Πέρα από τα προφανή και σωστά που ήδη ειπώθηκαν, δεν ξέρω τι παίζει με τις αεροπορικές.
Τελευταίο φορά που ταξίδεψα με κιθάρα (σε σκληρή θήκη) πλήρωσα έξτρα εισιτήριο και η κιθάρα ήταν κανονικά σε κάθισμα δίπλα μου και όχι εκεί που βάζουμε τις χειραποσκευες.
Επίσης μια μπάντα που ήταν να έρθει να παίξει εδώ στο αεροδρόμιο "έφαγαν πόρτα" ακριβώς επειδή δεν είχαν πληρώσει έξτρα για να μεταφέρουν τα όργανα (νόμιζαν ότι θα τα βάλουν στις χειραποσκευες) και ήρθαν εδώ χωρίς όργανα και ο μαγαζατορας ζήτησε από εμάς να τους δανείσουμε τα δικά μας.
Αυτά πριν πέντε έξι χρόνια, δεν ξέρω αν έχει αλλάξει αυτή η πολιτική των αεροπορικών σε ό,τι αφορά μουσικά όργανα.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική στις αεροπορικές εταιρείες όσον αφορά τα μουσικά όργανα.
Οι κανονισμοί έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και ως εκ τούτου ένα αντικείμενο που υπερβαίνει συγκεκριμένες διαστάσεις που κάθε εταιρεία χωριστά ορίζει, ΔΕΝ μπαίνει στα ράφια των αεροσκαφών πάνω από τις θέσεις. Ομοίως εξυπακούεται ότι τίποτα δεν είναι δυνατόν να υπάρχει ελεύθερο μέσα στην καμπίνα. Μονές εξαιρέσεις αποτελούν τα εξής.
1) όργανο στο αμπάρι χρεωμένο σαν αποσκευη (με δική μας ευθύνη για την ασφάλεια του. Όπως θα συνέβαινε και με αποσκευές)
2) όργανο δεμένο και ασφαλισμένο με ιμάντες σε θέση που ο επιβάτης έχει αγοράσει.
Έντονη σημείωση σε όλα αυτά είναι ότι αυτά αναφέρουν οι κανονισμοί ασφαλείας αεροπορικών μεταφορών που εκδίδει η ευρωπαϊκή αρχή πολιτικής αεροπορίας και αποδέχεται με νόμο του κράτους η ελληνική αρχή πολιτική αεροπορίας που αναλαμβάνει και την εποπτεία αυτών των κανονισμών.
Το αν κάποιος θα βρεθεί να μας πει κάποια στιγμή ότι "εγώ έφερα όργανα από τη Γερμανία αγκαλιά ή την έβαλα στα ράφια" ή κάτι άλλο είναι να είχαμε να λέγαμε.
Επίσης πρέπει να ληφθεί υπ όψιν ότι κάθε εταιρεία, αποδέχεται γενικά τον κανονισμό της easa αλλά ενδέχεται να παίρνει μέτρα πιο αυστηρά για δικούς της λόγους. Το ίδιο και ο κυβερνήτης του εκάστοτε αεροσκάφους.
Δηλαδή αν και ο κανονισμός επιτρέπει αποσκευές δεμένες στα καθίσματα της καμπίνας, η εταιρεία μπορεί να μην θέλει να πάρει το ρίσκο ή να μη θέλει να το κάνει για ανομολογητους εμπορικούς λόγους. Ή απλά ο εκάστοτε κυβερνήτης να μην το θέλει να γίνει (και έχει δικαίωμα) και απλά μετά θα πρέπει να αιτιολογήσει στην εταιρεία του τους λόγους της απόφασης του. Αλλά με αυτό δε θα βρεις ποτέ άκρη γιατί θα περάσει στάνταρ το δικό του.
Συνεπώς είναι πολλοί οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να μην γίνει αυτό που θέλει κάποιος. Δεν μπορούμε να γενικεύουμε με τις αεροπορικές.
Προσωπικά, όσες φορές το έχω κάνει, τη στέλνω στο αμπάρι σε καλή hard case ή flight case και σαν priority αποσκευη.
Υ.γ οι αξονικοί τομογράφοι που έχουν πλέον τα αεροδρόμια για τις αποσκευές, δείχνουν τα πάντα... Το αν θα κληθείτε να αποδείξετε κάτι εξαρτάται από πολλούς παράγοντεςμ από τη νομιμότητα μέχρι το ποσό βαριέται ο εκάστοτε τελώνης ή αστυνομικός.