.."λάθος" (σε πολλά εισαγωγικά αυτό!)¨θα ήταν να τοποθετούσαμε το ένα από τα 2 μικρόφωνα κοντά σε τοίχο ή όταν χαλάμε την συμμετρία της απόστασης των μικροφώνων από τους τοίχους και από την πηγή
Όπως κατάλαβες μου αρέσει να τοποθετώ τα room mics κοντά σε τοίχους και ιδιαίτερα σε διαχυτές όπου οι δυνατές πρώτες ανακλάσεις που προστίθενται από τις επιφάνειες μου κάνουν το αποτέλεσμα πιο πλούσιο συχνοτικά και μου δίνουν γεμάτο φυσικό reverb.

Εδώ τώρα θα ήθελα να τονίσω ότι πέρα από την τοποθέτηση των μικροφώνων στον χώρο, τεράστια σημασία έχει και η τοποθέτηση των οργάνων. Τι να την κάνω την στέρεο τεχνική αν τοποθετήσω την κιθάρα σε "τζούφιο" ηχητικά μέρος (μιλάω πάντα για κλειστούς χώρους μικρομεσαίων διαστάσεων).

Προχθές ξεκινήσαμε να ηχογραφούμε την καινούργια μας δουλειά και πέρασε καμιά ώρα μέχρι να βρούμε το καλύτερο σημείο όπου η κάσα των τυμπάνων ακουγόταν punchy και ογκώδης. Ένα μέτρο πιο πέρα και ακουγόταν σαν κουρδιστό παιχνιδάκι. Τεράστια σημασία λοιπόν η τοποθέτηση του οργάνου στον χώρο.

Υγ. Σόρυ στον multiprofes7 για την "κατάληψη" του θέματος αλλά η κουβέντα νομίζω πήρε ενδιαφέρουσα τροπή (τουλάχιστον για μένα).

 
Δε πειραζει harvy γιατι ολα αυτα που αναφερεται τα βρισκω πολυ ενδιαφερον...και παρολο που ξεκινησε αλλιως το θεμα ολοι στην τελικη βγαινουν κερδισμενοι.

 
Έχεις δίκιο σε αυτό και εγώ μαθαίνω και ελπίζω να ακούγονται κατανοητά (και πάνω απ' όλα σωστά) αυτά που λέμε.

multiprofes7 είπε:
Τελικως αυτο που ηθελα να πω ηταν dual mono ηχογραφηση σαν το παραδειγμα που εδωσε ο pkole

για την ακουστικη κιθαρα.

Ετσι χρειαζομαι 2 mics για αυτη την δουλεια και διαφορετικα, οπου το ενα θα συμπληρωνει το αλλο. Σαν πρωτο mic λεω για C414 αλλα δε εχω αποφασισει πιο μοντελο ειναι για την δουλεια που το  χρειζομαι AKG C414XLS - AKG C414 XLII.Βασικα απ'οσο καταλαβα και τα 2 κανουν και απο κει περα παιζει ρολο και το γουστο του καθενος.Επειδη ομως δεν εχω εμπειρια πανω στον ηχο των mic θα ηθελα την γνωμη σας ποιο να διαλεξω για να μπορω να ηχογραφω και φωνη, και με ποιο αλλο mic να το συνδυασω για να εχω μια καλη dual mono ηχογραφηση ακουστικης κιθαρας.

Thanks
Έχω την εντύπωση ότι "κανονικά" στην dual mono τεχνική, τοποθετείς το panpot των 2 μικροφώνων στο κέντρο, δεν τα πανάρεις hard left/right. Φυσικά μπορείς να το κάνεις , απλώς θα έχεις το μπάσο (σώμα κιθάρας) στο αριστερό κανάλι και τα πρίμα (ταστιέρα) στο δεξί, δηλαδή η κιθάρα θα απλώνεται σε ολόκληρο το φάσμα και θα κάνει δύσκολή την διάκρισή της από τυχόν αλλή ακουστική που θα θέλεις να ηχογραφήσεις. Kαι πια νομίζω δεν λέγεται dual mono αλλά spaced pair (A-B). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προσέξεις την φάση μεταξύ τους ειδικά αν καταλήξεις σε dual mono. Όσο βέβαια "ανοίγεις" την στερεοφωνία θα μειώνεται το τυχόν πρόβλημα φάσης (σε αναπαραγωγή στέρεο)

Μπορείς βεβαίως αν θέλεις να απλωθεί και παράλληλα να μπορείς να την "ντουμπλάρεις" και με άλλη κιθάρα, να βάλεις τα panpot ως εξης: Left + mono για την μία κιθάρα και mono + Right για την επόμενη.

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top