Ο εθνικός μας ύμνος και η SONY

Nikolas

Bafta Winner
Μηνύματα
4,420
Πόντοι
198
Πρόσφατα μου έγινε γνωστό ένα ζήτημα που έχει προκείψει με τον εθνικό μας ύμνο. Μαζί με τα "κρεμάστε τους προδότες", κλπ...

Συγκερκιμένα: http:// antipliroforisi.blogspot.gr/2013/11/blog-post_7288.html

Αλλά εγώ, ως σκεπτόμενος άνθρωπος έχω τις ενστάσεις μου, που αν θα μπορούσε κάποιος να βοηθήσει, θα ήμουν πολύ ευχαριστημένος.

Βλέπετε ο ενθικός μας ύμνος γράφτηκε περί τα μέσα του 19ου αιώνα. Μετά οι δημιουργεί πεθάνανε και φυσικά έχουν πέρασει πάνω από 70 χρόνια απ' το θάνατό τους.

ΑΡΑ δικαιώματα ΔΕΝ υπάρχουν για να πουληθούν στην SONY.

Αυτό που καταλαβαίνω ότι έγινε είναι ότι κάποια εκτέλεση του εθνικού μας ύμνου υπάρχει στις λίστες του IODA (Orchad) και αυτό χτυπάει στο youtube, καθώς μία εκτέλεση μπορεί να έχει δικαιώματα ακόμη και αν έχουν λήξει τα δικαιώματα της μουσικής και των στίχων.

Σχόλια;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αιγο αινα πραγμα κΣερο φιλως...ξαιπουλαναι τι πατρηδα μας γεια αινα κωματι πσομι στω καιφαλεο.....δαι σαιβωντε ουται των ειδροτα του αιργατη ουται των φοτωπουλλο...

λειγο ΝΤΡΩΠΙ ΡΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ

 
http://www.noiz.gr/index.php?topic=201312.20

Nikolas είπε:
καθώς μία εκτέλεση μπορεί να έχει δικαιώματα ακόμη και αν έχουν λήξει τα δικαιώματα της μουσικής και των στίχων.
Αυτό, υπό συνθήκες, δεν αποκλείεται

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Αιγο αινα πραγμα κΣερο φιλως...ξαιπουλαναι τι πατρηδα μας γεια αινα κωματι πσομι στω καιφαλεο.....δαι σαιβωντε ουται των ειδροτα του αιργατη ουται των φοτωπουλλο...

λειγο ΝΤΡΩΠΙ ΡΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ
ξεπουλάται με αιπιταγαίς χωροίς αντύκρεισμα

Ο λαός κσύπνισε και σόιντομα περνάει στην αντεπίθεση.

Το κεφάλαιο είχε για αλλη μια φορά στην ιστορία, την ευκαιρία του να δειξει το ανθρώπινο του πρόσωπο και να μην ολισθήσει στην απληστία και στην εκμετάλλευση.

Ομως μάχαιρα μας δίνει, μάχαιρα θα λάβει.

Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω.

Φωνή λαού, οργή θεού.

χαχαχαχαχαχαχαχα

 
cos_dr είπε:
Το κεφάλαιο είχε για αλλη μια φορά στην ιστορία, την ευκαιρία του να δειξει το ανθρώπινο του πρόσωπο και να μην ολισθήσει στην απληστία και στην εκμετάλλευση.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΕΤΡΑΧΟΡΔΟΥΣ

DcgM7us.jpg


 
audiokostas είπε:
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΕΤΡΑΧΟΡΔΟΥΣ

DcgM7us.jpg
καθε πληκτράς θα δικαιούται απο τον κρατικο προϋπολογισμό ενα καινούργιο synth της αρεσκείας του κάθε πέντε χρόνια όταν ξανακυβερνήσει ο λαός.

Η φορολογία στο κεφάλαιο, όχι στον εργάτη.

 
LK είπε:
Αυτό, υπό συνθήκες, δεν αποκλείεται
Μα φυσικά... Αν εγώ εκτελέσω ένα έργο του Beethoven (1770-1827) σαφέστατα και η εκτέλεση είναι δική μου και όχι του καθενός να την κάνει ότι θέλει.
Τουλάχιστον έτσι γνωρίζω...

 
Nikolas είπε:
Μα φυσικά... Αν εγώ εκτελέσω ένα έργο του Beethoven (1770-1827) σαφέστατα και η εκτέλεση είναι δική μου και όχι του καθενός να την κάνει ότι θέλει.

Τουλάχιστον έτσι γνωρίζω...
Το τί προστατεύει ο νόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας , συμπυκνωμένα προκύπτει από το σκεπτικό αυτής της απόφασης:

Πνευματικό δημιούργημα είναι μόνο "κείνο που παρουσιάζει ορισμένη ατομικότητα, που οφείλεται στη δημιουργική πνευματική εργασία του δημιουργού του και η οποία του προσδίδει πρωτοτυπία κατά τον τρόπο που να διακρίνεται από άλλα υπάρχοντα δημιουργήματα και να ανάγεται σε έργο ξεχωριστό, άξιο προστασίας."

Έτσι η πρωτοτυπία του πνευματικού έργου συνίσταται στη λεγόμενη   "στατιστική μοναδικότητα", δηλαδή στη σύνδεση του δημιουργήματος  με το δημιουργό του  και την παρουσία στο έργο στοιχείων, που το συνδέουν στενά και διακριτά με την προσωπικότητα του δημιουργού του, προς διαπίστωση δε του στοιχείου της πρωτοτυπίας συγκαταλέγεται μεταξύ των κριτηρίων και το "δημιουργικό ύψος", το να παρουσιάζει δηλαδή το έργο μία μορφή, που βρίσκεται σε επίπεδο ανώτερο από αυτό της καθημερινότητας.

Βασικό κριτήριο της πρωτοτυπίας του έργου είναι το ότι  κάτω από παρόμοιας συνθήκες και με τους ίδιους  στόχους,  κανένας  άλλος  δημιουργός, κατά λογική πιθανολόγηση, δεν θα ήταν σε θέση να δημιουργήσει έργο όμοιο ή ότι παρουσιάζει μία ατομική ιδιομορφία ή ένα ελάχιστο όριο "δημιουργικού ύψους", έτσι ώστε να ξεχωρίζει και να διαφοροποιείται από τα έργα της καθημερινότητας ή από άλλα παρεμφερή   γνωστό έργα.

Εφόσον συντρέχουν οι πιο πάνω προϋποθέσεις , ο νόμος προστατεύει το έργο ως άϋλο αγαθό (όχι ως υλικό αντικείμενο καθαυτό που ενσωματώνει το πνευματικό δημιούργημα)  

και μόνο σε σχέση με τη συγκεκριμένη μορφή, που έδωσε σ` αυτό ο δημιουργός του.
Αν ή δική σου "εκτέλεση" έχει αυτά τα στοιχεία, τότε ναι , προστατεύεται.

 
Λάκη ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

Απλά να σημειώσω ότι στη κλασσική μουσική, όπου ο καθένας παίζει μέσω μιας παρτιτούρας (που είναι μη-συγκεκριμένη μορφή μεταφοράς πληροφοριών) το αποτέλεσμα ανάμεσα σε 2 πιανίστες (πχ) πάντα διαφέρει. Και άρα η μοναδικότητα που συζητάς ισχύει πάντα... :-/

 
Nikolas είπε:
Απλά να σημειώσω ότι στη κλασσική μουσική, όπου ο καθένας παίζει μέσω μιας παρτιτούρας (που είναι μη-συγκεκριμένη μορφή μεταφοράς πληροφοριών) το αποτέλεσμα ανάμεσα σε 2 πιανίστες (πχ) πάντα διαφέρει. Και άρα η μοναδικότητα που συζητάς ισχύει πάντα... :-/
Αυτό το δέχομαι καταρχήν.

Αν τεθεί θέμα από κάποιον, είναι θέμα απόδειξης (δικονομικά).

Ότι δηλαδή αυτή η εκτέλεση , έχει κάποια "μοναδικότητα" (άρα προστατεύεται).

Δεν τεκμαίρεται απλά η εξίωση: άλλος πιανίστας  = άλλη εκτέλεση (θα πρέπει να υπάρχουν και "ποιοτικά"   στοιχεία που να ορίζουν αυτη τη "μοναδικότητα").

Σκέψου π.χ. την εκτέλεση ενός έργου από έναν μαθητή σε εξετάσεις ή σε πρόβα π.χ.

Κρίσημο δε είναι και αυτό:

το να παρουσιάζει δηλαδή το έργο μία μορφή, που βρίσκεται σε επίπεδο ανώτερο από αυτό της καθημερινότητας.
Αυτό είναι θέμα απόδειξης.

 
Πώς μπορείς να αποδείξεις πως "το έργο παρουσιάζει μία μορφή, που βρίσκεται σε επίπεδο ανώτερο από αυτό της καθημερινότητας";   ???

 
Nikolas ειπε

Απλά να σημειώσω ότι στη κλασσική μουσική, όπου ο καθένας παίζει μέσω μιας παρτιτούρας (που είναι μη-συγκεκριμένη μορφή μεταφοράς πληροφοριών) το αποτέλεσμα ανάμεσα σε 2 πιανίστες (πχ) πάντα διαφέρει. Και άρα η μοναδικότητα που συζητάς ισχύει πάντα... :-/

τι ωραίο!!!

theoctapus είπε:
;D Θα φορεθεί πολύ φέτος.
λολ

 
gdevelek είπε:
Πώς μπορείς να αποδείξεις πως "το έργο παρουσιάζει μία μορφή, που βρίσκεται σε επίπεδο ανώτερο από αυτό της καθημερινότητας";   ???
Απλό, αν σε καλέσει η Μενεγάκη στην εκπομπή της για να το εκτελέσεις.

 
Nikolas είπε:
Αλλά εγώ, ως σκεπτόμενος άνθρωπος ...
...ενημερώνομαι απο σελίδα που αυτοαποκαλείται ...antipliroforisi;   ;D
Και για όσους δεν μπήκαν στη διαδικασία να διαβάσουν την προηγούμενη συζήτηση μας και για να μην αιωρείται η παραπληροφόρηση:

Ορισμένα πνευματικά δημιουργήματα, έστω και αν έχουν ή θα μπορούσαν να έχουν τον χαρακτήρα του έργου, αποκλείονται από την προστασία του νόμου είτε λόγω της ανάγκης τους για ευρύτερη δημοσιότητα είτε λόγω του χαρακτήρας τους:

Τέτοια έργα είναι τα «παλαιά έργα» και εφόσον παρήλθε η διάρκεια προστασίας τους είναι κοινό κτήμα, και κανένας δεν μπορεί να αξιώσει αποκλειστικό δικαίωμα.  (είναι τέτοιο ο Εθνικός ύμνος)

Επίσης τέτοια έργα είναι και τα λεγόμενα ως «εκφράσεις λαϊκής παράδοσης» (είναι τέτοιο ο Εθνικός ύμνος)

Σε αυτές τις περιπτώσεις :

Υπάρχουν δε τέλος (και ίσως και σημαντικότερο) και οι γενικές εξαιρέσεις από την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας, είναι οι λεγόμενοι «περιορισμοί υπέρ της ολότητας»  , μιας και η ολότητα έχει συμφέρον για διατήρηση του πολιτιστικού πλούτου.

Έτσι όπως μπορώ π.χ να φωτογραφίζω και να δημοσιεύω τον «Παρθενώνα», μπορώ να παίζω και να τραγουδάω τον Εθνικό Ύμνο.
 
LK είπε:
Αυτό το δέχομαι καταρχήν.

Αν τεθεί θέμα από κάποιον, είναι θέμα απόδειξης (δικονομικά).

Ότι δηλαδή αυτή η εκτέλεση , έχει κάποια "μοναδικότητα" (άρα προστατεύεται).

Δεν τεκμαίρεται απλά η εξίωση: άλλος πιανίστας  = άλλη εκτέλεση (θα πρέπει να υπάρχουν και "ποιοτικά"   στοιχεία που να ορίζουν αυτη τη "μοναδικότητα").

Σκέψου π.χ. την εκτέλεση ενός έργου από έναν μαθητή σε εξετάσεις ή σε πρόβα π.χ.

Κρίσημο δε είναι και αυτό:
Άρα... πώς προστατεύονται οι ηχογραφήσεις κλασσικών έργων; Γιατί δε μπορώ να πάρω μια ηχογράφηση του... τάδε πιανίστα, ή της τάδε ορχήστρας με έργα που δεν έχουν δικαιώματα;
Όπως καταλαβαίνεις πραγματικά με ενδιαφέρει αυτό. Φυσικά δε με ακουμπάει επαγγελματικά, αφού όλοι οι συνθέτες στον εκδοτικό μου οίκο είναι ολοζώντανοι, αλλά και πάλι...

EDIT: Ρε Γιάννη... Δεν υποστηρίζω εγώ τέτοιες μπούρδες. Άλλοι τα υποστηρίζουν και αφού αυτό το λινκ μου δόθηκε, αυτό έφερα... Τώρα τρέχα γύρευε.

Ή άλλη επιλογή ήταν ένα βίντεο με τον Τράγκα! διάλεξε!  ;D

 
gdevelek είπε:
Πώς μπορείς να αποδείξεις πως "το έργο παρουσιάζει μία μορφή, που βρίσκεται σε επίπεδο ανώτερο από αυτό της καθημερινότητας";   ???
Κατά το Αρθρο 339 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας:

«Αποδεικτικά μέσα είναι η ομολογία, η αυτοψία, η πραγματογνωμοσύνη, τα έγγραφα, η εξέταση των διαδίκων, οι μάρτυρες, τα δικαστικά τεκμήρια και οι

ένορκες βεβαιώσεις.»
Με ένα από αυτά μέσα.

 
Nikolas είπε:
Άρα... πώς προστατεύονται οι ηχογραφήσεις κλασσικών έργων; Γιατί δε μπορώ να πάρω μια ηχογράφηση του... τάδε πιανίστα, ή της τάδε ορχήστρας με έργα που δεν έχουν δικαιώματα;
Το πώς δεν το ξέρω, γιατί δεν έχω ασχοληθεί.

Πιθανώς αυτές οι ηχογραφήσεις να έχουν αυτά τα "ποιοτικά χαρακτηριστικά" που απαιτεί ο νόμος.

Πιθανώς να μην τις αμφισβήτησε κανείς, ως μη "πρωτότυπες".

Κάθε περίπτωση κρίνεται χωριστά.

 
Με απλά λόγια.

Αν είχα να αποδείξω στο Δικαστήριο ότι κάποια εκτέλεση/ ηχογράφηση του Νικόλα έχει «μοναδικότητα» και άρα προστατεύεται ως πνευματικό δημιούργημα :

Θα εξέταζα τον Neeq-μουσικολόγο , ως πραγματογνώμονα ή θα τον έβαζα να κάνει μια έκθεση πραγματογνωμοσύνης ως ειδικός, να μας πει για την ειδική εκτέλεση του πιανίστα, των τρόπο που βαράει τα πλήκτρα και τις ανάσες που παίρνει στις παύσεις.

Θα καλούσα ως μάρτυρα τον Yameth , να μας πει για τις ειδικές τεχνικές ηχογράφησης που έγιναν.

Θα εξέταζα τον διάδικο πιανίστα Nikola , να μας πει πόσο ιδιαίτερα αισθανόταν κατά την εκτέλεση.

Θα χρησιμοποιούσα ως έγγραφο ένα άρθρο του Metal Hammer , που θα έλεγε ότι η εκτέλεση του Νικόλα ήταν πολύ \m/ και ξεχωριστή,

Και θα φώναζα τον Μάραθον να πληρώσει τα παράβολα για τη δίκη.

Αν πείθαμε το Δικαστήριο, έχειν καλώς,

Αν όχι, θα πηγαίναμε για μπύρες.  :P  ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top